رواية لين الاسد الفصل الثامن 8 بقلم ملك حسن
رواية لين الاسد البارت الثامن
رواية لين الاسد الجزء الثامن
رواية لين الاسد الحلقة الثامنة
نجمة: اهل… اي كل ده
نور: تعالي تعالي اقعدي معانا شويه لحد لما يخلصو تحت وهننزل كلنا
نجمه: اذيكو يا شباب عرفوني عليكو بقا
احمد: انا احمد
اسامه: وانا اسامه
يارا: هالو انا يارا
اروى: بصي هو انا اسمي اروى بس ممكن تقوليلي رورو
يزن: انا يزن
مالك: انا مالك
نور: وفي واحده منهم اسمها ملك بس مش موجوده الاحسن تقوللها لوكا علشان مبتحبش الاسم ده 😂
اللهم صلِ على سيدنا محمد 🦋
عند ملك ونادر
نادر: بصي ياستي انا بحب واحده ومش عارف اقولها لانها زي متقولي كده غشيمه شويه وبعدين خايف اوي علي لين وقمر لاتنين اخواتي يعني مش عارف لو حصلهم حاجه انا ممكن يجرالي اي
ملك: لو علي لين وقمر متخافش عليهم لين بتاخد بالعا من نفسها وفمر هتبقا قاعده بتراقب من بعيد مش هتتصاب متخافش ولو علي حبيبتك فا حاول تلمح هتلها الشكلاته اللي بتحبها قولها وخليك صريح معاها
نادر: مش هقدر اقولها لان هي معاملتها معايا حلوه خايف اقولها تطبل تتكلم معايا او معاملتها تتغير
ملك: خد رقمها وابعتلها علي عاوز اقولك حاجه ولو موافقتيش بالله معملتك متتغيرش معايا وفهمها انه مش بأيدك الانسان ملوش زنب في الحب فاهم
نادر: تمام بس عاوز منك طلب
ملك: أومر مش هنخلص
نادر: هي بقت كده خلاص ياستي
ملك: بهزر يسطا الله اتفضل اتفضل
نادر: عاوز رقمك بتاع الواتس علشان لو ردت او انا لقيت نفسي مخنوق ابقا اكلمك
ملك: خلصانا يابا اكتب زيرو وانين
نادر: هعهعهعهعه والله عسل اخلصي بقا 😂
ملك: ٠١١١………
نادر: سجلتك خلاص يلا بقا نخش نشوفهم علشان جوعت
ملك: يا رب يلا يابني انا عندي مراره واحده
استغفر الله ♥
عند لين
لين: احنا كده خلصنا تمام
الفرق: تمام
الشله نزلت ونادر وملك دخلو
الكل: خلصتو
فارس: انا جعان
لين: الشباب هتعمل الاكل وانا والبنات هنحضر السفره يلا
اسد ومراد ومروان : مفيش كلام ده
لين: الي قولته يتسمع تمام يلا يابنات
تسريع الاحداث
الشباب عملو مكرونه وبانيه والبنات حضرو السفره وقعدو كلهم كلو وصلو الفروض الي عليهم ودخلو نامو علشان عمليه بكره
وقت الفجر 🦋
لين: يلا شباب نقوم نصلي يجدعان قومو بقا
البنات قامو والشباب كانو بيقاوحو
ملك: ما تقومو بقا هنضيع وضوأنا عليكو دا اي القرف ده
مروان: قرف انتي الي قرف
ملك: انت حيوان ومتوجهليش كلام تانى
مروان: غوري يابت اشكال تقرف
ملك: زي وشك
قام الكل وكانو بيتفرجو واول ما قام مروان علسان يضربها الشباب قامو مسكوهم
ملك: الي هيمسكو هيضرب مكانو سبو
مروان: سبوني بقا محدش يمسكني
ملك: عاوزه ايدك تتمد عليا وتسوف هعمل فيك اي
مروان: انا ظابط قوات خاصة ركزي انتي بتتكلمي مع مين
ملك: علي فكره انت مس هتقدر تعملي حاجه ولو عملت اعتبر نفسك بقيت ظابط متقاعد
الكل استغرب كلام ملك معدا لين بس كانو مهتمين انهم يحافظو علي تماسك ملك ومروان علشان ميضربوش بعض
علي السفره 🦋
نجمه: لوكا مبتكليش لي
ملك: باكل اهو
مروان: عقبال متطروشي
نور: مكفايه بقا
ملك: سبيه يا نور عن ازنكو بس خلي بالك غلطاتك معايا بتكتر تمام
مروان: اعلي ما في خيلك اركبي
نادر: ليه بتعاملها وحش كده احنا كلنا اتهزئنا وقومنا واحنا ساكتين
مروان: محدش ليه دعوه انا عاوز اعرف اخرها اي
لين: خاف من ملك يا مروان ها
مروان: مبخافش غير من الي خلقني
قامت قمر ومسكت السكينه وحطتها علي رقبته
قمر: خوفت؟
مروان: اوعي يا مجنونه هتقتليني
قمر: انت خوفت ودا معناه انك بتخاف من حاجات تانيه غير ربنا ودي مش حاجه وحشه بس لما تقول كلام تبقا قده انا هقوم اجهز عن ازنكو
الفرق قامو يجهزو وراحو مقر المهمه
لين: جاهزين
الكل: تمام يافندم
لين: انتشرو
وبدأو ينتشرو والضرب ابتدا
اسد مبعدش عن لين لحظه واحده وفضل وراها وبيحمي ضهرها دخلو مكان زي مخزن كده ولقو حد قاعد علي كرسي من دهب
الشخص: اهلا بالعقرب والشيطان دا اي ده اي الهنا ده
لين بصت لاسد لان الصوت مش رجولي ولما شافو الشخص طلعت واحده ست
البرهان: مش مفاجأة برضو ولا اي جايين تخطفو واحد طلعت واحده
لين: اتحركي معانا ياسكر كده من سكات وارمي سلاحك
اسد: لو فكرتي بس تضربيها هتموتي وانتي واقفه
البرهان: اي حبتها طب المفاجأة بقا يا ست البنات انا ومش هاحي معاكو ولو قربتي سنتي هتموتي فاهمه
لين: اعتقد الرساله وصلت
ولين لسه هتخرج واسد مستغرب
اسد: انتي بتعملي اي هنسبها ونمشي
البرهان: عين العقل يا حضره القائد
لين: يلا 😠
اسد: يلا
لفت لين واتزحلقت علي الارض وراحت لحد عندها ولسه…..
البارت الجاي احلي علي احلي 😂🤎🦋
ياترا اي الي حصل للين واسد ومين البنت الي نادر بيحبها واي الي هيحصل ما بين مروان وملك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين الاسد)