روايات

رواية كالقمر الفصل الأول 1 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر الفصل الأول 1 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر البارت الأول

رواية كالقمر الجزء الأول

رواية كالقمر
رواية كالقمر

رواية كالقمر الحلقة الأولى

سرحنانه في ايه
= هااا.. لا ولا حاجه
بعد صمت دام 5 دقايق
= بابا انا مش عايزه اتجوزو
= يا جميله احنا هنعيدوو تاني
= اه يا بابا.. مش هتجوزو يعني مش هتجوزو
= علي جثتي الكلام ده
= بابا… بابا…. بابا
= اخرسي
= حاااااااسب
ملحقتش ملحقتش اقولو ياخد بالو
بقلمي [لمي وائل]
فقوت من البنج وانا حاسه احساس غريب وي وجع في مكان العين حاسه بي فراغ غير اني مش عارفه اشوف بي الجانب التاني
= لي الاسف كان في تشوه جامد في العين اليمين فا كان لازم
= لا اوعي تقول
بصلي وي نزل راسو في الارض صرخت صرخت كتير علي حظي
= ادوني بنج علي شان اهدي ونمت
اول مصحيت سالت علي بابا قلولي انو في اوضتو..
كنت زعلانه علي الي حصلي وي حاسه اني مخنوقه بس قعت اسبح لحد مهديت خالص
بعد ١٠ دقايق بظبط دخل محمد الاوضه وي هو متنرفز
= انتي ازاي متتصليش بيا.. ايده انا شكلي دخلت اوضه غلط .. انا.
= تعالي يا محمد .. دي انا جميله
محمد بصلها بي صدمه = ايه وازاي هو ايه اللي حصل وي..
= انا عملت حادثه وي كان لازم يشيلو عيني عشان كان فيها اصابه خطيره
= الف الف سلامه عليكي .. فين عمي
= كان معايا في العربيه هو في الاوضه الي جامبي
= الف سلامه عليكي.. هبقا اجيلك تاني
= استني معايا شويه متسبنيش لوحدي
= لا لوحدك ايه انتي… اختي هفضل لي اخر ثانيه معاكي
= بصدمه.. اختك
= معلش يا جميله .. متزعليش مني .. انا مش قادر اكمل وي كمان ماما مش موافقه علي جوزنا
= محمد ايه اللي انت بتقولو ده .. انا… انا بحبك ..
بصلي بصت شفقا هو ده محمد الي بعت كل حاجه عشانه
بقلمي [لمي وائل]
بعد شهر
كنت ماسكه ايد الممرضه وهي بتقعدني
‏= عامل ايه دلوقتي يا بابا طمني عليك
‏=الحمدلله… ياريتها جت فيا انا يا حببتي
‏= احنا هنقولو تاني ده عدي شهرعلي الحادثه .. خلاص انا راضيه بي قضاء ربنا
‏= ربنا يحفظك يا بنتي … فين محمد انا مش شايفو
كانت عنيا بتلمع وانا بقلو = بيطمن عليا كل يوم يا بابا بيحبني اوي
‏= عيب اختشي انتي قدام ابوكي.. ربنا يخليكو لبعض يارب
‏= ايوه كده يا حج
‏ضحك وي اول مشوفت ضحكتو ارتحت من جوه ايوه هو ده ابويا
بعدها بي اسبوع رجعنا البيت وي حكيت لي بابا اني مش قادره اكمل مع محمد واني نهيتالعلاقه بيني وبينو بعديها بي فتره بابا كانت حالتو اتحسنت وي بعد مرجعنا بي كام يوم بدأت الناس تيجي وي كل الي يشوفني كان يبصلي بصات شفقا و حزن
بعد ماناس كانت تمشي كنت بدخل أقرأ قراءن وزي كل يوم بعد مضيوف مشيت دخلت الاوضه وي فضلت اعيط علي حالي وبعد كده قومت صليت عشان ارتاح … شعور صعب اوي
من عداتي لما اكون مدايقه بخش البلكونه بتاعت الاوضه وي افضل اسبح وي فعلا دخلت وبقيت اقرا قرأن وي غصبن عني صوتي علي شويه
‏= اللهم بارك
‏= اده مين
‏= انا اسف خضيتك
‏= لا ولا حاجه .. عن اذنك
‏= استني بس.. حمدالله علي سلامتك .. انا جاركم الجديد جيت قبل متيجي بي يومين
‏= الله يسلمك .. عن اذنك .
‏= استني.. هو ايه عن اذنك عن اذنك دي انا اسف لو دايقتك .. بس متعرفيش اي سوبر ماركت هنا
‏= اه في عمي محسن علي اول الشارع .. حاجه تانيه
‏= شكرا
‏= العفو
‏كنت لسه هدخل لقيتو بي قول
‏= وليد.. اسمي وليد
‏= ابتسمت ابتسامه صغيره ودخلت نمت
بقلمي [لمي وائل]
********************************
تاني يوم
علي سفره الافطار
= تسلم ايدك يا حبيبتي … الاكل حلو بشكل
= الله يسلمك .. هقوم اجبلك الدوا
= استني .. انا جالي فلم النهارده
= بجد.. طب حلو اوي قصتو ايه
= لسه مقرتش السناريو بس بفكر اقبلو عشان وضعنا
= وي مالو وضعنا يا بابا .. متقلقش انا بشتغل متعملش دور غصب عنك
= هفكر ..
= طب فكر وانا هجبلك الدوا .. عشان عايزه افوت علي المكتب النهارده
دخلت البس زي كل يوم عادي لبست البدله السوده بتاعتي وي حجابي وي طلعت كنت لبسا اسود في اسود انا بحب الغامق اساسا
‏طلعت وي دوست علي االاسانسير
‏= صباح الخير
‏بصيت علي مصدر الصوت لقيتو هو
‏= صباح النور
‏دخلنا الاسانسير
‏= تعرفي اني معرفش اسمك لحد دلوقتي
‏بصيتلو بستغراب وبعد كده بصيت بعد مبتسمت علي طريقتو
‏= بصي انا معرفش حد هنا في العماره وي عايز اتعرف علي اي حد .. انا مش بعاكس
‏بصيت بصه تانيه وبعد كده بصيت قدامي وضحكت وي بعد كده اتفتح الاسانسير طلعت وي مشيت وبعد كده لفيت نحيتو وي قولت
‏= جميله اسمي جميله
‏ ابتسمت وي مشيت علي طول
‏ركبت عربيتي وي اتحركت وي وصلت الشركه
‏بقلمي [لمي وائل]
‏***************************
‏= ازيك يا فندم شرفتي
‏= ازيك يا ناديه في اي مواعيد النهارده
‏= لا يا فندم بس في حد عايز يقابلك
‏= دخلي.. اه وي هاتي ورق استاذ عماد = حاضر يا فندم… الف سلامه عليكي
‏= الله يسلمك .. شكرا يا ناديه علي وقفتك جمبي
‏= احنا صحاب يلا شوفي شغلك مش عايزه دلع تمام
‏بضحك = حاضر يا فندم
كنت بشوف الشغل الي عندي وي دخل عندي
‏= ازيك يا فندم
‏= اتفضل يا استاذ … هو انت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كالقمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى