روايات

رواية بداية الإنتقام الفصل السادس 6 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام الفصل السادس 6 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام الجزء السادس

رواية بداية الإنتقام البارت السادس

رواية بداية الإنتقام الحلقة السادسة

يامن (بغضب شديد)_فه……..د إنت بتعمل ايه
فهد _ يامن فى ايه إنت بتزعق كدا ليه
فى اللحظة دى يامن جرى على فهد ونزل ضر*ب فيه كأنه عد*وه مش صاحبة. ولا قريبة
يامن(بغضب)_انت ازاى تعمل كدا انا أمنتك على بيتى وأمنتك على ورد ازاى تعمل كدا …وبيض*ربه بالب*وكس فى وشه
فهد _ إسمعنى يا غ*بى
يامن(بزعيق)_ أسمع ايه …ايه اللى انت عملت فى ورد دا
فهد (وهو بينهج من الضرب)_انا ما عملتش حاجة يا يامن إسمعنى بس انا نزلت لقيت شباب بيحاولوا ياخدوها
يامن _إخرس ياز*بالة فيروز كان عندها حق إنت شخصية زبا*لة وخسارة فيك كلمة أخويا
ورد(بصريخ)_كفاية بقا ….كفاية حرام عليك هو ما عملش حاجة إبعد عنه بقا (كانت بتضرب يامن فى دراعه)
يامن زقها بعيد عنه_ بعد اللى عملوه فيكى وبرضو بتدافعى عنه ايه كنتى مبسوطة معاه ولا ايه
ورد ضر*بته بالقلم_إخرس ق*طع لسانك انا أنضف منك ومن عشرة زيك أنا معرفش كنت بحبك على ايه إنت طلعت زب*الة اوى ازاى تشك فيا كدا
يامن _ وانا ميشرفنيش إن واحدة زيك تحبنى إنتى واحدة رخي*صة وأنا هدفعك تمن القلم دا غالى
ورد(بدموع)_ق*طع لسانك انا أنضف منك مية مرة
فهد _ خلاص ياورد يلا بينا من هنا
يامن _ ايوا روحوا كملوا سهرتكم وقذا*رتكم بعيد عننا
فهد (مسك ليقت يامن بغضب)_إنت زودتها اوى يا يامن وكلمة كمان هتشوف منى اللى عمرك ماشوفته
يامن(بسخرية)_ايه جيت على الجرح ولا ايه ما إنتوا الإتنين زبا*لة زى بعض
ورد (بدموع)_علشام خاطرة يا فهد يلا من هنا انا مش عايزة أسمع كلمة زيادة
فهد _ يلا ياورد دا بنى أدم مايستاهلش كلمة زيادة يلا
….وبعدها سابوا يامن ومشوا وهما ماشيين ورد كانت بتعيط جامد ومش مبطلة بُكى على حالها وعلى قلبها اللى فكر فى يوم يحب شخص زى دا
فهد _ كفياكى عياط بقا ياورد مامتك لو شافتك كدا هتتخض عليكى اوى
ورد (بدموع)_مش قادرة أبطل عياط انا قلبى وجعنى اوى على حالى وعلى اللى حصل انا إزاى كنت بحب شخص زى دا
فهد _ مش وقته الكلام دا دلوقتى …دلوقتى خدى الجاكت دا. وإلبسيه علشان مامتك ما تحسش بأى حاجة وإبقى إتصلى على صاحبتك تبقى تجبلك اى حاجة معاها علشان تلبسيها
ورد _حاضر
______________بقلم زهرة الجناين (شيماء محمد)
سمية _ يارب خير البنت إتأخرت اوى كدا ليه يارب خير
…وهنا ورد دخلت الأوضة وهى بتبكى جامد وفهد معاها ….
سمية (بخضة )_مالك يابنتى فيكى ايه …إنتى بتعيط كدا ليه
ورد _ مفيش يا ماما انا كويسة كنت قاعدة برا زعلانة على خالتو وإنتى عارفة انا بحبها قد ايه
سمية (بحنية)_هتبقى كويسة يا بنتى ماتقلقيش ..هى هتقوملنا بسلامة وهتبقى كويسة
ورد_ إن شاء الله يا ماما
سمية _ الا إيه الجاكت اللى إنت لابساه دا
ورد(بتوتر)_أصل ……أصل وانا كنت قاعدة برا بردت فجأة وفهد كان بيجيب حاجة من برا وشافنى وأعطانى الجاكت بتاعه
سمية_ كتر خيرك يابنى إحنا تعبناك معانا اوى
فهد _ ولا يهمك يا طانط تعبكم راحة …..هنا يامن دخل الأوضة
سمية _ كنت فين يابنى ورد رجعت اهى
يامن (ببرود)_مفيش ياخالتو كنت بدور على حاجة مهمة بس لقيت الحاجة دى ماتستاهلش وطلعت حاجة رخي*صة اوى
سمية _ خير يابنى
________________________________
_جاسر بيه فى مكالمة علشان سعادتك
جاسر(بحدة) _ تمام هاتها
….جاسر سمع المكالمة وإتعصب جامد ورزع التليفون فى الأرض….
جاسر (بغضب شديد )_يا بنت الك🦮ااااااااااااااالب يابنت الك*لب ..إسمع يلا تقب وتغطس وتجبلى فيروز بنت الك**لب دى إنت سامع
_أوامر سعادتك يا جاسر بيه
جاسر (بشر )_إن ما ندمتك ودفعتك تمن اللى إنتى عملتيه يا فيروز ميبقاش إسمى جاسر
_________________________
….فى مكتب أشبه بمكتب فخم جدا قاعد فيه راجل كبير فى السن ظاهر عليه علامة الظلم ….
عزت_ ياااااه وحشتينى اوى بعد إللى عملته وبرضو مش عايزة تبقى معايا انا مش هسكت إلا لما ترجعيلى تانى حتى لو هضحى بأغلى حاجة عندى إنتى عارفة انا كان لازم أعمل كدا علشان ترجعيلى بس لسا ماجاش الوقت اللى ترجعيلى فيه
…..باب المكتب خبط ودخل شخص …….
عزت (بإبتسامة )_ اهلاً. يا ……فهد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بداية الإنتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى