رواية احببت ملتزما الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى فكري
رواية احببت ملتزما البارت الثالث عشر
رواية احببت ملتزما الجزء الثالث عشر
رواية احببت ملتزما الحلقة الثالثة عشر
تقي و أخوها و باباها وصلوا عند ملك
أبو ملك : أهلا شرفتونا انهارده و الله
احمد : الشرف لينا ي حج
تقى : فين اوضه ملك ي عمي
أبو ملك شاورلها ع الاوضه خبطت
تقى : اوووبا أي الجمال ده كله ياعيني ع العريس لما يشوفك
ملك : تقى انت جيتي أمتي و عرفتي ازاي
تقى : ايه ده انت متعرفيش ولا اي
ملك : معرفش أي في أي
تقى بفخر : انا أخت العريس
ملك تنحت كده و فتحت بوقها : أخت العريس مين
تقى ضحكت على منظرها : انتي محتاجه صوره بالشكل ده هههههههههههه انا أخت معاذ يابت ما اخويا هو العريس
ملك لسه هترد عليها لقت الباب خبط وفتح
أبو ملك : يلا ي بنتي
ملك : ما بلاش ي بابا خليهم يمشوا
تقى : انت بتطردينا يعني ولا اي ده 😂😂😂
ملك : اه يلا يابت برا من هنا
تقى : طيب انا قاعده على قلبك و مش هقوم
أبو ملك : انتو هتتخانقوا كتير يلا ي بت انت و هي و طلعت ملك و هي مكسوفه خاالص و وشها ف للأرض
أحمد : قمر يابنتي تبارك الخالق
ملك : شكرا ي عمي
أحمد : يشرفنا أن احنا نطلب ايد الانسه ملك لابني معاذ
أبو ملك : دا الشرف لينا بس ناخد رأي العروسه الأول هااا ي عروسه قولتي أي
ملك : هصلي استخارة الأول
أحمد : نستاذن احنا بقى
أبو ملك : خليكو انتو منورين
معاذ : دا نورك ي عمي ربنا يكرمك يلا ي تقى
تقى : بت وافقي عشان نبقى مع بعض
ملك : امشي يابت من هنا
تقى : طب هتوافقي غصب بقى و استحملى
ملك بسخرية : العبي بعيد ي شاطره
تقى : ماشي هنشوف
و مشت تقى و أهلها روحوا البيت
_______________________________________
في الشركه ابتسام جيه وقت معادها عشان تروح خدا شنطتها و نزلت واقفه بتدور علي تاكسي و هي واقفه وقفها تاكسي و نزل السواق و كان شكله غريب و حاول ياخدها بالغصب و من حسن حظها أنها كانت قريبه من الشركه ف محمد شافها من الشباك ف المكتب و نزل بسرعه و لحقها علي آخر لحظه و قعد يضرب الراجل محمد : بعد كده ابقي خد بالك ي شاطر و بص لابتسام و قالها : انت كويسه
ابتسام بعياط : اه انا كويسه شكرا
محمد : تعالي هوصلك
ابتسام : لا شكرا انا هاخد تاكسي
محمد بخوف و غضب : تاكسي تاني
ابتسام : مش هينفع اركب معاك تاني صدقني
محمد : طب انا هوقفلك تاكسي و امشي وراكي بالعربيه و فعلا ابتسام روحت و محمد اطمن عليها طلعت فوق بيتها و دخلت
رعد : أهلا بعروستنا الحلوه
ابتسام : انت بتكلم مين انت اتهبلت ولا اي
رعد : بكلمك انت هو في غيرك
ابتسام : و انت شوفتي بتجوز عشان تخليني عروسه
رعد : ما هو لو وافقتي ع العريس اللي جاي هتبقي عروسه
ابتسام : عريس أي ي رعد فكك من الموضوع ده
رعد : جهزي نفسك هو جاي بالليلج
ابتسام : ماشي ي رعد و دخلت اوضه تنام
_______________________________________
في مكان مجهول
مجهول (1) : يعني أي معرفتش تخط_فها
الرجل : يا باشا جيه واحد و انقذها و ضر_بني
مجهول (1) : مين ده متعرفهوش
الرجل : انا سألت عنه ي باشا طلع مدير الشركه اللي هي بتشتغل فيها و صاحب بشمهندس معاذ
مجهول (1) : ماشي تشكر روح انت دلوقت و في نفسه دي هتحلو اوووي و راح لاسيل
اسيل : هاااا خطف_توا البنت
مجهول (1) : للأسف لا
اسيل بغضب : ليه ي غبي
مجهول (1) : احنا اجرنا واحد يخ_طفها بس واحد انقذها علي آخر لحظه
اسيل : مين ده
مجهول (1) : محمد صاحب الشركه اللي بتشتغل فيها و صاحب معاذ
اسيل : امممم متعرفش أي علاقته بيها
مجهول (1) : لسه بس هعرفلك
اسيل : تمام
_______________________________________
محمد اتصل على معاذ عشان يروح معاه يخطب ابتسام لأن محمد أهله متوفيين
محمد : معاذ باشا اللي ناسينا و معتش بيجي الشركه
معاذ : معلش بس ماليش مزاج اروح
محمد بسخرية : هو الشغل دلوقت بالمزاج ي اخويا
معاذ : ههههههههه خلاص هنزل من بكره و انت ليك اجازه أسبوع
محمد : طب اسمع بقى و ركز معايا
معاذ : خير في أي
محمد : انا رايح خاطب انهارده و عاوزك معايا
معاذ : مبارك ي حبيبي اكيد جاي طبعا مين العروسه
محمد : ابتسام أخت رعد
معاذ : و انا خطبت على فكره
محمد : نعم ي اخويا أمتي ده
معاذ : امبارح
محمد : و مقولتليش ليه ولا كنت ناوي تقولي لما تتجوز
معاذ بضحك : ياعم هي لسه وافقت
محمد : مين بقى تعيسة الحظ دي
معاذ : ملك صاحبه تقى اختي
محمد : مبارك عليك ي اخويا هعدي عليك 6 و نص عشان نروح
معاذ : ماشي ي حبيبي
_______________________________________
في المكان المجهول
مجهول (1) : سمعتي آخر الأخبار
اسيل : ايه
مجهول (1) : هتتصدمي
اسيل : أنجز قول في اي
مجهول (1) : معاذ خطب ملك و محمد صاحبه رايح دلوقت يخطب ابتسام اللي كنا هن_خطفها انهارده
اسيل بصدمه : ملك دي تقتل_وها
مجهول (1) : التنفيذ امتى
أسيل : انهارده قبل بكره
مجهول (1) : طب ما انا عندي فكره أفضل
اسيل : أي هي
مجهول (1) : احنا ننفذ ………………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملتزما)