روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الثاني والأربعون

رواية عشقت طفلتي الجزء الثاني والأربعون

رواية فيلا السيوفي
رواية فيلا السيوفي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثانية والأربعون

قد حان الوقت بعد انتظار دام لسنوات سوف يجتمع العشاق بعد فراق وتعب دام لسنين…
كانت الفتيات تجتمع في غرفة كبيرة جداا بفرحه شديده لا توصف كانت كل منهم تحلم ب تلك اليوم وكيف سيكون وهي بجانب حبيبها
لميس بفرحه شديده:
_اخيرااا بجد مش مصدقه اخيرا هكون مع فهد هيييييييييي مش مصدقهه
حور بضحك:
_يوه انتي واقعه خالص يبت ههههه
عشق بكسوف:
_وانا كمان فرحانه اوي اني هكون مع بلال
ليان بضحك:
_يشيخه اخيرا سمعنا صوتك ههههه
عشق بكسوف:
_يوه بقا ياليو
ليان بحب وهي تحضتنها:
_خلاص يقلبي متقلبيش طماطم هههه
حور بصوت عاالي:
_بسسسس يلا كل واحده تروح علي اوضتها عشان تجهز
لميس وهي تجري:
_اطير انا بقا هههه عشان متاخرش علي حبيبي
عشق بضحك:
_هههه لميس مش مستعجله خالص هههه
حور بضحك:
_لا فهد طير النص اللي فاضل من مخها ههههه
عشق بضحك:
_انا ماشيه انا كمان
لتذهب كل من لميس وعشق اللي الغرف الخاصه بهم لتساعدهم مصممة الميكب…..
ـ، ــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــ
مجهول 1.:
_التنفيذ دلوقتي جاهز..؟
مجهول2:
_تمام انتي هتعرفي تنفذي..؟
مجهول:
_متقلقش انا فهمه كويس هعمل اي
مجهول 2 بقزاره:
_تمام.. هستناكي متتاخريش عليا..
مجهول1:
_من عيني…
ــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

كانت تحرك يديها ببطء دليل على افاقتها…
محمد بخوف:
_ذات انتي كويسه يحببتي
ذات بكسره وبدءت دموعها بتساقط….
محمد بكسره.:
_عشان خاطري بلاش دموعك دي غاليه عندي اووي انتي حته مني يا ذات
ذات ولاول مره تشعر ب الحنيه والطمئنينه….
_يعني انت مش هتسبني تاني.؟
محمد بفرحه:
_لا يقلبي والله مهسيبك تاني ابدا وعارفه هبه هتفرح اوووي هي طيبه اوي هتحسي انها امك..
ذات براحه شديده:
_ينفع نروح دلوقتي..؟
محمد بفرحه:
_طبعا ينفع تعالي نروح..
لتقف ذات بضعف ليساعدها محمد وياخذها بين احضانه بشوق يكفي العالم بعد فراق طويل ويذهب بها اللي “فيلا السيوفي”
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ”””
كانت تجلس امام المرأه ومصممة الميكب تضع لها الميكب بكل حب ولكن يقاطعهم صوت خبط شديد على الباب..
سهام((مصممة الميكب))
_خليكي انتي انا هفتح….
لتذهب سهام وتفتح الباب لتجد فتاة مجهولة تقف امامها…
مين انتي…؟
مجهولة:
_مصممة الميكب التانيه محتجاكي تسألك علي حاجه ضروري عند لميس
سهام:
_تمام مش هتاخر عليكي يا هانم…
لتذهب سهام وتترك عشق بمفردها مع تلك الحقيره.
عشق بجهل:
_نتي مين…
مجهوله بغل وحقد وهي تغلق الباب ب احكام..
_انا االي هاخد روحك
عشق بخوف:
_مين انتي وعايززه من ايي
مجهوله وهي تقترب من عشق وتضع لها منديل به مخدر علي وجهاا:
_هتعرفي كل حاجه ف الوقت المناسب بس اهم حاجه دلوقتي اخدك من هنا
لتفقد عشق وعيها ويأتي شخص اخر ويساعد تلك المجهوله بحمل عشق وخرجو بها من الباب الخارجي للقصر دون ان ينتبه عليهم احد..
……………………….

 

 

 

 

انتهت الميكب ارتست من وضع لمساتها الاخيره علي لميس فكانت تشبة البدر في جماله..
لميس بذهول:
_واووو شكلي حلو اوي تسلم ايدك
نغم((مصممة ميكب)):
_نتي جميله من غير اي حاجه
لتأتي حور..
‌بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكي يحببتي..
عشق بحب وهي تحتضن حور:
_يارب يروحي ❤
حور:
_يلا ننزل عشان كلهم مستنينك عشان كتب الكتاب
لميس بفرحه شديده:
‌حاضر..
لتهبط لميس بمساعده حور اللي الاسفل وتجلس بمكانها بجانب فهد…
……..
ف الاسفل كانت لميس تجلس بجانب فهد لعقد القران ولكن بلال كان يجلس بمفرده ينتظر عشق ولكن طاال انتظارها كثير ولم تأتي
بلال:
_حور هي عشق اتاخرت لي كده؟
حور:
_مش عارفه هي قالت هدخل الحمام وجايه..
بلال:
_طب هروح اشوفها
ليذهب بلال يبحث عن عشق ولكن لم يجدها ف اي مكان ويجد علي سريرها ورقه مكتوب عليها
_انا اسفه مش هقدر اكون ليك ومش تدور عليا لاني مستحيل ارجعلك وبعدين شكرا علي وقفتك جمبي
لتسقط تلك الورقة من يد بلال ويسقط ف الارض بكسرة ويصرخ بصوت عالي
_لييييي كده يا عشق لييييه انتي اووول وحده افتح قلبي ليها ليييييي حراااااك علييكككككي
ليأتي الجميع علي اثر تلك الصوت.. لتمسك لميس تلك الورقة وتقرأ مضمونها لتنصدم لميس
لميس بحزن:
_لا لا عشق مستحيل تعمل كده اكيد حد وراه الموضوع ده
بلال بصدمه وحزن:
_خلاص عشق سابتني ومشيت خلاص معدتش هترجع لحياتي تاني..؟
ليان ب ثقه شديده:.
‌_مستحيل عشق تعمل كده الفرحه كانت باينه ف عيونها اووي عشق بتحبك يا بلال مستحيل اكيد عشق ف خطر..
_ايوه عشق ف خطر وانت لازم تنقذها يا بلاال
لينظرو جميعهم اللي تلك الصوت.. ليرو نفس الفتاه اللتي تسمي “ذات”
بلال بصدمه وهو يمسح دموعه ويقف علي رجليه:
_عشق ف خطر..؟ ازايي قوليلي وهي فين عشان خاطري طمنيني عليها
ذات وهي تتحدث..:

 

 

 

 

_انا كنت واقفه عند. الباب الخلفي للقصر لقيت شاب وبنت مسكين واحده بس فقده وعيها انا خوفت اوي وستخبيت بعيد وبعدين ركبوها عربيه ومشيو بيها بس انا سمعت الشاب وهو بيقولها اخيرا رجعتيلي يا عشق بعد انتظار طويل اوي
بس البنت اللي كانت معاه قالت انو لازم يختفو عشان الحكومه بدور عليه ده اللي انا فهمته بس..
بلال بصدمه:
_مينن ده وعايز منك اي يا عشق.. متخافيش يحببتي هنقذك مش هسيبك ابدا
فهد بتذكر:
_بلال انت ناسي انو ايهاب الدسوقي هو الوحيد اللي ليه عداوة مع عشق..؟
بلال:
_ايهاب الدسوقي محبوس يا فهد
ذات ب توضيح:
_ايوه عشان كده قالتلو انو لازم يختفي عشان الحكومه بتدور عليه يبقا هو ايهاب الدسوقي
بلال بصدمه وخوف:
_الوسخ ده مش هيسبب عشق في حالها انا خاايف عليها اووي ده بني ادم معندوش رحمه
مراد بقوة:
_متخافش يا بلال اهم حاجه نعرف البنت دي مين لو عرفنا مين هي هنقدر نتتبع تليفونها وهنوصل ل عشق عن طريقهم…
بلال بقوة:
_اقسم بالله مهرحمك يا بن الدسوقي
فهد بتفكير:
_تتوقع مين دي يا بلال..؟ مين ليه مصلحه من خطف عشق
ظل بلال يفكر بضعة دقائق ليخطر بباله تلك الحيه روميساء وكلامها لهو انها تعشقو ولن تتركه ابدا لغيرها…
بلال:
_هي مفيش غيرها
مراد بجهل:
_مين هيي..؟
بلال بكره لتلك الحمقاء الحقيره:
‌روميساء مفيش غيرها

 

 

 

 

 

مراد:
_هات رقمها عشان اعمل تتبع للخط
ليتصل مراد بأحد عناصره الخاصه به ويتتبعون رقم روميساء ليعرفو طريقهم
بلال بخوف علي معشوقته:
_بسرعه يا مراد عشان ميعملش حاجه ف عشق..
فهد بخوف علي صديقته واخته فهو يعتبرها مثلا ليان ومن ضمن مسؤلياته…
_يلا نمشي…
يوسف بحكمه:.
._مينفعش تروح انت يا فهد عشان ميحصلش شوشره لازم دلوقتي انت ولميس تكتبو الكتاب والبنات تحاول تغطي علي الموضوع لحد منتصرف احنا
بلال بفهم:
_عنده حق خليك انت وانا ومراد هتتصرف
يوسف:
_وانا معاهم يا فهد متقلقش
فهد بفهم:
_تمام ربنا معاكو طمنوني اول ب اول
ليذهب بلال ويوسف ومراد لكي ينقذو تلك المسكينه من بين يدي تلك الوحش فما مصيرها وهل ستنجو من بين يدي تلك الوحوش…؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى