رواية شقية شقلبت حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم Lodan Âbđo Haşşan
رواية شقية شقلبت حياتي البارت الثامن عشر
رواية شقية شقلبت حياتي الجزء الثامن عشر
رواية شقية شقلبت حياتي الحلقة الثامنة عشر
في المساء
نزل اياد من على السلم بكل غرور وشياكه ببدله سوداء وقميص ابيض
وبعده نزلت لدن وهيا 😔 حزينه ولابسه فستان ازرق بسيط جدا وعليه طرحه بيضاء وكوتش ابيض( بس جميله )
اياد بصوت عالي نسبيا: ميرنا انتي فين انزلي يلا عشان المأذون وصل
ميرنا جات بلهفة: ايوة جيت يا حبيبي وشنكلت ايدها مت ايده 👫
لدن بتبص عليهم بحزن وبتعيط بصمت
وميرنا ونرجس بيبصوا ليها بحقد وكره
اياد راح قعد على الكرسى جنب المأذون
اياد: أبدا يا شيخنا
قاطعهم صوت: مش هتستنا يا صحبي ولا نسيتني برضو
اياد بحب وخبث : أنا إنساك انت ازاى بس
سليم (🤣🤣)حضنه وقاله في ودنه : من بين كل بنات مصر ملقتش غير ام بوهيه دي
اياد بضحك مكتوم : اتلم يا عم هتبوظ الخطة
الكل قعد في مكانه ولكن
ميرنا بحقد ومكر : استنوا الأول نشرب حاجه نحنا والضيوف الجميله
هبه جابت صينية فيها عصير واخدت منها( لدن وميرنا وإياد وست نرجس وسليم)
ميرنا في نفسها: وأخير هرتاح منك يا جربوعه
لدن شربت العصير كله بس محصلتش حاجه ليها
لدن بصت لميرنا بانتصار وميرنا مش فاهمه حاجه
اياد قال للماذون : أبدا يا شيخ
المأذون هيبدأ يكتب الكتاب دخل عليهم شخص اياد متوقعش أبدا يشوف وشه مرة ثانية
الشخص: يعني تتجوز المرة الأولى ومتعزمنيش ولكن المرو الثانيه وبرضو متعزمنيش ازعل منك وأنا زعلي وحش
اياد بعصبيه كبييييره: انت ايييييييه الي جااااااابك هنااااا يا****** انت ياااا مفككككر بعددد عملتك الوسسسخه دييي أنااااا هقدر اسمحاااااااك لااااا لا ياااا جلااااال باااشاااا أنااااا مستحااايل اسامحاااك أبدااااا
جلال بهدوء : اياد اتسرعت وعلى حسب كلام جدك الي استنتجه من كلام الناس حكمت عليا ظلم بدون تحقيق ولا حتى تسمعني أنا مظلوم صدقني وكله بسببها واشر عليها 👉
ست نرجس بتوتر: ا اناا ع عملت ت ا ايه ع عشان ار اكون ا السسبب
اياد بغضب مكتوم : عملتي ايه يا نرجس هانم
نرجس بخوف كبير: م معملتش ح حاجه ي يابني م متصدقش ا الراجل د دا
جلال بهدوء: أنا هحكيلك كل حاجه يابني
انشغل الجميع بجلال م عدى لدن التي كانت تنظر الي تلك التي تتلوى من الألم
ميرنا بصوت واطي من التعب : بطني وجعتني أوي أوي اهههههه يا بطني
لدن قربت منها وقالت : أنا هديكي الترياق بس مشوفش وشك في مصر كلها فاهمه يا زباله
ميرنا بألم: ايوة أيوة فاهمه فاهمه اديني ارجوكي
لدن اديتها الترياق وميرنا م صدقت مسكته واخدت منه بسرعه عشان ألمها يروح
وبعد م خلاص ارتاحت لدن مسكتها من شعرها وبدون م حد يشوفهم رمتها براا البيت من الباب والوراني
ورجعت لأياد
ونرجع نحنا برضو
جلال بحزن كبير: من 15 سنه حصل أسوأ شيء في حياتي خلاني اعيش اسود ايام كلها ندم وحزن على صحبي واخويا
#فلاش باك #
من 15
كانت الحياة سعيدة جدا كنت عايش أنا وابوك في اجمل لحظات عمرنا حققنا حلمنا وبقى عندما اسمنا والناس كلها بتحترمنا بس للأسف السعاده مكنتش دائمة وكان مصيرنا نفترق وسكت بحزن ودموع
وكمل بألم من الماضي: كنت دايما مبسوط مع مراتي وكنا دايما منسجمين مع بعض عكس جاسر ونرجس كانوا على طول خناق كانوا دايما متخانقين وكل يوم مشكله شكل لحد م جاء ليا ابوك في يوم وهوا حزين
جاسر: ازيك يا صحبي
جلال : كويس جدا انت اخبارك ايه احم وعامل ايه مع مراتك انا مش عاجبني حالك يا صحبي انت خلاص مش لازم تكمل في العلاقه دي غصب انت لازم تشوف حيلتك مع حد ثاني يفهمك وتفهمه
جاسر بعد م فكر في كلام جلال راح بيته على طول وطلع على غرفته لقى نرجس قاعده على السرير
جاسر: أنا عاوزة اتكلم معاكي في حاجه مهمه
نرجس بضيق : ايه عاوز ايه
جاسر بهدوء: أنا هقولك أنو أنا مش قادر استحمل اكثر من كدا علاقتنا دي مش هتنجح أبدا يا نرجس
نرجس بخوف: انت تقصد ايه
جاسر : نحنا لازم نطلق أنا اتكلمت مع جلال واتشاورنا وظا كان الحل الوحيد للمشكله دي
نرجس في نفسها: لا دا لو طلقني مش هطلع منن بفلوس كثيرة لا أنا لازم اتصرف
وقالت : لأ لا يا جاسر داومش القرار الصحيح وبعدين انت تسمع كلام جلال ليه هوا اخوك ولا من بقيه عيلتك وكملت بخبث هوا أصلا بقاله فترة مش طبيعي كل مرة يجي يبص ليا بطريقه غريبه ومره ويتكلم معايا بوقاحه انت لازم تبعد عنه لانه اكبر مشكله في حياتنا
جاسر بغضب ضربها بالقلم على وشها وهيا وقعت من قوته : اياكي تجيبي سيرة اخويا على لسانك يا زباله وورقت طلاقك يومين وتكون عندك
وراح جاسر وطلع بسرعه لجلال وترك تلك الحربايه لوحدها
نرجس بحقد: هتندم يا جاسر وهتشوف السواد في كل مكان
وثاني يوم
نرجس اتصلت بجلال وقالت بصوت تعب : جلال الحقني ارجوك انا تعبانه انا قاعده في الشقه ارجوك
جلال حاول يتصل بجاسر بس تلفونه مقفول وراح عند نرجس الشقه
جلال وصل وضرب الجرس وخبط الباب بس اتفاجئ لما شاف نرجس كويسه بس قرف منها لما شافها لابسه قميص نوم قصير خالص ومبين كل جسمها
جلال بقرف : انتي كويسه اومال بتتصلي بيا ليه يا نرجس
نرجس بخبث : خش وأنا هقولك
جلال بصدمه منها: انتي متخلفه انا ماشي سلام
نرجس بمكر: بقى كده تمام وجابت بنج ورشت على وشه وهوا وقع على الارض
نرجس جرته وحطته على السرير وقلعت ليه هدومه و
ووووووووووو
بعد وقت مش طويل ومش قصير دخل جاسر الشقه
ودور فيها كلها وراح على غرفة النوم
واتصدم لما شاف صاحب عمره في سريره مع مراته هز راسه بعدم تصديق راح على جلال بصدمه حاول يفوقه بس جلال كان أثر البنج مسيطر عليه
والي زاد الطين بله أنو نرجس رشت ك*حول على جلال عشان جاسر ميكشفهاش
جاسر لنرجس: انتي هوا ايه الي حصل
نرجس بخبث: جلال اتهجم عليا وأنا مقدرتش أعمل حاجه أنا مكسورة الجناح أنا قولت ليك بس انت مصدقتنيش عشانه وطلع وحش بقناع اهىء اهىء
جاسر: قومي خودي هدومك وأنا هتصرف مع 🐶 دا
نرجس اخدت هدومها بمكر وراحت برا وهيا بتمثل الألم والحزن وخرجت ركبت السياره
جاسر واقف قدام جلال الي نايم ومش عارف يعمل ايه مع صحبه الي كسره
قفله في القرفه وقفل الباب بتاع الشقه عشان ميخرجش
جاسر بصدمه من صاحب عمره الي خانه كمية من الأسئلة والأفكار راسه هتنفجر منها
وساق العربيه بسرعه وغضب ونرجس جنبه بتمثل البكاء لحد م جات شاحنه ودخلت فيهم
جاسر اتصاب بشده وجاله نزيف في الدماغ ومات ونرجس طلعت ب كسر في وخرابيش( عشان الشاحنه كانت باتجاه جاسر )
وفي يوم العزاء جاء جلال ومعاه مراته سلوي
( طبعا هتسالوا جلال خرج ازاي وأنا هقول أنو كسر الباب عادي بس عشان جاسر كان مش في وعيه مركزش في الموضوع كثير )
جلال بص لنرجس بكره : البقاء لله يا عم خالد
خالد بص عليه ومرة واحده اداله بالقلم على وشه
جلال بصدمه: في ايه يا عمي
جد خالد : وكمان ليك عين تيجي بعد عملتك الوسخه دي
جلال بعدم فهم : اي عمله انت بتتكلم عن ليه
نرجس بدموع التماسيح: خلاص مش فاكر يا وحش انت اتهجمت عليا مسالتش نفسك صحيت بتعمل ايه في سريري أنا وجوزي ربنا ينتقم منك يا شيخ
جلال وهوا مش فاهم : أنا معملتش حاجه قي ايه
خالد خده على المكتب واتكلم معاه وخرجوا وجلال اخد مراته وراح ومرجعش من ذاك اليوم
#باك #
جلال بقصه : كله بسبب الحربايه دي
اياد بغضب أعمى: انتييييي بججججججد عملتيييييي كدااااااااااااااا
نرجس بجنون: ايوة عملت ودا الي كان لازم يتعمل من زمااااان لما ابوك فكر يطلقني
اياد بغضب كبييييير : طيب انااااااااا مفكرتيش فينييييييي لييييه هاااااا قولييييي
نرجس بصراخ: انا مفكرتش بيك عشان………………..
اياد بصدمه: ازاي بس……………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شقية شقلبت حياتي)