رواية مرادي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد
رواية مرادي البارت السادس والعشرون
رواية مرادي الجزء السادس والعشرون
رواية مرادي الحلقة السادسة والعشرون
✨عند بيت حور✨
معتز بعد ما دخل البيت: السلام عليكم
ايمان: وعليكم السلام
معتز: اومال حور فين يماما
ايمان: لساا جايه من شويه وبتغير هدومها
معتز طب في موضوع كدا
ايمان: اي هو
معتز:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
معتز: في عريس جي لحور
ايمان: بفرحه لبنتها: طب كويس من عيله كويسه يمعتز
معتز:انا كل اللي اعرفه انه دكتور في الجامعه لسا مسالتش عليه
ايمان: طب يبني اسال عليه وشوف وكلم اختك برضو
معتز: حاضر يماما
وفي نفس اللحظه طلعت حور من اوضتها
حورونسيت سليم خالص: عريس مين
معتز: في عريس متقدملك
حور بتفاجا: ودا مين
معتز: واحد اسمه دكتور سليم عندك في الكليه
حور وتفتكر وتتكلم في سرها: اوووف ازاي نسيت اوف علياا
معتز ويكمل كلامه: فاانا اتفقت معاه وهيجي واكون انا برضو لحقت اسال عليه
ايمان: ان شاءلله علي خيره الله
حور ومش فارق معاها اصلا: طب انا رايحه لمنه يماما سلامم
ايمان: ماشي
وطلعت حور برا وخبطت علي منه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت مراد ✨
منه وسمعت الباب بيخبط: يمراااد لو سمحت افتح الباب علشان مش فاضيه
مراد: اشتغلت خداام لحضرتك انا يست منه
منه: لا متقولش علي نفسك كدا يحبيبي
قام مراد وفتح الباب وكانت حور
حور: ــــــــــــــــــــــ
مراد ببتسامه اول ما شافها: جوا
حور: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد بتفاجه من تحولها: في اي يبت انتي بتتحولي
حور بخبث: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
حور بتوتر: منه فين
مراد: ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور وتزيحه وتدخل: طب اوعي كدا علشان انا مش فاضيه
مراد: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور بخبث: اه وخاف علي نفسك يحلو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند منه وحور✨
منه: كل دا علشان تيجي
حور بعصبيه وتنط عليها تضربها: بقااا انا تخبي عليا يبنت اللزينه انتي علاقتك ب ادهم
منه بضحك: يبت والله مكنش بيبقي في فرصه اقولك
حور: فرصه مين يام فرصه
حور بزعل بجد: بجد اضايقت منك اوي
منه بزعل علي زعل: والله تاني كل حاجه حصلت في وقت مكناش فيه في احسن حال بماماما تعبت وبعدها حوار مراد كلو دخل في بعضو خلاص بقا سامحيني يحوري
حور ببتسامه: هسامحك بس علشان خاطر ان انهاردا احلي يوم بالنسبالي
منه ببتسامه: ايوا كدا دي حور حببتي
حور: طب يالاا قومي علشام نخلص قبل ماانزل
منه باستغراب: هتنزلي فين
حور: اصل انا نازله مع احمد
منه: احمد مين يحور
حور: مش وقته بليل هسهر معاكي واقولك
منه: ودا علي اساس انتي مش بتخبي حاجه
حور: دا لسا من امبارح يست
منه:طب يالا هعمل اي الاول
حور: تروحي تاخدي شاور واما هعمل تليقون واجي علطول
منه وتدخل الحمام: طب تمم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند احمد✨
احمد كان لسا طالع من الحمام لقا تليفونه بيرن
✨المكالمه✨
احمد: ايواا يحور
حور: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد: تمم عادي معنديش مشكله حابه امتي وفين
حور:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمد: طب تمم
حور: ــــــــــــــ
احمد: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور ✨
وطلعت تقف في شبكه في البلكونه واتصلت بااحمد
احمد:ــــــــــــــــــــ
حور: بقولك ي احمد معلش ممكن بس نخلي المعاد بدري شويه والمكان برضو يتغير علشان هبقا مشغوله بليل
احمد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: طب تمم هيبقا مثلا في الكافيه**** علي الساعه خمسه
احمد: ــــــــــــــــــــــــــ
حور: تمم يالا باي
احمد: ـــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
بعد مادخلت حور لمنه اوضتها دخل اوضته يريح شويه بعدها طلع يعمله قهوه لقا حور في البلكونه ببتكلم في التليفون فا قرب منها يسمع
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور: بقولك ي احمد معلش ممكن بس نخلي المعاد بدري شويه والمكان برضو يتغير علشان هبقا مشغوله بليل
حور: طب تمم هيبقا مثلا في الكافيه**** علي الساعه خمسه
مراد في سره بخبث: ماشي يحور
مراد لقا حور خلصت وطلعت من البلكونه: ابقي سلميلي علي احمد
حور ببتسامه لعوبه: من عيوني حاضر وقبل ماتدخل لقت مراد بيرد علي تليفونه
مراد ولقا تليفونه بيرن مراد بخبث ورد بسرعه: ايوا يلولي عامله اي
ليلي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور بتريقه عليه : نينبني ازيك يلولي عامله اي
مراد: ثانيه ي ليلي. في حاجه يحور ولا اي
حور بصاله وعاوزه تروح تاكله: لا مفيش وسابته ودخلت
مراد ضحك عليها وكمل كلام مع ليلي
مراد: اه يليلي
ليلي: ـــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد بضحك: اه هياا
ليلي: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: انا تعبت خلاص ي ليلي ومش عارف اعمل اي
ليلي: ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: خلاص تمم بكرا ابقا اشوفك
ليلي: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ليلي✨
كانت قاعده في البيت زهقانه وقالت ترن بمراد
مراد: ــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلي بضحك: لولي مرا واحده
مراد: ــــــــــــــــــــــــــ
مراد: ــــــــــــــــــــــــــ
ليلي بضحك عليه: دي حور اكيد
مراد بضحك: ـــــــــــــــــــــــــــ
ليلي: حرام عليك هيا ناقصه علشان تعمل كدا
مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلي: لازم نتقابل علشان تعرفني في اي
مراد: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ليلي: تمم يالاا باي
مراد: ـــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند سيف✨
بعت لملك رساله
سيف: انا سيف يملك تمم
ملك: تمم هسجلك
سيف: تمم بقولك اي رايك لو نزلنا بكرا هعدي عليكي بس الكليه
ملك: خلاص تمم معنديش مانع
سيف: تمم يملوكهه باي
ملك: بااي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك✨
كانت قاعده علي التلفزيون لقت رساله من رقم غريب
وكان سيف
سيف: انا سيف يملك تمم
ملك: تمم هسجلك
سيف: تمم بقولك اي رايك لو نزلنا بكرا هعدي عليكي بس الكليه
ملك: خلاص تمم معنديش مانع
سيف: تمم يملوكهه باي
ملك: بااي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدي الوقت وحور خلصت مع منه وظبتها وراحت شقتها تلبس علشان تقابل احمد
حور: انا نازله يماما
ايمان: ماشي يحور
حور: بااي
ايمان: سلاام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في الكافيه✨
نزلت حور وراحت الكافيه وكان احمد قاعد مستنيها
احمد وقام ببتسامه: ازيك يحور
حور: تمم ي احمد وانت
احمد: تمم الحمد الله
وقاعدو
احمد ببتسامه: بصراحه كدا حابب نكون صحاب مش حابب طريقتنا دي انتي شخص عزيز عندي اوي ومش حابب نكون كدا بصراحه
حور ببتسامه وخجل: معنديش مانع ي احمد من انهاردا صحاب
احمد ببتسامه: ايوا هو دا الكلام
وفاجااههههه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ادهم✨
وكان طاير من الفرحهه جهز لبسه واستعد وبيكلم مراد
✨المكالمه✨
ادهم: مراااد
مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: جيلك يعم ولا آخر شوبه ولا اي
مراد بضحك: ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: اصلااا طب انجزوو بقا
مراد بضحك: ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
ولقا ادهم بيرن عليا
✨المكالمه✨
ادهم: مراااد
مراد: اي يبني
ادهم: اجي يعم ولا آخر شويه ولا اي
مراد بضحك: يعم متتهد بقا وكمان لسا مخلصوش هنا اهدي شويه يبطهه البت مش هتطير
ادهم: اصلااا طب انجزوو بقا
مراد بسرعهه: حاضر يعم هقولهم سلام دلوقت بسرعه
ادهم: في اي
مراد: مفيش اقفل بسرعه بس
ادهم بقلق: ماشي سلام
مراد قفل بسرعهه مع ادهم وجري بسرعهه علي تحت يركب العربيه ويتحرك يترا رايح فين 😃
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨ويترا اي اللي حصل في الكافيه✨
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)