رواية عشقت عمدة الصعيد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نورهان أشرف
رواية عشقت عمدة الصعيد الجزء الرابع والعشرون
رواية عشقت عمدة الصعيد البارت الرابع والعشرون
رواية عشقت عمدة الصعيد الحلقة الرابعة والعشرون
دخلت جورى الى الفيلا وهى تخلع حذائها بغضب وتقول بغيره:حلوه نواره
هنا نظر لها فهد نظرات ثاقبه كانه يكشف ماذا بداخلها فظهرت ابتسامه خبيثه على واجهه
وقال بمرح :عاوزنى اقول اى اه هى حلوه لا يا جورى انتى احلى منها مليون مره عينى مش شايفه غيرك انتى
نظرات جورى داخل أعينه وتحدثت بدلال :بجد
هنا استنشاق فهد عبير رائحته وتحدث بهدوء:انتى شايفه عكس كدا انا من ساعت ما شوفتك وانا تأكدت أن كل الى كان قلبك ولا حاجه كان وهم مش اكتر من كدا
جورى بسعاده :بجد يا فهد
فهد بعشق:عندك شك فى كدا
جورى انا مبقتش فاهمك خالص
فهد بهدوء وهو يقترب منها ويقبل شفايفها بحب :مش مهم اهم حاجه انى انا فاهم
هنا اغلقت جورى عيونها بهيام: وانا من حقي انا كمان اعرف انت عاوز ايه و بتفكر في ايه
فهد بحب :طول ما انا معك ما تفكريش في اي حاجه فكري في انا وبس
جوري بتساول :يعني انت برده مش زعلان انا نواره تجوزت
فهد بضحك: احلفلك بايه أنه ولا فارق معي قال هذا و هو يا ضاع قبله اخرى على شفايفها تحدث بحب :نواره لو كانت فارقه معايا كنت ممكن اقلب الفرح في دقيقه على فكره وصدقيني نواره كانت هتبقى اكثر واحده مبسوطه في لحظه دى بس مينفعش لازم نواره تبدا حياتها زي ما انا لما بدات حياتي من جديد
قال ذلك وهو يعني الكلمه عن حق هو يعني انه بدا حياته من جديد بالفعل معاه لكن جوري كان تتفهم ذلك ولكن الخوف متربص في قلبها
????????????????????????????????????????????????
اما عند فارس وحبيبه كانت تجلس امام المراه وهي تزيل تلك مساحيق التجميل التي على وجهها
وتحدثت بتساول :هو فارس وجوري مش ناويين يرجعوا البيت ولا ايه
فارس بهدوء: انا كلمته بس هو قالي ان قريب هيخلص مشاكله وبعدين انا لما كلمت بابا قالي ان هو محرم عليه دخول البيت لحد ما يخلف و يكون معاه عيل يا اما كده يا اما مش هدخل البيت ده تاني
حبيبه بصدمه: ايه اللي انت بتقوله ده فارس انت عارف يعني معنى الكلام ده هو العيال بتيجي بسهوله كده هيقول لها احملي هتحمل يقولها اولدى هتولد اذا كان عمي رجل متعلم وفاهم ازاي يقول كلام ده
فارس بهدوء: والله يا حبيبه انا مش فاهم حاجه ابويا بيقول ان هو من حقه يشيل عيال فهد و فهد شايف ان من حق ان محدش يتدخل في حياته بس كل اللي اقدر اقوله ربنا يسهل الامور وجوري تحمل لان دي الحاجه الوحيده اللي ممكن تخلي فهد يرجع البيت تانى يا اما كده يا اما بابا ممكن يقفل دماغه ان لازم فهد يطلقها جوري
هنا تحركت حبيبه من على الكرسي بصدمه : فهد يطلقها ليه هو الطلاق سهل اوى كده ثم نظرت الى فارس بتساؤل :فارس هو عمي لو قالك تطلقني هتعمل ايه هتسمع كلام ابوك وطلقنى فعلا
هنا توسعت اعين فارس بصدمه: ايه اللي انت بتقولي ده يا حبيبه انتي اتجننت اطلق مين ولا طلقك ليه اصلا
