روايات

رواية رحيل فجر الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

رواية رحيل فجر الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

رواية رحيل فجر البارت العاشر

رواية رحيل فجر الجزء العاشر

رواية رحيل فجر
رواية رحيل فجر

رواية رحيل فجر الحلقة العاشرة

ياسيوفي بيه انا اسف علي الدخله دي مش من مقامك بس في واحده عملت في حضرتك بلاغ ان اطفالها مفقودة وعرفنا ان هم عندك بقا ليهم فتره؟؟؟؟
السيوفي بستغراب: هي مين دي الي بتدور علي ولادها؟
فاطمة دخلت ودموعه نازله ووشها في الارض رفعت وشها ليه بصدمة: عمي هو انت؟
السيوفي بص لي الظابط: هي دي الي بتدور علي ولادها..
فاطمة بلعت ريقها وافتكرت يوم لم جوزها مات والسيوفي طلب منها تسيب البيت وتمشي بصت في عينه بكره:
مش متوقعة ان في يوم من الايام هشوفك تاني انا عايزة بنتي؟
السيوفي بضحك: هي اسيل تبقي بنتك انا بقول شبه امجد ازي؟
فاطمة بقلق: انا هاخد بنتي وامشي محدش ليه دعوه بيها..
السيوفي: دي بنت ابني الله يرحمه؟

 

فاطمة: انا عايزة بنتي يا اسيل انا هناا..
السيوفي: لو وفقت تقعد هنا هتقعدي معاه ولا هتسبيها وتمشي؟
فاطمة: هاخد بنتي وامشي مش عايزه اعيش مع الي زيك.
الظابط بنسحاب: دي امور عائلية اعتبر يا سيوفي بيه ان المحضر اتلغي سلام..
اسيل بفرحة سامع يا زياد ماما جت تحت.. يلا ننزل بسرعة،
نزلت علي السلم بطفولة.. ماما انا هناا..
فاطمة بفرح: بنتي تعالي لي حضني يلا عشان نرجع بيتنا وحشتيني اويى!
اسيل حضنت امها بقوة: بس انا عايزة اقعد مع زياد..
فاطمة بتوتر: طب ونا يا اسيل؟
نقعد معاهم يا ماما..
السيوفي ابتسم بضحك: بنتك الي قالت؟
فاطمة: يلا يا اسيل عشان مدرستك..
اسيل لاء ما جدو ده قال هروح مدرسة هناا انا و زياد..
فاطمة بستغراب: فين الطفلة؟

 

اسيل مع حمزه اخو زياد فوق..
زياد نزل من فوق حضن فاطمة بحب:
كنت فاكر مش هنتقابل تاني؟
اسيل مسكت عباية امها بحزن: عايزة اقعد مع زياد يا ماما؟
السيوفي بحب: انا موافق تقعدي مع زياد..
فاطمة: بس مش هقعد كتير..
اسيل بخبث: ماشي انا موافقة..
اسر رجع دخل القصر و طلع اوضة سيلين حاسس بي هموم الدنيا كلها حوليه فتح الباب لاقها قاعده علي الكرسي بهدوء..
صاحيه لي لدلوقت قومي نامي..
سيلين سكتت بدون رد..
اسر نفخ بضيق: علفكرة انا بكلمك ردي عليا..
سيلين قامت بهدوء وقفت قدامه وعيطت بقهر.. ليه كده سبتني ليه ونا محتاجك جمبي..
اسر دموعه نزلت من عنيه: انا جمبك بجد؟
سيلين حضنته بقوة: هتسبني تاني يا اسر..

 

لاء مش هسيبك قرب منها وووووووو وتسكت شهرزاد بقاا…
السيوفي قرب من الباب بتاع سيلين سمع صوت ضحك بينهم ابتسم بخبث: تقريبا الحياة بقت مستقرة والله انا مفيش مني..
حمزه شافه وقف ضحك بصوت عالي: بتعمل اي يا جدو..
السيوفي بتوتر: اسكت يواد يلا نمشي من هنا..
حمزه بضحك: هشتغل معاك في الشركة امته؟
السيوفي: لم تخلص جامعة وفجر تكبر و زياد يكبر و اسيل تكبر..
حمزه: لا كده كتير انت ببتضحك عليا..
السيوفي بمكر: يلا يواد روح نام روححح.
كانت قاعدة في اوضتها بحزن بتفكر في الي حصل فيها من رامي ابن عمها بحزن: هقت”لو هقت”لو..
فجاة لاقت رامي دخل عليها بي الاكل: كلي يلا؟
ميار وايديها بترتعش: هترجع بنتي صح يا رامي..
رامي بعصبية: قولتلك بلاش اي سيرة لي البت دي مش بنتي..

 

ميار بصراخ: والله بنتك يا رامي صدقني رجع ليا بنتي تاني رجعها..
رامي شدها من شعرها بقوة: قولتلكك بلاش سيرتها بقااا انا عايزك لوحدك قرب منها و قطع هدومها بقرف وبدأ يبوسهاا بقرف: مياار بنتك ماتت؟
ميار بصراخ: بنتيي لاءء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحيل فجر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى