رواية عشق النمر الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسيل باسم
رواية عشق النمر البارت الحادي والعشرون
رواية عشق النمر الجزء الحادي والعشرون
رواية عشق النمر الحلقة الحادية والعشرون
كان ببص لابنه ال في حضنه ودموعه نازلة بغزارة
وأخيراً اجتمعنا انا وانت ي بني
اداايه اتمنيتك ده انا استنيت سنين عشان اللحظة دي بس قرار واحد غبي مني دمر عيلتنا
بس انت تتعافى وبعدها ترجع لبيتك انت و امك هتكونوا في حضني ان شاء الله
قاطعه الدكتور وهو بيقول ” احنا جاهزين اياد بيه
بص اياد لادم ” ذي ما اتفقنا ي بطل تمام
ادم بخوف ” تمااام
ايااد وهو بيحمله على كتفه ” النمر عمره ماكان ضعيف او خايف دايماا هو قوي وفي حالة استعداد
احنااا هنعمل العملية دي عشان تتعافى عشان احنا هنلعب مع بعض كتير باالاياام الجاية تماام
ادم ” تماااام
……
بعد اسبوع
كانت في اوضة اولادهااا بتبكي بصمت
ايااد مختفى مع ادم بقااله اسبوع بحاااله هيكونوا راحو فين
معقول خلاص معدش هتشوف ابنها…..
تلفونها رن ردت عليه بلهفة يمكن يكووون هو
حياة ببكاء ” اياااد…. ايااد ده انت مش كده
ارجوك رد علياا و قولي ابني فين … متحرمنيش منه عشان خاطري ارجوك
اياااد بهدوء ” لو عايزة ابنك تعالي “”””
حياة بلهفة ” حاضر جااية دلوقتي
اياد بتحذير ” تجي لوحدك ي حياة والا تنسي انك تشوفي ادم من تاني فاهمة
حياة ” فاهمة هجي لوحدي تمام جاية
……
بعد وقت وصلت حياة للعنوان ال ايااد وصفهولها
دخلت قصر جميل جدااا محاوطه اشجاار الصنوبر الجميلة والحرااسة مشددة
دخلها جاااك وخرج لما نزل اايااد
راحتله بسرعة ” ابني فين
طلع ايااد لفوق من غير ما يرد عليهاا تبعته وقف قدام اوضة فتحته حياااة بلهفة لقت ابنهاا ناائم
جرت لابنهااا حضنته وباااسته في كل كمااان
حياةببكاء ” ادم حبيبي ي ماااماا انا معاك دلوقتي
لفت لايااد ” ابني ماله مش بيصحى ليه ي ايااد
جاء جنبهاا وهو ببص لعيونها بقوة
الدكتور وصفله ادوية بتخليه ينام بالساعات
العملية كانت صعبة لصغر سنه بس العملية نجحت وابنك بقى كويس
بصتله باستغرااب فكمل ” انا اتبرعتله وعملنا العملية
واهو هو قدامك كويس وهيرجع لحياته الطبيعية
باست ايد ادم وهو بتردد الحمدالله الحمدالله
حياة وقفت عشان تاخذه بس وقفها ااياد
مسك ايدها وطلعها برا الأوضة لأوضة تانية جنب اوضة ادم
حياة بغضب ” سيب اايدي ي اياد سبها
ترك يدها وهو ببصلها بغضب ” امتى كنتي ناوية تقوليلي عن ابني ها امتى
حياة بغضب مماثل ” ادم ابني اناا وبس انت ملكش حق فيه
اياد بصراخ ” لا ابني انا كمان وغصب عن عين ااي حد
ده ابني من لحمي ودمي فاهمة
حياة ” لو فضلت تصرخ وتقول ابني مش هتغير الحقيقة
جاسر هو ابو ولادي هو ال خذ باله من ادم وقت مانت كنت مع عشيقاتك
هو ال وقف جنبي لما انت رميتني برا حياتك
مسك دراعهاا بقوة ” اخرسي ي حياة اخرسي بقولك
تعرفي اني بسببك حسيت بالنقص مقدرتش امتلك قلب مراتي حسيت اني مش راجل قدام نفسي وكله بسببك ي حياة
انتي غلطي لما خبيبتي علياا ابني وسجلتيه باسم اكتر حد اناا بكره ودلوقتي هتدفعي التمن انتي وال””” جوزك
حياة ” اعلى مافي خيلك اركبه ي اياااد وبرضوا مش هنولك ال عايزه
قربهاااا منه بقوة وهو بيتنفس انفاسها
وهي في حالة صدمة حاولت تبعد عنه بس مسكها من رقبتها بقوة
عااايزك للاسف لسا عايزك انتي وبس
بعد كل ال عملتليه فياا قلبي مقدرش ينساكي ومش هيهدالي بال غير لما اطلقلك من ابن ال””””””
وارجعك ليا وقتها هنعيش انا وانتي وابنا وبس
حياة ” تبقى بتحلم انا لا يمكن اكرر غلطتي من تاني
تااءه ايااد في كلامها قرب منهاا عشان يبوسها زقته عنها بقوة وادتله بالقلم وخرجت بسرعة
اتنهد اياااد وخرج من غيبوبته على القلم وخرج وراها
لقااءهاا خدت ابنه وخرجت من البيت خرج وراءها علطول
لفت انتباااه جاسر ال كان بيتخانق مع الحراس عشان يدخل
اشر ايااد لجاك يسيبه
جرى جاسر ناحية حياة وحضنها قدااام اياااد ال قبض على ايده بغضب لما باسها من جبينها هي و ادم
جاسر بقلق ” عملك حاجة
حياة وهي بتهز راسها بلا ” معمليش حاجة بس يلا خلينا نرجع بيتنا ارجوك روحني من هنا
وقف جاسر قدام ايااد
جاسر بغضب ” يفضل تبعد عنناا والا انا هعرف ازاي ابعدك
عناا
اياد ” خمسة ايااام وهتكون انت مطلق حياة
وفي اليوم السادس هنتجوز انا وهي
ساعتهاا بس ورينا شطارتك ي صيااااد
جاسر بغضب ” المعركة بين الصياد و النمر دايما الصياد
هو ال بيفوووز وبيق”” تل فريسته
اياد بشر ” هنشوف مين هيق””” تل مين ي جاسر
بصله بضيق وخد ادم منها وحياة خلفه بصت لاياد ال
بصلها بعتاب واسف
في عربية جاسر
جاسر ” انا اجرتلنا شقة هنقعد فيها كم يوم وبعدها هنرجع المانيا علطول
الشركة عايزانى ضروري وطالما ادم بقى كويس فمظنش في داعي نبقى في البلد دي بعد كده
حياة بضيق ” حاضر
جاسر ” حياة احنا لازم نكمل جوازنا ومتبقاش جوازة على الورق وبس عايزك مراتي شرعاً ي حياة…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق النمر)