رواية هدايه البدر الفصل السابع 7 بقلم رنوشة
رواية هدايه البدر البارت السابع
رواية هدايه البدر الجزء السابع
رواية هدايه البدر الحلقة السابعة
يوستينا:بدر انا قت’لت الست اللي كانت في المستشفي
بدر اتصدم من اللي سمعه:بتقولي ايه؟! قت’لتي؟!
يوستينا ببكاء:انا دورت وعرفت ان الدكتوره اللي كانت بتبكي امبارح في المستشفي دي بنتها… انا كنت سايقه العربيه ومشغله اغاني كالعاده الست دي كانت ماشيه في الطريق وشايفه العربيه بتاعتي وعندت تمشي ….كانت بتقولي استني وانا مستنتش خبطتها يا بدر
بدر بصلها بحقاره:جايه تندمي دلوقتي بعد ايه بعد ما الست ما’تت….بدرقام وقف وقبل ما يطلع بصلها:مش عايز اعرفك تاني
يوستينا فضلت تعيط مكانها
بدر راح علي المستشفي يطمن علي أحمد وعرف من الدكاتره انه حرق سطحي وقدروا يعالجوه ….راح يدور علي هدي البنت اللي بتشده ليها بكل حاجه فيها…كانت قاعده مكانها بتعيط بدر قعد جمبها وبص قدامه : بتحبي مامتك للدرجادي؟!
هدي بصت ناحيه الصوت لكن ماشفتش كويس مين اللي بيكلمها من الدموع اللي في عينها:كانت سندي كانت دايما تنصفني وتوقف في وش اخويا دلوقتي مليش غير ربنا واخويا
بدر:اخوكي يعرف ان مامته ما’تت؟
هدي استوعبت انها مبلغتش اخوها باللي حصل دورت علي موبايلها في جيبها ومسحت دموعها وكانت شايفه طشاش جمعت رقم اخوها ورنت عليه
كريم:السلام عليكم ورحمه الله وبركاته …..مالك يا هدي في حاجه
هدي:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة…تعالي علي المستشفي يا كريم عايزاك
كريم قلق علي اخته في العاده مش بتطلب منه يروحلها شغلها:حاضر جاي بس طمنيني عليكي في حاجه
هدي بحنان:اطمن يا حبيبي انا بخير
كريم:طيب يلا مسافه السكه واكون عندك
محمد وصل ام احمد وبناتها بيته وأخواته وأمه استقبلوهم
محمد جيه يمشي ام احمد طلعت تجري وراه:استني يابني بالله طمني علي أحمد خدني عنده
محمد ابتسم وباس راس ام احمد:هطمنك عليه دلوقتي حالا ياست الكل محمد طلع تليفونه ورن علي بدر:الو يا بدر انت في المستشفي؟!
بدر بهدوء:اه في المستشفي واحمد بخير والدكاتره عالجوه
محمد كان فاتح الاسبيكر وبص لام احمد وهز راسه بمعني شوفتي
محمد:طيب يا حبيبي سلام انت دلوقتي
كريم وصل لهدي المستشفي وسأل علي مكانها وراحلها شافها قاعده تعيط وجمبها بدر وباصص قدامه بكل هدوء
كريم اضايق جدا ان اخته تبقي قاعده كده وتوافق ان شاب يقعد جمبها لا ومش اي شاب ده صاحبه بدر
كريم زعق بصوت عالي:هدي
هدي بصت لأخوها وطلعت تجري عليه حضنته كريم بعدها عنه بالعافيه وضر’بها علي وشها بالقلم
بدر قام وقف واتصدم ان صاحبه قدامه وبيمد ايده علي بنت ده كريم اللي مش بيبص في عين اي واحده :ايه اللي انت عملته ده انت بتمد ايدك علي بنت
كريم بص لبدر بقرف:دي اختي وميخصكش أمد ايدي عليها ولا لا من دلوقتي ولا انت صاحبي ولا انا اعرفك
بدر اتصدم من كلام كريم هو مش عارف دي الصدمه الكام ليه النهارده بدر مسك اعصابه وقرب من كريم واتكلم بهدوء:فين الشيخ كريم بتاع الحرام والحلال مش دي اختك بردو ودينك بيحرم انك تمد ايدك عليها او علي اي واحده تاني ياشيخ ده كل الاديان بتحرم انك تمد ايدك علي واحده …دي أضعف منك انا ماشي فعلا وحزين علي اللي انت وصلتله وعلي اللي قولته
واللي عملته بس قبل ما امشي عايز اعرفك ان اختك رنت عليك عشان تعرفك ان انت بس دلوقتي اللي ضهرها وسندها في الدنيا دي ….خلي بالك من اختك….سلام
يوستينا لبست هدومها وقررت قرار ومش هتتراجع فيه نزلت ركبت عربيتها وطلعت علي قسم الشرطه وراحت تقدم محضر
….:عايزه تعملي محضر ايه
يوستينا بجمود:محضر قت’ل وانا القا’تل…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هدايه البدر)