روايات

رواية لين الاسد الفصل الثالث 3 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد الفصل الثالث 3 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد البارت الثالث

رواية لين الاسد الجزء الثالث

رواية لين الاسد
رواية لين الاسد

رواية لين الاسد الحلقة الثالثة

لين: انتي اتهبلتي بترودي علي الاشكال دي لي
نور: اولا متزعقيش مبحبكيش وانتي بتزعقي ثانيا مش بحب حد يكلمك بطريقه وحشه فا مستحملتش وكنت هضربه
لين: طيب تعالي نتمشي علي البحر شويه وبعدين اروحك يلا يا شباب
قمر: انا جايه معاكو مش عاوزه اروح
ليل: بعد ازن نور وانا كمان
امير: انا هروح عشان هنصحي بدري بكره
مازن: وانا كمان هروح تعبان وعاوز انام
نور: يلا يا لين علشان تلحقو ترجعو تنامو
الشباب: يلا
وهما ماشين من المطعم
اسد: ابقي خدي بالك وانتي ماشيه يا سكر لتقعي
نور: تحب اوريك مين الي ممكن يقع
اسد: وريني

 

لين: نور فكك ويلا
اسد: استني هنا وريني هتعملي اي
لين: نملك القدرة على القصف لكن الذخيرة ثمينة والهدف رخيص
مروان: اخ اين جبهتك انا لا أراها
ليل: مين العسل
مروان: انا مروان اخوه
نور: مش هتفرق كتير يلا يا شباب
مشيو كلهم واتمشو علي الشط
نور : انا هتمشي هناك كده محدش يجي ورايا علشان عاوزه اقعد لوحدي شويه
لين: تمام
قمر: لو عوزتي حاجه قولي تمام
نور: تمام
مشيت نور وقطعت صمتهم لين
لين: ليل رايح فين
ليل: هروحلها
لين: بلاش احسن
ليل: قولت محدش ليه دعوه
لين: ماشي ياليل
مشي ليل وراح عند نور

 

نور: اي الي جابك انا مش قولت محدش يجي ورايا
ليل: اي الي معيطك
نور.: ملكش دعوه بيا وامشي بقا
ليل: بتحبي؟
نور: انت بتقول ايه
ليل: انتي سمعتيني بتحبي؟
نور: انا.. ا. ن.
ليل: اي الي موترك احنا من امته بنتوتر من بعض علي طول كل اسراري معاكي وكل اسرارك معايا في اي بقا
نور: انت لسه بتحبها؟!
ليل: متشغليش بالك وانتي
نور: بحبه بحبه وللأسف مش قادره اخرج كلامه من دماغي انا تبعت طول الفتره دي مركزش اني ممكن اكون بحبه خالص
ليل: انتي وهو علي طول خناق اي بقا هتحسو ببعض امته
نور: انا كنت عارفه انه بيحبني
ليل: ازاي
نور: سمعته قبل كده
ليل: امته ده

 

نور:……..
فلاش باك
في مكتب لين في الڤلا
امير: اي ده هو محدش في المكتب ليه يااااه نور عسل اوي في الصوره دي طول عمري بحبك والله وانتي بهيمه مش حسا يا لو نبطل خناق شويه
نور: ضحكت بصوت خافت يميل للسمع قليلاً
امير: في حد هنا
نور التزمت الصمت
باك
ليل: لا واي سمعاه وهو بيقولها طب خلاص بقا
نور: انا مش بحبه
ليل: انتي لي كده
نور: كده الي هو ازاي
ليل: ليه شخصيتك وحشه كده ليه هو بيبحك ليه عاوزه تكسري ليه انتو كده بجد
نور: امشي
ليل: حتي مش عاوزه تدافعي عن نفسك
نور: مش قادره امشي
ليل: انتي كويسه….. نور نور
نور:……
ليل: يا لين يا قمر
لين وقمر: اي في اي

 

ليل: تعالو معايا
شال نور وراحو بيها المستشفى
ليل: حد يجي يلحقها
الممرضه: اتفضلو خدوها عن اذنك يا استاذ مش هينفع تخش اتفضل بره
ليل: خلو بالكو منها ارجوكو
لين: اي الي حصل يا ليل
ليل: اكلمنا فا انفعلت شويه واغمي عليها
قمر: الكلام كان علي مين
لين: اكيد علي امير صح
ليل: ايوا
لين: تمام تخرج بالسلامه وانا هبقا اتصرف معاكو
الدكتور: هاتو جهاز الاوكسجين بسرعه
لين: في اي يادكتور
الدكتور: المريضه بتموت
لين: ازاي يا بهايم دي حاله اغماء
الدكتور: المريضه مأكلتش حاجه واتحطت تحت ضغط نفسي جامد تعبها وممكن تخش غيبوبه
ليل: هتقوم!
لين: عرفت منين
قمر: رد ساكت ليه عرفت منين
ليل: نوري مش هتمشي وتسبني
ليل: انا لحظه وراجع
مشي ليل اتصل ببقيت الفرقه وقلهم عنوان المستشفى
امير: هي فين
مازن: مين الي جوه

 

امير: نوري صح
ليل: متقولش الاسم ده علي لسانك تاني انت السبب اصلا
امير: هي عندها اي
ليل : داخله في غيبوبه بسببك
لين: بس بقا انا في اي وانتو في اي
امير: انتي بتزعقي ليه هوالي بيتكلم وبعدين انت خايف عليها كده ليه انت مش بتحب قمر؟!
ليل:……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لين الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى