روايات

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الثالث عشر 13 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام الفصل الثالث عشر 13 بقلم ليل مراد

رواية ما بين الحب والانتقام البارت الثالث عشر

رواية ما بين الحب والانتقام الجزء الثالث عشر

رواية ما بين الحب والانتقام
رواية ما بين الحب والانتقام

رواية ما بين الحب والانتقام الحلقة الثالثة عشر

عمار ببسمة ثقة : لو قدرتي تبصي في عينيا وتقولي انك مش بتحبني انا سعتها ممكن اصدقك.. تقدري تعملي كده يا ملك
ملك وهي تنظر لي عمار بتوتر :انا..انا.. انا مش بحبك يا عمار
اقترب عمار من ملك وهمس في اذنها : بس انا بحبك
تصبغ وجه ملك باللون الاحمر وشعرت بالحرج الشديد.. نظر لها عمار وظل يضحك شكلها
عمار ببسمة : انت هتفضلي تكذبي علي نفسك كده لحد امتي
ملك : قصدك ايه
تنهد عمار وكان علي وشك التحدث لتدخل سارة
سارة بغضب مصطنع : انتم لسه ماجبتوش اياد. خلاص انا هقفل وابقي ارجع بعد شوية
ملك ببسمة شيطانية ونظرة قاتلة : ولهي لوريكي يا بتاعت اياد انتي
سارة وهي تبتلع رقيها بخوف : ولهي قصدي كان شريف
ملك بغضب وهي تستعد للهجوم علي سارة : انا هوريكي اخرت اللي يمشي وراء شريف
سارة وهي تجري بدموع : انا اسفة ولهي ما هعمل كده تاني
ملك وهي تجري : وانت كنت ناوي تعملي كده تاني
كان يقف عمار وهو يضحك عليهم و يتذكر ما حدث بينه وبين ملك في يوم الصباحية
عمار : ايه شغل العيال ده.. ويلا يا ملك علشان اوصلك
توقفت ملك ونظرت لعمار : و انت توصلني بتاع ايه علي فكرة احنا مطلقين
عمار : علي فكرة انت بقي انا ممكن اردك في اي لحظة في حاجة اسمها شهور عدة لو متعرفيش ويلا علشان مش ناقص وجع دماغ
ملك بغضب : انا وجع دماغ. طيب اتفضل امشي ومتشكرين علي كرم اخلاقك.. انا همشي مع سارة
سارة : بس انا مش هروح دلوقتي احمد هيخرجني بمناسبة الخطوبة عايزة تروحي روحي انت
ملك بغضب : بس يا بت
سارة بخوف : حاضر
ملك لعمار : انت لسه واقف مش انا قولت اني….
امسكها عمار وحملها علي كتفه مثل من يحمل شوال بطاطس
ملك بغضب : ايه الي انت بتعمله نزلني يا عمار
سارة بشمات : ايوه عاش عليك يا عمار.. انتي فاكرة ان محدش هيقدر عليكي اوه جالك اللي هيربيكي
ملك وهي تتحرك بعصبية لتحاول الإفلات من عمار : ولهي لكون مواريكي يا سارة الكلب ..و انت يا عم الحج فاهم غلط انا مش شوال بطاطس
ذهب عمار وهو يحمل ملك الي السيارة وانزلها وفتح الباب
عمار : مستنية ايه يلا اركبي
ملك : انا مش فاهمك خلاص انت ليه بتعمل كده!؟ انت ليه بتعمل ده كله مش رهف مراتك حبيبتك واللي انت كنت مستعد تعمل اي حاجة علشان تنتقم ليها رجعت.. ايه بقي لزمته كل اللي بتعملو معيا. لو بتشفق علي او حاسس بالندم علشان اللي عملته معيا قبل كده. لو كان الموضوع كده فريح نفسك انا مش زعلانة ومش فارق معيا
عمار وقد تجاهل ما قلته ملك : اركبي
ملك بغضب : انا بكلمك علي فكرة.. رود عليا
عمار : مش هينفع نتكلم هنا بس اوعدك بكرة هقولك علي كل حاجة
تنهدت ملك وصعدت الي السيارة في هدوء وصعد عمار ايضا والتزم الاثنين الصمت طول الطريق وبعد قليل من الوقت وصلو امام المنزل نزلت ملك واغلقت الباب ونظرت لعمار من نفذت السيارة
ملك باحراج : شكر
قالت هذا وكانت تشعر بالاحراج ثم ذهبت بسرعة ليوقفها صوت عمار
نزل عمار من السيارة وذهب ناحية ملك : استني
استدارت ملك و نظرت لعمار . وما ان وصل عمار وأصبح امام ملك عنقها بقوة وكانت ملك متصلب بسبب الصدمة وقبلها عمار برفق علي خدها ثم ابتعد عنها ونظر لها نظرة اشتياق وكانت هذه النظرة ممزوجة بالحزن
عمار : انا جاي بكرة علشان اردك وارجعك معيا وقولت لعمي و مرات عمي
رابط عمار علي راس ملك وتركها وغادر و كانت ملك في حيرة بسبب تصرفات عمار ولا تعلم لماذا نظر لها هكذا وصعدت لمنزلها ودخلت الي غرفتها فوجدت حقيبة هديا كبيرة وجدت بها دمية دب وعلبة شكولاتة فعلمت ان عمار هو من جلبها و ابتسمت بتلقائية وامسك الدمية وحملتها بسعادة
__________________
في مكان اخر
عمار : كان معاك حق بس انت ازاي عرفت انها لسه عايشة
……: مش مهم بس اكيد انت مصدقني دلوقتي صح. انت ناوي تعمل معها ايه
عمار : مش عارف بس لازما اعرف الاول هي ناوية علي ايه
……: بص ياعمار انا مش عارف هي رجعت تاني ليه بس الي انا اعرفه ان هي كان عايزة تق.تلك معرفش هي ليه زورت موتها او هي ليه رجعت تاني.. اه صح مش ممكن تكون بتحبك ياعمار علشان كده ماقت.لتكش وممكن كمان تكون زورت موتها لان هي بتحبك وقررت تعمل كده علشان تبعد عنك بدل ما تازيك
عمار : بس هو ايه اللي رجعها تاني بعد ده كله
…….: ممكن تكون حست بالغيرة..
عمار : من ايه
…….: اعتقد ان السوال الصح.. من مين ؟
عمار وقد فتح عينها علي مصرعها بصدمة : ملك
…….: انت لازم تخلي بالك من ملك و تخلي عينك عليها في كل لحظة
عمار تنهد عمار تنهيدة طويلة ولم يقول اي شيء
…….: انت عملت ايه مع ملك
عمار : رايح بكرة علشان اردها
…….: خلي بالك يا عمار لان رهف مش سهلة زي ما انت فاكر وحافظ علي ملك لانها طيبة جدا ومعتقدش انك هتلاقي زيها
___________________
في الفيلا الخاصة بي عمار
كان عمار جالس بغرفتة وهو يفكر في كلام هذا الشخص لتدخل رهف الي الغرفة وهي ترتدي قميص نوم يبرز مافت جسدها ذهبت و عانقت عمار ف استيقظ عمار من شروده وشعر بالانزعاج عندما راي رهف
عمار : انت عايزة ايه
رهف ببسمة وهي تقترب من عمار : في ايه مالك يا عمار انت عمرك ماكنت جاف معيا كده مش انا رهف حبيبتك
عمار : معلش مضايق شوية
رهف ببسمة : مش انت كنت علي طول بتقولي ان ضحكتي تنسيك هموم الدنيا
تنهد عمار : انت عايزة ايه دلوقتي
رهف : انت بتعمل ده كله بسبب ملك.. انت حبتها يا عمار
عمار بصدمة :………..
شعرت رهف بالغضب من سكوت عمار ولكنها ابتسمت وبدات تتقرب من عمار وقالت : مش بلا علشان ننام
عمار : معاكي حق احنا لازم ننام دلوقتي
ذهب عمار واستلقي علي السرير و استلقت رهف بجانبه
رهف في نفسها : انت ملكي يا عمار و مش هيسمح لاي حد ياخدك مني
شكرا جدا لكل حد استني الرواية وشكرا جدا لكل الناس اللي شجعوني انا ولهي كان نفسي اكتب لكم كل الفصول كل يوم بس انا علي امتحانات كتير ولسه بمتحن ولهي بس ان شاء الله هنزل كل يوم فصلين تعويض عن الفترة اللي فاتت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ما بين الحب والانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى