روايات

رواية ذنبي لاني انثى الفصل العاشر 10 بقلم ريمو حسني

رواية ذنبي لاني انثى الفصل العاشر 10 بقلم ريمو حسني

رواية ذنبي لاني انثى البارت العاشر

رواية ذنبي لاني انثى الجزء العاشر

رواية ذنبي لاني انثى
رواية ذنبي لاني انثى

رواية ذنبي لاني انثى الحلقة العاشرة

محمد بصدمة:مم مصحة
الظابط :ايوة لان نسبة المخدرات في جسم ابنك كبيرة لانه كان بياخد جرعات كتيرة ده على حسب التقرير الطبي اللي قدامي
محمد:يا حضرة الظابط مفيش حل غير كدة
الظابط:بقول لحضرتك ابنك بيشرب مخدرات هو حضرتك مش مستوعب ولا ايه
زين قام وقال:انا كويس مش فية حاجة وانا مش رايح في حتة
الظابط بعصبية:انت تخرس خالص
محمد :طيب يا حضرة الظابط اللي تشوفه
زين بعصبية:هو ايه اللي يشوفه انت اصلا بتاخد قرار بالنيابه عني ليه
الظابط شاور للعسكري انه ياخده حبس انفرادي وفعلا الظابط انصاع ليه

 

طبعا محمد قاعد مش مصدق اللي بيحصل ولا مصدق ان ده ابنه اللي كان بيربيه ويدلعه على اساس انه راجل
في الليل عند نور خرجت من المستشفى مع حسام وروحوا البيت ودخلوا بس كان البيت في حالة وحشة مكان ما حسام كان بيضرب نور وهي بتبعد عنه ونور دخلت شافته بالحالة دي ودمعت وافتكرت اللي حصل
حسام شافها وقال بسخرية :مالك زعلانة اوي كدة امال لو كان اللي هييجي ولد بدل القرف اللي كنتي هتجيببيه احمدي ربك على اللي حصل وكويس انها مجتش عشان مكنتش هعترف بيها ولا هتهمني كدةكدة الموضوع مش فارق معايا يعني ومتخلهوش يفرق معاكي
نظرت نور بصدمة وكل ما يدور في عقلها :
(كيف يمكن ان يكون قلبك بهذه القسوة كيف اجل اتوقع منك اي شيء من ضرب واهانة ولكن لم أكن اتوقع منك هذا لقد كنت احمل جزء منك في احشائي الهذه الدرجة يفرق معك اذاكان الجنين ذكرا او انثى ،الان احمد لله انه لم يأتي لما كانت ستعانيه هذه الطفلة كما عانيت انا)
حسام :يلا روحي روقي الشقة دي
نور :حرام عليك انا تعبانة

 

حسام بغضب:وانا مالي اللي خصني شقتي ياااااااارب اخلصي يا هانم وبعدين حضريلي الأكل وبعدها اكويلي القميص وبعدين تعاليلي عشان عايزك
نور بقوة وانهيار لأول مرة:انت ايه يا اخي ها انت ايه مش بتحس محدش في قلبه رحمة الاقيها منك ولا من بابا ولا من زين ولا حتى من مامتك ارحموني بقى كل شوية ضرب واهانة وشتيمة ودلوقتي سقطني وعايزيني انضف واشتغل طب اقسم بالله ما انا عاملة حاجة ده كله وهي عيونها لونها أحمر بشكل مخيف وعمالة تكسر في اي حاجة قدامها
حسام خاف من شكلها او انها تعمل في نفسها حاجة هو يروح في داهية قالها:اهدي مش هعملك حاجة ولا هطلب خشي استريحي شوية وانا هسيبك براحتك وخد حجاته بسرعه ونزل عند مامته وحكى لها كل حاجة
الام بشر:البت دي خرجت عن صمتها لازم نسيطر عليها ولا ايه اسمع يا واد انا مخلفة راجل هخليها تعملك زي الخاتم في صباعها وتخاف منها فاهم
حسام بتوهان ولسة مصدوم :اه اه فاهم وطلع شقته لقاها هادية ودخل الاوضة لقى نور نايمة دخل غير ونام بعيد عنها
عند هند قاعدة قلقانة:يارب محمد وزين اتاخروا ليه معقول حصل حاجه يارب استرهاا يارب
في القسم كان يجلس محمد امام الظابط وفجأة الباب بيخبط ويخش العسكري
العسكري :تمام يا فندم
الظابط:خليهم يشوفوا شغلهم (كان قصده على الدكاترة والممرضين اللي وصلوا عشان ياخدوا زين)
وبيروحوا السجن والعسكري بيفتح

 

زين بضحك:كنت متأكد اني مش هطول
نظر له الضابط بسخرية وقال:شوفوا شغلكوا
الدكاترة دخلوا وزين اتصدم وحاول يهرب بس ادولوا حقنة بالغصب ونقلوا على ترولي وخدوه معاهم وطبعا محمد بيعيط وحس فعلا انه معرفش يربيه وضيعه بايده
صباح يوم جديد
عند عمرو وسيلا
عمرو:سيلا اتصلي بمدام نور خليها تستعجل في التقرير
سيلا :حاضر
سيلا رنت على نور وردت
سيلا:ازيك يا نور
نور بتعب بسيط:كويسة
انتي عاملة ايه
سيلا:الحمد لله يا حبيبتي
مالك صوتك تعبان كدة ليه
نور:مفيش يا حبيبتي
سيلا:نور احكيلي متخبيش
حكتلها نور على كل حاجه تخت صدمة سيلا
سيلا:هي وصلت بيه الحقارة للدرجادي بس كويس رد فعلك بتاع امبارح لازم تكوني قوية
عمرو طبعا كان سامع كل حاجه وقال :مدام نور انتي كدة لازم تعملي تقرير يثبت انك سقطتي من خلال الضرب المبرح كمان لازم نعمله انهاردة اعملي اي حاجة وانزلي دلوقتي
نور :تمام يلا دلوقتي حسام مش موجود ننزل واجي بسرعه
عمرو وسيلا:تمام

 

وفعلا بيروحوا يلبسوا وينزلوا ونور اتسحبت من قدام شقة حماتها ونزلت وراحوا على الدكتورة وكشفت وفعلا اثبتت كدة وهتطلع النتيجة تاني يوم ويمشوا وهم في الطريق
استاذ عمرو سيلا:شكرا بجد ليكوا
عمرو :ميصحش الكلام ده يا مدام اي حد مكاني هيعمل كدة
سيلا:عيب يا نور احنا اخوات
نور تبتسمت ومشيوا
ووصلت البيت ودخلت نور كان حسام جه
حسام:كنتي فين
نور ببرود:في السوق
حسام:اخر انذار ليكي بعد كدة مفيش نزول باسمي نور مردتش عليه ودخلت الاوضة ومر اليوم عادي
تاني يوم الباب بيخبط :حسام فتح
حسام:مين حضرتك كان قدامه راجل ومعاه ظرف
الراجل:اتفضل مراتك رافعة عليك قضية خلع
حسام بصدمة:اييه…….
عند محمد التليفون رن

 

وكام رقم المصحة اللي زين فيها
محمد :الو
المتصل :حضرتك والد زين
محمد:اه اتفضلي حصله حاجة
المتصل :ابن حضرتك هرب وهو بيهرب عمل حادثة
محمد :نعممم ….زيين
استوووب
بخ 😱😱
نور خرجت عن صمتها
حسام هيعمل ايه؟
زين هيموت ولا لا؟
ومحمد هيكون عامل ازاي؟
توقعاتكم يا حلوين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي لاني انثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى