روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل التاسع عشر 19 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء التاسع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت التاسع عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة التاسعة عشر

ريم بصدمه 😳: انتتت ولسه هتصوت .
عثمان ض*ربها علي دماغها وشالها وخرج بيها من الباب الخلفي من الكافيه وركبها عربيتو
واتجه الي بيتو واخد ريم من العربيه وطلع بيها فوق
و بيدخل الشقه وووووو .
✨عند اللواء .✨
شاف تليفونو بيرن ولاقا صديقه ريم .
اللواء شريف : الو ازيك.يا بنتي .
رنا بدموع: عمو شريف ريم اتخطفت الحقني بسرعااا .
اللواء بصدمه 😳: ايييييي ..
✨في بيت عثمان بتحديد ✨
عثمان: بشهوه شيطا*نيه وو لسه هيهجم علي ريم فجاه.
ريم بتفوق وبتلاقي هيهجم عليها وبحركه سريعه منها ضر*بته في بطنه و مناخيره .
عثمان بالم : انتي مجنونه الي انتي عملتي دا .
ريم بقوه : اوعي تفتكر اني مش عارفه انك بتراقبني من ساعت ما وصلنا القاهره وعارفه انك كنت عايز تخطفني ب اي طريقه وحصل فعلا بس تعرف كل دا حصل بمزاجي لان انا سبتك بمزاجي تخطفني.

 

عثمان بدهشه : انتي بتقولي اي مش فاهمك .
ريم بصوت مخيف : اتصل ب مالك دلوقتي والا هتشوف النجوم في عز الضهر سامع .
عثمان بخوف منها طلع التيلفون واتصل علي مالك مكانش متوقع أن البنت البريئه دي يطلع منها كل دا .
مالك رد علي تيلفون وو.
مالك بسخريه : نعم ياغبي بتتصل ليه .
عثمان : ريم بنت اللواء شريف عايزه تكلمك يا مالك بيه ؛ولسه مالك هيتكلم ريم اخدت منو التيلفون وكلمت مالك .
ريم بثقه: معاك ريم طبعا مستغرب انا بكلمك ليه ومن تيلفون عثمان كمان المهم انا وانت هدفنا واحد وطبعا انت فاهم قصدي كويس اوي .
مالك باستغراب : فاهمك بس اي الي غيرك مش كنتي حبيبتهم ولا دي لعبه جديده منهم وبعتينك ليا تراقبيني ولا تكوني فكراني عبيط وازاي اصلا عثمان معاكي مش فاهم حاجه.
ريم : الكل*ب بتاعك عثمان خطفني فاكر نفسو انو هيقدر ياخد الي عايزو مني لاكن انا الي سبتو بمزاجي انو يخطفني ويجبني لهنا عشان اقدر اكلمك واقولك اني هبقا شريكه معاك في الحرب دي وكمان انا عمري ما حبيت حور ولا ورد انا كنت معاهم بس عشان اعرف هما بيخططو ازاي وبيفكرو ازاي اوعي تنسي أن هما سبب في مو*ت نادر اخويا.
مالك بسخريه : ايوه اعمل اي انا دلوقتي .
ريم بنفاذ صبر : يعني هدفنا واحد هكون معاك علشان انتقم منهم .
مالك بسخريه : افردي وافقت هتعرفي تضر*بي أو تضر*بي رصا*ص هتتحملي اي ضر*ب يحصلك .

 

ريم بثقه : خليني معاك وانت مش هتندم واهم حاجه ما بينا الثقه يا مالك دلوقتي موافق نكون ايد واحدة .
مالك بغموض : موافق انك تبقي معايا بس صدقيني لو لاقيت اي غدر منك انتي عارفه هيحصل اي مفهوم .
ريم بضحكه ثقه : اوكي دلوقتي اقدر اجيلك ازي الصين .
مالك: عثمان هو الي هيتكلف بالأمور دي طبعا مش هتيجي بطياره لان هتتمسكو فا عثمان هيجيبك لعندي وانا هكون موصي ناس تجيبك عندي مفهوم .
ريم : مفهوم .
مالك: اديني عثمان المغفل دا .
ريم بسخريه : امسك يا مغفل .
عثمان اخد التيلفون منها و
مالك : بقا حته بنت تضر*بك يا بغل انا مش عارف اي الي مصبرني علي واحد زيك بجد المهم يلا هتعمل علي الي هقولك عليه ومش عايز اي غلطه سااامع .
عثمان بخوف:سامع يا مالك بيه .
طبعا مالك كلم عثمان عشان يتفقو هيهرب مع ريم ازاي وبعد حديث طويل عثمان قفل مع مالك وقال ل ريم .
عثمان : ريم يلا نهرب من هنا علشان نقدر نوصل في اقرب وقت وكمان زمان ابوكي وحور وادم قالبين دنيا عليكي دلوقتي .
ريم : تمام يلا بسرعه .
ونزلوا بسرعه ركب عربيته واتجهوا الي مكان بعيد في طياره ركبوو فيها واتجهوا الي صين ووو نسيبهم دلوقتي 🖇️✨.
✨عند اللواء شريف ✨.
شريف بصدمه : انتي بتقولي اي يا رنا ريم اتخطفت ازاي .
رنا بدموع : معرفش ياعمو ازاي لاقيتها اتاخرت في الحمام وشوفنا في الكاميرا أن حد خاطفها ومش عارفين مين هو .
اللواء شريف بذهول : خليكي مكانك ونا جيلك حالا .
بسرعه شريف اتصل علي حور عشان تلحقو علي الكافيه .
اللواء شريف بجديه: الوو يا حور انتي فين دلوقتي .
حور باستغراب : انا في الجيم يا سيادة اللواء انا و التيم .

 

شريف بجديه : ريم اتخطفت يا حور تعالي بسرعه علي عنوان الكافيه الي هبعتهولك دلوقتي .
حور بصدمه : اييييي اتخطفت ازاي .
الكل بصدمه: ايييييي
اللواء شريف بعصبيه : مش وقت صدمه يا حور دلوقتي هبعتلك لوكيشن وتيجي علي طول .
حور بذهول : حاضر يا فندم هاجي علي طول وقفلت معاه .
ورد بصدمه : حور ريم اتخطفت ازاي .
حور بذهول : مش عارفه يا ورد بس لازم نروح بسرعه نشوف اتخطفت ازاي نقدر حتي نعرف مين الخاطف اكيد مالك الزفت هو وراء خطفها .
ورد : فعلا اكيد هو .
ادم بتفكير : مفيش غير الكل*ب ال اسمو عثمان .
مراد : فعلا ممكن يكون هو بس يلا بسرعه نروح مكان الكافيه وهنعرف بظبط .
وب الفعل كلهم خرجوا من الجيم وركبو عربيتهم واتجهوا الي الكافيه وبعد نص ساعه وصلو لمكان الكافيه
نزلو من العربيه ولاقو عربيه اللواء قدام الكافيه ودخلو جوا يشوفو .
حور بخوف علي اللواء شريف: سياده اللواء انت كويس .
اللواء بجمود: طبعا كويس يا حور تعالو ورايا .
الكل المشي وراه وكان الكافيه فاضي وطبعا كل الناس مشيت بسبب ال حصل ورنا مشيت عشان أهلها .
نرجع تاني لموضوعنا 💖.
دخلو الي غرفه الكاميرات يشوفو مين الخاطف .
اللواء شريف:حاولوا تركزو كويس مفهوم .
الكل :مفهوم يا فندم .

 

العميل وراهم كل المداخل تبع الكافيه الي فيها كاميرات وكلهم ركزو كويس اوي علشان يقدرو يعرفون مين شخص دا .
ادم بتركيز : عثمان اهو زي ما قولت .
مراد : صح هو مغفل لابس نظاره وكاب فاكر انو مش هيتعرف لاكن علي مين مش علينا .
حور : كنت حاسه انو هو بس دلوقتي هنقدر نعرف هو خاطفها فين .
ورد بتفكير : جماعه احنا نسينا حاجه مهمه .
الكل : اي هي .
ورد : تتبع التليفون ريم نقدر نعرف هو فين .
اللواء شريف: مهو مش هيبقا غبي اوي كده للدرجادي يا ورد اكيد كسر الخط أو تيلفون بتاعها .
حور : مظبوط يا سياده اللواء كلامك صح بس مفيش غير حل واحد .
الكل : اي هو .
حور : نقطه ضعفه هي الي هتوصلنا ليه .
ادم : انا عارف اي هي نقطه ضعفه .
اللواء شريف بلهفه: اي هي بسرعه يا آدم قول .
ادم&مراد نظرو لبعض : مامتو .
حور بسخريه : وهو دا هيخاف علي مامتو دا يبيع اي حد دا .
ادم : مامتو اهم حاجه عندو لو عملنا تمثيليه انو هنعمل فيها حاجه هنقدر نرجع ريم .
ورد : انا مع ادم في خطه دي .
مراد : ونا كمان .
اللواء شريف : ونا كمان مع ادم بس اتمني أنها تنجح .

 

استوب ( طبعا انتو مستغربين ازاي اللواء مش بيعيط مثلا او زعلان اوي لا هو من جواه هيم*وت عليها ويلاقي ريم بس هو لازم يبقا قدامهم يكون قوي عشان هو منسبالهم قدوتهم ف لازم يكون صلب قدامهم ف متنسوش انو لواء يعني لازم يكون جامد.كده مش اي كلام 😉💪).
حور : تمام انا معاكو بس هنبلغ مرام وجاسر عشان يكونو معانا.
الكل: تمام .
اللواء شريف : يلا نطلع من هنا بقا عشان نبدا نخلص الموضوع دا قبل المهمه .
حور&ورد& ادم &مراد : تمام يا فندم .
وخرجوا برا كافيه وركبو عربيتهم وماشيين في الطريق .
✨في عربيه حور بتحديد ✨
تليفون حور بيرن .
حور لاقت رقم غريب بيرن .
حور باستغراب : الو مين معايا .
ريم بكره : اهلا بصقر الداخليه .
حور بفرحه : ريم انتي فين انتي كويسه عثمان كل*ب دا عملك حاجه.
ريم بسخريه : خايفه عليا .
حور باستغراب : طبعا يا ريم خايفه عليكي انتي اختي انتي كويسه في حد جنبك .
ريم بسخريه : عثمان بس اي رايك غريبه دي صح اني اكون مع عثمان .
حور بصدمه : انتي كويسه انتي شاربه حاجه يا ريم .
ريم بسخريه : شاربه كره منك ومن اختك يا حور .
حور باستغراب : نعم انتي مجنونه ولا اي .
ريم بجنون : دنتي لسه هتشوفي جنون علي اصلو يا حور انتي واختك واللواء بتاعك دا ال علي اساس ابويا واكملت بخبث الي انا عملت عليه اني كانه ابويا واني بنته بس كل دا تمثيل عشان اقدر اعرف كل حاجه بتعملوها يا حور .
حور بجنون : انتي اكيد مجنونه قولي انك بتكدبي .
ريم : لا مش بكدب ودي الحقيقه اوعي تفتكري أن انا لما اتحميت فيكي انتي واختك عشان تتقذوني من اخويا نادر لا

 

بالعكس أنا ونادر كنا متفقين دا يحصل عشان اقدر اعرف كل حاجه عنكو والأسف ما*ت مو*ته بشعه بسببكو ومكنتش قادره اعملو حاجه طبعا انتي مستغربه انا واخويا نادر عايزين ننتقم منكو لان مروان كان اكتر من اخ لينا وكان واقف جنبنا وكنا ديما في ضهرو لاكن لما ما*ت بسببك انتي واختك زاد الانتقام ليا أنا ونادر اخويا وكمان لما نادر ما*ت انتقامي زاد اكتر يا حور صدقيني هقف مع مالك عشان نقدر نخلص منكو كلكو والأسف مش هتعرفي تمسكيني لان خلاص كلها ساعات وهكون عند مالك واه انا الي خططت انو عثمان يخطفني 😉 سلام ياااا صقر الداخلية 😎.
حور بجنون وقفت العربيه في وسط الطريق .
وكانت بتتتفس بصعوبه من كتر ال سمعتو.
ادم و مراد و ورد و اللواء : لاحظوا أن حور وقفت ب العربيه .
كلهم استغربوا ورجعو لورا تاني عند حور .
وشافو وش حور بقا أحمر اوي .
كلهم نزلو من عربيتهم وفتحو باب عربيه حور ونزلوها وكانت علي آخرها من العصبيه .
ورد : في اي يا حور مالك وشك هيفرقع من العصبيه .
حور بعصبيه : ريم مطلعتش مخطوفه يا ورد .
الكل بصدمه : اييييي.
اللواء بصدمه : ازاي وانتي متعصبه ليه دا خبر كويس الحمد لله بنتي مش مخطوفه .
ادم بتركيز : في حاجه يا حور قولي .
حور بضيق : ريم كانت هي الي مخططه أن عثمان يخطفها عشان تقدر تهرب معاه ويسافرو عند مالك عشان تنتقم مني ومن ورد بسبب مو*ت نارد اخوها ومراون عشان كان صاحب نادر وغير كده كمان عارفه كل الي هنعملو الهانم طلعت ذكيه وحنا نايمين علي دماغنا .
اللواء شريف بجمود: اقتل*يها يا حور .
الكل اتصدم من ال قالو .
اللواء شريف : ال زي دي مش هينفع تعيش لان يعتبر جاسوسه خلصي عليها أول ما توصلي هناك وان شاء الله هترجعو منتصرين عليهم كلهم .
ورد بغموض : مش هنق*تلها يا سياده اللواء هنجيبها معانا عايشه وياريت حضرتك مترفضش لان ال زي دي مو*ت ليها راحه وهي لازم تيجي معانا عايشه عشان نقدر نعمل ال احنا عايزينو فيها .
مراد : معاها حق ورد يا سياده اللواء دا احسن حل .

 

اللواء بكسره ولاكن مداري دا : ال عاينزينو تعملو اعملو المهم ترجعو منتصرين مفهوم.
كلهم حسو انو حزين جامد بسبب ال خبر دا وحضنو
علشان يخففو عنو الحزن .
ادم بحب : احنا ولادك يا يا عم شريف ولا اي يا مراد .
مراد بمرح : طبعا ياعم واحسن اب كمان روق كده يا حجوج .
اللواء بضحك : دي الحقيقه يا مراد انتو ولادي وعايش علشانكو بس ابعدو شويه خنقتوني 😂😂.
كلهم ضحكو عليه .
اللواء بتفكير : بس ازاي الخطه الي انتو رسمينها هتنجح كده ريم هتحكي لمالك كل حاجه.
ادم و مراد : صح معاك حق يا سياده اللواء .
وبصو لحور و ورد الي كانو بيبتسموو بخبث .
ادم و مراد واللواء: شكل ضحكه دي وراها مصيبه .
حور & ورد بخبث: ومين قال إن الخطه دي مش هتنجح .
ادم & مراد & اللواء : بتفكرو ف اي احكو علي طول.
حور & ورد بذكاء: المهمه هتبدا بعد يوم بظبط في معادها ومش هيحصل اي تغير .
اللواء شريف: ازاي بقا .
ورد : ريم متعرفش اصلا احنا هنهجم ازاي لاكن تعرف يوم اي لاكن متعرفش ساعه كام ولا حتي هجوم هيبقا ازاي حتي لو حكت مش هيعرفو يلاحقو
يدافعو عن نفسهم .
حور : ودلوقتي هنرجع البيت نجهز نفسنا لان باذن هنتحرك من هنا علي الفجر علشان نقدر نوصل احنا والجيش والمعدات بتاعتنا بدري ونا كلمت جاسيكا أنها هتامن لينا جيش يستقبلنا لما نوصل عشان نقدر نستعد في اقرب فرصه ممكنه .
ادم & مراد & اللواء : نرفعلكو القبعه ممكن .
حور بضحك : شكرا ليكم بس يلا كفايه هزار يلا .
ورد : مش عايزين نضيع وقت يلا نركب .
وفعلا ركبو عربيتهم .
واتجهوا الي الفيلا وارتاحو كام ساعه وفاقوو وبداو يجهزو نفسهم وطبعا ادم كلم مرام وجاسر وعرفهم بكل حاجه . وبداو يجهزو هما كمان .
حور & ورد لبسو بدله بتاعتهم الخاصه
طبعا انتو فاكرين بدله حور البيضه و بدله ورد السوداء ✨.
ادم & مراد لابسو طقم الداخليه

 

والنفس النظام مرام و جاسر لابسو بدلتهم السوداء الخاصه بيهم .
✨وفي ساعه ٢ قبل الفجر ✨.
صقور الداخليه و اشباح المخابرات و اللواء شريف
و وزير الداخلية كانو واقفين قصاد الجيش كامل .
وكانو بيتشاورو مع بعض .
اللواء : كنتو مختفين انهارده ليه يا مرام انتي وجاسر .
مرام : كنا بنحضر عدد كبير من اله الحاده يافندم وكنا بنتمرن كويس اوي ف نفس الوقت .
الوزير : عاش يا ابطال أن شاء الله هنشوف انتصار قريبا باذن الله.
الكل : باذن الله يا فندم .
الوزير : وانتي يا حور هتخدي الحصان معاكي ليه .
حور بتفكير: ماكس دورو هيبقا مهم جدا في المهمه معايا وطبعا هتستغرب حضرتك ازاي حصان زي دا هيجي معانا المهمه دي ماكس دا من اذكي الاحصنه الي شوفتها يا فندم وهيبقا دورو مهم ووهيكون ليه لبس محمي ليه أن شاء الله لما احتاجو 💖ماكس هيكون مع عناصر من فرقه جاسيكا هيكون بعيد عن أي اذي أن شاء الله 💖.
الوزير : انا فخور بيكم وعارف انكم هتحققو نصر كبير .
اللواء شريف : باذن الله يا فندم ‘ جهزتو معداتكوو كويس يا ابطال .
الكل : كلو جاهز يا فندم .
الوزير : ساعه وهتتحركو مفهوم .
الكل: مفهوم .

 

الوزير و اللواء راحو علي جنب يشوفو كل حاجه جاهزه ويتاكدو .
ادم & مراد & جاسر: ورد .حور
حور & ورد : نعم .
مراد : متأكدين أن عدد جيش بتاعنا وجيش تبع جاسيكا هنقدر نقضي علي جيش مالك و تيم بتاعو .
حور & ورد & مرام بخبث : لا طبعا .
ادم & مراد & جاسر بصدمه : ايييي .
حور & ورد & مرام بذكاء : ٢٦٠ الف شخص هيحاربو معانا بس هما فين وهيجوو منيين مفاجاه 😉✨.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى