رواية مرادي الفصل العشرون 20 بقلم شهد
رواية مرادي البارت العشرون
رواية مرادي الجزء العشرون
رواية مرادي الحلقة العشرون
✨عند مراد✨
بعد ما مشي من عند حور دخل ييته:السلام عليكم
ناهد: وعليكم السلام يبني احضرلك الاكل
مراد:لا يماما انا هموت وانام هروح انام
ناهد: روح يبني
مراد راح اوضته وغير ولسا بيحط راسه علي المخده لقاااا!!!!!!!؟؟؟؟؟.
✨مسج من ليلي في الشات✨
ليلي: عااااااا الحق يمراد
مراد بخضه: في اي
ليلي: بابا جيه كلمني واخد راي فيك وكدا وقالي اني انسي خالص ابن صاحبه اللي قولتلك عليه الحمد لله انا مبوسطه اوي
مراد بتفاجي وان الامر بقا منتهي: بجد طب كويس ي ليلي
ليلي: وبابا هيكلمك يحدد معاك معاد انهارده ان شاءلله
مراد بزعل: ان شاءلله ي ليلي
ليلي: تمم يالاا باي
مراد: باي
قفل مراد موبايله ورماه علي السرير
مرادفي سره بزعل: طلاما بداته لازم اكمله علشان انهيه سامحيني يحور مضطر اعمل كدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في ناحيه تانيه عند بيت حور✨
ايمان: لقت الموبايل بتاعها بيرن برقم مش مصري
ايمان: يارب يكون اللي في بالي وترد بسرعه
✨المكالمه✨
ايمان: الوو مين
المجهول: ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ايمان بفرحه: يحبيبي ازيك وحشتني اووي كدا اهون عليك
المجهول:ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ايمان: حور نايمه تعبانه شويه
المجهول: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ايمان: حاضر يحبيبي
المجهول: ــــــــــــــــــــــــــ
ايمان: هستناك تكلمني تاني سلام يحبيبي
وقفل كلاا من ايمان والمجهوول
يتري مين😀
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك✨
لبست ونزلت تعدي علي حور تشوفها في اي ولا بترد علي مكلامتها ولا حتي بتيجي الجامعه
وصلت عند بيت حور وبتخبط علي الباب
ايمان: فتحت الباب وكانت ملك
ايمان: ازيك يملك واحشاني يبنتي والله
ملك وهيا تحضن ايمان: الحمدلله يطنط وحضرتك وحشاني اكتر والله
ايمان: وهيا تدخل ملك: تعالي يبنتي ادخلي متقفيش علي الباب
ملك وتدخل: امال فين حور يطنط ولا بترد عليا ولا حتي بتيجي الجامعه انا قلقلت عليها هيا كويسه
ايمان: كويسه يبنتي تعالي ادخلك عندها وهيا تحكيلك
ايمان وهيا توصل لاوضه حور وتدخل تعالي يملك اتفضلي
حور: ملككك
ملك وتجري عليها تحضنها: كدا برضو يحور الكلب متكلمنيش خوفت عليكي
حور وهيا تطبطب عليها: سامحيني اديكي زي ماانتي شايفه حالتي
ملك وتبعد عنها وتبص حوليها: ودا من اي يحور واي المحاليل دي
ملك وتاخد بالها من منه: احمم انا اسفه مخادش بالي من خوفي علي الزفته دي وتمد ايديها لمنه انا ملك صاحبه حور.
مته ببتسامه ليها: ولا يهمك يقمر دي عوايد حور بتحب تقلق كل الناس انا منه جرانها وابقي بنت صاحبه مامتها
ملك ببتسامه: اتشرفت بيكي
منه: وانا كمان
حور بمللل منهم: مش خلاص فقره التعارف دي
منه وملك بضحك: وانتي مالك انتي
حور: طب اترزعو
ملك: ها احكي اي اللي حصلل
حور: وحكت كل اللي حصل
ملك بعصبيه: ازاااي دا عبيط ازاي يعمل كدا وتصرفاته معاكي وكلامه كل دا كان اي
حور بضحك: طب خلي بالك دي اخت العبيط متغلطيش علشان متقوملكيش
ملك بحرج: اصلاااا سوري يمنه بس اخوكي مشفتش زيه قبل كدا
منه بضحك: ولا انا والله
حور وترجع لزعلها: عادي يملك براحته انا مليش دعوه بيه بعد كدا
منه وملك بيبصولها بصدمه: واللهههه
حور وبتبصلهم: في اي بتبصولي كدا لي
منه: فين حور اللي ممكن تحارب علشان اي حاجه
ملك: لا طبعاااا تبقي غبيه لازم تعرفي ازاي عمل كدا وطريقته وكل حاجه كانت عكس كدا
حور بتفكير: تمم انتو صح بس حاليا انا معنديش طاقه لكدا اهدي شويه وبعدها هشوف
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
صحي من النوم ولبس وراح ل ادهم
وصل وبيخبط علي باب
ادهم فتحله
ادهم: اهلاا تعالي
مراد: اهلاا
مراد: شوفت ابوها شاكله وافق
ادهم: احيهه كلمك
مراد: لسا دي ليلي اللي قالتلي
ادهم: وهتعمل اي يمراد
مراد: يعني هعمل اي هروح اخد امي واختي واروح اتقدم بس كدا
ادهم: وحور
مراد بعصبيه: يووووه حور حووور انا تبعت بقاا
ادهم: وهو يطبطب عليه اهدا يعم بس كل حاجه هتتحل ان شاءلله
وفاجاه تليفون مراد رن وكان والد ليلي
مراد: اهوجيه علي السيره
ادهم: طب رد يالااا
مراد: بعد ما رد
احمد المنشاوي: ـــــــــــــــــــ
مراد: وعليكم السلام
احمد المنشاوي: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: بفرحه مصطنعه: ان شاءلله علي الخميس هكون في المعاد
احمد المنشاوي: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: مع السلامه
مراد وقفل مع والد ليلي وبص ل ادهم
ادهم: اي يعم
مراد: وافق وقالي مستنيك الخميس
ادهم: خير يصحبي انت زي ما دخلت هتطلع ان شاءلله وزي ماانت حبيت متسبش حد محتاجك ربنا عمره ما هيسيبك ان شاءلله
مراد: يارب ي ادهم يالا تعوز حاجة هروح اروح انا بقا
ادهم: طب متخليك
مراد: لا يعم اروح اقول لامي علشان تستعد للحدوته دي
ادهم: خلاص روح يبرنس باي
مراد وقبل مايقفل الباب وراه باي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت حور✨
وكان الباب بيخبط جامدد
ايمان: حاضر ي اللي بتخبط علي مهلك
ايمان بتفتح الباب وتنصدم من اللي شيفاه😀ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨يتري مين اللي شافته طنط ايمان ✨
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)