حبيبه بهدوء: ممكن عشان انت ما بتحبنيش انا عارفه ان انت مجبور على الجواز و مكنتش عايزني وكنت بتحب واحده ثانيه في مصر بس عشان خاطر ابوك اتجوزتني عشان كده بسالك لو عمي قال لك طلقني هتطلقني يا فارس
هنا ضمها فارس الى حضنه بخوف شديد عليها وقال: اه ما كنتش باحبك وقلبي مكانش ليكى بس لما عشيرتك وعرفتك عرفت اني اخترت غلط في الاول وان ربنا مااردش ان اكمل فى الغلط انا لو لفيت الدنيا دي كلها مش هلاقي ده ضفرك حبيبه انت مش واحده عاديه بحبك وانتي نور عيني وام ابني حبيبتي ده انت بنتي
هنا نظرت حبيبه داخل عيون فارس بتساول: يعني بجد بتحبني يا فارس بجد قلبك بدا يدقلي
هنا مسح على شعرها وتحدث بهيام حبيتك من اول يوم شفتك فيه على فكره بس ممكن كنت مغمي عيون بحب الثانيه بس ربنا يعلم اللي من يوم ما شفتك وانا قلبي ملكك مش مالك حد تانى مش
هنا ارتمت حبيبه داخل احضان فارس والدموع تنهمر فاهو تعشقها حد الموت كنت تتمنا أن قلبه يدق لها وها قد حدث فعلا
ام عن فارس اخذ يقبلها بكل غرام وعشق فاهو لم يعشق غيرها
????????????????????????????????????????????????
قد مرت الايام حته أنه مر شهرين لم يحدث فيهم شئ جديد فيهم كان فهد يوظب على كل شيء يخص علاجه كان يصنع التمرين وكنت تقف جورى جانبه فى كل لحظه لم تتركه
ام عند حسام و نواره بدأت نواره تقترب منه يوم عن يوم تشعر براحه معاه نعم لم تحبه ولكن تكفي الراحه التى تشعر بها معاه يكفى أنه احترام واعده لها
فى الصباح استيقظ فهد من النوم براحه غريبه برغم من اليوم هو مواعيده مع الطبيب ولكن هو يشعر براحه غريبه حته أنه لا يهمه التقرير الطبيه هو يشعر أنه فى افضل حال نظر الى جورى التى تنام بجانبه على الفراش بكل حب و واضع قبله على واجهه وتجاه الى المرحاض فى خلال ساعه كان يخرج من الفيلا ويترك جورى مازلت نائمه
بعد مرور ست ساعات كان يجلس امام الطبيب الذي ينظر إلى الاوراق بسعاده غريبه
هنا ابتلع فهد رايقه بتوتر :خير يا دكتور التحليل بتقول اى
الدكتور بابتسامه كبيره : التحليل بتقول انك بقيت فى احسن حال نسبه زادت وبقت ٦٠٪ ودى حاجه عظيمه جدا اه مش عاليه جدا بس على الاقل تقدر تقيم علاقة كامله
فهد بسعاده بلغه:انت متاكد
الدكتور بضحك: طبعا حته لو مش مصدقنى ممكن تاخد التحليل وتروح لى اى دكتور تانى وتسمع هيقولك اى
فهد بفرحه حته أنه كاد أن يرقص من السعادة:لا طبعا بس يعنى انا مش مصدق يعنى اقدر اعيش حياه طبيعيه مع مراتى
الدكتور بابتسامه:اه طبعا ونسبه كمان ممكن تكبر لم الموضوع يزيد او تخالى بالك من الدوايه
خرج فهد من غرفه الطبيب وهو لا يصدق ما يقول هل فعلا تحولت النتيجه من ثلاثين في المئه الى 60 في المئه هل اصبح يمكن له ان يفعل علاقه كامله مع زوجته وحبيبته لا يصدق ما تسمعه اذنه اتصل ب جوري بسرعه
فهد بهدوء :جوري ادخلي اوضه الهدوم هتلاقي فستان في دولابي هتلاقي علبه البسي إلى فيها وجهزي
جوري باستغراب: ليه هنروح فين
فهد بحب: مفاجاه
اغلق الهاتف دون ان ينتظر منها اجابه فهو سوف ياخذها لكي يفعلوا شهر عسل ويقسم انه سوف يعترف بحبه لها اليوم قبل غدا لكي تكون زوجته امام الله والناس وتكون ام لاطفاله لا يصدق انه الحياه سوف تضحك له مره اخرى
????????????????????????????????????????????????
ام عند جورى اخذت تنظر إلى الهاتف بستغراب صوت ملئ بالفرحه والسعادة كانه طفل الصغير ولكن نفذت ما طلب فى خلال ساعات قليله وجدت فهد يدخل الفيلا بحب و فرح
جورى بستغراب:فى اى مالك
هنا ضمها فهد الى حضنه واخذ يشم رائحته بكل حب وهيام وتحدث بسعاده:واحشنى واحشنى
جورى بستغراب:فى اى يا فهد ده انا كنت لسه معاك ده انا كنت نائمه فى حضنك
فهد بحب وهو يقبل راسها و واجهه :بتوحشنى وانتى معايا بتوحشنى وانتى جوا حضنى بتوحشنى فى اى حته انا بموت فيكى
جورى بستغراب:انت فيك اى متغير كدا انت روحت لدكتور النهارده هو قالك اى قالك انك خفيت صح قول انك خفيت قالت ذلك واخذت تصراخ بجنون و فرح حته انها اخذت ترقص كالمجنونه
ام فهد فلف يده حول خصرها وتحدث بعشق ها هنسافر ولا انتى عاوزه تفضلى هنا
جورى بمرح:مين ده انا جاهزه يلا بين
????????????????????????????????????????????????
ام عند نواره كنت تقف فى المطبخ تحضر الطعام بسعاده لا تعرف لماذا ولكنه تشعر بسعاده غريبه ام عن حسام كان يستند على باب المطبخ وهو يرها بهذا المنظر فتحرك بهدوء و هو يضع يده حول خصرها بحب:واحشتنى
نواره بخجل: شكرا
حسام بحب :اقفلى على الاكل احنا هنخرج مع بعض نروح اى حته
نواره بهدوء:تمام دقيقه وكون جاهزه
قالت ذلك ودخلت الى الغرفه لكى تحضر نفسها
بعد مرور ساعه ونصف كانوا يجلسون فى أحد المحلات التى توجد على النيل كنت تجلس نواره بسعاده فتحدث حسام بحب :اى مبسوطه
نواره بهدوء :اه الحمدلله
حسام بتسأل:طب اى رايك فيا يعنى احنا بقينا متجوزين بقالنا شهرين اى رايك فيا
نواره بهدوء:بص يا حسام انا اه مش هقول انى وقعت فى حبك بس انت انسان محترم جدا معايا ده غير أنك بتحول تعمل اى حاجه عشان تخلينى مبسوطه ودى حاجه تخلى اى واحده مبسوطه فى حياتها
حسام بهدوء:مش مهم اى ست عندى انا المهم عندى انتى وبس
نواره بابتسامه:وانا دلوقتي بقيت بحس معاك بشعور احسن من الاول قالت ذلك وصعدت ابتسامه على واجهه بكل فرحه وسعاده
????????????????????????????????????????????????
فى المساء كنت تدخل جورى الغرفه المحجوزة ليهم فى شرم كنت تدخل جورى بحب وفرحه ولكن قطع ذلك يد فهد التى رفعت جورى وحملها وتجاه بها الى الفراش جورى بابتسامه:بتعمل اى
فهد بحب:بعمل حاجه هموت وعملها من ساعت ما شوفتك
قال ذلك وقذفه الى الفراش بكل حب واعتليها بحب:انسي كل حاجه ومتفكريش غير فيا
قال ذلك وبدأ ينثر القبلات على واجهه وبدوا مع بعض رحله جديده من الحب والغرام والعشق رحله اكتملت الى اخر خطوه جعلت من فهد يشعر أنه ملك جعلت من فهد يعيد ثقته مره اخرى بنفسه
بعد مرور نصف ساعه وهذا كان أنجز كبير بنسبة كبيره لفهد كنت تنام جورى داخل احضان فهد الذي يضحك مثل الغبي حيث يشعر بسعادة لا مقارنة لها ولكن قطع كل ذلك صوت جورى التى تحدثت بهدوء:طلقنى يا فهد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عمدة الصعيد)