روايات

رواية حكايتي الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية حكايتي الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية حكايتي البارت الثالث

رواية حكايتي الجزء الثالث

رواية حكايتي
رواية حكايتي

رواية حكايتي الحلقة الثالثة

سمعت ملك صوته عرفتو فثانيه وفضلت واقفه مكانها زي ما يكون جسمها اتجمد وهو بيقولها.اتجوزتيه ازاي دا ..بصتله ملك و..
ملك بصوت واطي عشان سليم ميسمعش.. انت اي جابك هنا يمحمد…مش نت قولتلي انك قطعت علاقتك بسليم
محمد..ربنا بقا ..اي هتقفي في وش الخير والمصالحه
ملك بتهديد..ابعد عني يمحمد كفايه اللي انت عملتو فيا ..اقسم بالله أخر ما هزهق هقول لسليم علي كل حاجه….
وسمعت صوت سليم خارج من المطبخ خرجت بسرعه من الاوضه وجه سليم وقعد مع محمد ..دخلت ملك الاوضه وفضلت قلقانه ومتوتره وخايفه ان محمد يقول لسليم وقعدت تدعي ربنا …عدي الوقت ومشي محمد ودخل لها سليم وكان مش مدي اي رياكشن غير الجمود ..
سليم..عامله اي دلوقتي..خدتي عالبيت وكدا ولا لسه في صعوبه
ملك..الحمدلله ..اخدت عليه بس الدنيا صعبه شويه
سليم..هو نتي كنتي عارفه محمد دا قبل كدا

 

اتوتر ملك جدا بس حاولت متبينش أدام سليم و..
ملك..لا معرفوش….هو قالك حاجه ولا اي
سليم..اصل محمد يعني مش من النوع اللي بيسأل كتير فسالني كذا مره احنا اتجوزنا ازاي
ملك..يمكن بس عشان اتجوزنا بسرعه مش اكتر
سليم..يمكن………..بقولك انا هنزل العياده انهارده شويه
ملك..نت متخصص في الأطفال صح
سليم..اه ..وبقالي يومين قافل العياده ..هروح كدا انهارده
ملك..طب هو نا هقعد في البيت لوحدي
سليم ببرود..اي العو هياكلك…
ملك..خلاص ماشي…هو ممكن اتصل علي صحبتي شروق تيجي تقعد معايا ….لو مش عاوز بلاش
سليم بتنهيده.. بصي انتي حل اللي انتي فيه دا كلو في ايدك ..تقوليلي مين الولد اللي عمل فيكي كدا ونجيب حقك
ملك بتوتر ظهر عليها جدا..ي…يسليم ..قولتلك معرفش
سليم..طب نتي متوتره لي دلوقتي..طب انتي خايفه من حاجه يملك ..قوليلي
قامت وقفت ملك وخارجه من الاوضه وهي بتحسس علي الحيطه ..قولتلك معرفوش….وخرجت
سليم..هففففففف….اه يملك بقا شكلك هتتعبيني ….وقام لبس وهو خارج
سليم..كلمي صحبتك خليها تيجي
ملك..طب ممكن تتصل انت عشان مش بعرف حاجه ف الموبايل وكدا….

 

سليم ..هيييح..هاتي يستي …..اهو بيرن خدي
مدت ايدها ملك لكن لمست وشو وسرح هو شويه اتأمل في جمالها وجمال عيونها وفاق بسرعه …
سليم..خد..خدي اهي ردت 3 ساعات بالكتير وهاجي خلي بالك علي نفسك ……سلام
كلمهتا ملك وقالتلها انها جايه..وباب بيت ملك خبط وافتكرتها شروق فتحت لكنو كان محمد
ملك..شروق…صح
دخل محمد منغير ما هي تحس وفضلت هي تقول مين ..مين ورد عليها بكل بجاحه وبرود
محمد..دا انا يروحي
ملك بشهقه..نهارك اس*ود ..انت اي اللي جابك هنااا …انطق
زقها محمد وزنق*ها في الحيطه
محمد..اصلك وحشتيني يروحي فقولت اجي امسي عليكي ونتي قاعده لوحدك كدا
بعدتو ملك بكل قوتها عنها ..انت اتجننت يلا انت ..امشي من هنا بقولك …هقول لسليم
ضحك محمد بسخريه.. نتي لو كنتي عاوزه تقوليلي كنتي قولتيلو من زمان ..انتي خايفه يملك ..الخوف باين عليكي اوي ..اصلك هتقوليلو اي..عيشت معاه كام ليله من أجمل الليالي وسل*متلو نفسي وبعدها توبت وقولتله ملكش علاقه بيا تاني …وحط ايده علي الحجاب عشان ينزلو لكنها ضر*بتو علي ايدو وزقت*و….وكمل..لا مظنش انك عندك الشجاعه تعملي كدا
ملك..انا صحيح عملت اللي انت بتقول عليه دا بس رجعت لربنا وافتكرته وكنت عاوزه انضف حياتي من الأشكال الز*باله اللي زيك

 

محمد..بس نا بقولك اهو ..انتي خليتيني مغرم بيكي ..مش هقدر ابعد عنك بسهوله…فاهمه…مش هسيبك…..وسابها ومشي
رزع*ت الباب وراه وقعدت في الأرض وفضلت تعيط جداا وشبه منهاره وبعدين جرس البيت رن وكانت شروق فسالت الاول مين ولقتها شروق وفتحتها دخلتها واترمت في حضنها ……
راح سليم العياده خلص شويه ورق وبعدين راح لبيت ابوه
سليم..حاولت اعرف منها لكن مش بتقول اي حاجه
ايمن..مش قولتلك …عشان كدا أهلها بيعملو فيها كدا
سليم..طب مش يمكن تكون فعلا مش عارفه…
ايمن.. لا لا..امها سمعتها وهي بتتكلم مع صاحبتها شروق وبتقولها انا مش هقدر اقولهم عليه مش عاوزه مشاكل
سليم..انا بس لو اعرفو هو مين ابن الك*لب دا ونا هقت*له بايدي
ايمن..حاول معاها يبني خدها بالحنيه يمكن تكون خايفه من حاجه
سليم..منا لاحظت كدا .،بتتوتر اوي اول ما اسألها…هشوف حاضر الحوار دا
كانت قاعده ملك مع شروق بتعيط جدا ..
شروق.. يحبيبتي اهدي بقا ونبي

 

ملك..هيفضل يعمل كدا يطاردني وسليم كل شويه يسالني مين الي عمل كدا لو عرف هيقتلني وهيقتلو
شروق..ويقتلك لي …انتي هبله يبت ..اكيد هيساعدك
ملك..خايفه اوي بجد خايفه
شروق..ملك انتي عملتي عمليه ورجعتي بن*ت وتوبتي كمان ..فخلاص هو اكيد هيفهم..
ملك..مش عارفه يشروق انتي رايك كدا
شروق..لازم تقوليلو عشان يبعد عند الزبا*له دا ..مش هتفضلي تحت رحمتو يعني
ملك..هحاول يشروق
شروق..لا مش هتحاولي..هتقوليلو ..فاهمه…قولي حاضر بقا
ملك بتردد..حاضر
مشيت شروق وجهه سليم باليل وكان جايب اكل معاه ..كلو هما الاتنين ودخل سليم الحمام وكانت ساعتها ملك بتتشجع انها تقولو خرج سليم من الحمام وقعد حسها عاوزه تقول حاجه
سليم..مالك يملك..،في حاجه
ملك..اه كنت عاوزه اقولك حاجه
سليم باهتمام..قولي….
ملك…………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى