رواية حب الهلال الفصل الخامس 5 بقلم سما الحملاوي
رواية حب الهلال البارت الخامس
رواية حب الهلال الجزء الخامس
رواية حب الهلال الحلقة الخامسة
نادر بغضب…ونبي لو ايه هو كدا انا مش بطيقها مغرفش رجعت ليه ما كانت مشيت
علا سمعتهم ودموعها نزلت كتير…
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند علا…
وقفت ودموعها نزلت وراحت تلبس كوتشيها…
نورسين خرجت من جوا…انتي راحه فين يا علا
علا ساكته ومش بترد…
نورسين راحتلها…مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه في حاجه حصلت
علا بردو ساكته…
نورسين خدتها في حضنها وعلا فقدت الوعي…
نورسين بخضه وصوت عالي…مامااا نادر اللحقوووني
نور ونادر خرجوا وبسرعه نادر شالها وحطها على سريروا في اوضته…
نور بقلق…ايه حصل يانورسين
نورسين حكتلها…
نادر…لحظه انا بفوقها اهو
نورسين…فااقت
علا بدوخه…في ايه هو ايه الي حصل
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند نجمه…
خرجت من المكان شافت هلال في وشها…
هلال بغضب جحيمي شدها من دراعها وقالها…مش انا قولت ليكي متخرجيش غير بأذني كلامي مش بيتسمع ليه
نجمه بعصبيه…لما افهم الاول انت عاوز ايه
هلال بص في عيونها جامد وبعدين قال…نجمه اسمعي كلام قلبك ده
نجمه بتوهان…انت مين وعاوز ايه
هلال…فوقي يانجمتي ويلا هوصلك
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
علا بعد ما فاقت وبصت ليهم بحزن وحرج…احم بعتذر ليكم
نور بحنيه…مالك ياحبيبتي
علا…مافيش هبطت شوية
نورسين…دلوقتي نفطر وتبئي زي الفل
علا…معلش هستأذن انا مش هقدر اقعد
نور…لا لا لازم تفطري معانا يرضيكي ازعل
علا…لاطبعا ميرضنيش
نادر…سلامتك ياعلا
علا بفتور…الله يسلمك
عدا شوية وعلا وقفت في البلكونه ودخل جنبها نادر…
نادر بهدوء…متزعليش نفسك هو الخسران
علا بأنتباه…مين دا
نادر بخبث…الي بتحبي
علا بعصبيه خفيفه…مش بحب حد انت بتقول ايه
نادر قام من على الكرسي وقرب منها وهي بترجع لحد ما رجعت للأخر فضل ثواني مقرب لحد ما رجع بضهروا وقال…عيونك بتقول غير كدا خالص
علا…وبتقول ايه بئا
نادر بخبث…امممم انك مثلا بتحبينـ
قطع كلامه رنت فونها وردت…الو ياحبيبي اه عند نجمه اهو..طيب ياحبيبي..مش هتأخر متقلقش عليا…سلام ياحب
نادر بغضب…مين حبيبك
علا حبت انها تضايقوا زي ما ضايقها…حبيبي الي كان مزعلني
نادر بضيق…تمام ياعلا تماااام
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عند نجمه…
هلال وصلها وهي طلعت على طول…
مامتها حكتلها الي حصل ودخلت لعلا حضنتها وقالتلها…مالك ياحبيبتي
علا بدموع وقعدت تحكلها…
نجمه بخبث…نادر بيحبك صدقيني
علا…بأماره انه قال مش بيطقني
نجمه….مش عليكي انتي
علا…اومال
نجمه…خلي هو الي يقولك وقريب انا واثقه..تعالي بئا احكيلك الي حصل
علا بعد ما سمعت…كل حاجه تدل انه بيعشقك مش بيحبك بس
نجمه…مش عارفه بئا
༺༽༺༽༺༽༺༻༼༻༼༻༼༻
عدا اليوم وجه وقت الفطار…
علا…تسلم ايدك ياطنط الاكل تحفه
نور…الف هنا ياحبيبتي
نادر بخبث…وخطوبتك امتى بئا ياعلا
علا بأستغراب…خطوبة ايه
نادر…مش الي مرتبطه بي دا هيجي يخطبك اوعي يكون بيتسلى
علا بخنقه ودموعها بدأت تنزل…عن اذنكم ياجماعه
وخرجت بسرعه برا الشقة…
محمد بغضب…ايه الي هببته انزل بسرعه صالحها
نجمه بغضب…انت حقيقي غريب يانادر
نادر بضيق من نفسه خد مفاتيح عربيته و نزل وراها على طول…
نادر نزل لقاها واقف تعيط راح لها…علا انا احم انا بعتذر
علا بصتلوا وقالت…ولا يهمك يا استاذ نادر ومتقلقش هنعزمك ان شاءلله
نادر بصلها وقال…تقصدي ليه
علا…اقصد هعزمك على خطوبتي سلام
نادر اتخنق وركب عربيتوا ومشي…
نجمه فوق في البلكونه شايفه كل دا…
شويه و رنت نجمه على نادر…
نجمه…عدي عليا خدني نتمشى
نادر…ليه
نجمه…عدي بس
نادر…طيب اللبسي
قفلوا سوا وهي لبست وقعدت تفكر كتير وفي الاخر بعتت لهلال…
نجمه…هنزل مع اخويا
هلال…هو كل يوم نزول
نجمه…اذا كان عااجبك
هلال… اممم اتكلمي عدل و طيب بس متتأخريش
نجمه…اممم ماشي
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
عند نادر ونجمه…
نجمه قاعده جنب نادر في مكان هادي…
نجمه بهدوء…طب ما تعترفلها بدل ما تضيع منك
نادر…انتي بتقولي ايه مش فاهم
نجمه بصت لي وقالت…انت فاهم كويس انا اقصد ايه
نادر بتنهيده طويله…من زمان اوي وانا كنت معجب بيها بس بقيت بحبها اويييي
نجمه…ليه خطبت
نادر…من ٧شهور قبل ما قررت اخطب نادين بيومين
فلااااش باك…
نجمه…علا جايه
نادر بأبتسامه…بجد
نجمه…اه بجد في ايه
نادر بحمحمه…احم لا مافيش
بعد شوية جت ونجمه قامت تجيب عصير من المطبخ..
علا…نجمه استني جيالك
وسابت فونها مفتوح على شات…
نادر جه وقعد وفي رسالة وصلت ف من غير ما يقصد بص في الفون…
شاب…انا هفضل جنبك طول العمر
علا…مش هتسبني خالص
شاب…لا بحبك
بااااااك…
༺༻
نجمه بتذكر…اااااه افتكرتوا دا ابن خالتها المتوفيه واخوها في الرضاعه بس مسافر كندا
نادر بتتنيح…ها
نجمه…اه والله ما هما مولودين في نفس الشهر بس مامته اتوفت وهي بتولدو ومامت علا هي الي رضعتوا وربتوا وهو سافر كندا من سنتين و بس هما مقربين اوي من بعض بئا
نادر بصدمه…يعني انا ضيعت ٧شهور من عمري على الهوا
نجمه بضحك…جدع يافالح فكر في طريقة تعترفلها بيها بئا
نادر بغيظ….وانتي ليه معرفتنيش
نجمه…وانا كنت اعرف منين انك بتحبها انا عرفت دلوقتي
نادر…افففف ما هي بتحب
نجمه بضحك…متقلقش هي مش بتحب ولا حاجه هي بتحبك انت
نادر بصدمه…بتهزري
نجمه…وربنا بتحبك من واحنا في ثانوي وهي بتحبك
نادر…ايه يارب الصدف دي
نجمه…لسه في فرصه متقلقش
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
رجعوا نجمه ونادر البيت ونجمه دخلت اوضتها…
لقت رسالة من هلال…اخوكي عندو عربية كيا
نجمه بأستغراب…اه ليه
هلال…بتأكد
نجمه…هو انت بتراقبني صح
هلال…متشغليش دماغك
نجمه….انا عاوزه افهم انت عاوز مني ايه
هلال…كل خير متقلقيش بكره نتقابل في دار الايتام
نجمه بصدمه…انت عرفت منين اني بروح كل سبت
هلال بغرور…عيب تسألي هلال الخولي السؤال دا
نجمه…😏😏
༺༽༺༺༽༺༻༼༻༻༼༻
تاني يوم في دار الايتام…
نجمه…زييييين
زين بقلق…في ايه يا ابله نجمه
نجمه بغيظ….انت الي قولتلوا ياشبر ونص صححح
زين بتمثيل البراءه…انا قولت ايه بس يانجومتي
نجمه بغيظ ومسكتوا من تيشرته….لولا انك عيل كنت عملتك كفته
زين بضحك…انتي جعانه ولا ايه هتاكليني
نجمه بضحك على ضحكتوا…ايوه هاكلك ياحلو انت
زين طلع يجري…طب لما تمسكيني الاول
نجمه…همسكك مش هسيبك
طلعوا يجروا ورا بعض لحد ما وقعوا فوق بعض نجمه حضنتوا بغنى وصوت جذاب…وازاي بس ياشبر ونص تطلع اجدع مني تعوج راسك تضحك بس اضحك لو ايه معكنني
زين حضنها ودمع…هخف
نجمه بحنيه…هتخف يا زين قلبي
هلال دخل واتكلم بعد ما شاف كل الموقف…زين بطل
زين قام حضنوا…وحشتني يا ابيه
هلال…وانت كمان يابطل يلا روح انده على اخواتك
زين راح بسرعه ينده على اخواته في الدار…
نجمه من غير ما تبصلوا…انت بتعمل ايه هنا
هلال…انا شريك في الدار دي
نجمه بصدمه…بجد
هلال….ايوه والله
نجمه…يجعله في ميزان حسناتك
هلال…يارب..عاوز اقولك حاجه
نجمه…قول
هلال بغرور…######
نجمه….نعم لاااطبعااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب الهلال)