روايات

رواية بطل روايتي الفصل الثالث 3 بقلم كنزي محمد

رواية بطل روايتي الفصل الثالث 3 بقلم كنزي محمد

رواية بطل روايتي البارت الثالث

رواية بطل روايتي الجزء الثالث

رواية بطل روايتي
رواية بطل روايتي

رواية بطل روايتي الحلقة الثالثة

خلص الشغل وجيه وقت الانصراف خرجت وشغلت اغاني✨
وغنيت معاها بصوتي الي
اكيد حلو هااا حلو
_ستووو اناا انا ايييههه يا ستوووو انا اناااا قللبيييي برتقااان بصررره 🍊 مللكك
ونتيي حرره اعصصرريه عصيييرر 🍹 اولههه قلبي كمتراااييه🍐 نااشففه بس فيهاا
بزرره بتحب بضميررر اولهه قلبك بطييخهه صيفي🍉🍉 قررعهه بختيي وجه في
قرعهه🥠 و البطيخ كتتششييير اولللههه فااااتتحح شباااكييي فاااتحح شيشي ده
الووقتت⌚ في بعددك مااا مشيشيي💃🏻💃🏻 بتقووليي هتيجييي ومبتجيشيي
وميدووقشيي النووم
•••••••••••••••••••••••••• بقلمي كنزي محمد ••••••••••••••••••••••••••
وصلت بعدها بشويه بعد ما ركنت عربيتي في الجراش وطلعت السلم ونا بغني
_مجنوونه ودماااغيي طاااقهه هرربااانه منييي يااا برووو اناااا بدخلل اي
عرركهه اجمالي هتموووت من الخووووف
بس شوفته الي ينشك في عينه الزفت خالد واقف قدام شقته قررت اتاجهله واطلع
بس قاطعني ندهه علي باسمي اتلفت بضيق وقلتله بنفاذ صبر
_ نعم يا خالد افندم
“” انتي مشيتي الصبح ومقولتليش برضو مين الراجل الي في حياتك
اتوترت وبقيت مش عارفه اعمل يلعن ابو شكلك بس فجاه جات في بالي فكره
مجنونه ومتخلفه شبهي وشبه كل افكاري
_اسمو عظييم ونا احبه بشده لدرجه اغار من ذكر اسمه امامك
بصلي بسخريه وقالي
“لا ياشيخه
_ اه هو مش باين عليا ولا ايه
” مم طب ما توصفيه يمكن اكون اعرفه
_هااا اه اه اه طبعا بص هو حليوه قوووي عيونو متعرفش تحدد لونها بشرته برونزيه
كدهون طوويل وعريض المنكبين عندو عضلات كتشيير كتشيير اووي رياضي
وصااحب اكبر شركات عالميا في العالم وفي المافيا ومحدش يعرف غيري بس هيطلع
مش شرير وانو تبع البوليس ووو….
‘” رحمه حبيبتي لما تيجي توصفي واحد مش موجود اوصفيه بعقلانيه تصبحي على خير 🙂
سابني ابن الورمه ودخل سفخس عليك عيل رخم
طلعت الشقه ودخلت قوضتي بعد ما سلمت علي بابا وماما وفجاه جي في بالي
وصف الراجل الي وصفته لخالد وبدون سبب بدات اكتبه في ورقه بشغف
وبعد شويه خلصت وجه في بالي الموقف الغريب الي حصلي امبارح
flash back
كنت راجعه من الشغل شوفت ست عجوزه قاعده تبكي جريت اشوفها يمكن اقدر
اساعدها وقولت
_ في حاجه يا امي محتاجه حاجه
# بنتي جوزها ممرمطها وكل شويه ضرب و اهانه وضرب جوزي ورحنا لمحامي
يطلقهاا بس هو فلوسه غاليه واحنا غلابه يابنتي
بصتلها بشفقه وبعدها قولت
_المحامي ده اجرته كام؟
ردت عليا بدموع واستغراب
# تلات تلاف ليه
عضيت علي شفتي انا عندي فعلا اربع تلاف في البنك لوقت الحوجه بس مش مشكله
باذن الله ربنا يعوضهم
_طب تعالي معايا يا امي انا هجيبلك فلوس المحامي
بصتلي من غير تصديق وده ذاد حزني عليهم
# بجد يابنتي بس ازاي
_انا عندي فلوس في اابنك تعالي نسحبهم كده كده كنت هطلعهم صدقه ونتو جيتولي
يلا وامسحي دموعك بقي مش انا زي بنتك
خدتها وسحبتلها الفلوس وعطتهلها لقيتها بصتلي بابتسامه غريبه وقالتلي
# خدي ده بقي افتكريني بيه صدقيني ممكن في يوم يغير حيات
وكان خاتم خدته وكان شكله حلو لسه ببصلها اشكرها لقيتها اختفت بس نظري كان
علي الخاتم وخدته وروحت
back
بصت للخاتم بشرود وقالت تفتكر فعلا تقدر تغير حياتي لكنها نفرت نفسها هي دلوقتي
بتكلم خاتم حطته جنب الورقه ونامت وبعدها بدا يطلع من مكان الورقه و الخاتم
ضوء ابيض كبير وبعدها بدأ يختفي تتدريجيا وفي وقتها اقترب ذالك الشي الذي
خرج من الضوء وهمس بجانب اذنها بحب وشوق جم بنبره واحده
♡«اديني جتلك يا رحمتي وصدقيني هنسيكي كل حاجه وحشه بس نتقابل وش لوش بس»
وقبل جبينها ورحل
وبعدما رحل فتحت رحمه عينيها علي وسعهما نعم نعم لقد سمعته وشعرت به تقسم..
شعرت به بجانبها وقبل بدات تهدئ نفسها وهمست……………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بطل روايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى