رواية تقي الزين الفصل السابع والعشرون 27 بقلم فاطمة حسن
رواية تقي الزين الجزء السابع والعشرون
رواية تقي الزين البارت السابع والعشرون
رواية تقي الزين الحلقة السابعة والعشرون
تاني يوم زين صحي وخد دش
زين طلع من الحمام بينشف شعره قرب من تقي الي نايمه على السرير
زين باسها علي خدها وصحها بهدوء
زين. تقي. تقي اصحي يلا قومي
تقي بنوم. سيبني انام شويه بالله
زين. لا ويلا قومي علشان نلحق الدكتور. هنزل اخلي امي تعملك فطار القيكي نازله وراي
تقي هزت راسها بنوم
وزين نزل
زين دخل المطبخ عند امه
زين بحب. صباح الخير يا ست الكل
فاطمه. صباح النور يا ضناي
زين. ممكن بس تجهزي علشان عندنا مشوار لحد الدكتور
فاطمه بخضه. انت كويس يا حبيبي
زين. انا كويس دي تقي
فاطمه بلهفه. ماله انا هطلع اشوفها
فاطمه طلعت ع فوق
….
عند ياسمين
كانت نايمه هي وضي
تلفون ياسمين رن وكان ايهم
ياسمين بنوم. الو
ايهم فضل ساكت شويه وبعدين رد
ايهم. اجهزي انا في الطريق
ياسمين قفلت و قامت من غير متصحي ضي
…
عند زين
تقي نايمه على السرير ودكتوره بتكشف عليها
تقي كانت متوتره لدكتوره تعرف انها كانت بتاخد حبوب لمنع الحمل رغم ان هي بطلته من فتره
الدكتورة طلعت لزين الي مستني علي المكتب وهي مبتسمها
الدكتوره. الف مبروك يا دكتور زين المدام حامل
فاطمه فجاء زغرطت بفرحه وطلعت فلوس لدكتوره
فاطمه. بجد يا دكتوره
الدكتوره ضحكت. اه جد الجد كمان
فاطمه بصت لزين بفرحه
فاطمه. مبروك ياحبيبي
زين بص علي تقي الي قاعده وتوتر باين عليها
زين بهدوء. يلا
تقي مشيت مع زين وهي في عالم تاني
طول الطريق وفاطمه عماله تتكلم بفرحه
بعد شويه كان زين وصل وتقي طلعت ع فوق علطول زين لسه هيطلع وراها فاطمه مسكته من ايده
فاطمه. هي بس مصدومه
زين هز راسه وطلع
لقي تقي قاعده على السرير وسرحانه
زين قعد جنبها ولف وشها ليه
زين. مش عايزه تخلفي
تقي. ا.. انا بس اتفجائت و و يعنى مش مستعده وخفت
زين. هي اول مره بتبقا كدا بس متخفيش امي معاكي وهي هتعلمك كل حاجه
تقي هزت راسها
وزين قام دخل الحمام
زين. اهدي كدا ومتخفيش
….
عند معتصم واقف وهو ضي في المطبخ
ضي بيضق. بس بق يا معتصم
معتصم كل شويه يغلس عليها مره بيتلافه حاجه من فقيها و مره بيشرب
معتصم. هو انا كلمت
ضي نفخت بضيق
معتصم قرب وحط ايده على ضهرها وهو بيجيب حاجه
ضي مره وحده ضربته بالمعلقه الي في ايدها
ضي رجعت لورا بخوف
ضي انا والله مش قصدي
ضي جريت اول ما معتصم اتحرك علشان يمسكها
ضي بخوف. والله مش قصدي انت الي بتغلس عليا
ضي صرخت بقوه لما معتصم مسكها من رجلها وقعت على الكنبه
معتصم كرز في عنيها وهو بيرجع شعرها لورا
معتصم. ليه ي ضي بطلتي تبقي زي لاول
ضي. ع.. علشان انت مبقتش زي لاول
معتصم. لا والله زي ما انا معتصم
ضي سكتت وفضلت تبصلها معتصم ميل يبو*سها بعدين
…
عند ايهم
اول ما وصل قلع هدومه وترما علي السرير ياسمين بصتله بهدوء وقامت تلم الهدوم
ياسمين حطتهم في الغساله ورجعت لقيت ايهم بيحرك ايده على رقبته بوجع
ياسمين قربت و عملتله مساج
ايهم اتنهد وغمض عنيه
شويه وايهم اتكلم
ايهم. ياسمين
ياسمين…
ايهم كمل
ايهم. الي حصل اول يوم جوازنا انا مكنتش عايزه، كنت داخل اتكلم معاكي بس منظرك وانتي ماسكه السكينه خلاني عايز اسبتلك لو عايز حاجه هعملها
ياسمين وقفت ودموع ف عنيها
كانت لسه هتقوم بس ايهم لف ومسك ايدها
ايهم بندم. والله مكنت عايز دا يحصل
ياسمين نفضت ايدها وقامت تجري
….
عند زين طلع من الحمام بينشف شعره
زين لقي امه قاعده مع تقي وجيباله طبق فكه
زين اتجه للمرايه يسرح شعره
فاطمه. اول حاجه تاكلي طبق الفكه دا كله وبلاش حركه مش عايزه حركه خالص ماشي
تقي هزت راسها
فاطمه مسكت ايدها بحنيه
فاطمه. متخفيش يا حبيبتي
تقي عنيها اتملت دموع ومره وحده حضنت فاطمه
فاطمه طبطبت عليها
كل دا وزين متابع بهدوء
فاطمه. ربنا يرحمها يا حبيبتي
تقي بعياط. كان نفسي تبقا معاي اوي
فاطمه. قولي الحمدلله يا حبيبتي
فاطمه. همشي انا دلوقتي يا حبيبتي
فاطمه مشيت
زين قرب من تقي ومره وحده خد تقي في حضنه
تقي من غير متحس
تقي. مسبنبش يا زين
زين. هششش
….
بليل عند معتصم
قرب من ضي علشان يصحيها
معتصم بهمس. ضي
ضي فتحت عنيها بنوم
ضي. الساعه كام
معتصم. 10يلا قومي خدي دش وتعالي علشان ناكل انا حضرت العشاء
ضي قامن وهي بتشد التيشرت بتاع معتصم عليها
معتصم ضحك. والله على اساس اني مشفتش حاجه
ضي بخجل. سافل
بعد شويه معتصم وضي كانوا خلصو لاكل وضي لمت الصحون و معتصم عمل فشار وجابو فيلم
معتصم خد ضي في حضنه وهم بيسمعو الفيلم
معتصم بهمس. بحبك يا ضي عيوني
…
ايهم قاعد في المكتب ومركز في الورق الي قدامه
ايهم همس وهو بيرجع راسه لورا
ايهم. اي يا ايهم مش هقدر ولا اي
ياسمين خبطت و دخلت بالقهوة
ياسمين حطت للقهوه ولسه هتطلع لمتحت ورقه
ياسمين مسكتها وركزت فيها شويه
ياسمين. علي فكره انا اقدر اسعدك في الحسبات دي
ايهم. بجد ي ريت والله
ياسمين سحبت الكرسي الي قدامه وقعت وفضلت تضبط الحسبات
…
تاني يوم
تقي صحيت علي صوت تلفونها
تقي بصت جنبها ملقيتش زين
تقي ردت على التلفون
تقي بنوم. الو
زين بحب. صباح الخير
تقي. صباح النور
زين. متتخركيش من مكانك وامي هتجبلك الفطار لحد عندك
تقي. انت فين
زين. سفرت القاهره عندي شغل مهم
تقي. هتجي امتى
زين. مش هطول اخر اليوم
تقي. هستناك
زين. خدي بالك من نفسك.
زين قفل وتقي قامت تتدخل الحمام
…..
عند ايهم كان نايم علي المكتب و الورق قدامه
صحي علي صوت ياسمين
ياسمين. ايهم الساعه 10
ايهم مسح علي وشه
ايهم. معلش ممكن تعمليلي فنجان قهوة
ياسمين ياسمين هزت راسها ومشيت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تقي الزين)