رواية زواج بالغصب الفصل الرابع عشر 14 بقلم الكاتبة الصغيرة نور
رواية زواج بالغصب البارت الرابع عشر
رواية زواج بالغصب الجزء الرابع عشر
رواية زواج بالغصب الحلقة الرابعة عشر
نور: طب هنعمل ايه
باسم: انا عندي فكرة
نور: قول
باسم: هما عملوا كل دا عشان يوقعوا بين نور ومحمد احنا ادامهم نبين لهم ان خطتهم نجحت عشان نقدر نكشفهم
عمر: صح احنا نعمل كدا
نور بدموع : بس انا عاوزه اشوفه ضروري
عمر: ماشى هنوديكي بس ادامهم تعملي انك مصدقاهم
نور: ماشي وذهبوا القسم
سهيلة: انتي لسه عاوزاه بعد اللي عمله دا
نور بقرف: لأ متقلقيش انا جايه اتطلق وابقي اشبعي بيه
سهيلة ف داخلها: اخيراً
نور دخلت للظابط: لو سمحت عاوزة اقابلة لوحدي
الظابط: مين حضرتك
نور: انا مراته
الظابط: تمام هجبهولك ونادى العسكري
الظابط: عاوز محمد المتهم ف الاعتداء
العسكري: أوامرك يا باشا
بعد شويه العسكري جاب محمد
محمد بلهفة: نور كنت متأكد انك هتصدقيني انا معملتش حاجه
نور: بعد اذنك يا فندم عاوزة اقعد معاه لوحدنا وياريت محدش يدخل علينا
الظابط: حاضر معاكوا نص ساعه
اول ما الظابط خرج نور جريت ع محمد حضنته🫂
نور بدموع: عارفه يا حبيبي إنك مظلوم ومصدقاك
محمد وهو يضمها إليه: انتي اهم حاجة عندي مش مهم حد تاني
نور وخرجت من حضنه: عاوزاك تفكر بهدوء وتعمل اللي هقولك عليه عشان نقدر نطلعك القضية مش سهلة ومستقبلك هيضيع واحنا لقينا فكرة وان شاء الله تخرج
محمد: اي هي
نور بدموع: توافق سهيلة ع اللي هتقولك عليه
محمد: نور انتي اتجننتي انتي عارفه هي عاوزة اي
نور بدموع: عشان خاطري يا حبيبي لازم توافق مستقبلك اهم
محمد: مستحيل انا اموت هنا احسن
نور بدموع: بعيد الشر عليك متقولش كدا تاني
محمد وضمها اليه: خلاص بقا متعيطيش
نور وتزداد ف العياط: مش قادرة
محمد بضحك: مش لو كنتي سمعتي كلامي ونمتي معايا مكنش دا كله حصل😂
نور: انت ف ايه ولا ف ايه وسمعوا صوت خبط ع الباب وصوت عالي بره نور بعدت
محمد: ادخل
فريدة: ابني حبيبي عملتيله ايه يا وش الفقر انتي
محمد: ماما مينفعش كده هي معملتش حاجه
عبير: وش فقر من يومك كتك قرف
فريدة:متقلقش يحبيبي هتخرج انا خلاص اتفقت مع سهيلة وانت هتتجوزها ونلم الموضوع
محمد: اتجوز مين انتوا اتجننتوا انا متجوز
فريدة:مفيش غير الحل دا وبعدين انت الشرع محللك اربعه واهي سهيلة فرفوشه احسن من بوز الاخص دي
محمد كان هيرد عليها بس نور بصتله بترجي
محمد هز راسه بلا
نور بترجي
محمد باستسلام: موافق
نور نزلت دمعه من عيونها
سهيلة: نتجوز الأول وبعدين اتنازل عن المحضر عشان سمعتي
محمد بقرف: موافق
سهيلة: هروح اكلم بابي يجي عشان تتقدملي رسمي
بعد شوية اتجمعوا الكل وابو سهيلة وصل هو والمآذون وتم كتب الكتاب وكان هناك من يشمت بنور ومن يطبطب عليها ومن يفرح بداخله
عمار: احنا هتنازل عن المحضر يا باشا محصلش حاجه
الظابط: عمار باشا ولا يهمك وانهوا الإجراءات وخرج محمد
في الخارج
عمار بحده: اسمع يا اسمك ايه انت انا مش موافق علي الجوازة دي بس عشان كلام الناس وسمعة بنتي فلو جيت اشتكيتلي ف يوم منك همحيك من علي وش الأرض وانت عارف اني اقدر اعملها
محمد بسخريه: متقلقش ف عنيا
ف البيت
فريدة بفرح: خشي برجلك اليمين يا عروسة
سهيلة بفرح: ميرسي يا طنط
فريدة: قوليلي يا ماما علطول يحبيبتي انتي زي عبير
عبير: نورتي بيتك يا مرات اخويا يا قمر انتي
سهيلة: ميرسي يا عبير
نور والدموع ف عينيها: طب عن اذنكم انا طالعة
عبير بخبث: طالعة فين لأ تعالي نامي معايا يا نور عشان نسيب العرسان براحتهم
فريدة: ايوة نامي مع عبير
سهيلة: تسلمولي
محمد: لأ مش هينفع
سهيلة: مش هينفع ليه بس يحبيبي عشان نكون براحتنا
محمد: انتوا الاتنين ع ذمتي فلازم تتعودوا ع بعض،
نور بتمثيل: بس انا عاوزة اتطلق انا قرفت من العيشة دي انا أصلاً من الأول مكنتش عاوزاك اشبع بيها بقا اديك اتجوزتها اهوه وطلعت الشقة
فريدة: عيلة فقرية من يوم ما جيت البيت دا وهي منكده علينا عشيتنا معلش يحبيبي اهو ربنا عوضك بالأحسن منها اهوه
محمد بتمثيل: عندك حق يا ماما فعلاً كلكوا كنتوا صح هي محبتنيش جوازنا من الأول كان غلطة بس تتصلح
سهيلة بانتصار: عندك حق يحبيبي يلا نطلع
محمد بابتسامه: يلا يا قمر
فريدة وزغرطت: ايوة كدا يا وش السعد شوفتي وشه نور ازاي مش البومة اللي فوق اللي منكده عليه دي
سهيلة: يلا بينا يحبيبي وسمعوا الجرس بيرن عبير فتحت لقيته عمر
عمر بغمزة لمحمد: مبروك عليك الاتنين يا عريس
محمد وبص ل سهيلة التي تستمع لهم: لا شكلها كدا هتبقا واحدة بس
سهيلة فرحت ولفت وشها بكسوف
عمر حط ل محمد شريط حبوب ف جيبه
عمر وهو يغمزله: استأذن انا بقا و…………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالغصب)