رواية زواج بالغصب الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة الصغيرة نور
رواية زواج بالغصب البارت الخامس
رواية زواج بالغصب الجزء الخامس
رواية زواج بالغصب الحلقة الخامسة
ايمان: الحقوا جبتلكم خبر بمليون جنيه
سارة: قولي بسرعه
ايمان: الجامعه عاملالنا معسكر اسبوع ف الغردقه يعني هنسافر من بكرا
نور بهدوء: عارفه
ايمان وسارة: وعرفتي منين بقا
نور : محمد قالي
ايمان: يسيدي ع الحب اللي يشوف وشك وانتي بتقولي اسمه ميشوفكيش وانتي بتقولي مستحيل اتجوزه يارب جوازة غصب من اللي بتنور الوش دي يارب😂
سارة: يارب انا وانتي ف يوم واحد
نور بضحك: لأ دا انتوا اتجننتوا خالص
ايمان: بس ازاي نور هانم هتطلع معسكر ولأسبوع كمان دا انتي عمرك ما عملتيها
نور بكسوف: عشان هو هيجي معايا
ايمان: ازاي
نور: عشان لو ركزتي شويه الجامعه عاملة المعسكر لكليات طب واسنان وصيدلة وعلوم وهو ف طب
ايمان: يعني كمان في طب ومش موافقه عليه يشيخه تباً لكي
نور: انا مشكلتي مكنتش مع محمد مشكلتي مع امه وطمعها واخته وتجربة سالي حسستني ان الرجالة كلها شكل بعض بس
سارة: بس ايه
نور: مش هكدب عليكم انا حاسه اني حبيته حنيته وخوفه عليا ودفاعه عني نسوني كل شعور وحش حسيت بيه نساني امه وطمعها واخته وحقدها ليا معاه بنسى كل شعور سئ مريت بيه وبحس بالأمان اوي بس باجي للحظه بفتكر سالي واللي حصلها بخاف تتكرر تاني وبرجع اكدب نفسي مش عارفه اعمل ايه
سارة: نور انتي بتحبيه صارحيه واديلو فرصه مش كل الناس شكل علي مش كلهم خاينين
ايمان: سارة معاها حق يا نور ومحمد شكله بيحبك بجد فكري تاني
نور: حاضر هفكر يلا عشان نمشي عشان نلحق نجهز الشنط الرحلة بكره
ايمان: أنا متحمسه اوي
سارة: وأنا
نور: وانا همشي عشان الحق انا طريقي بياخد ساعتين سلام 👋
ايمان وسارة: خلي بالك من نفسك ❤
عند محمد خلص شغل ورن ع نور
محمد: خلصتي
نور: ايوة انا ف الباص اهوه ادامي ساعه كدا
محمد: ماشي انا خلصت شغل انا كمان ادامي نص ساعة واوصل البيت هستناكي خلي بالك من نفسك
نور: حاضر مع السلامه
عند فريدة وعبير
فريدة: أنا عزمت سماح وسمر ع الغدا
عبير بخبث: حلو اوى خليها تولع ف نفسها
الجرس رن وعبير فتحت
عبير: أهلاً اتفضلوا
فريدة: تعالوا هو انتوا غرب البيت بيتكم
سماح: امال فين المحروسه
فريدة: ف الكليه
سمر: ومحمد
فريدة: ف الشغل يا حبيبتي زمانو جاي
بعد شويه محمد وصل
محمد: السلام عليكم
سمر: وعليكم السلام عامل ايه
محمد:تمام الحمدلله
فريدة: احضرلك الأكل يحبيبي
محمد: لأ انا هستنا نور ودخل المطبخ يشرب وسمر دخلت وراه
سمر بمياعه: أجبلك تاكل
محمد: لأ شكراً
نور وصلت
نور: السلام عليكم
فريدة وسماح بقرف مردوش عليها
نور: محمد وصل
عبير بخبث :اه من بدري ومع سمر ف المطبخ
ف المطبخ
سمر وهي تمثل الوقوع كانت رايحه تحضن محمد نور وقد مسكت ايد سمر : مش مسموحلك تحطي ايدك علي جوزي دا مكاني انا وبس وهي تشاور على حضنه
محمد وقد ضم نور اليه: صح دا مكان نوري وبس ياريت يا سمر تخلي بالك من تصرفاتك معايا عشان انا دلوقتي راجل متجوز ومراتي بتغير عليا وغمز لنور وطلعوا
نور بتمثيل: اه رجلي وجعاني يا حبيبي مش قادره امشي
محمد وقد فهم انها تغيظهم: ثواني يا حبيبتي هشيلك وحملها امامهم
سماح بغيظ: اي دا مش هتتغدا معانا يحبيبي
محمد وقد خبطته نور ف كتفه: اهه لأ يا خالتي هتغدا أنا ونور فوق وطلع شقته وهو حامل نور بين يديه وتركهم يستشيطون غيظاً
ف الشقه
نور: نزلني بقا
محمد بخبث: لأ مش هنزلك انتي مكانك هنا وضمها اكتر إليه وجلس ع الركنه وهي ع رجله
نور بحرج: عاوزة اقوم بقا
محمد وهو يحضنها: سيبيني شويه
نور بضحك: انت مابتصدق اي فرصه تجيلك
محمد بخبث: طب مش هتقومي غير لما وشاور ع شفايفه
نور وقد احمرت وقلبها دق بسرعه: لأ وسيبني بقا
محمد بخبث: خلاص اروح انزل اقعد مع خالتي وسمر هتعملي اللي انا عاوزه
نور وقد مسكته من لياقته: جرب كدا وانا ادفنك انت وهي وعيطت لأنها تذكرت خيانه علي لأختها
محمد بخوف عليها: خلاص يا نور والله كنت بهزر انا آسف مش هقول كدا تاني ومسح دموعها
نور بدموع: طب سيبني اقوم
محمد بحزن: حاضر وتركها
نور دخلت المطبخ تحضر الأكل وهي تنظر لهذا الذي يبدو عليه الزعل الشديد
نور لنفسها: غبيه مهو جوزك اديكي زعلتيه عشان كل شويه احسسه انو خاين هششششششش نور اهدي هو مش شكلهم واخدت الأكل وخرجت
نور ل محمد: يلا عشان ناكل
محمد وهو يعمل ع اللاب توب ويبدو عليه الزعل: لأ مليش نفس كلي انتي
نور وشعرت بالحزن من أجله فهي دائماً تحسسه انه سئ: انت زعلان
محمد: هزعل ليه هو فيه حاجه تزعل
نور بدموع : محمد أنا آسفه و
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالغصب)