روايات

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم يارا محمد

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت الرابع والعشرون

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء الرابع والعشرون

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني

رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة الرابعة والعشرون

عمران : انتوا عرفته ازاي اني هنا انتوا مراقبيني صح.
جبل: مفيش حد مراقبك يا ولدي احنا شوفناكم من فوق وانتوا بتجروا ع العربيه بسرعه ف نزلنا وراكم واتفاجئنا انكم جايين ع هنا بس انت كنت جوه بتعمل ايه.
عمران مردش علي ابوه وطلب من الدكتور أن يبعت يجيب مغس*له والدكتور قاله أنه هيبعتها ومشي ومبقيش غير غارب وعمران والباقي.
غارب: عمران أنا برة وهاخد الاولاد لما تخلص ناديني
جبل: بردو مش رديت كنت جوه بتعمل ايه وايه اللي دخلك بيت داليا.
عمران: اللي دخلني هو استنجاد داليا بيا هربت من جوزها ف المنصورة وجات هنا وهي مريضه قلب داليا بقت مريضه قلب بسبب الظلم و القهر والذل اللي شافته من جوزها وجيت هنا علشان توصيني ع الاولاد وارجع أهلها البلد تاني قالتلي كدا

 

ومات*ت يا ابويا مات*ت وهي مش مسمحاك.
كنز: عمران ممكن تهدي داليا الله يرحمها بس هتعمل ايه مع الاولاد واهلها كبروا خلاص.
عمران: تعرفي قبل ما تم*وت وصتني اني احبك مش هكرهك خالص يا بنت عمي وانت يا ابويا أهل داليا هيرجعوا هنا فاهم.
جبل: ماشي يا عمران موافق بس مش ف البيت ده هياخدوا بيت بعيد عن المنطقه هنا.
عمران: لا هنا ف البيت ده ف مكانهم الطبيعي .
جبل: تمام يا عمران هيرجعوا من بكرة علشان جنازة بنتهم.
ف الوقت ده جات المغس”له علشان داليا وكنز دخلت معاها وطول ما الست كانت بتغسل داليا كنز كانت بتبكي عليها الست خلصت وبصت لكنز.
الست: أنا كده خلصت يا هانم.
كنز: بدموع طيب اتفضلي وعمي أو عمران هيحاسبك بس ممكن اقعد معاها شويه.
الست: اه اكيد بس مش تلمسيها تمام.
الست خرجت وكنز بصتلها وقعدت جنبها.
كنز: بدموع وببكاء أنا لو هطلب حاجه مش هطلب أن تسامحيني وبس لاني أنا السبب ف ده كله لو مكنتش انانيه وظلمتك وطلبت من عمي انك تطلعي من هنا وطلبت من صاحب عمران يتجوزك مكنش ده حصل مكنتش اعرف ان هيعمل فيكي كده سامحيني ارجوكي أنا اسفه ياريتك عايشه دلوقتي كنت طلبت السماح والله.
أما عند غارب اتصل علي رحيم علشان يعرف يرجعوا امتي.
غارب: أيوة يا بابا هترجعوا امتي.
رحيم: يومين يا حبيبي احنا قاعدين مع عمه حوريه.

 

غارب: باستغراب عمه ماما وهي ماما ليها عمه اصلا.
رحيم: موضوع طويل يا غارب لما نيجي احكيلك تفاصيل المهم انت لسه مع عمران.
غارب: بتنهيده داليا ماتت يا بابا وهي ف قنا بعد ما هربت من جوزها واحنا ف قنا دلوقتي.
رحيم: أن لله وانا اليه راجعون وعمران عامل ايه.
غارب: مش عارف حاجه ابوه ومراته جم واتفاجات أنهم كانوا ورانا وانا برة البيت مع ولاد داليا ومش عارف هيحصل ايه.
رحيم: تمام يا غارب أنا هقفل دلوقتي وانت ابقي احكيلي عملته ايه.
غارب: تمام يا بابا سلام.
مؤمن: عمو غارب هو احنا كده مش هنشوف ماما تاني.
غارب: ومين قال كده يا حبيبي هتشوفها بس نجمه ف السما كل ما تكون مشتاقلها بص ف السما هتلاقيها واتكلم معاها فاهمني بس المهم مش تخليها تشوف دموعك كده هي تزعل.
مؤمن: لا خلاص أنا مش هبكي تاني وهخليها مبسوطه مني.
غارب: بابتسامه شطور.

 

أما عند عشق بعد ما طردها ابوها جارتها صعبت عليها واخدتها تقعد معاها بحكم انها لوحدها لغايه ما تشوف تعمل ايه.
عشق: أنا اسفه اني هتقل عليكي يا طنط جميله.
جميله: يا بنتي انتي عارفه اني وحدي وولادي مش بيسالوا فيا وانتي ابوكي زودها قوي
عشق: هعمل ايه يا طنط نصيبي أنه ابويا مينفعش اغير ده.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى