رواية حب لن يموت الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة العواني
رواية حب لن يموت البارت الثالث عشر
رواية حب لن يموت الجزء الثالث عشر
رواية حب لن يموت الحلقة الثالثة عشر
عرف جاسر ان احمد هو اللي عمل كده وفجأه اتخض ع صبا وقرر انه يروح البيت بسرعه علشنها ورجع فعلا البيت وبيدور ع صبا في الاوضه بتعتها مش لقيها وبيدور في كل الاوض زي المجنون وفجأه سمع همس ف اوضه من الاوض وكان الصوت ضعيف جدا بس جاسر سمعه
سميره: الو يا بشا هعمل زي ما قولتلي حاضر انا بقالي فتره بديها المنوم وبحاول اخليها تنام في ميعاد الجلسات
جاسر اتفجاء من كلام سميره واتوقع ان ده احمد وان هي اللي كانت متفقه مع احمد وافتكر وقتها ان نفس الدكتوره دي صبا هي اللي قالتله عليها واستنتج ان سميره هي اللي قات لصبا
جاسر كان لسه بيدور ع صبا وقلقان جدا عليها فجإه لقها في البلكونه بتستمتع بالهواء اطمن جاسر وارتاح ووقف جنبها بهدواء وهي كانت قعده ع الكرسي المتكرك بتعها واول ما حست بوجوده اتخضت وشهقت جاسر بستهزاء: ايه شوفتي عفريت
صبا بنفس الاستهزاء ووجع: ع اساس ان بشوف اصلا
حس جاسر بوجعها وانه جرحها وقرر انه يحاول يخرجها شويه من اللي هي في
جاسر بيقوله ان رجلك اتحسنت عن الاول تقريبا
صبا ببرود: هو حد اصلا بيجي هنا علشان يقول حاجه
جاسر هو انتي مش هتبطلي لماضه يا بت انتي
صبا: بت كمان متشكره يا استاذ
جاسر مسك ايديها وقومها قومي يلا
صبا: ليه
مسك ايديها وكانت هتقع سندها جاسر وكان قريب منها جدا
جاسر: هو عينك حلوه كده ازاي
صبا اتفجات من سواله وبعدت عنه بخضه
جاسر في ايه ده انا بقولك عينك حلوه انا قولت حاجه
صبا اتكسفت منه قرب منها جاسر تاني
جاسر هو الكسوف ده ايه طبيعي ولا انا بتخيل
صبا: صبا استغربت من طرقته وحنيته معها بس
فجأه سمع سميره بتقولهم ع الغداء صبا كانت بتسند ع جاسر وهتروح فعلا تاكل جاسر مسكها من اديها بحنيه وقربها منه علشان متحسش بإي حاجه من اللي بتحصل
جاسر: تسمحيلي اخد القمر وناكل برا
صبا اتفجإت من معملته وطرقته معها
صبا بس هي عمله الاكل وخلصته
جاسر قرب منها اكتر انا هجبلك احسن اكل
صبا حست بحنيته وقربه منها وبداء قلبها يدق
صبا بجد يا جاسر
حس جاسر بفرحتها وقرر انه يخدها فعلا يتغده عقبال ما يتنفز اللي في دماغه
صبا كانت بتلبس
جاسر في الفون نفذ دلوقت يا اسعد
وفعلا نزل جاسر ومعاه صبا
صبا في العربيه: هناكل فين
جاسر بهدواء هنتمشي الاول ونخرج وبعد كده ناكل
صبا: لا لا انا جعانه
جاسر ما تيجي تكليني احسن
صبا: لا لحمك باين عليه مور
جاسر بقي كده طب شوفي مين هيديكي تاكلي
صبا: خلاص خلاص قولي بقي هناكل فين
جاسر: مفجإه
خدها جاسر وراحه كله ع النيل ومشها شويه
وكانت صبا مبسوطه جدا وحسه ان حيتها بتتحسن اكتر
ورجعه البيت رجعت صبا لقت بنت جديده غير سميره وافجأت
صبا: مين انتي وفين سميره
جاسر: سميره مش هترجع تاني علشان قالت انها مسافره
صبا بستغراب: ازاي مقالتليش
جاسر قرب منها وهمس في ودنها بهدواء ما انا قولتلك اهو ولا انا مش عجبك
صبا بكسوف انا بس استغربت
جاسر: هو كل اللي بيكونه مستغربين بيكونه حلوين كده
صبا كان قلبها بسرعه وكانت فرحانه من قرب جاسر منها
تاني يوم جاسر دخل المخزن وكان في رجاله كتير وسميره مربوطه في الكورسي ومتعوره من كتر الضرب جاسر بصوت عصبي: ها هتتكلمي ولا لا
سميره بخوف: هتكلم هتكلم
جاسر: سمعك
سميره: احمد بايه هو اللي بعتني عندكم انا اصلا كنت بشتغل في بتهم وهو اللي بعتني بعد ما الحج طرده بفطره
جاسر وفين مكانه
وفعلا عرف جاسر مكان احمد وقرر ياخد حقه وحق صبا بنفسه
رجع جاسر البيت واول ما دخل الشقه لقي كل حاجه متكسره والبنت الجديده وقعه ع الارض والدم من كل ناحيه وصبا مش موجوده في الشقه كلها
جاسر اتفزع لما ملقاش صبا وفضل يدور زي المجنون
جاسر بخضه صباااا صبااا
………………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب لن يموت)