روايات

رواية طفلتي المدلله الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء تهامي

رواية طفلتي المدلله الجزء الثالث والعشرون

رواية طفلتي المدلله البارت الثالث والعشرون

رواية طفلتي المدلله الحلقة الثالثة والعشرون

اتاخرت
زياد: ثانيتين
لينا: ده رقم قياسي صدقني ههههههه
زياد: بس انتي طالعة حلوة اوي
لينا: شكرا
زياد: هو انتي بتتكسفي
لينا: ليه مش بنت ولا اي عشان متكسفش
زياد: ست البنات طبعا
لينا: بحسب
زياد: اجمعي 😹😹😹
لينا: نينيني هنمشي ولا اي
زياد: اه اتفضلي اركبي
ركبت لينا العربية ومشيوا وقفوا عند مطعم فخم اوي
لينا: بلاش ناكل في المطعم ده
زياد: بس ليه ده من احسن المطاعم
لينا: لا انا مش عايزه اكل في احلي المطاعم تعالي ناكل في اي حتي تانيه ولا اقولك انا اللي هختار سوق انت وانا هدلك علي الطريق
زياد: بس
لينا: يالا اتحرك
زياد: اما نشوف اخرتها اي
وصلوا عند مطعم صغير مش كبسر علي البحر بيعمل مشاوي
لينا: دلوقتي هتاكل احلي مشاوي انزل
زياد: مش مطمن ليكي
لينا: ليه دانا غلبانه ههههههه
زياد: اوي اووي كمان
قعدوا علي تربيزة جنب البحر وطلبوا الاكل وقعدوا ياكلوا
زياد: الاكل جميل بجد
لينا: طبعا هيكون ده 😎
زياد: اللي يشوفك كده يقول انتي اللي عملاه
لينا: 😹😹😹لا انا اللي جبتك هنا
زياد: ابتسامتك
لينا: مالها
زياد: جميله اوي خليكي دايما بتضحكي ومش بقولك كده عشان تبطلي تضحكي
لينا: اشي
زياد: لينا انا بحبك يمكن اول ما شفتك اعجبت بشكلك بس لما قعدت معاكي فترة حبيتك وعمري محبيت حد كده كنت بحس معاهم احساس غير كده بس اللي حسيتوا معاكي غير اي واحده انا عرفتها
لينا: انت حبيت قبل كده
زياد: مش عارف يمكن انا كنت مسميه كده بس اللي حسيتوا معاكي مختلف ومن ساعة ما دخلتي علي حياتي مشوفتش حد غيرك وانتي احساسك اي من ناحيتي
لينا: مش عارفه الحقيقه
زياد: بتحبي حد تاني في حد في حياتك
لينا: الحكاية مش كده بس انا مفكرتش فيها قبل كده انت انسان شخصيتك جميله وتتحب
زياد: كلامك ده يكفيني وانا مش عايز منك اي حاجه تاني انا حبيت اخد رايك في الاول اننا نعمل خطوبة
سكتت ومردتش عليه
زياد: خلاص فهمت وصلني ردك قام عشان يمسي مسكت ايدوا
لينا: موافقة
زياد: ده بجد
لينا: اه بجد
زياد: مش مصدق نفسي دي احلي حاجه سمعتها منك تبت علي ايدها جامد وكانها هتهر*ب منو
لينا: اه ايدي
زياد: اسف مخدتش بالي
لينا: نمشي عشان اتاخرنا
زياد: يالا
وصلوا البيت كانوا كلهم هناك وليا وشهاب كمان كانوا وصلوا
زياد: سيداتي سادتي انا قررت اتجوز
ميساء: صفرة والقمر طبعا العروسة
زياد: عرفتي منين
ميساء: نظراتك واضحة يا باشا
زياد: دايما قفشاني
ميساء: اخويا بقا الف الف مبروك
ليا: كده يا لينا تخبي عني
زياد: لينا مكنتش تعرف
ليا: بقيت المحامي بتاعها ههههههه
زياد: زي ما شهاب المحامي بتاعك
ليا: الف مبروك اختي مش هتلاقي احسن منك
كلهم كانوا بيباركولهم وبيهنوهم
محمود: الف مبروك يا ولاد ان شاءلله بكره اتكلم مع ابو لينا في الموضوع
ليا: بس
محمود: انا عارف انتي هتقولي اي بس دي الاصول ومهما كان هو ابوكم
ليا:ماشي يا عمي اللي تشوفوا
طلعت ليا اوضتها وشهاب طلع وراها
شهاب: مالك يا ليا
ليا: مفيش حاجه بس خايفه بابا يرفض
شهاب: ان شاءلله خير متقلقيش
ليا: يارب
شهاب: تعالي نامي يالا
ليا: تعرف اني بقيت مش برتاح غير في حضنك
شهاب: وهو ملكك انتي وبس
ليا: ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك
شهاب: ولا منك يا نن عيني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلتي المدلله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى