روايات

رواية لانها امي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سمر أحمد

رواية لانها امي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سمر أحمد

رواية لانها امي الجزء الثامن عشر

رواية لانها امي البارت الثامن عشر

رواية لانها امي الحلقة الثامنة عشر

_ عادل:- دي طلعت أية أية ياادهم يلا نلحقه
_ ادهم :- والله انا مافاهم حاجة بس يلا
_ وصلوا البيت بسرعة __
_ محمد دخل على دعاء وهو متع’صب:- عايزة تطلقي صح
_ دعاء بخ’ضة:- ياخي قول اي حاجة انت ايه
_ محمد:- اه منا هقول وجاي عشان اقول انتي ط..
_ عادل:- اسكت متكملش
_ محمد:- اسكت ليه مش دى شورتك وجوزاتك
_ عادل:- قولتلك اسكت انت مش عارف دي مين
_ محمد:- هتفضل خايف من احمد الهواري لحد امتا
_ عادل:- دا مش خوف منه دا خوف على مسقبلكم وبعدين انت لسة معرفتش حاجة
_ ادهم :- ايوا يامحمد بلاش تهور

 

 

 

_ دعاء:- لاء سيبوه انا اللي عايزة أطلق مش عايزة اعيش مع كائن زيه
_ محمد:- بت انتي احترمي نفسك
_ عادل شده من أيده :- تعالى بقا ، خده هو وادهم وراحو المكتب
_ محمد :- انت عايز ايه يابابا ليه مسبتنيش أطلقها واخلص
_ عادل:- انت عارف كنت هطلق مين
_ محمد:- انت كل شوية تقولي مين متغور هي وأبوها
_ عادل:- لو عرفت مين هي مش هتقول كدا وبعدين احمد مش ابوها
_ محمد:- هي فذروة
_ عادل :- دي أية يامحمد اية
_ محمد:-اية مين
_ عادل:- أية حبيبتك ،ام ادم ،اللي قعدت سنين مستنيها
_ محمد بصد’مة:- انت بتكلم واحد اهب’ل
_ عادل:- والله أية ، بس اتعرضت هي وادم لحادث حر’يق واتشو’هوا
_ محمد :- لاء لاء استحالة
_ عادل:- ومن سوء حظها أن بنت احمد ما’تت في نفس اليوم فخد أية مكانها وعملها عملية تجميل باسم بنته
_ محمد بعدم تصد’يق:- وافرض أن ده حصل كانت أية افتكرتني كانت كلمتني كانت أما عرفت وقفت قدام احمد
_ عادل:- أية فقدت الذاكرة

 

 

 

_ محمد :- يعني دعاء هي أية ،يعنى اللى اتجوزتها واللي كنت بعذ’بها واللي كنت عايز اطل’قها هي أية حبيبتي البنت اللى معشقتش غيرها
_ عادل:- ايوا هي
_ محمد :- يعني أية كانت قدامي طول الوقت وعشتن مبقاش خاين كنت رافض ابصلها ، يعني انا كدا مش خا’ين يادهم أما حبيت دعاء قصدي أية
_ ادهم:- ايوا مش خا’ين أية وشها اتغير بس طبعها لاء وبعدين اهو طلعت بتحبها زي ما قولتلك
_ محمد:- يعني خلاص كدا اجتمعنا يعني محدش هيفرقنا تاني انا مبسوط اوووي بجد انا هروح اقولها وافكرها
_ عادل بحز’ن:- منقدرش نفكرها
_ محمد :- ليه
_ عادل:- أية لو حاولنا نفكرها هيبقى خطر عليها لازم تفتكر لوحدها ،انا أما كنت ف المستشفى مع عمك شوفت واحد اعرفه هناك وهو سمع اللي دار بين الدكتور واحمد وأما عرف أن ابني اللى اتجوز نفس البنت قالي كل حاجة
_ محمد:- نخلص من عاطف وبهجت يطلعلنا احمد طب ليه منوجهوش وفين محمد
_ عادل:- منا رحت كلمته ومكنش هامه حاجة وقالي انا مش خسران عرفو البنت وعرضو حياتها للخطر الحيو’ان استغل انها ممكن تتعب وعشان سلامتها لازم نستحمل أما تفتكر براحتها
_ محمد:- لسة هستنى دانا مصدقت

 

 

 

_ ادهم:- يبني اهم حاجة انك عايش معاها وتحاول بقا تراضيها وتصلح اللي انت هبب’ته
_ محمد:- هعمل عشانها اي حاجة , بس مقولتليش فين محمد
_ عادل بكل أسى:- للاسف ما’ت ربنا يصبر أية أما تفتكر وتعرف
_ محمد:- يعني دلوقت أية ملهاش غيرنا احنا واخواتها
_عادل:- محنا هنعرف أخواتها عشان ده من حقهم بس ياخدو حذرهم ف التعامل معاها
_ محمد :- تمام اروح انا بقا اشوف شغلي
_ ادهم بغمز’ة :- شغل ايه يبو شغل بكاش
_ محمد:- حقي يسطا دانا بقالي كتير مستني أما استويت
_ عادل:- طب احترموا نفسكم بقا
_ محمد قرب منه ولايه على رأسه:- لو يرجع بيا الزمن كنت أنا اللى بوست رجلك يوم مجوزتهاني ، بس كدا هتفضل دعاء
_ عادل:- منا قولتلك لحد اما تفتكر وبعدها نرجعها اية تاني وتصلح كل حاجة
_ محمد؛- تمام يابابا سلام انا بقا انا رايح لمراتي
___ محمد دخل عند دعاء ___
_ محمد؛-:دودو دودو حبيبتي انتي فين يامراتي الغالية
_ دعاء باستغر’اب حطت أيدها على جبهته :- انت سخن ،عيان فيك حاجة يعني
_ محمد لف أيده على وس’طها :- الله فيها حاجة دي مراتي وبدلعها
_ دعاء :- دلوقتي بقيت مراتك ابعد عني يامحمد

 

 

 

_ محمد:- اسف عارف اني غلطت ف حقك كتير بس اوعدك اني هعوضك
_ دعاء بدل’ع :- ابعد عني بقا على اساس انك كدا محيت اللي كنت بتعمله فيا وبعص’بية:- أبعد عني
_ محمد ضمها اكتر:- يبت بقولك هعوضك ومع الوقت هتتاكدي من كلامي انا بحبك والله بخبك
_دعاء:- طب وآية
_محمد:- تعرفي انتي لو تعرفي أية هتحبيها انتي كمان وهياجي الوقت وتعرفيها وتعرفي انها تستاهل ومش هتزعلي من كلامي
_ دعاء:- أبعد عني بقا ويلا روحلها مش هي تستاهل يلا أبعد
_ محمد ضحك:- سيبك من أي حاجة دلوقت المهم اني بحبك واللي يهمك انك انتي الوحيدة اللي ف قلبي
_ دعاء :- بجد يامحمد
_ محمد:- اه ياقلب محمد ،يلا بقا
_ دعاء:- يلا ايه
_ محمد :- افهمي بقا
_ دعاء ضحكت بخجل:- اه ياق’ليل الادب

 

_____ عدى وقت ومحمد كان راجع من شغله دخل لقي أية قاعدة عالسرير ولفة ايديها على رجلها بصتله والدموع بتنزل من عينيها
_ محمد جري عليها :- مالك يادعاء مالك حصل ايه ياحبيبتي
_ دعاء:- فين ابني يامحمد فين ادم ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لانها امي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى