رواية حب الهلال الفصل العاشر 10 بقلم سما الحملاوي
رواية حب الهلال البارت العاشر
رواية حب الهلال الجزء العاشر
رواية حب الهلال الحلقة العاشرة
وخرجت من مكتبه وسابته والغضب مالي…
خرجت بسرعه وهو وقف للحظات وخرج وراها لكن الصدمه انه شااف…
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عند نجمه…
خرجت من مكتب هلال وهي زعلانه منه وكانت ماشيه بسرعه وخبطت في واحد بضهره وهو سندها ومسكها من وسطها…
نجمه بضيق…شكرا لحضرتك ممكن توسع
الشاب…ليه ما احنا حلوين كدا
هلال كان جاي بغضب لما شافها كدا لكن وقف بصدمه لما نزلت على وشه بقلم…انت مجنون ولا ايه
الشاب بغضب…شكلك اتجننتي عشان تضربيني انا
نجمه كانت هترد لكن شافت هلال ف قالت بخبث وصوت عالي…لأخر مرا اسمحلك ترد عليا كدا فااااهم ولا لا انا نجمه المالكي خطيبه هلال الخولي وقريباً هكون حرمه ومش هسمح لحد ابدا يدوسلي على طرف
هلال اتصدم من الي هي قالته..
اصوات همس كتير والشاب خاف ومشي بسرعه لما شاف هلال…
نجمه راحت لهلال وبصتله بثقه…مستر هلال عاوزاك دقيقه
مشيت بأتجاه مكتبه وهو وراها ولسه مصدوم…
معتصم وقف مصدوم من الي شافه…
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند هلال ونجمه…
نجمه بثقه…هلال الخولي صديق طفولتي استنى قبل ما تقول اي حاجه فكرك كدا ياهلال اني مش عارفة من اول يوم انك انت هلال الخولي شكلك متغيرش كتير يعني
فلااااش باك…
خدت الفرع ودفعت وبتلف وهي متعصبه خبطت في شخص بس طول بعرض…
نجمه ببلاها…انت حقيقي
هلال ببرود…وسعي يا انسه انا مش فاضيلك وابئي خدي بالك وانتي ماشيه
نجمه بغيظ…هو ايه دااا هو عشان حلو حبتين يعني يتغر علينا اففف استغفر الله يارب
نجمه لفت وشها بخبث…والله والقدر جمعنا تاني ياهلالي
باااااك…
نجمه…كنت في يوم قاعده ولقيت اسمك على الانستجرام قلبت في صورك وشوفت صورتك وانت صغير ف عرفتك لكن يوم ما قابلتك كانت صدفه من ربنا فاكر انها دخلت عليا انك مش فاكرني لو انت كداب عينك مش هتكدب واه انا عمري ما كنت هوافق حد كدا وانه يتحكم فيا بس انا وافقتك انت عشان انت هلال وبالنسبه لكلامي برا دا اني خطيبتك ف هو حقيقي لأنك عمرك ما تكون لحد غيري ياهلال
هلال بصدمه…انتي ازاي كدا
نجمه ضحكت جامد…انا اتربيت على ايدك يا هلال
هلال بخبث…طب طلاما لعب ب لعب ف انا مراقبك من سنه ولما اتأكدت انك نجمه قررت اني اعترفلك
نجمه بصدمه…ايه معقول
هلال قام وقرب منها ومسك ايدها وقومها وبقت في مستواه…مش لوحدك الي بتعرفي تلعبي ياوردتي
نجمه دموعها نزلت…انا مبسووووطه اوي
هلال همس في ودنها…وردتي انا بحبك
نجمه بصتلوا بكسوف وفرحه وقالت…احم وانا كمان ياهلالي
هلال…يلاا امشي بسرعه احنا في رمضان
نجمه خرجت بضحك بسرعه…
بعد شوية معتصم جه ودخل مكتب هلال على طول…
هلال بغضب…يابني في بااااب تخبط عليه
معتصم بعصبيه…هو في ايه من امبارح في حاجات انا مش فاهمها هو انت مبقتش تحكيلي ولا ايه
هلال بضحك…اهدى بس هفهمك
معتصم…ها يلا
هلال حكالوا كل حاجه…
معتصم…ياولااااد الاييييه دا انتو مجااانين
هلال بضحك…انا مبسووووط
معتصم بفرحه…ربنا يديمكم لبعض يارب
هلال…يااارب
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا شوية وقت ونجمه في مكتبها قاعده سرحانه في كلام هلال…
جت ميرنا الشركة وسمعت همس البنات عن نجمه…
وقفت واحده تسألها…هو في ايه الشركة مالها كدا
البنت…نجمه المالكي خطيبه هلال بيه وهيتجوزوا قريب وقالت كدا في الشركة كلها
البنت مشيت وسابت ميرنا بتستشيط غضب…
راحت عند هلال ودخلت من غير ما تقول لنجمه ونجمه مركزتش اوي عشان هي فرحانه…
هلال…انتي ازاي تدخلي كدا
ميرنا بغضب…انت فعلا خطبت نجمه
هلال ببرود…اظن مش عند حضرتك مانع
ميرنا بغضب…واناااا!!!
هلال…انتي مجرد بنت خالتي
ميرنا راحتلوا بغضب…لا انا بحبك وهتبئا ليا ياهلال
هلال وقف بغضب…اسمعي ياميرنا انا محترم عشان انتي بنت خالتي اي تمادي تاااني مش هيحصل كويس وانا بقول اهو
ميرنا بمكر…ماشي ياهلال مبروك عليك
وخرجت من عند هلال وبصت على نجمه بغل…
نجمه دخلت…بتحبك!!
هلال بصلها…اه
نجمه بغيره…اممم طيب يامستر هلال
وخرجت من المكتب…
عند ميرنا…
ميرنا…عاوزاك تكون ضل نجمه
شخص…ازاي بس
ميرنا…مش انا الي هقولك ازاي زي ما قولت تنفذ من سكااات فاااهم
شخص…حاضر سلام
وقفل معاها
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا اليوم ونجمه رجعت البيت..
عدا ايام كمان وجه يوم نادر هيتقدم لعلا..
في بيت علا…
محمد…يشرفني يااستاذ وائل اطلب ايد الانسه علا
وائل…وانا طبعا دا يسعدني ان نادر يكون زوج لبنتي علا
نادر…حيث كدا ياعمي نقرأ الفاتحه
وائل…موافق طبعا
بدأو قرائه الفاتحه والمباركات…
محمد…نادر بيقول نلبس الدبل بكره والشبكه ٣يوم العيد وتبئا شبكه وفرح
وائل…ناخد رأي العروسه ها ياعلا يابنتي
علا بكسوف…الي حضرتك تشوفوا يا بابا
وائل…على خيرة اللت الف مبروك
نور ومامت علا…لولولولولولولوووووي الف مبروك ياولاد
نورسين بفرحه…الف مبروك ياحبايبي
نجمه بأبتسامه…الف مبروك ياقلبي الف مبروك ياحبيبي
قعدوا شوية وبعدها مشيوا واتفقوا بكره بعد الفطار هيجيبوا الشبكه…
في بيت نجمه بعد ما رجعوا…
في اوضة نجمه…
هلال…يعني الفرح ٣يوم العيد
نجمه…اه ان شاءلله
هلال…طيب
نجمه حزنت لأنها كانت نفسها فرحها هي كمان يكون العيد دا…
هلال بخبث…مستعجله
نجمه بصدمه…بتقول ايه
هلال بضحك…هاجي اتقدم ياوردتي متقلقيش
نجمه بفرحه…بجد ياهلال
هلال بحب…بجد ياقلب هلال
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
عدا يوم ونزلوا جابوا الشبكه لنادر وعلا وجه تاني يوم..
نجمه جت بعد هلال ب نص ساعه..
دخلت مكتب هلال…
هلال…اتأخرتي ليه ورنيت عليكي مردتيش
نجمه بهدوء مريب…انا جاية اقدم استقالتي
هلال بأستغراب…انتي بتقولي ايه اتجننتي صح
نجمه ببرود…مستر هلال انا بتكلم جد اتفضل حضرتك دي استقالتي
هلال قام وراح عندها مسكها من ايدها…وردتي مالك حصل ايه
نجمه بغضب…في انك خاااين وانا مش عاوزاك في حياتي تاني فااااهم ولا لا
هلال بغضب…انتي بتقولي ايه
نجمه بغضب ووجع…طلاما انت بتتسلى بيا وبمشاعري بتعمل كدا ليه وبتعيشني في فيلم طلاما مش بتحبني بتكدبببب لييييييه انا بحبك
هلال بغضب ومسكها من دراعها…انا مش فاهم حاجه اهدي وفهميني
نجمه زقتوا جامد…ابعد عنيييي انا مش عاوزه اعرفك تاني انت احقر انسان انا شوفتوا في حياتي وسععععع
وخرجت بسرعه من الشركة…
راحت على النيل…
نجمه بدموع…ليه عمل فيا كدا انا بحبو
رن عليها محمد والدها…نجمه حبيبتي انتي فين مش قولتي مش هتروحي الشركة انهاردة
نجمه بمحاولة الهدوء…بابا حبيبي معلش ممكن اروح لخالتو في الغردقه
محمد بأستغراب…ليه ياحبيبتي
نجمه…هاجر بنت خالتي بتقولي تعالي يومين ينفع
محمد بهدوء…ماشي ياحبيبتي موافق خدي بس بالك من نفسك
نجمه…حاضر ياحبيبي
قفلت معاه وراحت تركب عشان تروح الغردقه…
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
عند هلال…
قاعد مش فاهم حاجه وايه الي اتغير من امبارح لنهاردة هي اه من امبارح بليل وهي مش بترد بس الصبح كانت كويسه..
هلال بغضب…ياترى في ايه يانجمه
معتصم دخل…هلال بقولك امـ ايه دا مالك
هلال حكالوا الي حصل…
معتصم بصدمه…ايه الي حصل ل دا كلو
هلال…معررررفش معرفشششش
༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻
نجمه وصلت قدام بيت خالتها وخبطت وفتحت خالتها…
خالتها بفرحه…اهلا اهلا ياحبيبتي اهلا يانجمه ادخلي ياقلب خالتك
حضنتها ودخلت جوا..ازيك ياجوز خالتي
زوج خالتها محسن…اهلا بيكي ياحبيبتي البيت نور والله
صفيه…ياقلب خالتك واحشاااني
نجمه بأبتسامه…وانتي كمان ياخالتو اومال فين روئه وهاجر
صفيه…روئه تلاقيها بتصلي استنى هندها وهاجر بتجيب حاجات وجاية
دخلت تنادي روئه وحت حضنت نجمه بسرعه…نجمههه وحشاني جداااا
نجمه بحب…وانتي اكتر ياقلب نجمه عامله ايه في دراستك ياحبيبتي
روئه…اهو الاعداديه سحلاااني
نجمه…شدي حيلك كدا عاوزين مجموع عالي
روئه…ان شاء الله
صفيه بأبتسامه…قومي غيري يا قلبي وهدومك الي بتسبيها هنا عشان لما بتيجي كلها جوا
نجمه بأبتسامه…ماشي ياحبيبتي
دخلت اوضة هاجر وكلمت اهلها طمنتهم انها وصلت وقفلت فونها…
بدلت هدومها وصلت وخرجت ليهم…
خرجت قعدت في الصالة وسرحت في الحوار الي حصل…
صفيت لاحظت لكن سكتت وقالت…اومال ليه الباقي مجوش معاكي
نجمه بأنتباه…ها اه اصل انا جيت على طول كنت مخنوقة وقررت اجي
صفيه…انا عارفة من ساعة ما نقلت من كام سنه وانا مقصره في حقك بس كلو عشان شغل محسن والله
نجمه حضنتها…ياصفصف والله انا الي مقصره في حقك وجيت اهو عشان اقضي بقيت رمضان معاكي
صفيه بأبتسامه…دا انتي تنوريني ياحبيبتي
عظا وقت وجت هاجر دخلت على جوا جري…انا سمعت صوووتك مصدقتش نجمه عندنااا
وجريت عليها حضنتها وفضلت تلف…
نجمه بأبتسامه…جوجو وحشاني اوي والله
هاجر بفرحه…وانتي اكتر ياروحي وحشتيني جداااا
بعد شوية…
هاجر بصوت عالي…ماماااا هاخد نجمه وندخل الاوضة
صفيه…ماشي ياحبيبتي وكلها ساعه والمغرب يأذن
دخلوا الاوضة…
هاجر…ها احكيلي بقيت قصة هلال عشان انتي من اسبوع فات محكتليش ايه حصل تاني
نجمه دموعها بدأت تنزل…
هاجر بسرعه…مالك ياقلبي بس في ايه مين زعلك
نجمه حكتلها علي حصل..
هاجر بصدمه…يالهوي طب وانتي اتأكدتي انه كداب
نجمه بدموع…بقولك سمعت بوداني دي الريكورد وهو بيقول انه بيمثل وان كل داةفيلم عليا عشان هدف معين وانه بيتسلى مش اكتر
༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الهلال)