روايات

رواية جحيم الأسد والمتمردة الفصل الرابع 4 بقلم ريم أبوسعدة

رواية جحيم الأسد والمتمردة الفصل الرابع 4 بقلم ريم أبوسعدة

رواية جحيم الأسد والمتمردة البارت الرابع

رواية جحيم الأسد والمتمردة الجزء الرابع

رواية جحيم الأسد والمتمردة
رواية جحيم الأسد والمتمردة

رواية جحيم الأسد والمتمردة الحلقة الرابعة

في غرفة أسد كانت سارة تقف خائفة لا تعلم ماذا تفعل
أسد بضحك ووضع يده على خصرها وسحبها له بقوة: انتي مراتي وده حقي وياريت أخده برضاكي أحسن ما أخدة غصب عنك.

سارة بخوف: بس انا مش بحبك واكيد انت مش هتجبرني على حاجة أنا مش عايزها

أسد باستهزاء: ولا انا بحبك بس هعمل كدة علشان أعلمك الادب وتعرفي ازاي تردي عليا تاني

اما سمر فكانت تقف أمام القصر تتحدث إلى الحراس أن يتركوها لكي تدخل
أحد الحراس بقوة: حضرتك مش هينفعي تدخلي مفيش معاد لحضرتك وممنوع دخول أي حد القصر بدون ما أخد الإذن من كبار القصر.

 

 

سمر بقوة أكبر: بقولك ايه ما انا مش همشي من هنا غير لما ادخل وأشوف اختي انت فاهم.

الحارس بعدم فهم: اختك مين ؟

سمر بغضب شديد:اختي اللي الباشا بتاعكم اجوزها غصب

قاطعها في الكلام صوت سيارة فخمة تقف أمام القصر ويعطي كلاكسات كتير

أحد الحراس: بقولك أية امشي من هنا يلا خلى الباشا يدخل

عمر بعصبية وهو ينزل من السيارة ويتجة ناحية الحراس: انا بقالي دقيقة واقف مش بتفتحوا البوابة لية ثم نظر إلى سمر التي كانت تنظر إليه باستغراب شديد

وتحدثت بكل ثقة: يا بجاحتك يا اخي انت جاي وراية هنا كمان ايه حضرتك دكتور هنا كمان وجاي تشرح محاضرة.

 

 

لسة الحراس هتتكلم شاور لهم عمر بايدية علشان يسكتوا ونظر إلى سمر بغضب: ممكن اعرف انتي هنا بتعملي ايه؟

سمر بسخرية: وانت مالك اصلا انا اروح اي مكان يعجبني على فكرة وإذا كنت مفكر أن أنا ممكن اخاف منك علشان انت حضرتك دكتور في الجامعة تكون بتحلم انا مش بخاف من حد ومن فضلك امشي من هنا وياريت ما تمشيش وراء بنات الناس تاني وكم……

سمر كانت لسة هتكمل كلامها ولكن سكتت عندما وجدت عمر يقترب منها

نظرت له سمر بخوف وقالت: في أية انت بتقرب مني كدة ليه انا ممكن اصوت والم عليك الناس على فكرة.

عمر وهو يقترب منها أكثر وتحدث بصوت هادئ في أذنيها: صوتي انتي هنا على فكرة في قصري وبقيتي تحت رحمتي يا حلوة.

سمر بصدمة وهي تنظر إليه: قصرك !

عمر بنفس الهدوء: أيوة قصري دخلتني هنا باردتك بس مش هتخرجي غير باردتي انا.

في الكافية
ملك ببكاء: حضرتك متعرفش حاجة متعرفش يعني ايه تحط ثقتك كلها في شخص وفي الاخر الشخص ده يخذلك ويخونك متعرفش يعني ايه تفقد الثقة في كل اللي حواليك.

كريم وهو يحاول تهدئتها: بصي انا مش فاهم انتي بتتكلمي عن ايه بس صدقيني اي كان اللي انتي عملتية مش مبرر انك تسكتي وتخلي شخص يهددك ويبتزك كلنا بشر وبنغلط وانتي ممكن تكفري عن غلطك ده بس بعد ما تقفي قدامة وتفهمي اي حد يقف في طريقك انك مش ضعيفة.

 

 

ملك بصراخ: بس انا مغلطش انا معملتش حاجة غلط صدقني انا بريئة بس المجتمع مش هيصدق ده المجتمع هيصدق اللي هيشوفة وبس.

كريم: بس ممكن تثقي فيا وصدقيني هجيبلك حقك.

ملك وهي تنظر له: هتجيبلي حقي من مين بالظبط يا حضرة الظابط يا تري هتحيبلي حقي من صحبتي اللي خنتني وخدعتني ولا من الشخص اللي حبيته وخان حبي وثقتي.

كريم: اي كان المخطئ هحاول اجيبلك حقك منه ده لو انتي مظلومة فعلاً.

فجأة موبيلها رن نظرت في الهاتف ومسحت دموعها بيدها وتحدثت بقوة : الو أيوة يا ماما
ثم تحدثت بصدمة بتقولي أية أنا جاية حالا يا ماما مسافة السكة.
ثم ذهبت مسرعة

كريم كان يحاول أن يتحدث إليها ولكنها لم تترك له الفرصة لذلك واوقفت تاكسي وذهبت

أما كريم فأخذ سيارته وذهب وراء منها.

في غرفة أسد
قام أسد بخلع القميص الذي كان يرتدية ونظر إلى سارة التي نظرت إلى الأسفل بخوف عندما رأته يفعل ذلك وتحدثت: أسد ارجوك بلاش تعمل كدة

ولكن أسد لم يستمع إليها وقام بتمزيق الفستان التي كانت ترتدية

 

 

سارة بصدمة من فعلته قامت بضربة بالقلم

أسد بعصبية: بتضربي مين يا واطية يا زبالة والله لخليكي تلعني اليوم اللي فكرتي فيه بس تعملي كدة

ثم صفعها على وجهها وقعت على أثرها على السرير ثم انقض عليها كأنها فريستة وأخذ يقبلها بعنف كانت لا تستطيع أن تأخذ نفسها وتتحدث ببكاء شديد وقالت بصوت عالي ارجوك سيبني ولكن هو لم يستمع لها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الأسد والمتمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى