روايات

رواية مرادي الفصل السابع 7 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل السابع 7 بقلم شهد

رواية مرادي البارت السابع

رواية مرادي الجزء السابع

رواية مرادي
رواية مرادي

رواية مرادي الحلقة السابعة

حور قفلت الباب وفضلت تتنطط من الفرح من كلام مراد وحضنت الشوكلاتهه ♥
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عدي اليوم وتاني يوم مرحتش الجامعهه علشان اريح قبل السفر واجهز حاجتي وطبعاا نمت طول اليوم وصحيت علي 10 بليل
✨لقيت رساله من مراد علي الجروب ✨
اننا هنسافر علي الفجر وكلو يجهز علشان مناخرش
والكل رد وانا كمان وقولت تمم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفعلا عدي الوقت بسرعه ولميت حاجتي ولبست حاجه مريحه علشان السفر وقولت لماما انها تبات مع طنط علشان متبقاش لوحدها وماما وافقت سلمت عليها وطلعت لقيت مراد ومنه طلعين من شقتهم
مراد: خلصتي يحور
انا ببتسامه: اه خلصت
مراد: طب يالاا علشان ادهم مستني تحت

 

انا ومنه: يالاا
نزلنا وشوفنا ادهم وسلمنا عليه وقرارو كل واحد ياخد عربيته ونسافر مرسي مطروح في الشاليه بتاع ادهم
مراد: كان متلخبط مش عاوز حور تركب مع ادهم مع بعض
وبرضو مش عاوز اخته بس هو واثق تماما في ادهم
بيبص عليهم لقي ان منه عماله تضحك وتهزر هي وادهم وحس ان منه بتحب ادهم فا قرر ينادي منه
مراد بصوت عال: منه تعالي
منه: ها يمراد.
مراد: بكل صراحه تركبي معايا انا وحور ولا تروحي تركبي مع ادهم
منه بكسوف: اللي تشوفه يمراد
مراد بضحك علي اخته اللي كبرت وشافها بتحب: خلاص روحي مع ادهم
منه بفرحه: شكراا يمرادد
مراد: ادهم منه هتركب معاك وحور معايا
وفي نص الطريق لو صدعت منها هاتها 😂😂😂
منهه بزعل: ماشي يمرادد🥲🙂

 

مراد: خلاص خلاص بهزر😂😂😂♥
وكل دا وحور متوتره من فكره هتركب مع مراد لوحديهم هيا واثقه فيه ثقه عمياء وبيركبو علي طول مع بعض بس دا سفر وهيبقا اكتير من 8ساعات مثلا وفي نفس الوقت مبسوطه انها هتكون معاه😂♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وخلاص كل واحد ركب واتحركو
✨في عربيه مراد✨
مراد ببتسامه: اي غريبه ساكته انهارداا
حور بكسوف: هاا لا عادي
مراد بضحك: طب انتي مبسوطه ولا اي مش فاهم
حور ببتسامه اه مبسوطه اووي تعرف انا اديلي كتير مسافرتش اخر مره سافرت كانت قبل بابا الله يرحمه ما يموت
مراد ببتسامه حنو لحور: الله يرحمه طب ومكنتيش بتطلعي لي مع صحابك في المدرسه
حور: لا علشان ماما كانت بتخاف اطلع مع ناس معرفهاش
مراد: اديكي مسافره ومعايا وبيغمز
حور بتفاجي من حركه مراد: فضلت تضحك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في عربيه ادهمم✨
ادهم: تعرفي انا زمان مكنتش بطيقك بس سبحان مغيرالاحوال
منهه بزعل طفيف: ولي دا ان شاءلله مكنتش بطيقني يااستاذ ادهم
ادهم: لاء متزعليش وحياه امك انا بقلك زمان لاكن دلوقت مش عارف نظرتي اتغيرت
منه بكسوف: نظرتك اتغيرت ازاي يعني
ادهم ببتسامه وغمزه اخر كلامه: يعني زمان كنتي طفوليه اووي مكنتش بحب كدا علي انك كنتي كبيره. ولحد الان برضو طفوليه بس حبيت اووي كدا دلوقت
منه بضحك بكسوف ومتردش عليه وتسكت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨ في عربيه مراد✨

 

حور: متشغل حاجه نسمعها
مراد: تحبي تسمعي اي
حور: هسمع من ذوقكك
مراد: تمم زوقي زوقي مراد شغل اغنيه لعمرو دياب رومانسيه وماله لو ليله توهنا بعيد وسبنا كل الناس
ومراد: طول ما الاغنيه شغاله عمال يبص علي حور
وحور: طبعاا هتموت من الكسوف ومن كلمات الاغنيه اللي مشغلها مراد
مراد: عمال يضحك علي كسوف حور خلاص خلاص هقفلها وبعدها شغل اغاني عاديهه😂♥♥♥♥
حور: بس بقا يمراد في اي وكمان اي اللي غيرك 😂
مراد: انا متغيرتش انا طول عمري كداا بس انتي مش ملاحظه
حور: م واضح😂😂😂
بقولك صح هو لي مرحناش كلنا في عربيه واحده ولي منه مجتش معانا
مراد: علشان هناك هنبقا محتاجين العربيتين ولي يعني عاوزه منه مش عاوزه تبقي معايا
حور: لا والله بس يعني ركبتها مع ادهم لوحدهم
مراد بغمره: طب نا انا وانتي لوحدينا😉♥
حور بكسوف: بس بقا مش بهزر
مراد: انتي منه مش قايلالك حاجه عن ادهم
حور: زي اي مثلاا
مراد: بتحبه مثلاا
حور: لا عمرها مفتحت معايا كلام زي كدا
مراد: منه باين عليها بتحب ادهم ودا باين من عنيها وانا كنت هخليكي انتي وهيا تركبو معايا بس لما شوفتها انهردا بتضحك وتهزر معاه قولت اسالها لو عاوزه تركب مع ادهم ولا انا وبان من كلامها انها عاوزه تركب معاه ولما قولتها تمم فرحت بس كدا يستي
حور: الله بجد يبنت اللزينه طب انا لما اشوفها هموتها والله علشان تفكر في حاجه زي كدا ومتقليش
مراد بضحك: بس بشويش عليها 😂😂😂😂
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــ

 

واخيرا وصلنا بعد تعب السفر اكتر من سبع ساعات وصلنا الشاليه كل واحد يشوف اوضته علشان ينام
مراد: اي ي ادهم اوضه منه وحور فين
ادهم: تعالو اوريكو الاوضه بتااعتكم وبعد ما عرفو اوضتهم ادهم اضاف: وانا ومراد الاوضه اللي جمبيكم تمم
مراد: يالاا نامو وبكرا نشوف هنعمل اي
وفعلا كلو نام واول واحده صحيت كانت حور لبست ونزلت. في الجنينه وقعدت تتفرج علي المكان واد اي المكان جميلل اووي وبعدها لقت خطوات جايه عليها وكان مراد
مراد: كنت افتكر هتنامي اكتر من كدا بس صحيتي اول واحده اهو
حور:اصل طلاما المكان غريب عليا مش بعرف انام
مراد: اهااا قولي كداا طب البشوات التانين يصحيو ونشوف هنعمل اي تعالي ناكل حاجه جوا
حور: ياريت دا انا هموت من الجوع
مراد بضحك: طب يالللا
ودخلو المطبخ وكان مراد بيدور علي اي حاجه تتاكل وكان مفيش اي حاجه غير جبن وعيش
مراد: مفيش حاجه غير جبن الذكي ادهم مقالش ان مفيش اكل
حور بضحك علي طريقته: خلاص عادي ناكل جبن دلوقت ولما يصحيو وننزل نبقا نشوف هناكل اي وسع كدا علشان اعمل سندوتشات

 

مراد وهو واقف بيركز في كل اللي بتعمله ومبتسم وهي بتعمل السندوتشات
حور: يالا انا خلصتت وبتعيد الجمله تاني وهي شايفا انه سرحان فيهاا
حور بضحك وصوت عالي شويه: مرااااادد
مراد: هااااا معاكي قولي
حور وعماله تضحك: يعم بقولك خلصت السندوتشات مش هتاكل
مراد:يستي هاكل الله
وهما بيكلو كانت منه صحيت ونزلتلهم تحت
وبعدها بشويه كان ادهم
مراد: اهلاااا بانايمين طول اليوم مش يالاا ننزل ولا تكملو نوم لسهه
منه: والله لو عليا اكمل نوم بس يالاا ننزل
ادهم: لا يعم انا هنزل
حور بضحك: اصلا لو نامو تاني انا هنزل لوحدي مليش دعوه
مراد: لا محدش هينام تاني اصلاا كل واحد يجهز يالا ولما تخلصي يمنه و ي ادهم اكلكو هنا تمم
منه. وادهم: تمم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

خلصنا ونزلنا قعدنا علي كافيه علي البحر وكان الجو يهبلللل
حور اول ماشافت البحر قعدت تنطط وتضحك بصوت عالي
ومراد مبسوط انه شايفها مبسوطه
ومنه مش من محبي البحر اووي بس بتحب تقعد تتفرج عليه
ادهم كان عادي برضوو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قاعدين وكنا بنتكلم ونضحك ونهزر مع بعض وبعدها حور لقتهم هما بيتكلمو راحت قامت تتمشي علي الرمله والبحر
وبعدها قعدت علي الرمل وسرحانه في البحر و
فجااااااااااااااءهه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى