رواية مأساة طفولتي الفصل العاشر 10 بقلم جيجي رمزي
رواية مأساة طفولتي البارت العاشر
رواية مأساة طفولتي الجزء العاشر
رواية مأساة طفولتي الحلقة العاشرة
الطبيب : ايوة هو عندة ورم خبيث ف المخ
هيثم بعدم اهتمام ايوه : يعني هيمو.ت ولا ايه يا دكتور الطبيب بعمليه : والله الاعمار بيد الله بس احنا هنعمل اللي علينا ونعمل له العمليه عشان نستأصل الورم ده ولو نجحت يبقى الخطوره كده اتشالت من على حياته انما لو فشلت لا قدر الله يبقى هو ونصيبه بقى في الحياه
هيثم بتفكير : طب والعمليه دي تتكلف كام يا دكتور
الطبيب بنظره عمليه : والله بتتكلف حوالي 240 الف جنيه هيثم بصدمه : كام ثم تحدث في سره وقال : لا ده يمو.ت احسن اوفر له
هيثم بجديه :طيب يا دكتور هو حالته ايه دلوقتي وايه المطلوب اللي لازم يتعمل
الطبيب : بص انا هكتب له على علاج مؤقت لحد ما احدد له ميعاد العمليه وتوفر له المبلغ المطلوب
هيثم : يعني يقدر يروح معايا دلوقتي يا دكتور
الطبيب : ايوه هو هيفوق كمان ساعتين وتقدر تاخده وتروحو وتشتري له العلاج اللي هكتب لك عليه واهم حاجه ياخده في مواعيده وان شاء الله انا لازم احدد له العمليه في اقرب وقت عشان نسبه الخطوره ما تزيدش على حياته فانتم توفروا المبلغ باقصى سرعه
هيثم بلامبالاة : ان شاء الله ي دكتور
اخرج هيثم هاتفه من جيبه ثم قام بالاتصال على سوزي
هيثم : ايوه يا سوزى هانم الواد اللي انت بعتاني معاه المستشفى طلع عنده ورم في المخ يا حرام وشكله هيمو.ت لو ما عملش العمليه وانت عارفه العمليه بتتكلف كام حوالي ربع مليون
سوزي بخضه : يا نهار اسود هيمو.ت بس ده شكله كيوت خالص وراجل اوي في نفسه بقول لك ايه يا هيثم لما يفوق هاتوا على شقتي وتعالى
هيثم : نعم يا اختي هو انا هعمل كل ده ببلاش ولا ايه انت ناسيه اللي احنا اتفقنا عليه
سوزي بتأفف يا هيثم عارفه هاته بس وتعالى واوعدك يا سيدي ليك سهره عندي ما حصلتش
هيثم بخبث : اه اذا كان كده ماشي سلام يلا لحد ما يفوق سوزي : سلام
….
جوليا : ناوي تعمل ايه يا عبيده مع اللي اسمه محمد ده
عبيده بشر : ده حسابه تقيل اوي معايا انا مش هرحمه بس يقع تحت ايدي
جوليا: وهتعرف مكانه ازاي واللي في بطن ده هعمل فيه ايه وهقول لبابا ايه
عبيده بغضب : ما الغلط مش عليه لوحده ياهانم الغلط عليكى انتى كمان ما سمعتيش الراجل كان بيقول ايه بتنامى معاه برضاكى يا هانم يعني تستاهلي كل اللي يجرى لك بس مش معنى كلامي ده اني مش هنتقم منه ومش هتتعاقبى انتى كمان لا انت هتتعاقبي نتيجه اللي انت عملتيه ده بس ما تخافيش مش هقول لابوكي انا هعاقبك بطريقتي بس لما نرجع ايطاليا
جوليا بخوف انا اسفه والله يا عبيده انا عارفه ان ما ليش حق ادافع عن نفسي بس انا فعلا غلطانه وضعفت في لحظه المفروض ما اضعفش فيها
عبيده بسخط : اجلي الكلام ده دلوقتي مش وقته
جوليا بتردد : طيب وانت هتوصل لمحمد ازاي
عبيده بثقه : انت ناسيه اني ليا شركاء في مصر ولا ايه ومقدم لهم خدمات كتير يعني اقل واحد فيهم يتمنى يخدمني وانا مش ساكت اصلا في ناس بيدوروا عليه بامر مني اهم حاجه دلوقتي اني ما اشوفكيش بره اوضه الاوتيل ده خالص مفهوم
جوليا بخوف وطاعة : حاضر
…..
امل بحنان : قومي يا حبيبتي روحي دروسك ما تعمليش في نفسك كده انت ما لكيش ذنب في اللي حصل وهو اكيد ربنا هيعاقبه ده بلاء من ربنا يا حبيبتي لازم نصبر عليه وان شاء الله ربنا هيجازيكى خير
جناببكاء : ومين هيرضى بيا يا ماما وانا كده مين هيرضى بواحده مش بنت بنوت وكمان ما اتجوزتش هيقولوا عليا ايه يا ماما
امل بدموع على ابنتها : يقولوا اللي يقولوا يا حبيبتي احنا ما يهمناش كلام الناس اهم حاجه انك قدام ربنا بريئه وشريفه ومظلومه وربنا اكيد هيظهر الحق ومحمد هياخد جزاؤه وربنا هيبين للكل انك مظلومه انا متاكده قومي يا حبيبتي اغسلي وشك وروحي دروسك وما تحطيش في دماغك خالص ولا كأن حاجة حصلت عيزاكى تشرفينا وتجيبي مجموعه عالي كده
جنا وهي تقبل مقدمه راس والدتها : حاضر يا ماما هروح
حاضر
….
سوزي وهي تنام عا.ريه في حضن محمد
سوزي بدلع : بس انت حضنك حلو اوي يا ميدو
محمد بمشاكسه : حضنى بس سوزي بمياعة: ههه لا كلك على بعضك قمر
محمد بغل : طيب انا عايز منك خدمه قبل ما امو.ت عشان امو.ت مستريح
سوزي بحزن :انا مش قادره اصدق انك عندك كانسر ازاي الحلاوه دي كلها بس تبقى عندها كانسر
محمد بغضب :مش مشكله انا كده كده ميت ميت بس انا لازم اشفي غاليلي من حد كده
سوزي بدلع انت تؤمر يا ميدو قولي بس عاوز ايه وانا عينيا ليه ليك
محمد : هقولك
……
هيثم : ايوه يا باشا حطيت لهم كاميرات في اوضه النوم وانا مراقبهم حاليا بس في حاجه غريبه جدا هتحصل يا باشا بيتفقوا ان هم هيخطفوا بنت اسمها جنا وحضروا كل حاجه وحاليا الخطه هتتنفذ
مجهول بغضب : نعم هيخطفوا مين طب اقفل اقفل وابعتلي عنوان ز.فته اللي اسمها سوزي دي
هيثم: حاضر يا باشا العنوان….
…
خرجت جنا من الدرس هي وشروق كانوا يسيرون بهدوء لا يتحدثون كالعاده الى ان مرت من امامهم سياره سوداء عاليه تم فتح بابها بسرعه رهيبه وفي اقل من الثانيه كانت جنا في في السياره
..
فى منزل سوزى
كانت جنا تقف منهارة من البكاء الى ان تم رفع القناع من على وجهها
جنا بصدمة : محمد انت اللى عملت كده
محمد باستفزاز : اعمل اى بقا يا بت خالى بحبك واللى بيحب حد لازم يدفن معاه وانا قررت ان انا وانتى هنمو،ت مع بعض
والنهاردة
ثم اخرج المسد،س من جيبه وخرجت طلقة مدوية استقرت فى….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مأساة طفولتي)