رواية زواج بالغصب الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة نور
رواية زواج بالغصب البارت الثالث
رواية زواج بالغصب الجزء الثالث
رواية زواج بالغصب الحلقة الثالثة
في الصباح نور صحيت وجهزت الفطار وسمعت منبه محمد بيرن وهو مصحهاش
نور: مش كان عنده محاضرة بدري هروح اصحيه ودخلت اوضته وجدت من كان غارقاً في احلامه فصلت المنبه وكشفت الغطا لتنصدم بذاك النائم عاري الصدر فبدأت تصحيه بحرج
نور وهي تهزه : محمد قوم بقا عندك محاضرة ولم تشعر بذاك الذي شدها لحضنه
محمد بنوم: حتى ف الحلم مش عاوزة تسيبيني ف حالي
نور بضحك: دا انت تعبان خالص يعيني
محمد بنوم: كله منك
نور: طب ابعد وقوم بقا
محمد: خليكي ف حضني شويه هو لا هيبقا ف الحقيقه ولا حتى ف الحلم
نور بضحك بصوت عالي: طب قوم بقا والله حقيقه😂
محمد وقد فاق: انا آسف انتي اي اللي جابك هنا
نور بضحك: كنت جايه اصحيك للمحاضرة
محمد: طب وايه اللي نيمك جمبي
نور: واحد كدا شدني وقعد يقولي خليكي ف حضني 😂
محمد بحرج: أنا آسف مكنتش داري بنفسي
نور : مفيش حاجه حصلت بس ابقا البس هدومك وانت نايم
محمد: مبعرفش انام غير وانا خالع التيشيرت
نور: طب يلا البس عشان نفطر عشان منتأخرش ع المحاضرة
محمد: حاضر وفطروا ونزلوا
ع السلم
محمد: سلمي ع ماما وعبير وحاولي تنسي تصرفاتهم عشان خاطري
نور بهدوء: حاضر عشان خاطرك انت بس
محمد بحب: ربنا يخليكي ليا يارب 😍
دخلو عند فريدة وعبير
نور: صباح الخير
فريدة: صباح النور يا حبيبتي رايحه فين كدا
نور: رايحه الكليه
عبير: وهو في عروسه تاني يوم فرحها تخرج الناس تقول علينا ايه
محمد: انتي مالك انتي مراتي وانا اللي قولتلها هنروح بتحشري نفسك ليه
فريدة: يحبيبي اختك متقصدش
محمد: نور مراتي وانا اللي اقول تروح ولا متروحش وكمان انا رايح معاها
فريدة: خلاص يحبيبي اللي تشوفه
محمد اخد نور ومشيو
عبير بحقد: انتي هتسكتيلها ولا ايه شايفاكي بتعامليها كويس يعني
فريدة بخبث: اصبري انتي بس اما اخوكي ميكنش هنا عشان انتي عارفه هو متعلق بيها ازاي وانا هكسرلها مناخيرها اللي رفعهالنا ف السما دي
عبير: انا مش عارفه البت دي عملالوا عمل ولا ايه
عند محمد ونور ركبوا ووصلوا الجامعه
محمد: خلي بالك من نفسك وانا هرن عليكي اما اخلص عشان نروح مع بعض
نور: ماشي وكل واحد راح كليته
ايمان صحبة نور: ألف مبروك يا عروسه وحضنتها
نور: وحشتيني الاسبوع دا والله
ايمان بغمزه: بس هو الجواز بالغصب بينور الوش كدا
نور: الهي يجي فيكي اللي فيا يا بعيده
ايمان: امال العريس فين عاوزة اشوفه معكيش صورة ليه
نور: لا مش معايا
ايمان: بقا فيه واحدة معهاش صورة لجوزها يا ناس
نور: انا يا ستي انجري يلا ع المحاضرة
ف المحاضرة صحاب نور باركولها
نور ل ايمان: هي الناس دي كلها عرفت منين يا ايمي
ايمان: احم انا اللي قولتلهم😂
نور: امال لو مكنش موصياكي متقوليش لحد منك لله
ايمان: الاه مش بنفرحلك
الدكتورة دخلت وبدأت المحاضرة
عند محمد
عمر صاحبه: يا عريس يا عريس يبختك يا عم
محمد بضحك: عقبالك يسطا
عمر: يارب بقا
وجاءت فتاه عليهم بمياعه
سهيله بمياعه: ألف مبروك يا محمد مش تعزمنا
محمد: معلش يا سهيلة كل حاجه جات بسرعه
سهيلة: ويا ترى حلوة بقا على كدا
محمد بابتسامه: ملاك
سهيله مشيت بغيظ
عمر بضحك: هو اذا ذكرت الملائكة ذهبت الشياطين ولا ايه وضحكوا الاتنين ودخلوا المحاضرة
بعد انتهاء المحاضرات
عمر: في رحلة يا ولاد الجامعه مطلعانا معسكر اسبوع ومش كلية طب بس في كليات كمان معانا
محمد: كليات ايه
عمر بضحك: هي جايه متقلقش😂
محمد بضحك: متأكد
عمر: اه طب وأسنان وصيدلة وعلوم يا بتاع علوم
محمد بضحك: اهم حاجه علوم 😂
سهيلة: واو دا هيبقا اسبوع جميل
عمر ف سره: هو هيبقا جميل فعلاً بس لو مجيتيش
محمد: طب استأذن انا بقا
عمر: يبختك يا عم
محمد مشي ورن ع نور كتير مش بترد رن تاني ردت ايمان
محمد: ألو خلصتي يا نور
ايمان بحرج: انا مش نور
محمد بخوف: امال نور فين
ايمان: نور بس تعبانه شويه عشان حصل حاجه ف المحاضرة
محمد : طب انا جاي حالاً انا ادام الكليه اهوه….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بالغصب)