رواية نجمه القاسم الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد
رواية نجمه القاسم الجزء السادس
رواية نجمه القاسم البارت السادس
رواية نجمه القاسم الحلقة السادسة
في فيلا زهران …
في غرفه قاسم .
كان يأخذها في أحضانه بفرحه لا توصف كأنه لايصدق ماذا يحدث علي معشوقته أصبحت زوجته وليس ذلك فقط بل أصبحت في أحضانه هل بالفعل تحقق الحلم أما هي فكانت ذائبه في أحضانه لتنتطق بتلك الكلمه التي قالتها بهمس حطمت كل شي .
/وحشتني ي طاهر وحشتني .
كانت كالقلم الذي صفعه بشده لينظر إليها بجمود وكأنها سلبت روحه منه لتنظر إليه بفزع وهي تغطي جسدها العاري وكأنها اخير شعرت بما يحدث ليبعد عنها وهو ينظر إليها بسخريه والم .
/طاهر .
نجمه بارتباك وضيق /امال انت فاكر ايه للاسف انا حسيت بيه معايا وانت استغليت ده بكل وقاحه .
قاسم بوجع شديد /ده علي اساس اني غصبت عليكي انتي مرائتي ي هانم .
ليسير الي الحمام تحت نظرات الحائره لتأخذ أنفاسها اخيرا وهي تتحدث بصدمه .
/نجحتي في انك تلحقي كرامتك الي راحت بين أيديه بعد استسلامك وغضوعك ليه انتي ايه الي جرالك ازي سمحتي لده يحصل والمصيبه انك كنتي مستمتعه بين ايديه معقول ي نجمه تكوني ..
*************.
في الحمام ..
كان يقف تحت المياه البارده لعلها تنطفئ نار القلب التي اشعلتها باسم اخيه فكان يتمنا أن يكون هو فارسها ليتحدث بسخريه ..
/انت برضه مجنون كنت فاكر أنها هتحبك بالسرعه دي المشوار لسه قدامك ي قاسم والحرب انك تاخد قلبها لسه فيها كتير .
ليسير الي الخارج ليجلس علي الكنبه المجاوره لسرير لتجلس نجمه بجانبه بارتباك .
/انا اسفه علي الي قولته .
قاسم بسخرية ووجع/وده من امتا أن شاء الله.
نجمه بارتباك /لا حقيقي اي أن كان مكنش ينفع انطق باسم طاهر أنت خلاص بقيتي جوزي ي قاسم حتي لو مكنتش انا حابه الموضوع بس انا بفهم في الأصول .
قاسم بحده وغيظ /ماشي ي بتاعه الأصول انا اصلا غلطانه في الي عملته اوعدك أن ده مش هيحصل تاني وهسيبك تعيشي علي ذكري المرحوم ممكن اتخمد بقا .
نجمه بضيق شديد /تصبح علي خير .
ليغفا كلا منهما مكانه وعقله وقلبه وهم يفكرون فيما حدث وماذا سيكون القادم …
***************.
في غرفه صالح وفرحه …
كان يجلس صالح بشرود وهو يفكر في تلك الصغيره التي أصبحت تخطف عقله رويدا رويدا ليحدث ذاته بعتاب .
/انت جرا ل عقلك حاجه ولا ايه ايه الي انت بتفكر فيه ده ده 15 سنه فرق بينك وبينها فوق ي صالح انت كبير علي كده .
فرحه وهي تنام بجانبه بلا مبالاه /يريت تنطفئ النور علشان انام .
صالح بغيظ شديد/وايه الجديد مانتي دايما بتنامي والنور مفتوح وبعدين هنه انا الي أمر وبس .
فرحه بحده وغيظ/لا ي شيخ محستش بكده ي عني وانتي بتحدد مع البت المفعوصه الي اسمها نور الي قدامها بحس أن حنينه الدنيا فيك انا بس الحيطه المائله هنه ي سي صالح .
صالح بحده /تخاريف ايه الي عماله تقوليها دي متليمها لالمك اني باين عليكي كبرتي وخرفتي .
فرحه بحده وغيظ /كويس انك خابر زين أننا مش صغيرين ي صالح تصبح علي خير .
لتحدث ذاتها بغيظ .
/اتكلم عن حالك انا خلاص لقيت نصي التاني لقيت الراجل الي طول عمري بحلم بيه ي صالح .
ليغفا بجانبها وهو يشعر بضيق من ذاته هل بالفعل يضعف أمامها ليغفا كلا منهما وقلبه ينبض للشخص اخر .
*********************.
صباحا ….
في المدرسه ..
كانت تقف فرحه وهي تبحث عنه بلهفه واشتياق ليقترب منها بغروره المعتاد .
/بدوري علي حد .
فرحه بارتباك شديد/بدور عليك انت ي استاذ ممكن اعرف ايه الرساله الي بعتهالي امنبارح دي .
هشام بنظره خبيثه/ايه بس احساسي وحرام عليكي تعقبيني بسببه أو انك تزعلي مني حرام عليكي ده انا اموت .
فرحه وفي داخلها سعاده لا توصف /انت مش شايف نفسك مزودها شوي انت مشوفتنيش غير مرتين بس وبعدين متنساش اني ست متجوزه ومش متجوزه اي حد ده صالح زهران .
هشام بخبث ومكر/وحياتي عندك متفكريني انا بموت كل مابتخيل انك في حضنه وبيلمسك بموت .
فرحه وهي تحدث ذاتها بمراره /الله علي كلامك ي هشام بيرفعني ل سابع سما انت كنت فين من زمان .
هشام بابتسامه ساحره/روحتي فين ي فرحه حياتي.
فرحه بابتسامه اللقب المحبب الي قلبها /ممكن نشوف الشغل .
هشام بابتسامه ساحره/امرك ي ملكه حياتي بس برضه الشغل والدنيا كلها مش هتمنعني عن حبك .
********************.
في غرفه قاسم ونجمه…
كانت تخرج نجمه من الحمام لتستمتع طرقات الباب وتسمح صوت والدتها وحماتها .
نجمه بفزع /ي خبر ابيض قاسم قاسم اصحي.
قاسم بحزن /مالم عايزه ايه .
نجمه بهمس /ماما وحماتي بره انا هركن كل علي الكنبه ده وانت اغسل وشك اعمل اي حاجه مش عايزه حد يحس بحاجه.
قاسم وهو ينظر باشتياق لها ولتلك الملابس التي تظهر مفاتنها وجمالها ليتحدث بتنهيده .
/وانتي فارق معاكي ايه ماهم عارفين انك مش عوزاني ومغصوبه علي الجوازه افتحي افتحي بلاش حوارات.
نجمه وهي تنظر في عيناها بدقه /الي فارق معايا هو انت وشكلك قداهم وقدام جدك انا قولتلك اني بفهم في الأصول وفي كل الحالات انت رجلي وجوزي دلوقتي ي قاسم .
قاسم وهو يحدث ذاته بعشق وهو ينظر في عيناها /اه ي روح قلب قاسم بعشقك ي نجمه عشق يكفي العالم كله نفسي بس تقبليني ساعتها هخليكي اسعد انسان في الدنيا ي نجمه القاسم .
وداد بضحك من علي الباب /ايه ي ولاد مش قادرين تبعدوا عن بعض اوي كده هههه.
والده قاسم بسعاده /ربنا يسعدهم ويهنيهم يارب .
قاسم وهو يهندم ذاته ليفتح الباب بابتسامه ساحره وهو يحتضن نجمه التي تبتسم بسعاده ورضا .
/جرا ايه ي أما جرا ايه ي حماتي مش هاين عليكم تسبوني مع حبيبتي شويه ولا ايه .
وداد بضحك /هههه شوف الواد طب اكسف مش كده .
قاسم وهو يقبلها في جبينها بسعاده /واتكسف من ايه مراتي وحلالي ولا ايه رايك ي حماتي .
والده نجمه بابتسامه /ربنا يسعدكم ي ضنايا .
قاسم بابتسامه /لا عاد احنا هننزلوا نفطروا معاكم تحت ولا ايه ي حبيبتي.
نجمه بابتسامه /طبعا ي حبيبي مفيش مشكله .
والده نجمه /طب معلش اسبقونا انتوا انا عايزه نجمه شويه .
قاسم بابتسامه /امرك ي حماتي يلا ي امي .
والدتها بابتسامه/شكلك مبسوط عكس المتوقع ي نجمه ايه الي حصل .
نجمه بارتباك شديد/مفيش حاجه ي امي متنسيش أنهم صعايده وفوق ده كله دول اهلي وناسي .
والدتها بخبث /انا عارفاك كويس لو الي بيحصل ده مش علي هواكي مكنتش هشوف الفرحه دي والرضا في عنيكي علي العموم قاسم ابن حلال وميتخيرش عن طاهر الله يرحمه يلا ننزل ي حبيبتي.
******************.
في الاصطبل ..
كانت تقف نور وهي تنظر بابتسامه الي تلك الفرس الابيض الجميل لينصدم صالح من تواجدها هنا .
صالح بابتسامه وسعاده لرويتها /انتي ايه الي جابك هنه .
نور بابتسامه ساحره/انا بحب الخيل اوي اوي وبصراحه كان نفسي اتفرج عليهم اوي واستغليت أن الكل مشغول وجيت اتفرج .
صالح بابتسامه وهمس /علي فكره الفرس ده بتاعي وتحت امرك .
نور بابتسامه وهمس /نفسي اركبه اوي .
صالح بابتسامه عذبه /كل الي نفسي فيه انا هحققهولك وده وعد مني .
لياخذها علي الفرس باستماع ليطيروا الي الخارج عن الارض الزراعيه فكلا منهما لاقا نصفه الاخر ويحدث ما يحدث .
ترا ماذا سيكون القادم بالنسبه لهم 🤔🤔🤔🤔.
****************.
علي مائده الافطار…
زهران بابتسامه /صباحيه مباركه ي عرايس عقبال متجبولي ولي العهد كده بس مش عايز تأخير ماشي .
قاسم بابتسامه /سمعتي الأمر .
نجمه بخجل /ربنا يسهل .
ورده بابتسامه /ربنا يسعدكم يارب .
زهران بجديه /صحيح ي قاسم كان فيه حاجه كده كنت عايز اقولك عليها قبل الفرح بس استنيت.
قاسم باستغراب/خير ي ابوي .
زهران بجديه /ابن جعفر كان بيعمل ايه في بيتي هنا وكنت بتحدد معاه في ايه .
قاسم بجديه /الصراحه ي ابوي مالك طالب ايد ورده وانا وعدته اني هخبرك وهرد عليك .
نجمه بابتسامه /ايوه ي عمي والله دكتور مالك انسان محترم جدا وبيحب ورده بجد .
ورده بارتباك شديد/وانا موافقه ي ابوي .
زهران بصوت عالي وغضب عارم اخاف الجميع /موافقه يبقا تروحي تتجوزيه بعيد عني خالي جعفر يشغلك عنده خدامه وانسي اني ليكي اب والبيت ده مش هتخشيه واصل .
نجمه بضيق /ليه كده ي عمي المواضيع متتخدش كده ده جواز علي سنه الله ورسوله .
زهران بحده وغضب /سكت مرائتك ي قاسم مش عايز اسمع كلمه في الموضوع ده بس علي الاقل هي متعرفش الي بينا وبينهم الدور عليك انت وحسابك معايا بعدين ي قاسم .
ورده بدموع والم /قاسم ابوس ايدك اتصرف انا مش هتجوز غير مالك والا هموت نفسي .
قاسم بغضب /هديكي قلم يعدلك اكتمي نفسك خالص انا هحاول مره تانيه مانتي كمان ملقتيش الا ده وتحبيه .
نجمه وهي تحتضن ورده المنهاره بحزن /الحب مش بأيدينا ي قاسم دي الفه بين قلبين .
قاسم وهو يحدث ذاته بحزن /عندها حق الحب مش بايدنا مانت من دون كل بنات العالم حبيت مرات اخوك قوينا علي الي جاي يارب .
********************.
في المدرسه .
هشام بنظره خبيثه/خلاص هتمشي اليوم خلص بسرعه اوي هتوحشيني .
فرحه بابتسامه وهمس/وبعدين معاك بقا انت مزودها اوي احنا الي بينا للشغل وبس .
هشام بمكر وخبث /مش قادر اعمل ايه بس علي العموم انتي في قلبي اصلا ليل ونهار .
فرحه بابتسامه وارتباك /مع السلامه .
هشام بضحكه خبيثه /ههههه كنت فاكرك هتاخدي مجهود اكتر من كده بس واضح أن صالح حرمك اوي ي عيني ههههههههه .
************************.
في غرفه قاسم ونجمه …
كانت تجلس نجمه بدموع علي ورده فهي رقيقه جدا ترا أن العشق والحب اجمل مافي الوجود .
قاسم بابتسامه /وبعدهالك عاد في للدموع دي قولتلك انا هحاول اتصرف مكنتش اعرف ان عندك دم كده .
نجمه بغيظ شديد/شكرا ي ابن الناس ي متربي .
قاسم بضحكه عاليه/هههه هو ده اخرك ي عني نفسي اعرف ايه الي مزعلك اوي كده .
نجمه بدموع وبراءه /زعلانه علي ورده افرض عمي موفقش وشكله كده مش هيوافق هي ومالك ذنبهم ايه يعيشوا في عذاب كده .
قاسم بجديه/فيه ناس بيبقا مكتوب عليها العذاب ي نجمه بس انا أن شاء الله هحاول اوعدك .
نجمه وهي تحتضنه بسعاده وبراءه /ربنا يخليك ليا ي قاسم .
قاسم وهو يشدد من احتضانها بفرحه /ويخليكي ليا ي نجمتي الجميله.
*********************.
في روما ….
في أحدا قصور واحد من أكبر رجال المافيا كان يجلس بغيظ شديد وهو يرا خبر زواجهم يزين الصحف والمجلات ليرميهم بغضب .
/اه ي قاسم اه دايما بتيجي في الاخر وتبوظ كل حاجه اتجوزتها علشان اوقعها في حبي واذلها واكسرها وكالعادة لازم تتطلعلي الملاك ابو جناحين ماشي ي قاسم انت ونجمه جحيمكم ابتدأ علي ايدي علي ايد طاهر زهران 🤫🤫🤫🤫🤫…
***********************.
في الاراضي الزراعيه ..
كانت تسير نور داخل الأرض مع صالح لينظر إليها بابتسامه ساحره.
/ايه رايك مبسوطه .
نور بابتسامه وسعاده /اوي اوي .
صالح وهو ينظر إليها بلهفه /وانا كمان وهتبسط اكتر لو دوقت الشفايف الكريز دي .
ليقبلها بسعاده لتختضنه بعشق لينفزعوا وهم يبعدون عن بعض وهي تظبط ملابسها عندما رواه من يقف وعيناها توحي بالهلاك ..
ترا من يكون 🤔🤔🤔🤔🤔🤔.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمه القاسم)
كملى متتتخريش فى التنزيل من فضلك الراوية حلوه حرام تتاخرى فى تنزليها