روايات

رواية اسيرة عشقه الفصل السادس 6 بقلم ياسمين رمضان

رواية اسيرة عشقه الفصل السادس 6 بقلم ياسمين رمضان

رواية اسيرة عشقه الجزء السادس

رواية اسيرة عشقه البارت السادس

رواية اسيرة عشقه الحلقة السادسة

كريم بجمود:انا معتد*يتش عليكي ياندي .
ندي بصدمه 😳: ايييييي.
كريم :و الد*م ال شوفتي دا كان د*م غزال كان عندي رشيتو علي السرير علشان تصدقي اني اعتد*يت عليكي انا عملت كده علشان متفكريش تحبي حد تاني غيري وتفضلي معايا بس فكرت فيها قولت مش هغصبك تبقي معايا ب الغصب دي حياتك وانتي حره فيها انا عملت كده علشان ميقدرش يقرب منك ولاكن طلع وس*خ برضو وكان هيقرب منك بس فضلت كادب عليكي اني عملت كده فيكي عشان متسبنيش ولاكن دلوقتي انا بقولك انتي حره يا ندي .
ندي بدموع: كريم انا بحبك حتي قبل ما اعرف دلوقتي انك مقربتش مني بس انا حبيتك لان عمري ما شوفت حد اهتم بيا غيرك ولا حبني زيك .
كريم : فاكره اليوم ال قولتلك في هتندمي علي قولتي كنت عارف انو هيجي اليوم دا انك تحبيني في بس انا دلوقتي ال بقولك لا يا ندي عيشي حياتك بعيد عني انتي بس حبتيني عشان عرفتي اني ملمستكيش .
ندي بدموع: لا يا كريم انا حبيتك بجد من قبلها لما بعدت عني شهرين كنت مش عارفه اعيش من غيرك اكيد مش هتتخلي عني بعد كل ال مرينا بي دا .

 

كريم : النقاش انتهي البسي عشان هرجعك لأهلك يلا مستنيكي تحت .
ونزل سابها بدون ما تقول اي كلمه .
ندي بدموع : مش هسيبك يا كريم زي مانت تعبت عشان احبك وابقي معاك انا كمان هتعب عشان اخليك تبقي معايا
ولبست ونزلت اطمنت علي سلين لاقيتها نايمه راحت باست خدها وخرجت من اوضتها و نزلت تحت لعند.كريم وخرجت ولاقيتو مستنيها في العربيه .
وراحت راكبه معاه .
وكانو ساكتين ومفيش اي صوت خالص .
ندي : كر..
كريم : عارف هتقولي اي ازي هوديكي لأهلك وهما فاكرين انك هربتي أنا هفهمهم كل حاجه متقلقيش .
ندي : كريم اي الي غيرك كده مش كنت بتتمني اني احبك و اهو حصل . في اي ال جرا .
كريم : افتكري كويس ال عملتي كل اهانتك ليا هو دا وصلك لحد هنا ونا قولت ليكي يوميها أنك هتندمي علي اليوم دا اني ساعتها مش هقبل فيكي .
ندي : بس انا كان ليا سبب لانك جبتني غصب عني وكمان كنت فاكره انك دمرت حياتي كان ليا حق في كل دا واكيد مش هتعاقبني علي اسباب تافهه دي .
كريم : منسبالك اسباب تافهه لاكن منسبالي انا كراجل اهانه ليا وعمري ما انسي .

 

كريم بجمود :يلا أنزلي وصلنا .
ندي كانت بصه ليي ومصدومه ازاي كان هيجنن عليها وبيتمني أنها تكلموو وفجاه اتغير ومبقاش مهتم وكانو عايز يخلص منها وخلاص .
واخدها من ايديها وطلعو فوق و وصلو للشقه عندها .
وكانت خايفه جدا من مامتها ولاكن كريم كان ماسك ايديها جامد وكان بيطمنها انو جنبها وفضهرها .
و انفتح الباب وكانت مامت ندي هي الي فتحت .
الام بغضب : اي ال جابك هنا تاني وكمان جايه مع عشيقك ومش مكسوفه يا قللت الحياء وكانت لسه هتمسكها من شعرها.
ولاكن كريم مسك ايديها بسرعه ودخلهم جوا .
الام : اياك تمسك ايدي يا زباله انت اي جابكو هنا اطلعو برا البيت حالا .
كريم في سرو وانا اقول برضو ندي جايبه قله الادب دي منين .مهو باين من امها .
و حكي كل حاجه لمامتها
الام : يعني انت خطفتها عشان تحميها يابني من سليم .
كريم : ايوه يا امي ولاكن بنتك.متربيه احسن تربيه ومستحيل ابدا تضيع شرف العيله خلي بالك من بنتك يا أمي وانا همشي .

 

الام : هتمشي كده يا ابني من غير ما تشرب حاجه عيب والله.
كفايه انك أنقذت بنتي من الحيوان دا .ربنا يكتر من امثالك يا ابني .
كريم : مره تانيه يا امي يلا سلام عليكم .
وبص اخر نظره علي عيون ندي ال كانت خلاص تكه وهتعيط و فتح الباب و نزل .
ندي جريت علي البلكونه بسرعه تشوفو
بصت لاقيتو راح لعربيتو و لسه بيفتح الباب شافها واقفه في البلكونه و كانت بتدمع وراح ركب عربيته ومشي وفضلت بصه لي لحد.ما اختفي من قدامها .
امها دخلت ليها لاقيتها بتعيط .
الام: اهدي يا حبيبتي انا عرفه انك حبيتي متزعليش منعرفش نصيبنا هيكون فين
ندي بدموع:بس انا حبيتو يا ماما مش هقدر انساه مش قادره انسا تفاصيل وشو ولا لما كان بيحكيلي عنو حبو ليا وعن لما وصف عن حبو ليا قالي كلام جميل كنت مبسوطه من جوايا وهو بيحكيلي عمري ما هلاقي حد يحبني زيو وفضلت تعيط في حضن مامتها .
عند كريم كان سايق عربيتو بشموخ و وصل البيت واتجه الي اوضه سلين و اطمن عليها وكانت صاحيه .
وحكي ليها كل ال حصل .

 

سلين بفرح: بجد انت مقربتش منها .
كريم : مقدرش اعمل كده يا سلين كنت بس وهمها بكده عشان اقدر اخليها متفكرش ف حد غيري وكنت بحميها من كل*ب سليم بس الحمد لله خلاص خلصنا منو . وكمان الكل*ب كان عايز هو وصحابو يخدها شقتو وكل واحد معاها مره لحد ما خلاص تقطع النفس وبعد كده يتاجرو ب اعضا*ئها هو دا سر الوحيد.ال خبيتو عليها لأن لو عرفت هتنهار وهتحس أن الكل عايز جسمها بس .
سلين بصدمه : وانت عرفت ازاي انو هيعمل كده معاها هو وصحابو انسان قذر.
كريم : مسكت واحد صاحبو ف ديسكو كنت برقبو ورحت ماسكو وقر ليا علي كل حاجه بس .
سلين براحه: الحمد الله محصلش حاجه وانت راجل بمعني الكلمه يا اخويا اسفه اي ضر*بتك سامحني
كريم بحب : ولا يهمك يا حبيبتي ال عملتي دا كان اي حد يستحقه وانتي عملتي الصح .
سلين :تب هتعمل أي مع ندي .
كريم بغموض : هتشوفي .
بعد مرور شهر .
ندي كانت قاعده حزينه ف اوضتها لان كريم محاولش حتي يتصل بيها ولا يرجعلها .

 

وكانت قاعده شاردة في صورتو ال جبتها من علي صفحتو علي الانستا وكانت سرحانه في ملامحو ال اخدت عقلها من اول ماشافتوو .
وافتكرت لما حكالها عن مهمته ال كانت في العراق وقد اي كانت فخوره بشجاعته انو انقذ البنات وانو انسان طيب و شجاع وفضلت تلوم نفسها علي كل الكلام ال غلطت في فحقو كان هو كل دا بيحميها وهي كانت علي طول بتزعلو بكلامها القاسي بس أول ما هتشوفو هتعتذر لي عن كل ال قلتو غلط ف حقه .
وقطع شرودها جرس الباب .
وراحت تفتح لاقت سلين .
ندي بفرحه : سلييييين.
سلين : وحشتيني يا ندوووش .
ندي : وانتي اكتر يا روحي .تعالي اتفضلي ادخلي .
سلين : لا تعالي معايا هنروح دلوقتي نتفسح برحتنا يلا
ندي : بس ماما مش هنا .
سلين بمرح : هنكلمها واحنا في طريق يلا تعالي .
ندي : ماشي يلا.
سلين: لا لحظه استني تعالي نغير لبسك الاول تعاللي .
ندي باستغراب: ماشي يلا .
ودخلو جوا الاوضه .

 

سلين : عندك فستان اخضر فاتح طويل .
ندي : ايوه عندي بس دا فستان. للسهره بس مش للفسح
سلين : هتلبسي يا روحي يلا حالا لان فسحه هتبقا في جامده ولازم فستان دا يلا .
ندي : سلين حبيبتي انتي كويسه .
سلين : كويسه اوي يلا بس روحي البسي .
ندي : حاضر حاضر اطلعي برا طيب عشان البس .
سلين : اوكي .
ندي بضحك : مجنونه 😂.
وراحت لبست فستان الاخضر جميل كان ديق من الوسط و كان واسع من تحت و كان منفوش من الاكمام و كان ديق بسيط من صدر و كان جميل عليها ورفعت شعرها ديل حصان و وكانت زي القمر وبياضها بأن اكتر في الفستان وكانت اميره بمعني الكلمه .
و خرجت ل سلين.
سلين : بسم الله ما شاء الله زي القمر بجد حرفيا انتي ال محليا الفستان اوي .
ندي بكسوف : انتي ال قمر يا سوسو يلا بينا ننزل .
سلين بحب: يلا يا بيبي .
ونزلو سوي وركبو عربيه سلين.
ندي :بس اي زياره مفاجاه دي يعني افتكرت مش هنشوف بعض تاني .
سلين بغموض : الفتره جايه هنكون طول الوقت مع بعض.
ندي بعدم فهم: مش فاهمه .

 

سلين بغمزه : هتشوفي .
وفجاه طلع عليهم عربيه وقفت قدامهم ونزلو منها ناس مقنعه وراحو علي عربيه سلين .
سلين بخوف : يلهوي مين دول .
ندي بخوف : سلين اتصلي بسرعه ب كريم بسرععاااااا.
وف لحظه الراجل فتح الباب و رش منوم علي ندي وفقدو الوعي هي و سلين ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرة عشقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى