روايات

رواية اتفاق خاطئ الفصل السادس 6 بقلم هاجر العفيفي

رواية اتفاق خاطئ الفصل السادس 6 بقلم هاجر العفيفي

رواية اتفاق خاطئ الجزء السادس

رواية اتفاق خاطئ البارت السادس

رواية اتفاق خاطئ الحلقة السادسة

مصطفى بصدمه : انتي بتقولى ايه يارنا
رنا بدموع : دى الحقيقه كارم عارفه ان ملك مش اختنا من زمان بس الفتره دي سمعته بيكلم منار بنت خالتك وبيتفقوا يفرقوكم عن بعض نهائي
مصطفى بعدم استيعاب : انا كنت شاكك بس ليه منار تعمل كده ده انا خوفت عليها وكان بيتي هيتخرب بسببها
ملك بصدمه : طب وليه كارم بيعمل كده انا والله مش مصدقه خالص
رنا : هي دى الحقيقه
ملك : طب يلا قومي معايا يلا
رنا بدموع : انا مش هروح البيت تاني
ملك بحزم : لاء قومي يلا هتروحي معايا البيت
مصطفى : ملك عندها حق يارنا يلا قومي وانا هبات عند صاحبي النهارده لحد لما اشوفلك الشقه ال فوقنا علطول
رنا باستسلام : تمام
قامت معاهم وخرجت من المقابر وركبوا العربيه وطلعوا على البيت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفروا

 

كريمه بصدمه جريت على بنتها ال لقتها مرميه على الأرض وجمبها علبة البرشام جريت عليها وفوقتها بس مفاقتش جريت على أحد الجيران وندهت عليها سندوها وبعدين ودوها المستشفى
بعد وقت
كريمه بقلق : طمني يادكتور بنتي مالها
الدكتور : دي حالة انتحار قدرنا نسيطر شويه على الحاله دي بس هتفوق كمان ساعتين
كريمه بدموع وقهره : كده برضوا يابنتي تقهرى قلبي عليكي طول عمرى كده
جارتها : معلش يا حاجه كريمه ربنا يطمنك عليها يارب
كريمه : بالله عليكي ياصبااح محدش يعرف الحكايه دي غيرك
صباح : متقلقيش ياختي والله دى زي بنتي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
رنا طلعت البيت وملك كانت مع مصطفى
ملك بتنهيده : مالك يامصطفى
مصطفى بحزن : كنت هضيعك من ايدي
ملك : الحمد لله ياحبيبي حصل خير
مصطفى : الحمد لله
ملك بوجع : اااه

 

مصطفى بقلق : مالك ياحبيبتى
ملك : جالي مغص شديد
مصطفى بعتاب : عشان مجبناش العلاج شوفتي بقا الإهمال هنزل اجيبهولك قبل ماروح عند صاحبي
ملك غمضت عيونها بالم وهزت رأسها ومصطفى كان لسه هينزل فى حد ضرب عليه نا”ر بس هو وطي راسه وخد ملك فى حضنه وال ضرب نا”ر العسكرى قبض عليه
ملك بخضه ودموع : انت كويس
مصطفى : متقلقيش ياحبيبتي انا كويس تعالي اطلعك البيت بسرعه انا خايف عليكي ال ضرب ده يقصدني انا وهروح القسم افهم ايه الحكايه
ملك مردتش وهو شدها طلعها عشان مفيش حاجه تأذيها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
كارم كان قاعد فى بيته وفجأه البوليس خبط عليه بقوه
قام مفزوع وفتح الباب واتصدم لما شاف الشرطه
كارم بخوف : خير
الظابط : مطلوب القبض عليك بتهمة الشروع فى ق”تل الاستاذ مصطفى وزوجته ال عمل كده اعترف عليك ده غير عليك قضية غسيل أموال قديمه والملف اتفتح قدامي يلا
العساكر كانو بيشدوه وهو بيقول : انا مظلوم وال قال عليا كده كداب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم

 

مصطفى بهدوء : خير ياخالتي منار عملت ايه
كريمه بحزن : عايزه اشوفك يابني
مصطفى : تمام بلغيها أن جيت
كريمه دخلت عرفتها ومصطفى دخل شافها نايمه على السرير بتعب
مصطفى : احم
منار بحزن : اتفضل يامصطفى
مصطفى : الف سلامه
منار خفضت راسها وقالت : مستاهلش الكلمه دي منك انا كنت عايزه اقولك سامحني بالله عليك أنا غلطانه دماغي ودتني فى داهيه وظلمتك معايا انت وملك ياريت تخليها تسامحني انا خلاص هسافر انا وامي البلد وهنعيش هناك
قالت كلامها وهى بتعيط
مصطفى أشفق على حالها وقال : مسامحك يامنار ربنا يوفقك صحيح انتي طالق
منار دموعها نزلت بحزن على حالها
مصطفى : ورقتك هتوصلك أن شاء الله كمان يومين
قال كلامه وخرج وهو مرتاح وحس أن هو ارتاح
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
ملك بصدمه : كارم ال ضرب عليك نا”ر
مصطفى : للأسف

 

رنا : مكنتش اعرف ان اخويا بالشر ده كله
مصطفى : اعتبريني اخوكي الكبير يارنا وملك طبعا معاكي فى كل وقت انا جيبتلك الشقه ال فوق وتكوني فيها عشان طبعا مينفعش تكوني مع عم راشد فى مكان لوحدكم
رنا بأمتنان : متشكره ليك جدا يامصطفى
ملك بصت لمصطفى بحب وخدت رنا ف حضنها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
مصطفى : طلقت منار خلاص الحمد لله
ملك بحب : انا اسفه
مصطفى باستغراب : ليه بتقولى كده
ملك باحراج : عشان ظلمتك وكمان جيت عليك اووى
مصطفى بضحك : وانا مقدرش ازعل منك ابدا
ملك بسعاده : يعني متصالحين
مصطفى : طبعا ياروحي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
بعد مرور أربع شهور
رنا بسعاده : مبارك يالوكه شكلها قمر اوى زي خالتها
مصطفى بضحك : شبهي انا طبعا يابنتي
رنا بتذمر : لاء شبهي صح يارنا

 

ملك ضحكت بتعب وقالت : بنتي شبهي انا ياجدعان
مصطفى بابتسامه : حمد لله على سلامتك ياحبيبتى
ملك : الله يسلمك يامصطفى
راشد : مبروك يابنتي تتربى فى عزكم يارب
مصطفى وملك : يارب
رنا : أنا فرحانه اوى أن بقيت خالتوا وكمان على اسمي
ملك ابتسمت بحب ليها ومصطفى تتنهد بإرتياح لأن حياته بقت مستقره
تمت بحمد الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاق خاطئ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى