روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل العشرون 20 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل العشرون 20 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت العشرون

رواية عشقت طفلتي الجزء العشرون

رواية فيلا السيوفي
رواية فيلا السيوفي

رواية عشقت طفلتي الحلقة العشرون

ف فيلا السيوفي……
يوسف: ف اي
الظابط: معايا أمر بلقبض عليك
نزل الخبر علي حور مثل الصاعقه ولم تتحمل الصدمه ف زوجها وحبيبها سوف يضيع منها وقعت مغشي عليها
يوسف بصدمه وخوف: حور قومي يحببتي وبدا يفوق فيها وبعد مده فاقت
حور بخوف: مش تسبني يا يوسف
يوسف بحب: متخفيش يحببتي هروح عشر دقايق وهرجع تاني
كانت العيله كلها مصدومه
عادل بصدمه لا تقل عن الباقيه: ممكن اعرف ف اي وبتهمت اي
الظابط بلا مبالاه: هتعرفو ف القسم وبص للعساكر.. هاتوه
محمد بصوت عالي: استنه عندك انت عارف بتكلم مين
الظابط: عارف اني بكلم يوسف السيوفي وف بيت عائله السيوفي من اكبر العائلات بس مفيش حد علي القانون يعساكر هاتوو
حاولت العساكر ان تمسكه ولكن قال بصرامه وصوت عالي: انا همشي لوحدي وبص ل هبه
يوسف: مرات عمي حور متخرجش من البيت نهائي فهمه
هبه وهي غارقه ف دموعها فهي تعتبر يوسف ابنها: حاضر يا بني اهم حاجه بس نطمن عليك
بينمها حنين كانت ممسكه بيد زوجها عادل وتبكي بقهر: عايزه ابني رجعلي ابني فاهم عايزه ابني
قبل عادل يديها بحب وحنان بحب حاضر يحببتي ان شاءلله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
بعد ما يقارب عشر دقائق….ذهبت هبه إلي ابنتها ووجدتها منهاره من البكاء وعيناها متورمه
جريت حور إليها بلهفه والقت نفسها بينا ذراعيها وقالت بصوت متقطع من البكاء: يو سف عايزه يوسف يا ماما رجعهولي عشان خاطري انا عيزاه
اما هبه كانت منهاره ف البكاء: بس يا حور اهدي يحببتي ده مجرد سوء تفاهم وهيخرج ان شاءلله يحببتي اهدي بس
حور بأمل: بجد يا ماما
اخذت حنان تمسح دموعها:بجد يا قلب ماما ارتاحي بس انتي ومتحطيش حاجه ف دماغك وبعدين ابوكي معاه هو وعمك عادل
حور بعتراض:ارتاح بس ازاي يا ماما وهو بعيد عن عيني
قاطعتها هبه بأصرار:لا هترتاحي وهتبطلي اللي انتي فيه ده الست لازم تقف جمب جوزها وتكون واثقه فيه مش تفضلي تعيطي كده فهمه ولا مش فاهمه
يلا قومي اغسلي وشك
اومئت حور وذهبت اللي الحمام وبعد دقائق خرجت ونظره الحزن علي وجهها
هبه بحب وجديه:تعاالي يبنتي
جلست حور بجانبها ونظرت إليها بنظره مليئه بلحزن
ملست علي شعرها بحب وحنيه وقالت
الست لازم تكون قويه يا حور علشان تحافظ علي بيتها..هتقابلكو ظروف كتير صعبه لازم تكوني قويه عشان تتخطو الظروف دي وتكوني قويه عشان تساندي جوزك لانو هيحتاجك جمبو مش تفضلي تعيطي
حور بتسائل: طب قوليلي اعمل اي دلوقتي
هبه بقوة: تكوني واثقه ف جوزك ومتاكده انو ده سوء تفاهم او مشكله صغيره ف الشغل وهتتحل ان شاءلله
حور بتفاهم: حاضر يا ماما
هبه ارتاحي دلوقتي . فرضت حور جسمها علي السرير وفضلت هبه بجانبها حته غفت خرجت وقفلت الباب وقابلتها ليان ف طريقها….
ليان بحزن: عملت اي دلوقتي
هبه: نامت يا بنتي
ليان: طب تعالي معايا انتي لازم ترتاحي انتي كمان
هبه: حاضر.

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ….
دخل مساعد فريد وهو يقول بفرحه: مبروك يا باشا كل حاجه تمت زي منت عايز وزمانو ف القسم دلوقتي بيتحقق معاه
فريد بفرحه لا توصف وابتسامت نصر: حلو اوي ده جزات كل اللي يفكر يقف قدامي او يتحداني قالها بكبرياء وتفشي وهو جالس علي كرسي هزاز ويعطي ل سمير ظهره…
سمير بتسأل: هو حضرتك هتعمل ايه مع حور هانم هتخطفها مثلا.؟
فريد بشهوه: اخطفها اي بس دا انت قديم اووي
عقد ايمن حاجبيه بعدم فهم: امال هتعمل ايه معاها
نهض فريد من علي كرسيه وقال بغرور: هي اللي هتيجي لحد عندي وتسلملي نفسها ب ايديها
سمير ب بصدمه: هتيجي ازاي؟..
نظر فريد اللي سمير بضيق: بلاش غباوه
سمير بخوف: ف اي مش كده بس…
ذهب فريد االي مكتبه وامسك هاتفه واجري اتصال وقال ل سمير: بص واتعلم اللعب علي اصوله
واخذ ينتظر لسماع صوتها بشوق ولهفه ولكن لا رد رن تكرارا ولكن لا يوجد رد……
اما عند حور استيقظت بسبب اهتزاز الموبايل مسكته وجلست علي السرير بألم نظرت حولها ثم انهمرت ف دموع عندما تذكرت ما حدث..
عاد اهتزاز الموبايل نظرت إليه بتعب كادت ان تجيب ولكن انقطع الاتصال وذهبت اللي الحمام…وخرجت بعد وقت قليل وانتبهت إللي هاتفه وقالت:ده مين الرزل ده مش مبطل رن..
نظرت اللي الموبيل هو يرن ووجدت رقم غريب وترددت ان تجيب لانو يوسف مانعها ترد علي ارقام غريبه……..
ففصلت الاتصال ولكن ادهشها هو وصل رساله من هذا الرقم وكان محتواها
((دليل برائه يوسف عندي))
تسمرت حور بمكانها فجأها اتصال جديد
حور بدهشه:الو
فريد بمكر:حور بنت اخويا الغالي قلبي عندك يبنتي..
حور بصدمه:عمو فريد؟
اغمض عينو بشهوه وقزاره:قلب فريد من جوا
حور:دليل برائه يوسف عندك
فريد بتاكيد:ايوه يبنتي عندي
اتصدمت حور وقالت:دليل برائته ازاي وهو سوء تفاهم
فريد:سوء تفاهم اي يبنتي هما قلولك كده خبوه عليكي اكيد خايفين عليكي……بصراحه انا ممكن اساعده وعندي دليل البرائه
حور بفرحه وأمل ان يخرج يوسف ويرجلعها من تاني:بجد؟… يعني انت ممكن تساعده رغم المشاكل اللي بينكو دي؟
رحيم بخبث ومسكنه:طبعا يبنتي بس للاسف..انتي عارفه عناد يوسف وكبريائه مش هيخليني اساعده
حور بأحباط وخيبة امل فهي عارفه عند حبيبها وكبريائه فهو لا يقبل المساعده…
حور:طب اعمل اي
فريد بخبث:بس انتي بيدك تساعديه
حور بلهفه وأمل:ازاي؟….
فريد بقزاره وشهوه:تيجي عندي
حور بصدمه:اجي عندك
فريد بخبث:ايوه يبنتي تيجي تخدي دليل برائه جوزك
حور:طب ممكن تبعتو مع اي حد
فريد بخبث:لا طبعامينفعش ملف بلأهميه دي ابعتو مع حد شكلك مش عايزه علي العموم انا عملت اللي عليا سلام….
حور بسرعه ولهفه:لا هاجي قولي العنوان بس.
فريد بفرحه فلقد اقتربت فريسته منه:العنوان(****)
واغلق الهاتف
سمير بذهول:دماغك سم يا باشا لا بجد استاذ ورئيس قسم فعلا ضربة معلم هتكسر بيها ضهر عيلة السيوفي شرف العيله هيبقا ف الارض
رحيم بنتصار اخرج كاميرا صغيره من درج المكتب وبص ل سمير بشر
سمير:انت قاسي اوي يا باشا هتخليه يشوفها وهي ف حضنك صوت وصوره ده انت شايل منه قووي
فريد بشقاوه:بقولك اي يا سمير ادي الخدم كلهم اجازه عايز اتمتع براحتي من غير ما حد يزعجني
والحرس كمان اديهم اجازه كلهم…
ابتسم سمير:حقك يا باشا حد يشوف البطل ده ويحب الازعاج اعتبره حصل يا باشا
رحيم بتنهيده حاره: مستنيكي علي ناار 🔥

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤.
ف القسم….
يوسف بثقه:ممكن افهم انا جاي هنا ليه وبصفه اي
الظابط بصدمه:انا اسف يا يوسف باشا بس جالي بلاغ انو ف شحنتة مخدرات ف مخازن تبعك وبعتنا قوة وف الاخر تطلع شحنتة المخدرات بودرة اطفال
يوسف بثقه وهو يضحك:بعد كده يا حضرة الظابط ابقا اتاكد قبل متعمل حاجه انت مش قدها
الظابط بخوف ف يوسف قادر على ان يخسره مكانته:حقك عليا يا يوسف به
يوسف بخبث وهو يتذكر…
Flash back
يوسف كان قاعد ف غرفة المكتب هو و فهد….وفجاه جالو انصال….
يوسف:خير ف اي
الحرس:يا يوسف بيه المخازن دخل فيها شحنه غلط واناكدنا طلعت شحنته مخدرات بس بودره بس
يوسف بخبث:اكيد ده حد عامل فينا كده واكيد الحكومه شويه وهتوصل بص اسمعني انتو تبدلو البودره دي ببودرة اطفاال فاهم وف نفس الكياس فاهم
الحرس:حاضر يا يوسف بيه امرك
يوسف:تمام كده كل حاجه هتبان ف وقتها
انتهاء الflashback
ف القسم..
يوسف:دلوقتي اقدر امشي
الظابط:طبعا يا يوسف بيه اتفضل
خرج يوسف ولقه ابوه وعمه قلقلين جداا
يوسف:مش قولتلكو مفيش قلق سوء تفاهم بس
ثم نظر اللي مراد وقاال:عرفت منين يا مراد
مراد: انت ازاي نخبي عليا وعارف اني هساعدك
يوسف:الموضوع مش مستاهل
عادل وهو يربت علي كتف ابنه: يلا يبني نرجع اكيد دلوقتي الكل قلقان عليك.
يوسف بنفي: لا انا لازم اروح الشركه دلوقتي عندي موضوع مهم لازم يخلص يلا يا فهد
فهد: يلا يا صحبي
محمد: اقول اي يبني ل حور لما تسالني عليك
يوسف بمكر: قولها ساعة زمن بس وجيالك يحببتي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❤
اما عند حور ف لبست بنطلون جينز وبدي ابيض قصير ورفعت شعرها علي هيئه ذيل حصان وخرجت من غرفتها وجدت الهدوء يعم المكان فحمدت ربنا ف هي مش قادره تشرح لحد هي رايحه فين ومحدش هيسبها تخرج…..
وصلت لباب الفيلا
الحرس:رايحه فين يا حور هانم يوسف بيه محظر انو حضرتك تخرجي
حور:لا مهو انا رايحه بيت عمي عشان هيديني ملف هيغير مسار القضيه بتاعت يوسف وبعدين هاخد معايا الحرس مش هروح لوحدي
الحرس:تمام بس هبعت معاكي عربيتين م الحرس
حور:تمام
وبعد وقت قصير كانت حور وصلت وكانت تقف امام باب الفيلا الخاص ب عمها
فتحتلها الخدامه بحترام شديد…
حور بخوف وتوتر:ممكن تبلغي عمي اني جيت
وفجاه سمعت صوت
اهلا وسهلا ب حور هانم
كان صوت سمير
حور بخوف شديد: اهلا وسهلا بحضرتك ممكن اقابل عمي؟
سمير: طبعا اتفضلي هو مستنيكي بغرفة المكتب
وصلت حور امام باب المكتب وطرقت بخفوت
دخلت حور بخوف وفجاه خرج سمير
فري بشهوه: اتفضلي يحببتي
حور: شكرا ممكن تديني الملف؟
فريد:ممم بسرعه دي وفضل يقرب من حور وفجاه ضغط على زرار وقفل الباب الكتروني؟…..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى