روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الثامن والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء الثامن والثلاثون

رواية فيلا السيوفي
رواية فيلا السيوفي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثامنة والثلاثون

كانت واقعه ف الارض تبكي بحزن علي فقدان والدها وضهرها ف الحياه لتجد يد تتمد لها
_تقبلي تتجوزيني يا عشق وتكملي حياتك معاايا
…: قال بلال تلك الكلمات ل عشق لتنفجر فيه عشق
عشق ببكاء وكسرة
_كفاااايه كده انا مش عايزه حد يشفق عليا تاااني انا هكمل حياتي لوحدي هعتمد علي نفسي شكرا ليك يا بلال
بلال بحزن علي عشق:
_اقسم بالله انا بحبك يا عشق مش بشفق عليكي
عشق وهي تقف:
_لحقت حبتني امتي يا بلال ف يوم لحقت حبتني
بلال بتفسير:
_ والله العظيم حبيتك من اول مره شوفتك فيها خطفتي قلبي يا عشق من اول لحظه لمست ايدك فيها حسيت انك مسؤله مني متسالنيش ليه ولا ازا بس والله العظيم حبيتك وحسيتك مسؤله مني
عشق بحزن :
_لا يا بلال اانا مش هقبل منك تشفق عليا
لتقف عشق وتمشي بحزن وكسرة
لميس بحزن:
_بلال انا هكلمها سيبها دلوقتي عشان هي مسكوره بسبب والدها وانا هفهمك
بلال بحزن:
_فهميها يا لميس اني بحبها والله العظيم
لميس بحب اخوي:
_انت اخويا يا بلال مستحيل اسيبك زعلان
بلال بكسره:
_انا عارف انها مش هتحبني بس والله العظيم حبيتها من اول نظره فاكرة لما انتي سالتيني حبيت قبل كده قولتلك لا مستني اللي تخطف قلبي واهي هي دي عشق
لميس:
_اوعدك اني هخليك انت وعشق ل بعض
بلال:
_خلي بالك منها يا لميس
لميس:
_حاضر
لتغادر لميس وراء عشق تحاول ان توقفها
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 

 

 

في المستشفى كان يدخل اللي غرفته بحزن شديد وكسره
. لتدخل وراءه تلك الفتاه الخبيثه
روميساء:
_بلال انت مالك في ايي
بلال بحزن:
_مفيش حاجه يا روميساء شوية مشاكل بس
لتقترت تلك الفتاه من بلال
بلال بضيق وهو يرمي كل. ما أمامه:
_قولتلك مييت مره متقربيش مني يا روميساء ميت مره قولتلك اي مبتفهميش
روميساء بتمثيل:
_مش قصدي والله انا حبيت اعرف مالك بس مش اكتر
بلال:
_اطلعي دلوقتي وانا لما اكون كويس هبقا اكلمك
روميساء:
_بس في ورق لازم تشوفه يا دكتور
بلال بضيق:
_بعدين يا روميساء بعدين
_لتخرج روميساء وبداخلها غل شديد لمعاملة بلال لها
روميساء بغل: بتكلمني انا كده يا بلال دي اخرة حبي ليك والله العظيم لهندمك علي معملتك ليا وبرضو مش هسيبك لغيري
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في منزل السيوفي داخل غرفة لميس كانت تجلس عشق تبكي بحزن علي فراق والدها
لميس بحزن:
_استهدي بالله يا عشق ادعيله ب الرحمه
عشق بحزن وبكاء:
_كان بنسبالي كل حاجه الام والاب والاخ وسندي وكل حاجه يوم لما ماما ماتت وهي بتولدني كان هو بنسبالي الام ولاب عمره مزعلني ف لحظه
لميس بحزن علي صديقتها:
_ادعليه ب الرحمه هو في مكان احسن دلوقتي
لينفتح الباب وتدلف حور
حور بحب:
_اي يا عشق هتفضلي زعلانه وبتعيطي كتير
اسمعيني يا حببتي والدك دلوقتي في مكان احسن ادعيله هو محتاج دعوة بس منك دلوقتي وانتي فوقي لي نفسك كده متخليش الحزن يسيطر عليكي وانا اختك انا ولميس وده بيتك
عشق بحب وهي تنظر اللي حور بتلك الكلام الرزين
_شكرا ليكي يا حور كلامك فوقني

 

 

 

حور بحب وهي تحتضن عشق:
_انتي اختي يا عشق ومن دلوقتي بقينا اربعه مش تلاته
لتضحك عشق بحب وهي تحمد الله علي تلك الاخوه
_بجد ربنا بيحبني اوي عشان وعدني بيكو
لميس بحب:
_ربنا بيحبك اوي انو وعدك ب بلال وحب بلال يا عشق
عشق بحزن:
_انا كلمته وحش اوي اكيد زعل مني صح
لميس بحب:
_لا بلال بيحبك يا عشق وهيسامحك قومي كلميه
عشق:
_هقوم اكلمه
حور بحب:
_وانا هقوم عشان يوسف زمانه جااي
لميس بهزار:
_وانا هقوم انكد علي فهد هههه
، ، ، ، ، ، ،
كان يدلف اللي غرفته وهو يشعر بتعب بعد يوم شاق ولكن يتفاجأ بتلك الورود اللتي تزين الغرفه بتلك الطوله اللتي تتوسط الغرفه وعليها اشهي المؤكولات بتلك الشموع المنيره
يوسف بزهول:
_ياه انا جيت اوضه غلط ولا اي
لتظهر حورية بفستانها الاحمر الناري القصير وترفع شعرها علي هيئة كحكه رقيقه بتلك الروچ الاحمر
حور بحب:
_لا يروحي مجتش اوضه غلط
يوسف بنظرة عشق لتلك الحورية:
_اي الجمال ده يا حوري
حور بحب وهي تحض يوسف :
_وحشتني اوي وبعدين زعلانه منك مش كلمتني النهارده خاالص انا مخصماك
يوسف بعشق وهو يجلس علي الكرسي ويضع حور علي رجليه.:
_مقدرش علي زعلك يا حور بعدك عني نار
حور بتمثيل:
_مهو انت مش كلمتني خالص النهارده مشغول ف الشغل صح
يوسف بحب:
_خلاص يستي انا اسف مش هتتكرر تاني
حور بحب وهي تشعر بحركة الجنين بداخلها
_يوسف شوف البيبي بيتحرك ازاي
يوسف وهو يضع يده علي احشائها
_ياااه يا حور مستني اليوم بفارغ الصبر اللي اشوفها في
حور بعدم فهم:
_تشوف مين
يوسف بحب:
_اشوف روح مهو انتي هتجبيلي روح
حور بضحك:
_طب افرض ولد بقا هههه
يوسف:
_لا هتيجي بنت ان شاءلله
حور بحب:
_طب تعاله بقا محضرالك الاكل اللي بتحبه ب ايدي
يوسف بحب وهو يقبل رأس حور بحب واحترام
_ربنا يحفظك ليا يحببتي ويباركلي فيكي
ليقضو ليلة من اجمل أيامهم ❤
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 

 

 

في شرق افرقيا تحديدا في “” كينيا””
كانت تهبط الطائره الخاصه ب مراد في بلد العشاق كينيا
ليان بصدمه من جمال تلك المدينه:
_واووو مراد انتي جبتني كينيا صح لا لا انا مش مصدقه مراد بجد انت حققتلي حلمي صح
مراد بحب وهو يحضتن ليان بتملك
_ كل حاجه بتحلمي بيها هحققهالك يا قلب مراد لسه حجات كتير اووي
ليان بطفوله وحب:
_انا بحبك اوب يا مراد عشان حققتلي حلمي وكمان عشان جبتلي غزل البنات
مراد بحب بتلك الطفلة المشاغبه:
_طب ينفع اربط الشريط الاسود ده علي عيونك الحلوين دول عشان المفجأه مش تروح
ليان بحب وهي تغمز ل مراد:
_طبعا يا حضرت الظابط اتفضل
ليضع مراد الشريط الاسود علي عيون ليان ويأخدها ويذهب بها اللي مكان لتحقيق احلام تلك المجنونه
بعد وقت قليل يسحب مراد الشريط من علي عيون ليان لتجد نفسها في جزيره وسط المياه تشبه الخيال
ليان بفرحه شديده:
_الله حلووه اوووووي
مراد بحب وهو يحتضن ليان من ظهرها:
_اول مقولتيلي نفسك تعيشي وسط المايه اشتريت الجزيره كلها عشان تبقي براحتك يا ليو
ليان بحب وهي تلتف وتحتضن مراد:
_ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا
مراد بحب:
_ولا يحرمني منك يا ليو وتفضلي ماليه عليا حياتي
ليان بحب:
_انا بحبك اوي يا مراد
مراد بحب:
_وانا بموت فيكي يروحي تعالي افرجك علي الجزيره من جوه
ليان بهزار: اشطا ههههه
ليشعرون ب الحب والسعادة الشديده وهما بجانب بعد ف هل ستدوم سعادتهم أم للقدر رأي اخر..؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
ف الساعه الثانيه منتصف الليل كان يوجد فتاه ذات ال17 عاما تجلس ف الشارع تبكي بقهر وحزن وهي تتذكر كلام والدتها وهي علي فراش الموت
“” اسمعيني يا ذات انتي مش بنت حرام انتي ليكي اب ابوكي راجل أعمال كبير هتلاقي كل حاجه ف الصندوق ده افتحي الصندوق وهتعرفي كل حاجه يا ذات خدي حقي وحقك منه!””
لتقف ذات وتقول:
_لازم اعرف مين ابويا وليه عمل فيا كده ف أمي لازم انتقم منه اشد الانتقام
_وقفه كده ليه يا بنتي ف نص الليل ف الشارع وبتعيطي ليه
ذات بنتباه لذالك الصوت لتجد رجل كبير ف السن
_مش ليا بيت اقعد فيه عشان كده قعده هنا
الرجل بحزن: اهلك فين يا بنتي
ذات بكسره:
_مليش اهل ماتو وسابوني لوحدي
الرجل بحنيه:
_تعالي معايا يا بنتي
ذات بخوف:
_لا شكرا

 

 

 

سمير بحنيه:
_متخافيش انا مش عايش لوحدي انا عندي بنوته جميله ذيك كده تعالي اقعدي معاها بدل منتي ف الشارع كده
ذات بطمئنان:
حاضر لحد الصبح بس همشي اشوف شغل وهدور علي بيت اسكن فيه
سمير بحنيه وطيبه شديده:
_بصي انا راجل علي قد حالي عندي مطعم صغير بعمل في اكل تعالي اقفي معايا انا وبنتي ف المحل وباتي معانا ف البيت ربنا هيرزقني ب رزقك يبنتي
ذات وهي تبكي:
_بجد انا مش عارفه اقولك اي من غيرك كنت هفضل ف الشارع
سمير:
_ربنا بعتني ليكي يا بنتي امشي معايا يله
لتذهب ذات مع ذالك الرجل طيب القلبب وهي تنوي بداخلها ان تبحث عن والدها وان تنتقم منه اشد الانتقام
ياتري من والدها وما حكاية تلك الفتاة الجميله الرقيقه اللتي تسمي ذاات؟…
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
صباح جديد يشرق ب الامل والتفاؤل في فيلا
السيوفي خاصة داخل غرفة عشق كانت تلبس
وتنوي داخلها ان تذهب اللي المستشفى اللتي يعمل بها بلال
لترتدي فستان ب اللون الاسود وتترك العنان لشعرها
ليصل اللي نهاية ظهرها مع احمر الشفاه اللذي ذادها
جمالا فوق جمالها… لتذهب اللي المستشفى
“” في المستشفى “”
تجد ممرضه تجلس..
عشق برقه:
_لو سمحتي الدكتور بلال فين
روميساء بغيره من تلك الفتاه الرقيقه الجميله:
_خير عيزاها ليه

 

 

 

عشق بستغراب:
_موضوع خاص لو سمحتي عرفيني مكتبه فين
روميساء بغيره:
_مش موجود
عشق بخيبة أمل:
_ماااشي شكرا ليكي
لتلف ظهرها عشق وتحاول ان تذهب ولكن لحسن حظها تخبط في شخص وكادت ان تقع ولكن بلال امسك بها جيداااا
بلال بحب:
_عشق بتعملي اي هنا
عشق بكسوف:
_جيت عشان اشوفك برن عليك من امبارح مبتردش عليا وبعدين سالت الممرضه دي قلتلي انك مش موجود..
لينظر بلال اللي تلك اللتي تنظر اليه وهو وعشق بغل وحقد شديد
بلال:
_نعالي يا عشق..
ليمسك بلال عشق من يديها ويذهب بها اللي الغرفة الخاصه به كل ذلك تحت نظرة الحقد والغيره من روميساء ليغلق الباب..
بلال:
_اتفضلي يا عشق في حاجه انتي كويسه
عشق:
_انا اسفه انا كلمتك وحش اوي امبارح
بلال بحب:
_متعتذريش يا عشق انا مبزعلش منك اصلا
عشق بحب وكسوف شديد وهي تقترب من بلال وتمسك يديه:
_انا انا بصراحه يا بلال مش عيزاك تبعد عني
بلال بصدمه من أثر تلك الكلمات:
_عشق انتي متاكده
عشق بكسوف وهي تهزر رأسها له
_اها متاكده
بلال بفرحه شديده وههو يقبل رأس عشق وينحني امامها ف الارض ويخرج الخاتم من الجيب
_والله العظيم الخاتم لسه معايا وكنت حاسس اني هلبسهولك يا عشق لانو مش هيليق غير عليكي اانا بعشقك يا عشق تقبلي تتجوزيني

 

 

 

عشق بفرحه شديده لا توصف:
_طبعا موافقه وابقا هبله لو قولت غير كده
ليضع بلال الخاتم في يديها بفرحة شديده كل ذلك تحت نظرات تلك العقربة روميساء
بلال بحب:
_اي رايك نعمل الفرح مع فهد ولميس يوم الخميس
عشق:
_بس ده قريب اوي مش فاضل غير كام يوم بس
بلال بحب:
_فيها اي كل حاجه هتجهز بسرعه متشليش هم
عشق بحب:
_خلاص اللي انت شايفه صح
بلال بحب:
_النهارده هاجي اتكلم مع عمي محمد ويوسف وفهد ويوم الخميس هتكوني ملكي يا عشق
عشق بحب:
_ان شاءلله
روميساء بغيره شديده وهي تخرج:
_يوم الخميس هيكون جنازتك يا عشق مش فرحك وده وعد مني ليك
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
انتهي البارت يحبايبي اكتبولي توقعاتكو علي كل جزء وانهي كابلز حبتو اكتر وذات بنت مين..؟

جزيرة مراد وليااااان ❤

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى