روايات

رواية احببت قطتي الفصل السادس 6 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل السادس 6 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الجزء السادس

رواية احببت قطتي البارت السادس

رواية احببت قطتي الحلقة السادسة

فهد صرح ف السلسله الف رقبتها
زينه : هو حضرتك روحت فين
فهد قرب ومسك ال سلسله بأيديه
زينه بخوف : هو ف ايه يا مستر فهد
فهد بصدمه : زينه
زينه : نعم
فهد بدأ ياخد باله : يلا علي المستشفي
زينه : صدقني انا كويسه
فهد : طب اطلعي برا
زينه : افندم ؟
فهد : اطلعي برا دلوقتي
زينه بتوتر و خوف : حاضر بس ممكن
فهد بعصبيه : ممكن ايه
زينه : تبعد ايدك بس
فهد فاق لنفسه أنه ماسك فيها و بعد عنها
زينه طلعت تجري من الخجل
……….

 

فهد : يعني ايه ، ايه معني السلسله الف رقبتها دي ، طلع صورتها و بص للسلسله انا متأكد متأكد أن هي دي
فهد بزعيق : زينه يا زينه
زينه بخوف : نعم
فهد : هاتيلي الاستمارة بتعتك امضيها عشان الحسابات
زينه : حاضر
فهد : حالا يا زينه حالا
فهد : يارب مش هي ، اكيد انا غلطان ، مش معقول بعد كل السنين دي تظهر فجأه كدا ، لا لا
زينه : ايوا يا مستر فهد الاستمارة اهو
فهد مسكها وقلبه بينبض جامد و بص فيها .
زينه : هو فيه حاجه يا مستر فهد ؟
فهد : فين اسمك يا زينه
زينه : اة اسفه كتبت البيانات بسرعه و نسيت الاسم
فهد بتوتر : خدي اكتبي
زينه مسكت القلم و لسه عتكتب

 

الباب بيخبط
هدي : مستر فهد فيه مشكله ف الحسابات ، فيه فلوس مختفيه مش موجودة
فهد : مش وقته
هدي : لا يافندم دا مبلغ كبير
فهد : المبلغ الاختفي ، اختفي ازاي
هدي : لحد الان منعرفش مستنين حضرتك تشوف الحصل
***************
فدوة : اسالي اخوكي رايح فين .
ندي : معتز ماما بتقولك
فدوة برقتلها .
ندي اتوترت : اصدي أصدي
معتز : اصدك ايه
ندي : انت رايح فين
معتز : رايح لزينه أخدها
فدوة : سيب البت في حالها قولتلك

 

معتز : هو ف ايه ياماما ، انتي بتكلمي عن زينه المربيها ، انتي مش ملاحظه
فدوة : مبقتش زينه المربيها ، زينه كبرت و سبها تشوف مصلحتها
معتز : يوة ، انا رايح يعني رايح
***************
فهد دخل الأوضه و لقاها تضرب تقلب و الخزنه مفتوحه
فهد بزعيق : فين الامن ،ازاي حصل الكلام دا
هدي : يا فندم للاسف الجه بليل منعرفش دخل ازاي لحد الان و ساب ورقه ف الخزنه محدش اتجرأ يفتحها
فهد قرب و مسك الورقه الكان مكتوب فيها ” تعيش و تاخد غيرها يا فهد بيه ، و بكرة ناخد الأكتر منها ، خليك انت بس فاكرها”
فهد بعصبيه : انا عاوز المسئول عن الأوضه دي حالا
هدي وطيت راسها : للاسف انبارح اسماعيل لقوة اتسمم بليل و منعرفش لحد الآن ازاي و اتوفي بعد ما زوجته نقلته للمستشفي متأخر
فهد بصدمه : اة دا كدا البيلعبها ، بيلعبها صح ، و صمم ميبقاش ف دليل ، وحياة امي لاعرف كويس مين العمل كدا
زينه : اكيد الهيعمل كدا هيعمل شئ تاني و تالت ، لازم نحمي الشركه علي قد ما نقدر
فهد سابها ومشي من غير ما يرود
****************

 

فهد : انا مش قادر افكر ف حاجه غيرها ، مش قادر ، هي نفس عينها نفس شفايفها ، ازاي ماخدش بالي ، لازم اتأكد طب و لما اعرف عقولها ايه ، انا السبب ف أن اهلك يموتو و هتكرهني ، اشرحلها ازاي ، اعمل ايه بس ، انا مش عارف
هدي بتخبط : مستر فهد
فهد : اتفضلي ياهدي
هدي : الاستمارة بتاعت زينه
فهد : وهي مجبتهاش ليه
هدي : هي بس خايفه شوية لأنك كنت عصبي
فهد مسك الاستمارة و بص عالأسم : مش معقول
***************

 

زينه : و ليه يجي ، هو حد طلب منه يجي
ندي : عديها معلش بلاش مشاكل ف شغلك لحسن دا مجنون
زينه بضحك : يوريني هيعمل ايه
معتز : هو مين دا اليوريكي
زينه وقع التلفون منها : معتز
و جايه توطي تجيب التلفون لقيت فهد طالع بيه
زينه : مستر فهد
معتز بصله و فهد بصله بكل قسوة و جمود و كانت نظرة تحذيريه أنه يكلم
معتز :……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى