روايات

رواية حب خداع الفصل الثاني 2 بقلم أسيل محمد

رواية حب خداع الفصل الثاني 2 بقلم أسيل محمد

رواية حب خداع البارت الثاني

رواية حب خداع الجزء الثاني

رواية حب خداع
رواية حب خداع

رواية حب خداع الحلقة الثانية

حمد:عايزه اشوفك وانتي بترقصي يا اسماء
اسماء: انت عب*يط يا احمد ولا في حاجه في دماغك انا اصلا غلطانه اني بعت صوره ليا بشعري
احمد:منتي بعتي بشعرك ماجتش علي رقصه يعني يا سوسو عايز اعرف مراتي المستقبلية بتعرف ولا لا
اسماء:ملكش في ومش باعته حاجه سلام يا احمد
قفلت وعملت بلوك لاحمد عشان خسيتوا بيلعب بيا بس انا فعلا بحبوا
عند أحمد
احمد:ياعم شويه وهتفتح وهتبعت و هي بترقص ونتفرج كلنا سوا زي مبعتت صوره بشعرها بس سوسو جامده اوي
ياسر (صاحبوا):من ناحيه جامده فا هي جامده فعلا يابن المحظوظه علي كده انت فعلا هتتقدملها يا احمد
احمد:انت عبيط يا ياسر اتقدم لمين دي بعتت صوره بشعرها وهي محجبه وبتكلمني من ورا اهلها يترا كلمت كام واحد غيري وشافها بشعرها ولا اي دي استحاله تبقي ام لعيالي

 

ياسر:مش يمكن عملت كده عشان بتحبك وواثقه فيك وانت مش قولتلي أنها قالتلك أنها مكلمتش حد غيرك حرام يا احمد تلعب بينات الناس لاحظ أن عندك اخت وكما تدين تدان يا احمد
احمد سكت شويه :وانا مالي انا محدش ضربها علي اديها عشان تبعتلي صورتها كده ولو علي الحب ملعون الحب الي يرخص الواحد كده يا ياسر
ياسر:انت حر يا صحبي بس خلي بالك انت عندك اختك بنت
في مكان جديده اول مره نرحوا
ادهم:مش عارف هفضل كده لغايت امتي بحبك يا اسماء من بعيد بس انا عارف انك مش هتقبلي بواحد شبهي ابوه بواب
جاسر أبوه :يا ادهم اطلع لاستاد اشرف :شوف عايزه اي
ادهم:حاضر يا بابا حاجه تانيه
اشرف : لا يابني بعد كده ابقي تعال ذاكر الامتحانات معدلهاش الا شهر يابني وانتي ثانويه عامه عايزك تشرفنا يا دكتور
ادهم؛متقلقش يا بابا هرفع راسك وانا واثق من دا

 

عند اسماء
اسماء:انا عملت بلوك لاحمد يا نور
نور :لي كده يا اسماء انتي بتحبيه وهو بيحبك
اسماء:لا يانور هو مش بيحبني هو بيلعب بيا اقولك على حاجه بس منغير شتيمه
نور:قولي يا اخرت صبري
اسماء بسرعه : احمد طلب مني صوره بشعري وانا بعتلوا
نور بصدمه:انتي بتهزري صح يا اسماء
اسماء:لا يانور والله انا عارفه اني غلط بس انا بحبوا ومكنتش عايزه اخصروا
نور بعصبيه:مايولع احمد يزعل منك اي انتي عبيطه يا اسماء انتي رخصتي نفسك بي نفسك يا اسماء افرد كان بيختبرك
اسماء:سيبك بقا من الموضوع دا عايزه اقول حاجه تانيه عارفه اني غلط بس الي حصل بقا
نور:اها دا بقا السبب الي خلاكي تعملي بلوك
اسماء:لا
نور:اومال اي
اسماء:كان عايزني ارقصلوا وابعتلوا الفديو وانا رفضت وعملت بلوك
نور بعصبيه:,مش قولتلك بلاش تكلمي احمد أو اي ولاد تانيه يا اسماء كده غلط لي تخسري ثقه اهلك لي عشان واحد مايستهلش يا اسماء فوقي وركزي في دراستك السنه دي مهمه وهي الي هتحدد مستقبلك يا اسماء
اسماء:حاضر يا نور هسمع كلامك
نور:ايوه كده فوقي وقربي من ربنا يا اسماء وصلي وأقرأ قران يا اسماء يارب بجد تسمعي كلامي يا سوسو يا باي اروح اشوف ماما عايزه اي
اسماء:ماشي يانور سلام
عند أحمد

 

احمد:هي صورتها راحت لي ومش بيبعت رسايل لي هي عملت بلوك ولا لي تلاقيها قفلت لما ارن عليها فون
احمد رن علي اسماء واسماء شافت انو رن عليها ومردتش
احمد:لا كده في حاجه غلط مش معقول عملتي بلوك اوف شويه وابقي ارن تاني
عدي وقت كتير واسماء قربت من ربنا وبعدت عن احمد ولما بتشوفوا بتتحاهلوا وعدي شهر الامتحانات واسماء حرفيا كانت مجهده جداا هي ادهم طبعا اسماء عارفه ادهم بس ماكنتش بتتكلم معاه وكده كبرياء وغرور
واجب وقت اعلان نتيجه الثانويه العامه
عند ادهم
اشرف :طبعا انت راضي يابنتي بالي ربنا يكتبوا
ادهم بتوتر:في اي يابابا متقلقنيش
اشرف:انت جبت 98٠5٪
ادهم أغمي عليه من الصدمه والفرح في نفس الوقت ومامتوا وزعت شربات علي العماره

 

عند اسماء
انا خايفه اوي يانور
نور:متقلقيش خير ان شاء الله استني اجيب بتاعتي الاول
نور بصدمه:انا جبت 80٪
اسماء الف مبروك احبيبي وحضنتها
اسماء:هاتي ابص جبت كام
اسماء:انا جبت ……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب خداع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى