رواية حكايتي الفصل السادس 6 بقلم سلمى ابراهيم
رواية حكايتي البارت السادس
رواية حكايتي الجزء السادس
رواية حكايتي الحلقة السادسة
ملك برعب..مين……مفيش رد لكن زاد الخب*ط علي الباب وخافت اكتر يكون محمد وكانت عاوزه ترن علي سليم لكنها للاسف مش بتقدر تتحكم في الفون بسبب اللي هيا فيه وبعدين الخب*ط زاد اكتر فقالت بصوت مرعوب..مين ..ردت عليها شروق بصوت عالي ومرعوب..انا يملك..افتحي بسررعه…جريت ملك عالباب فتحته وقفلت شروق البيت وراها فثانيه
ملك بقلق..مالك يبت..في اي
شروق وبتاخد نفسها بسرعه..انتي مبتفتحيش بسرعه لي ….كان في كلب بيجري ورايا كان هيموتني ….
ملك ..يالهوي ..طب تعالي هجيبلك ميه تشربي واهدي كدا …نتي جيتي ازاي اصلا مين قالك
شروق..سليم ..سليم رن عليا وقالي اجي اقعد معاكي عشان نتي خايفه يختي
ملك بفرحه..بجد…سليم قالك كدا ……قالك اي
شروق بغمزه..ومالك فرحانه كدا لي ..تعالي نقعد تعالي…..وقعدو مع بعض شويه وشرحت لها ملك هي لي مقالتش لسليم علي محمد و..
شروق..يبنتي والله مش هيعملك حاجه ..صدقيني
ملك..كل لما باجي اقولو بخاف اوي يشروق مش عارفه اي بيحصلي ..قعدو يتكلمو شويه وعدي وقت كبير ولسه سليم مجاش فقلقت ملك
ملك..هي الساعه تجيلها كام دلوقتي…
شروق..6 ونص ..اي في حاجه
ملك بقلق..اه ..سليم قالي انو ساعتين بس وهيجي ..اتأخر اوي …ورن جرس الباب فقامت ملك بسرعه تفتح الباب واتخضت شروق اوي وكان محمد…….
محمد..صباح العسل
اتجمدت ملك واترعبت ومش عارفه تعمل اي…
شروق بعصبيه..نت اي اللي جابك هنا يلا انت …غو*ر بقااا .
محمد بهدوء..اسكتي يشروق انتي وملكيش دعوه …نا بكلم روح قلبي ملوكه
ملك..ابعد عني بقا يمحمد عشان خاطري ..ابعد عني متبوظليش حياتي اكتر ماهي بايظه..
محمد..ونتي لما بوظتيلي حياتي مفكرتيش كدا لي …خليتيني احبك اوي وسيبتيني ..انا عمري ما هبعد عنك….فاهمه
ملك..يمحمد ونا مبحبكش واقسم بالله لو مبعدتش عني هقول لسليم واخلص بقا
محمد..انتي لو قولتي لسليم هيقتلك وهيتقلني..نتي متعرفيهوش هو يبان طيب لكنك متعرفيهوش….
راحت شروق جابت سكينه..اقسم بالله لو ممشيتش من هنا لاقت*لك …غو*ر بقااا
محمد بخوف شويه..خلاص خلاص…همشي بس هاجيلك تاني يملك فاهمه ……ومشي محمد وفضلت ملك تعيط بردو وتدعي ربنا يبعدو عنها
واخدتها شروق ودخلو الاوضه ونامت ملك في حضنها ..شويه ورن جرس الباب وراحت تفتح شروق وكان سليم
سليم بتعب..صباح الخير..هي ملك فين
شروق..ملك نامت بقالها ربع ساعه تقريبا…
سليم..ونتي منمتيش لي ..روحي نامي انتي كمان تعبتي وصحيناكي من النوم باليل
شروق..متقولش كدا دي ملك دي حبيبتي …همشي انا بقا معلش عشان اختي الصغيرة مش بتعرف تقعد منغيري..وفي الاخر مشيت ودخل سليم الاوضه لقاها نايمه عالسرير ومحاوطه رجليها بين ايديها فراح غير هدومه وراح نام جنبها وهي نايمه اتقلبت كدا وحطت ايديها عليه فصحي هو من حركتها وبصلها كدا بضحكه لأنها زي الأطفال بالظبط فقربها منو اكتر وفضل يملس علي شعرها وبعدين نام وعدا وقت كبير وصحيت هي لقت نفسها في حضن حد افتكرتها شروق لكن لما حسست عرفت انها مش شروق فصحي هو من حركتها بردو وهو نومه خفيف اصلا
ملك بكسوف..سليم…..جيت امتا..
سليم بابتسامه..بقالي كتير مش فاكر
فقامت ملك..هي الساعه كام
سليم..تقريبا 3 العصر
ملك..يالهوي ..مصلتش الظهر…هقوم اصلي …وهي قايمه راحت واعه في الأرض فقام جري عليها وسندها
سليم..خدي بالك ونتي ماشيه
ملك..حاضر….وراحت تتوضي وبتصلي فرن فون سليم ورد..الو…اه في البيت…ماشي يعم مستنيك ….سلام
خلصت ملك وراحتله ..كنت بتكلم مين
سليم..دا محمد صاحبي…هيجي باليل نلعب كام جيم بلايستيشن كدا
ملك اترعبت لكن مظهرتش..اه …انا مش بحب الواد دا ….
سليم باستغراب..لي..مالو
ملك..لا …مفيش عادي …..
سليم..ماشي يستي …الشمس وهي جايه علي عينك شكلها قمر اوي ..
ملك بكسوف..شكرا يسليم بجد
سليم..كنت عاوزه اقولك حاجه كدا …
ملك بلهفه..حاجه اي..
سليم بتوتر..ملك هو…هو نا لو اتجوزت عليكي ..تزعلي……….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي)