روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت الثاني والأربعون

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني والأربعون

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة الثانية والأربعون

ريان. راح عند زويا
زويا. اتأخرت كده لي ي باشا
ريان. ما انا قلت اني عند حازم وقولتله علي الاجازه
زويا. واخدت الاجازه
ريان. ايوا ممكن تهدي بقا وتروقي علشان نسافر
زويا. اوكي يلا نمشي
ريان اخد زويا ومشي روحوا البيت
عند حازم خالص شغله و رجع البيت
حازم. بريا بريا
بريا. زوما تعاله انا في اوضه الاطفال
حازم. راح عند بريا
بريا. حمد الله على سلامتك ي حبيبي
حازم. الله يسلمك ي نبضي وراح باس دماغها
وراح عند الاولاد وباسهم

 

بريا. روح غير هدومك وتعالي
حازم. حاضر
حازم راح يغير هدومه وبريا كانت مع كيان وأيان وأكلتهم ونايمتهم
وحازم. جاه قالها ناموا
بريا. اه تعاله معايا
حازم. فين
بريا. المطبخ هنعمل نسكافيه وكمان الشورما ونقعد في البلكونه تعاله بس واخدته من أيده وراحت تجيب الحاجات واخدته وراحت قعدت في البلكونه
بعد ما أكلوا الشورما وبشربوا النسكافيه حازم اخدها قعدها في حضنه
بريا. زوما احكيلي يومك كان عامل ايه
حازم. يومي الحمد لله كان كويس بس
بريا. بس اي
حازم. بصي هو زويا جات مع ريان انهارده وحصل موقف زي اللي حصل معانا وقالت ليه أنه مش هيشتغل مع نسوان تاني واخد اجازه كام اسبوع والمفروض اني أمسك الشغل
بريا. نعم لا ي حازم احنا اتفقنا
حازم . اعمل اي طيب ي بريا ده شغل

 

بريا. شغل ما نسوان لا ي حازم اتصرف
حازم. بريا دلوقتي كله عاف اني متجوز وعندي ولاد يعني محدش هيفكر في اللي في دماغك ده
بريا. ضحكتني والله هو اي ده يعني مسمعتش عن وحده حطت منوم لصحاب الشركه واتهمته أنه اعتدي عليها علشان يتجوزها وهو اصلا متجوز وفي من ده كتير حازم مستحيل اخليك تشتغل معاهم
حازم. انتي مش واثقه فيه ولا اي ي بريا
بريا. في نفسها شكل الموضوع هيكبر ولازم اتعامل بذكاء علشان مخسرش جوزي وولادي
بريا. راحت حطت ايديها حولين رقبته وقالت حبيبي افهمني انا واثقه فيك اكيد بس انا بغير عليك وده حقي ي زوما انت شوفت لما حد قال اني اختك وطلبني منك قلبت الدنيا وعملت حفله و خليت كله عرف اني مراتك
وده حقي اني احافظ على جوزي وبعدين احنا معانا كيان وأيان ولو حصل حاجه انا مش هعرف اربيهم لوحدي انا محتجاك معايا ي حازم
حازم. حبيبتي انا كلي ملكك وانا معاكي مش هسيبك انتي نبضي بس افهميني كده هخسر شغلي
بريا. يووه يعني شغلك مع النسوان دي هيا اللي هتكسبك وبعدين لو محترمين وجايين في شغل بس انا مكنتش اتكلمت ولا انا ولا زويا
حازم. يعني مفيش فايده
بريا. لا ولو عرفت انك اشتغلت معاهم ولا خبيت عني صدقني هيبقا فيها زعل جامد اوي ي حازم
حازم. يعني اعمل ايه دلوقتي انا ريان خلاص مش هيشتغل معاهم ولا انا اجيب مين طيب
بريا. سابت حازم وراحت تنام بعد ما زهقت وهو كان قاعد يفكر هيعمل ايه

 

دخل عند بريا ولسه هياخدها في حضنه وينام بعدت عنه وقالت لو اشتغلت معاهم ي حازم انسي حضني اللي انت مش بتعرف تنام غير فيه وعقاب ليك مش هخليك تنام بحضني
حازم. بريا لا لا تعملي كده انا تعبان وعايز انام خلاص مش هشتغل مع نسوان
بريا. توعدني ي حازم
حازم. لا رد
بريا. يعني مردش روح نام في اوضه الاطفال ي حازم روح وسابته وعطيته ظهرها
حازم. راح حضنها وقالها وعد ي بريا
بريا. انت وعتني ي حازم ولو خلفت بوعدك هعمل شيء عمرك ما تتوقعه
حازم. حاضر ي بريا انا وعدتك يلا ننام واخدها في حضنه وناموا
عند ريان و زويا
ريان. زويا حببتي
زويا. نعم
ريان. انا اسف على اللي حصل في الشركه بس ده شغل ي زويا وبعدين هيا كانت بتسال بس وبعدين كله عارف انك مراتي هيا بس علشان جايه من بره مش عارفه

 

زويا. شغل معاهم لا ي ريان
ريان. طيب كده هخسر شغلي بريا مش هتخلي حازم يشتغل معاهم
زويا. يعني هو شغلك معاهم هو اللي هيكسبك وبعدين بريا لي مش هتوافق يعني
ريان. بريا كانت قاعده مع حازم في اجتماع مع وحده وراحت قالت ليه حازم باشا انت متجوز أو خاطب اصل انا معجبه بيك وبريا كانت قاعده مع حازم وحصل مشكله ومن وقتها مش مخليه حازم يشتغل معاهم وبتغير علي حازم حتي من أمه واخته ومش مخليه يحضنهم
زويا. ريان انا متفهمه وضع بريا وغيرتها وانت كمان جوزي ومن حقي اني احافظ على جوزنا ومش هستنا لما وحده تاجي تخدك مني
ريان. نتكلم في الموضوع ده بعدين يلا علشان نسافر
زويا. ريان الموضوع ده اتقفل وانت مش هتشتغل معاهم
ريان. حاضر لما نرجع من السفر يبقا نشوف
زويا. براحتك بس الموضوع بالنسبالي اتقفل
ريان. اوكي يلا علشان نزفت نمشي
زويا. طيب متزقش طيب
ريان. اخدها في طريقهم الي اسكندريه
عند ملك وفهد.
فهد اخد ملك وعمر وروحوا بيتهم
فهد. راح ينيم عمر في اوضته وراح عند ملك
فهد. مبسوطه شويه ي حبيبتي واتغير مزاجك

 

ملك. اه ي فهودي
فهد. هروح اجبلك مانجا وجاي
ملك. اوكي .
بقلم شهد احمد.
ي ترا حازم وريان هيعملوا اي هيختاروا مصلحه الشركه وهيشتغوا مع النسوان ولا كل واحد هيحافظ علي بيته
هنشوف في البارت الجاي توقعاتكم بقا هههه.
وكمان السفر هيبقا عامل اي مع ريان و زويا هتعمل اي .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى