روايات

رواية بطل روايتي الفصل الرابع 4 بقلم كنزي محمد

رواية بطل روايتي الفصل الرابع 4 بقلم كنزي محمد

رواية بطل روايتي البارت الرابع

رواية بطل روايتي الجزء الرابع

رواية بطل روايتي
رواية بطل روايتي

رواية بطل روايتي الحلقة الرابعة

رحمه بهمس وهي تحاول تهدئه نفسها وظلت انفاسها تتسارع بسرعه وبعد دقائق
همست رحمه
رحمه بهمس: باااس خلاص اهدي دي تهيؤات لكنها بعدها هزت راسها بعنف
لا لا انا حسيت بيه
ثم حولت نظرها للخاتم و الورقه فوجدت الورقه رجعت بيضاء ولكن كيف
وعندما حولت نظرها للخاتم وجدته كما هو باختلاف لمعان الجوهره مثل الياقوت الاحمر
التي بالوسط نعم كانت تلمع في البدايه لاكن الان لمعانها غريب بحق بدات بزفير
الهواء بغضب وعنف وهي تسب تحت انفاسها كل من قابلته اليوم خالد وسجار
وكارما وعم عبدو وهايدي واخرهم السيده العجوز الساحره سارقه النقود ناكره
الجميل ((بس يارحمه عشان في اخر الروايه هتدعيلها او هتقعدي تدعي عليها برضو
انتي مبيطمرش فيكي حاجه l know 🙄🙄))
ثم فكرت في حل ليهدء اعصابها نعم هو لا يوجد غيره حبيبها منذ الطفوله وصديقها
في اصعب اوقاتها
نزلت رحمه بسرعه وهي تدندن
رحمه بغناء: لو جاى في رجوع ارجع تاني انا قاعده في وحده وخنقاني اينعم امك مش طايقاني بس انت نقولها عجباني
حتي وصلت للمطبخ وبدات بتناول الطعام نعم الطعام هو سبب عيش رحمه الوحيد
في الدنيا من الاصل فما هي رحمه بدون الطعام اصلا
رحمه بحماس: الجو ده محتاج فيلم رومانسي يجبلي جفاف عاطشفي
بدات رحمه بتحضير كل شئ وبدات بمشاهده فيلم After وغفت وهي تشاهده
__________&&&& بقلمي كنزي محمد &&&&__________
في صباح اليوم التالي
استيقظت وفاء والده رحمه وسذهبت لايقاظ رحمه ولكنها لم تجدها فاستغربت
ونزلت لاسفل فوجدتها نائمه علي الاريكه بكل اريحيه
وفاء بصراخ: قومي يا عجله اتاخرتي علي الشغل قومي قامت قيامتك
رحمه بنوم: مش دلوقتي قيامتي مش هتقوم الا لما اخلص عليكو وسيبيني انام بقي
وفاء بصدمه: تخلصي علينا احنا ييا بنتلجزمه طيب
وقامت بخلع سلاح كل ام مصريه اصيله وهو ابو ورده وهوب قام راشق في نصف
الجبهه
رحمه بالم: انا عارفه اني مش بنتك وان ابويا كان متجوز عليكي وخلفوني وهي
طلقها وعطاني ليكي تربيني عشان كده بتكرهيني انا عارفه
وفاء بملل: خلصتي واه علي فكره الساعه 8:30
وفي ثانيه كانت رحمه تجري هنا وهناك وتقع وتقوم وهي تصرخ
رحمه بصراخ: عااااااا حرام عليكو اتاخرت في اول يوم وهيعمل مني بطاطس وهيعمل مني بطاطس
وبعد دقائق ارتدت رحمه ملابسها وتجهزت ونزلت بسرعه وجدت خالد يقف
وينتظر امام بيته
رحمه بغضب و استعجال: وحيات امي لوما مشيت لطلعهم عليك
وركبت سيارتها ودخلت الشركه بسرعه
فوجدت كارما واقفه وتنظر له برعب او لما خلفها
رحمه بتعب من الجري: منو لله المدير الجديد طب انكل سجار وكنت بضحك عليه
بكلمتين ده اعمل فيه ايه الاه صحيح هو وصل
هزت كارما راسها بخوف بنعم
رحمه باستغراب اومال هو فين
سمعت صوت من ورائها يقول بسخريه
••• وراكي يا انسه
وهنا وجه رحمه تحول لالوان الطيف
رحمه وهي تكاد تبكي: هو ورايا
هزت كارما راسها بنعم وهي الاخري تكاد تبكي
سمعت الصوت من ورائها مجددا وهو يقول لكارما
•••روحي لمكتب مستر مروان ثم وجه كلامه لرحمه ونتي ورايا
ذهبت رحمه ورائه ولم تكلف نفسها عناء النظر له اصلا
دخلت معه المكتب ووقفت وهي تنظر للارض
••• هو وشي وحش لدرجه حضرتك مش عايزه تبصي فيه
رحمه ولم تنظر: لا لا ولله يافندم هو….
••• مش مهم هاتي الملفات
رحمه وهي تعطيها له
رحمه بعمليه: حاضر يا فندم
بدات رحمه بشرح العمل وطريقته وماذا سيفعل وطريقه الاداره هنا وبعدما انتهت
رحمه من الشرح له رفعت رأسها لكل تسأله ان كان هناك شئ اخو ولاكن صدمت
بما راته
رحمه بصدمه: وحيات امك انتو ناوين تجننو الي خلفوني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بطل روايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى