رواية حطمت قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم لولا
رواية حطمت قلبي البارت الحادي والعشرون
رواية حطمت قلبي الجزء الحادي والعشرون
رواية حطمت قلبي الحلقة الحادية والعشرون
مراد بصدمه نعممم
عشق بدموع دي الحقيقه هشام اه اتجوزني بس صوري انا كنت بنام في اوضه وهو في اوضه ودايما كنت لابسه اسدال مفيش غير قليل بس لما كان بيمد ايده عليا كان بيشدني فحجابي بيتخلع بس عمره ماقرب مني كنت بقاومه
مراد بصدمه انا مبقتش فاهم اي حاجه مين الكداب ومين الصادق وانا استنيت عدتك تخلص ازاي وانتي انسه وايه اللي بيحصل بلظبط
عشق بدموع انت مسمعتنيش لو كنت سمعتني كنت عرفت اني انسه
مراد بعصبيه لا سمعتك يا عشق سمعتك وقولتلك قولي الحقيقه وانتي قولتي ان جوازكم تم
عشق بدموع كان غصب عني خوفت عليك
مراد بعصبيه من ايييه خوفتي عليا من ايه هو كان هيحصل ايه اكتر من اللي حصلي انا قلبي مات انا مبقتش اروح البار واشرب غير بعد ماسبتيني انتي حطمتي قلبي لميت حته يا عشق
عشق بدموع والله مش لوحدك الاسبوع ده مر عليا كانه سبع سنين يا مراد كنت واحشني وبتمني المحك كنت ببقي نايمه خايفه يكسر عليا الباب ويفرض نفسه عليا كنت بقاومه كل مايقربلي حتي اني مره انتحرت
مراد بصدمه ايه انتحرتي
عشق بدموع اه علشان ميلمسنيش ومن ساعتها تجنبني لحد ما جيه اليوم الي شوفتك فيه والله هو اجبرني وكمان
مراد بمقاطعه بس يا عشق بس كفاايه كفايه بقي انا مبقتش عايز اعرف حاجه انا تعبت ومبقتش عارف مين كداب ومين صادق خلاص انا تعبت
عشق بدموع هسكت يا مراد بس والله انا مش كدابه انت دكتور وممكن تكش لما تكمل وجدت يد مراد علي فمها واكمل بدموع مصدقك يا عشق مالوش لازمه الكلام ده انتي مش بنت مش كويسه علشان اكشف عليكي بس حقيقي انا تعبان ومش حمل صدمات تانيه انتي صح بس بجوازك منه خلتيه كسرني وشمت فيا فكره انك قعدتي معاه تحت سقف واحد بتخليني. عايزه اولع فيكي بس مبعرفش لاني بحبك ومش عارف اكرهك يا عشق وسابها وخد هدومه ودخل الحمام
عشق قعدت علي السرير بدموع بتعيط لحد مانامت
بعد شويه طلع مراد وهو لابس بنطلون بيتي ومن غير تيشرت متعود ينام من غيره وراح نام جمبها وخدها في حضنه وبعد خصلات شعرها من علي وشها وباسها واكمل بحزن مبقتش عارف انا متجوزك علشان اربيكي ولا بربي نفسي يا عشق هشام كسرني وانتي شاركتيه في ده وكل شويه بتصدم بصدمات جديده ومش عارف هسامحك ولالا انا تايهه اوي يا عشق واكمل ببتسامه بس الحمدلله انه مقربلكيش وباس دماغها وخدها في حضنه ونام برتياح
—————————————
تاني يوم الصبح
الباب بيخبط وعشق قامت لقيت مراد مش في الاوضه والدش شغاال فهمت انه في الحمام واكملت وهي بتقوم من علي السرير مين
ايمان انا ياحبيبتي
عشق حاضر جايه وفتحت الباب ومراد خرج
مراد بعصبيه راح شدها ودخل امه وقفل بسرعه واكمل انتي ازاي تسمحي لنفسك تفتحي بلمنظر ده انتي مش شايفه انتي لابسه ايه
عشق قولت مين قبل مافتح
ايمام اهدي يابني هي سالتني قبل ماتفتح
مراد بحده تاني مره يا عشق تفتحي كده ولا من غير طرحتك هتشوفي من وش مش هيعجبك عشق سابته ودخلت الحمام وخبطت الباب بغضب
مراد بحده وهو بيلبس التيشرت اخبطي اخبطي كمان هاجي اكسر راسك دلوقتي
ايمان بحده هي دي معامله عريس لمراته في صباحيته
مراد بتعب ماما صدقيني مش قادر اتكلم
ايمان بحده ورايا عايزاك في الجنينه
مراد بقله حيله حاضر
في الجنينه
ايمان كنت فين امبارح بليل وسبت مراتك
ادهم قابل بقي
مراد مكنتش في حته
ايمان بحده كنت فييين مش هقرر كلامي انا شوفتك بعيني وراجع بليل سكران
مراد كنت في البار
ايمان ضربته بلقلم واكملت بعصبيه ومن امتي ابن علي السيوفي بيروح الاماكن دي بس الظاهر اني علشان كبرتك وعملتلك الكلمه الاولي والاخيره نسيت نفسك وكسرت بنفس الغلبانه يوم فرحها اخوك اهو عمره ماراح الامكان دي
مرادب بوجع وعيون فيها دموع انا محدش موجوع قدي
ايمان بعصبيه وعششق ماتوجعتش لما كسرت بنفسها وسبتها ليله دخلتها ومشيت وراجع نص الليل سكران واكملت بحده انت ضايقت مراتك يا مراد
مراد معملتش لحد حاجه
ايمان مش هسالك تاني يا مراد ضايقت مراتك
مراد بحده انا مش عيل صغير علشان قاعده تستجوبيني
ايمان بعصبيه اخص عليك وعلي تربيتك احترم نفسك وانت بتكلم امك يا حيوان
ادهم بحده ماتتلم بقي ياخي عيب كده
مراد عايزه ايه يا ماما دلوقتي علشان بجد تعبان
ايمان مش هقرر سؤالي تاني مراتك صوت عياطها طول اللي انا سمعاه وعنيها مورمه ولو سالتها مش هتقول كلعاده فقولي انت عملتلها ايه
مراد كنت هفرض نفسي عليها غصب عنها علشان اوجعها زي ماوجعتني
ايمان بدموع وصدمه ضربته بلقلم واكملت انت متربتش دي مراااتك مش واحده من الشارع ولا جاريه علشان تعاملها كده
ادهم بعصبيه انت. اتجننت عشق كانت هتكرهك مفيش بنت بتسامح في دي يا مراد بطل غباء بقي ازاي كان هيهون عليك تجرحها كده
ايمان بدموع يا خساره تربيتي فيك انا مصدومه فيك يا مراد مصدومه كنت هتغتصب مراتك يا مراد
مراد بحده ماما دي مرااااتي
ادهم بعصبيه طلما غصب عنها يبقي اسمه كده يا دكتور يا محترم لالا انت اتجننت رسمي
ايمان بدموع مراتك لسه انسه انت عارف تعبها كله ومقاومتها علشان تحافظ علي نفسها انت كنت هتعمل ايه بعملتك دي كنت هتكسرها العمر كله
مراد عرفت لما قالتلي انها انسه سبتها
ادهم بسخريه لا كتر خيرك ولسه انت معرفتش حاجه وهتندم
ايمان انا مش صعبان عليا غير الغلبانه دي شافت كتير وتقول قال معندهاش امل غيره قال
وهنا نزلت عشق كانت لابسه دريس ابيض بيتي وحجاب ابيض
عشق بقلق مالك يا ماما بتعيطي ليه
ايمان عادي يا حبيبتي تعبانه شويه
عشق ماما قولتلك ارتاحي علي قد ماتقدري
ايمان بحب حاضر ياحبيبتي صباحيه مباركه
عشق بحزن بتحاول تخفيه الله يبارك فيكي يا ماما
ايمان الا قوليلي يا قلبب ماما الواد ده زعلك في حاجه
عشق بابتسامه ابدا يا ماما كان كويس معايا وحنين اوي مراد اكيد مش هيضايقني ده حبيبي
ادهم بحزن منك لله يا مراد
ايمان بدموع يعني مسبكيش ومشي
عشق بتوتر لا كان معايا امبارح اليوم كله
ايمان بدموع شاايف شايف يا مراد واكملت بنت اصول طول عمرك بس مش هتبطلي تداري عليه يا عشق عموما انا ضربته قلمين يمكن يغيروه
عشق بصدمه ليه يا ماما كده هو معملش حاجه
ايمان بدموع متكدبيش عليا يابنتي انا شوفته امبارح وسمعت عياطك وضغطت عليه لحد ماتكلم عارفه لو كنت قعدت معاكي سنه مكنتيش هتفتحي بوقك
عشق اكتفت بلدموع في صمت
مراد انا ماشي رايح الشغل ومشي
ايمان شايف يا ادهم ينزل يوم صباحيته حتي مهانش عليه يعوض البت عن قله ادبه امبارح
عشق بدموع عادي يا ماما مزعلتش
ادهم بحزن حقك عليا يا عشق انا ههزقه تاني ومتزعليش هجبلك البنات يقعدوا معاطي طوز فيه
عشق ضحكت فاكمل ادهم ايوه كده خلي الشمس تطلع ياست بلا مراد بلا قرف ده راجل اهبل حد يسيب القمر ده ويروح الشغل
عشق بضحك معاكسه مقبوله بس متشتموش
ادهم بضحك جتك نيله عليكي وعليه
ايمان بضحك يا داخل بين البصله وقشرتها يابني
ادهم هو انا اكره ربنا يهديه ويسعدهم وابقي عمو بقي
عشق بضحك ياه احلامك عاليه اوي يا ادهم
ادهم بضحك اتصل ارجعه تحققوا احلامي ولا اخليه في شغله
ايمان بضحك يا واد احترم نفسك عيب
عشق باحراج ضربته بلمخده بتاعت الانتريه اللي في الجنينه واكملت يلا يا رخم امشي
ادهم بضحك ماشي ماشي. خلاص
بعد شويه عشق كانت في اوضتهم وبتروقها وبتفرش السرير بعدين دخلت خدت دش ولبست قميص حمالات طويل وفردت شعرها وراحت ترتاح علي السرير بتعب ومسكت موبايلها تتصفح المواقع وفاجاه الباب خبط
عشق ايوه جايه وراحت لبست روب بكم وقفلته كويس ولفت الطرحه وفتحت
عشق حبااايبي ادخلوا. ودخلوا البنات وعشق قفلت الباب وخلعت. الطرحه والروب
ندي بحب صباحيه مباركه يا احلي عروسه
اسراء بحب مبروك يا شوش يا قمر
عشق الله يبارك فيكم عقبالكم
ياسمين بضحك يارب ياختي هو حد طايل
عشق والنبي اتوكسي مش طلع مشروع فاشل
اسراء بضحك هو انتي لحقتي
ندي فين جوزك
عشق فين يعني في الشركه
ياسمين هو نزل ?
اسراء ازاي تسمحيله ينزل يوم صباحيته هو ايه اللي في عقله
عشق بحزن بصي اخوكي محدش بيقدر عليه غير ربنا وانا قررت اني هسكت خالص ومش عايزه اناهد معاه
ندي في ايه ياعشق مالك انتي من امتي بتستسلمي كده
عشق بدموع اتهد حيلي يا ندي دايما بجري علي كل علاقاتي ب اللي حواليا ليه محدش يجري علشاني ليه
ياسمين بحزن اهدي يا حبيبتي طب هو مراد عملك حاجه زعلك
عشق بدموع معملش
ندي قامت قعدت جمبها لا عمل دموعك دي مش من فراغ
ياسمين في ايه يا حبيبتي
اسراء قولي وسرك في بير
عشق بوجع ودموع مراد سابني امبارح بعد الفرح وراح بار ورجع سكران وكان عايز يفرض نفسه عليا بلعافيه
ندي وهي بتضرب علي صدرها يانهارد اسوود هو اتجنن
اسراء ازاي مراد يعمل كده
ياسمين حقيقي مش قادره اصدق مراد قسي يا عشق
عشق بدموع اوي اوي يا ياسمين لولا قولتله اني انسه وان هشام مجاش جمبي لولا سابني
ندي اهدي اهدي هو اكيد علشان سكران
عشق بدموع مبقتش فارقه بس هو بيبقي فايق عموما
ياسمين حضنتها واكملت متزعليش نفسك صدقيني كل حاجه هتبقي كويسه
————————————–
في الشركه مراد متعصب علي الدكاتره ومش طايق نفسه والدكاتره خايفين من طريقته
مراد مررريم انتي ياللي برا
مريم بخوف نعم يا دكتور انا اهو
مراد فين الزفت ورق المشروع
مريم ثواني ويكون عندك
دخل ادهم الشركه وسمع كلام الدكاتره
الدكتور ياشيخ ده شكله كده يومنا مش باينله ملامح انهارده
الدكتور التاني اه شكله متعصب جامد ومش طايق حد ده الدكاتره خايفين يدخلوله
ادهم بتنهيده تعبتني يا مراد بجد ودخله المكتب
ادهم عايز اتكلم معاك
مراد وهو مركز في الورق خير يا ادهم علشان مش فاضي
ادهم قعد قدامه واكمل بتنهيده خلق الله زمبهم ايه بانك مخنوق هتطلع خنقتك عليهم
مراد بعصبيه هو انا كلمت حد فيهم مش ناقص قرف
ادهم طب قوم روح لمراتك وانا هكمل
مراد لا ورايا شغل
ادهم انا وانت. عارفين انه شغل مش مستعجل قوم روح لمراتك يا مراد
مراد وانا مش عايز اروح
ادهم بخبث ليه خايف من ايه
مراد وانا هخاف من ايه اصلا
ادهم بخبث مش يمكن خايف مشاعرك تحركك
مراد بضحكه حقيقي ضحكتني انهي مشاعر اللي هي موتتها مش كده
ادهم بحده انت عايزها تعملك ايه يعني بجد كترر الف خيرها
مراد انا بقي راجل مفتري اتكل علي الله انت وشوف بتعمل ايه واقفل موضوع عشق ده
ادهم مشوفتش اغبي منك ورايح يمشي قاطعه دخول المحامي
مراد بحده خيرر انت التاني
مجدي انت شكلك نسيت اللي قولتلك عليه يا مراد بس بما انك ربنا كرمك واتجوزت فشد حيلك علشان مش فاضل غير سنه وكام شهر ومتنساش ان الحمل لوحده 9 شهور
مراد بحده اه يعني ايه هي ناقصه ام استفزاز علي الصبح هو بمزاج اهلي ده ايه القرف ده
مجدي انا قولت اعرفك انك لازم تخلف في اسرع وقت ومشي
ادهم اممم ايه رايك بقي
مراد. رايي في ايه هو بمزاجي يا ادهم كبر دماغك انا اصلا اتخنقت يحصل اللي يحصل بقي
ادهم. اه دي بلذات بمزاجك اعمل اللي عليك وسيب الباقي علي ربنا فكر كويس يا مراد عن اذنك رايح الكليه
في بيت السيوفي البنات قاعدين مع عشق في الاوضه وبيضحكوا
عشق بجد مكنتش هضحك كده غير بسببكم ربنا يخليكم ليا يارب واكملت فين مازن وحسام مجوش ليه
ياسمين. حسام مشغول في عيادته اللي بيفتحها
اسراء ومازن عنده مشروع مهم في شركته شغاال عليه
عشق ربنا معاهم يارب
وشويه ولقيوا الباب بيتفتح
مراد دخل واكمل مساء الخير
البنات مساء النور ودخل مراد الحمام من غير مايبص لعشق حتي
عشق عادي متستغربوش
ندي بحزن ربنا يهديه يارب يلا احنا بقي
ياسمين اه يلا
اسراء طب انا هنزل اقعد في الجنينه تعالي اقعدي معايا لو مش هتقعدي علشان مراد جيه يعني
عشق هو انا هقعد اعمل ايه معاه هغير ونزلالك
اسراء بحب وهعملك احلي كوبايه كوفي
عشق بحب وماما معانا قوليلها
اسراء بحب ماشي
وقفلت عشق الباب ومراد كان في الحمام وعشق بدات تغير لبست بنطلون بيتي وتشيرت كم ولبست علي شعرها بونيه ووقفت تحط ميكاب
مراد خرج من الحمام وشافها واكمل ايه ده ?
عشق هو ايه
مراد اللي حضرتك لبساه ما ده ممكن يكون اي حاجه غير انه حجاب يرضي ربنا
عشق هو انت عايز تتخانق وخلاص
مراد بحده لا انا اصلا مش فايقلك فمتقرفيش اهلي واقلعي الزفت ده والبسي طرحه زي الناس
عشق نفخت بضيق وراحت لبست حجاب اسود واكملت حلو كده
مراد اممم مش بطال رايحه فين بقي
عشق هعد مع ماما واسراء عايز حاجه
مراد لا هعوز منك ايه يعني
عشق سابته ونزلت وراحت الجنينه وهي بتكلم نفسها بصوت عالي انسان مستفز الله يلعن الجواز علي اللي عايزه تتجوز
ايمان بضحك لسه اول يوم وعملتي كده
عشق ابنك ينطق الحجر يا حجه
اسراء بضحك في دي عندك حق
ايمان انتي لازم تغزيه تتدلعي علشان يقول الله حق البسي براحتك في اوضتك ونامي براحتك بصي نظام شوق ولا دوق ده
عشق ضحكت بكسوف واكملت اتكسف اصلا اعمل كده
ايمان بضحك ينيلك ماهو جوزك بس عارفه العقاب اهو هيبقي عقاب مش هيقدر يقربلك وانتي تحرقي دمه ومره كده قوليلي انا حامل استفزيه
عشق بصدمه يعني يموتني فيها
ايمان بضحك هنستفزه بس قوليلي وملكيش دعوه وعلشان تتاكدي انه بيحبك مش هيعرف يمثل كتير انه مش فارقله قدامك بس جربي
اسراء بضحك طلاقك علي ايد حماتك يا عشق
عشق بضحك منا حاسه
ايمان بضحك كده طب ماشي اخص عليكي
عشق بحب حضنتها هو انا اقدر ازعلك يا ايمي يا قمر انتي
وقضوا اليوم في ضحك وهزار بعدين طلعت لقيت مراد قاعد علي اللاب بيشتغل راحت مدتوش اهتمام وخدت هدومها ودخلت تاخد شاور. وشويه وطلعت وهي لابسه قميص قصير جدا وحملات وراحت قعدت علي التسريحه وفردت شعرها وابتدت تسرحه وحطت ميكاب هادي وبسيط
عشق بدلع انا هنام يا حبيبي عايز حاجه
مراد وهو بيبصلها ااتصدم. وانبهر بشكلها بس بعد نظره عنها واكمل بجمود لا نامي
عشق قامت قربت منه واكملت يعني متاكد مش عايز شاي قهوه كده
مراد بهيام في عيونها لا مش عايز حاجه
عشق بدلع خلاص ماشي ورايحه تمشي راح مراد مسك ايديها وشدها ليه وباسها بحب وبعد شويه بعد عنها واكمل بصوت ضعيف ممكن تروحي تنامي بقي علشان مش مسئول عن نفسي شويه كده
عشق لفت وراحت نامت وضحكت لان اتاكدت ان مراد فعلا بيحبها وبيمثل الجمود
عشق لنفسها في امل اننا نكون سوا يا مراد ويخلص كل الكابوس ده وابتسمت ونامت
————————-
تاني يوم في بيت الشريف
هشام فتح الباب واكمل خير يا عزه
عزه حضنته واكملت. كل ده فينك انا قلقت عليك اوي يا هشام
هشام متخافيش انا كويس وحكلها كل حاجه
عزه بعصبيه ماشي يا عشق اما وريتك مبقاش انا انت هتسكت
هشام طبعا مش هسكتله وهجيب حقي بس لازم افكر يا عزه الغلطه مع مراد بفورا
عزه نخطط و منخططش ليه واكلمت عندي فكره تحرق قلبه بيها
هشام اي هي
عزه نقتل عشق
هشام بصدمه ايه لا طبعا مستحيل اموتها
عزه هشاااام في ايه ها مش مرتحالك انت بتحبها
هشام لاا طبعا ايه الجنان ده بس عشق ملهاش زمب يا عزه
عزه بس انا هقتلها وعرفت الطريقه في سم في حته معينه هروح اشتريه واحطه ليها في تورته وابعته كانه جاي هديه من حد ومجرد ماتاكل منه هتموت فورا
هشام بعصبيه ااياكي تعملي كده انتي فاهمه عايزه تموتي موتي مراد
عزه بحده لا عشق ورايحه اجيب السم وانت هتبقي معايا بطل اللي انت فيه ده فوق لنفسك دي مرات عدوك
ومشيت ورزعت الباب بقوه
————————–
في بيت السيوفي
عشق صحيت لقيت مراد واخدها في حضنه ونايم
رايحه تقوم مراد شدها واكمل هو مغمض العيون رايحه فين
عشق بتوتر من قربه هقوم اخد دش ورايحه مع ندي مشوار
مراد قام واكمل مشوار ايه ده
عشق ندي عايزه تشتري هدوم فقالتلي اروح معاها
مراد برفعه حاجب وحضرتك قررتي من نفسك انك رايحه
عشق لا طبعا كنت هقولك
مراد اممم طيب يا عشق هبلعها بمزاجي وطلع الكريدت كارد من الدرج وادهالها واكمل علشان لو حاجه عجبتك هاتيها
عشق شكرا معايا فلوس
مراد وهو بيقوم بطلي هبل انتي دلوقتي تخصيني انا وكل حاجه تعوزيها انا اجبهالك فلوسك انا مليش دعوه بيها
عشق بحب ابتسمت وسكتت وقامت لبست دريس روز وحجاب روز ووقفت تحط ميكاب
مراد وهو بيقفل زراير قميصه اكمل متحطيش ميكاب كتير. مش رايحه فرح
عشق مش بحط كتير
مراد تمام تعاالي اوصلكم
عشق لا روح انت عندك اجتماع مهم انا وهي هنتمشي
مراد لا طبعا مينفعش
عشق علشان خاطري يا مراد مخنوقه عايزه اتمشي شويه المول مش بعيد من الفيلا علشان خاطرييي
مراد طب خلاص روحي ومتتاخريش هتابعك اول باول
عشق باسته من خده واكملت ربنا يخليك ليا يارب
مراد خرج حاطط ايديه علي خده وابتسم علي حركتها
بعد شويه
ندي يلا يا ست عشق
عشق اهو اهو علطول مستعجله
ندي يلا ياختي مصدقنا جوز الغربان اللي واخدينهم رضيوا. نروح حته لوحدنا
عشق بضحك يلا ياختي وطلعوا ومشيوا شويه بعدين لقيوا حادثه
عشق ايه ده مين اللي في العربيه دي مقلوبه
ندي احنا مالنا احنا يلا احسن نتاخر
عشق لا طبعا هشوف اساعد اللي فيها العربيه ممكن تولع يا ندي حرام.
ودخلت عشق وسط الناس اللي بتحاول تتطلع اللي فيها وفاجاه وقفت مكانها بصدمه
عشق بصدمه عزززه !!!!!!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)