رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم يارا محمد
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني البارت الحادي والعشرون
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الجزء الحادي والعشرون
رواية زواج بهدف الانتقام الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرون
كنز ماخلتش عمران يخرج ووقفت قدامه ورفعت ايديها علشان تمنعه يخرج واتكلمت.
كنز: بإصرار وانا مش هسيبك تطلع من هنا غير وانت مجاوب ع سؤالي يا عمران فاهم ولا لا.
عمران بصلها بتحدي وبص لايدها الممدوده قدامه شال أيدها وخرج لابوه اللي قاعد وقعد جنبه وكنز اتصدمت من تصرفه وخرجت وراه.
كنز: بردو مش هسيبك غير لما تجاوبني ع سؤالي.
عمران: بزعيق اسمعي أنا مش فاضيلك مش كنتي جايالي جوه وبتقولي الغدا جاهز وادينا قاعدين ع السفرة وملكيش الحق تسأليني اصلا فاهمه اقعدي زيك زي الكرسي واخرسي سامعه.
جبل: بهدوء كنز مش دلوقتي اهدي تمام
عمران: اه اسمعي كلام عمك واهدي بقي.
قعدو كلهم اتغدوا وكنز شالت الغدا وبتنضف المطبخ وجبل كان بيتكلم مع عمران.
جبل: بهدوء بردو مش هتقولي جبت منين كلامك ده .
عمران: وانا قلتلك مش مهم المهم انك بعتني لواحد مش يستاهل يا ابويا.
وهما بيتكلموا جرس الباب رن وعمران فتح ولقاه غارب.
عمران: باستغراب غارب ف حاجه حصلت معاك انت كويس عمو وطنط تمام.
غارب: ايه يا بني اهدي أنا كويس وبابا وماما كويسين بس مخنوق ومش عايز اروح الشركه قلت اجيلك لو مش ينفع هاجي ف يوم تاني.
عمران: ايه الكلام اللي بتقوله ده ادخل اتفضل البيت بيتك.
غارب دخل واتفاجا بجبل وراح عنده وسلم عليه.
غارب: اخبارك يا عمي حضرتك كويس.
جبل: بابتسامه كويس يا بني أنا هقوم علشان تقعدوا مع بعض براحتكم كنز شوفي ضيف جوزك يشرب ايه
كنز: استاذ غارب مش ضيف هو صاحب بيت زي ما كان بيقول عمران تشرب ايه يا استاذ غارب.
غارب: من غير مايبص ناحيتها احتراما لصاحبه شكرا ليكي مش ليه لزوم أنا شويه وماشي.
عمران: هو مش هيشرب حاجه خدي بابا وخليكم جوه ومش تطلعي غير لما اناديكي.
كنز: بهدوء حاضر عن اذنكم.
عمران بص لغارب لقاه ساكت وباين عليه مهموم.
عمران: بابتسامه مالك يا صاحب الاسم الغريب انت.
غارب: بابتسامه انت لسه فاكر ده.
عمران: اكيد تقريبا مفيش حد سمي الاسم ده غير عمي رحيم ها مالك يا صاحبي.
غارب: روحت لعشق لانه كان ف دماغي حاجه كده رحتلها بيتها ف الحارة لقيت ابوها بيضربها وف اخر الخناقه طردها لما عرف اني صاحب الشغل بتاعها وجاي اكلفها بشغل اضافي بتاع فلوس يعني واقترحت عليها اوديها ف مكان تاني طردتني ومش عارف احل الأمور ازاي وتاني حاجه امي وابويا العلاقه اتوترت بينهم
عمران: مشكله عشق هنحلها بعدين بس اي مشكله عمي وطنط حصل حاجه بينهم يعني.
غارب: عرفت بالصدفه امبارح من بابا بعد ماحكيتله اللي حصل مع عشق أن جدي مات من اكتر من سنتين وهو بيحكيلي اتفاجات بما مصدومه برة وعرفت أنه ميت مش عايش ومن امبارح وماما مش عايزة تشوف بابا وبتكلمه بفتور وجمود كبير وانا مش عارف حاجه ابدا وتايهه ولما ببقي تايهه باجي عندك بس الواضح انك مش هتفضي دلوقتي
عمران: وليه افترضت اني مش هفضالك يعني قوم بينا نتمشي تحت يالا .
غارب: بس باباك مش هينفع كده يقولوه عليا ايه.
عمران: مايهمكش اساسا الجو هنا متوتر كمان يالا بينا.
عمران وغارب سابوا البيت ونزلوا يتمشوا هما الاتنين كانه سرحانين وعمران بص لغارب
عمران: مامتك رد فعلها طبيعي يا غارب بحسب اللي قلته عن جدك أنه كان شخص سيئ ومينفعش اب ومامتك بالرغم من ده كله بتحبه فطبيعي اللي حصل ده باباك من وجهه نظره كدب لانه من مصلحتها هي بس هي مش مستقبله ده اهدي هيتصالحه بالنسبه لعشق انت مديون ليها باعتذار.
غارب: معاك حق ف كلامك هروحلها واعرض عليها مساعدتي قلي كلمتك تاني.
عمران: لا وبكلمها مش بترد ابدا وخايف عليها ليكون عمل فيها حاجه.
عند داليا كانت بتتقل ف السرير بسبب الكوابيس والعرق بينزل منها بطريقه غبيه جدا ومش عارفه تاخد نفسها دخل عليها مازن ابنها يصحبها بس مش بتتجاوب معاه وهو خايف عليها جاب فونها واتصل علي رقم عمران اللي داليا شاورت عليه وعمران شاف رقم غريب رد عليه .
عمران: الوو مين معايا.
مازن: ببكاء عمو عمران أنا مازن الحقنا ماما مش بترد عليا.
عمران: بخوف مازن انت كويس مامتك مالها.
مازن: مش بترد عليا وبتهلوس أنا خايف اوي.
عمران: اطلب مساعده من جيرانكم يا حبيبي.
مازن: احنا مش المنصورة احنا ف قنا ماما اتخانقت مع بابا تاني وضربته بالسكين وجابتنا علي قنا يا عمو.
عمران: ايه ده كله حصل اهدي يا حبيبي اهدي ومش تخاف فاهم هكلم دكتور من هناك وهيجيلك.
عمران قفل الخط مع مازن واتصل ع دكتور وجدي وحكاله اللي حصل وقفل معاه وعمران كان خايف ومتوترة جدا.
غارب: ف ايه يا عمران قلقتني.
عمران: احنا لازم نروح قنا حالا يا غارب.
غارب: دلوقتي حصل ايه
عمران: يالا بينا هقولك ف الطريق.
عند حوريه ورحيم وصلوا الغربيه بعد ساعات سفر والسكوت هو المسيطر بينهم وراحو مدافن عيله حوريه ووقفت قدام قبر ابوها.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زواج بهدف الانتقام)