رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الثامن عشر 18 بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجني متملك قاسي الجزء الثامن عشر
رواية تزوجني متملك قاسي البارت الثامن عشر
رواية تزوجني متملك قاسي الحلقة الثامنة عشر
في تركيا
ترجع تنسيم وزهرة الي المنزل ليجدون سيارة الإسعاف تقف امام المنزل تردف زهرة قائله بقلق:. هو في اي ليه عربية الإسعاف وقفة قدام البيت كدا
ترد تنسيم بخوف وهي ايضا.: مش عارفه تعالي تدخل و نشوف
في اي
زهرة بشك وأصبحت تبكي. : لا انا خايفة ادخل ده اكيد جدو حصل له حاجه
تذهب تنسيم إليه وهي تقول بقلق لكن تحاول ان تخفي من اجل ان لا تتوتر زهرة أكثر من ذلك: اهدي ياحبيبتي اي بتقولي ده بس أن شاء الله جدو مايكون كويس واكيد حد تاني حصل له حاجه علشان كدا عربية الإسعاف هنا
زهرة ببكاء:. يعني مش حصل لجدو حاجه
تنسيم. : قولي يآرب وان شاء الله مافيش حد حصل له حاجه تعالى ندخل وان شاء الله مش حصل لحد حاجه
تنزع زهرة اثار بكائها وهي تقول بينما تحاول ان تطمني قلبها : ان شاء الله مش حصل لجدو حاجه مش كويسه
ترد تنسيم.: ان شاء الله ياحبيبتي تعالي يلا ندخل علشان تتأكدي بنفسك أن جدو كويس وقاعد مستنينا زاي كل يوم
وبالفعل ذهبت الفتاتان بتجاه المنزل وعندما يصل كلا منهم يجدون مرفت تبكي وتجلس وامامها شخص ميت ومغطي القماشه بيضاء تنظر زهرة الي الشخص الميت وهي تقول بذهول.: جدو
وفجأة تقع مخشي عليها تصرخ تنسيم بصوت عال با أسم زهرة: زهرة
ينتبه الجميع على صوت تنسيم تركض مرفت يتجاة زهرة وهي تقول ببكاء.: زهرة حبيبتي
تردف تنسيم وهي تنظر إلي الشخص الميت. -هو مين الشخص ده
تنظر إليها مرفت وهي تقول ببكاء.: جدك يوسف تعيشي انتي ياحبيبتي
تنسيم بصدمه.: انتي بتقولي ايه لاء لاء مستحيل
مرفت ببكاء.: دي سنة الحياة ياحبيبتي بس اطلعي اجاهزي علشان هاننزل مصر
تنسيم بصدمه وعلامات الدهشه لا تفارق ملامح وجهها.: انت حصل لعقلك حاجه مين الا هايرجع مصر
مرفت.: عارفه ياحبيبتي أن الموضوع ده مش سهل عليكي بس دي وصية اونكل يوسف لي قبل مايموت أنه ينزل مصر ويدفن في بلاده
❈-❈-❈
في مصر في شركة اسر
يدخل حازم مكتب اسر وهو يقول: صباح الخير يا أسر
اسر بحزن:. صباح النور
حازم بستغراب: خير يا اسر حصل حاجه قبل ما اوصل خسرنا في الصفقه ولا حاجه
يرد اسر قائلا وهو يرجع راسه الى الخلف وهو ينسند على الكرسي الجلد الخاص بمكتبه: الاجتماع اتلغي اصلا
حازم بدهشة.: اتلغى ازاي وليه وايه اللي حصل علشان اجتماع مهم زي ده يتلغى في اخر لحظه
يرد اسر بحزن.: الراجل صاحب الشركه اللي احنا كنا هندخل شركاء فيها مات النهارده والخبر لسه وصلني من شوية
يجلس حازم علي الكرسي أمام اسر وهو يقول.: لا اله الا الله ان الله وان اليه راجعون طيب وهنعمل اي دلوقتى
اسر وهو يقوم من على الكرسي:. ولا حاجه هانستني بقي لم يحددو مواعد تاني نعمل في الاجتماع
حازم.: طيب انت رايح على فين كدا
اسر:. تعبان وعاوز انام اني من امبارح ماشوفتش النوم وكنت بحضر الأجتماع علشان نكسب احنا الصفقة دي بسي الحمدلله بقي على كل اللي يجيبه ربنا
حازم:. الحمدلله ما تزعلش نفسك يا اسر أن شاء الله تتعوض في حاجه احسن
اسر: أن شاء الله يلا اني هارجع على البيت ارتاح النهارده وانت خد بالك من الشغل
حازم بتفاهم.: ماشي يا اسر
اسر:. يلا سلام عليكم
حازم وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
❈-❈-❈
في منزل اسر
رجع اسر الي منزله وعلامات الاسف والحزن لا تفارق وجه يدخل اسر الي المنزل ويجلس على اقرب كرسي اليه بينما وضع راسه في منتصف يدي تأتي منه زوجة اسر وهي تقول. -خير مالك يا اسر ورجعت البيت بدري ليه كدا في حاجه
يرفع اسر رأسه من يداه بينما قال دون ان ينظر الى زوجته: حضري لي الحمام
منه بحزن.: حاضر يا اسر هاتعوز حاجه تاني
اسر. : لا بس فين العيال
منه.: حازم راح المدرسه وعطيه بيلعب في الجنينة
يقف اسر وهو يقول:. طب روحي حضري لي الحمام وبعدين جاهزي لي حاجه اكلها علشان تعبان وعاوز انام
تذهب الي منا وهي تقول بينما اقتربت من اسر ووضعت يديها على كتف اسر: خير مالك يا اسر فيه حاجه حصلت مخلياك زعلان كده
ينظر اسر الي يدي منة ثم ينظر إليها بغضب شديد ثم يمسكها من ذقنها وهو يقول بفيح الافاعي: كام مره قلت لك لمس ممنوع
منة بألم ودموع. : حرام عليك يا اسر بقى لنا اربع سنين على الوضع ده انا تعبت وزهقت لو مش عاوزني طلقني وسيبني اروح لحالي
اسر بغضب أكثر. : اطلقك كيف وبقي في بيني وبينك ولد اصغير مش اسر اللي يرمي لحمه في الشارع
منة ببكاء وهي تحاول أن تخلص نفسها من قبضت اسر: طب وانا اعمل اي عارفة اني غلط كتير بس اعتذرت ورجعت لك كل حاجه وعملت كل حاجه قلت عليها اعمل ايه تاني غير كدا حرام عليك انا مهما كان انسانه من دم ولحم باحس وبازعل بانجرح زيي زيك بالضبط يا اسر لو مش عاوزني طلقني وريحني من الذل والعذاب الا انا عايشه في ده
يبعد اسر عن منة وهو يقول.: انا مش عندي مشكلة اطلقك بس هاتتنزلي عن عطيه وهايفضل ابني معايا وانت لو اطلقتي ممنوع تقربي منه
منة بدهشة.: انت بتقول اي يا اسر نسيت أن عطيه بيكون ابني ده لسه ابن تالت سنين ازاي اسيبه وتنازل عنه معقوله في ام في الدنيا تتنازل عن ضناها
اسر. : ده شرطي الوحيد لو عاوزه فعلا اطلقك ما انا مش معقوله اسيب ابني مع واحده زيك تربيني ولو مش عاجبك عيشي وارضي بل انتي في ومش ده اللي انتي كونتي عاوزه بردك
منة ببكاء. : والله لو كنت اعرف ان ده كله ها يحصل انا ما كنت رجعت ولا فكرت اعمل كل اللي انا عملتوا
اسر بغضب.: انتي قتلتي ابوي وانا هاقتلك في كل لحظة مئة مره
منة. : طب اقتلني يا اسر وخد بطار ابوك مني على لأقل ها رتاح من الذل ده
اسر بسخرية:. ههه وهو اللي زايك ها يرتاحوا لم يموتوا
منة بحزن.: عارفه اني غلط وعملت ذنوب قد الجبال بسي عارفة ان ربنا غفور رحيم ويغفر الذنوب لو قد البحر يا اسر
اسر: عارفة ان ربنا سبحانه وتعالى غفور رحيم وبيسامح من المره لالف بس انا مش ربنا علشان اسامحك يا منة بعد كل اللي انت عملتيه ده انت مش بس قتلتني ابويا وحرمتيني منه انت حرمتيني من البت اللي حبيتها من كل قلبي دي الحاجه الوحيده اللي مخلياني مش قادر اسامحك بعد اربع السنين وكل ما شوفك قدام مني افتكر اللي حصل اكرهك اكتر من قبل
ثم يذهب اسر من أما زوجته دون أن يقول شئ اخر
❈-❈-❈
في مطار القاهره تهبط هذة الطائره البيضاء وتستقر فوق ارض مصر لتنزل هذه الفتاه ذات العين الخضراء والبشره البيضاء والشعر البني الذي يتراقص مع الهواء بينما تبعد خسرات شعرها المتمرده على وجه بيديها وهي تنظر الى كل شيء بحزن وغضب تردف تنسيم بحزن وهي تحدث نفسها. : معقوله بعد اربع سنين غياب ارجع تاني للعذاب والقهر اللي انا شوفته هنا انا بسببك كرهت نفسي وكرهت بلادي حتي اسمي كرهتوا
ثم تنزع اثار بكائها بكف يديها الصغير وهي تقول : بس انا مش هاسمح لحد يلعب بشاعري مره تانيه ومش هاظهر ضعفي لاحد علشان ما فيش احد يستغله وهاعرف لكل مين سينام وواعد هانتقام من كل واحد جرحني ولعب بمشاعري وخدعني
تاتي مرفت من خلف تنسيم وهي تقول بينما وضعت يديها على كتف تنسيم.: سينام حبيبتي ماتخفيش من حاجه انا موجودة معاكي يا عمري وان شاء الله هاندفن جدك يوسف وها نرجع على تركيا قبل ماحد منه يكتشف وجودك في مصر
ترد تنسيم بشر وهي تنزع آثار بكائها.: مين قالك يا ماما أن انا خايفة من حاجه بس انا خايفها عليهم هم من اللي جاي سينام مش جبانها زاي تنسيم الغبية سينام مش بتخاف من حاجه بس لازم الكل يخاف منها ويعمل له ألف حساب
مرفت بتوتر من نبرة تنسيم وهي تتحدث ترد قائلة بينما علامات الشك لا تفارق وجهها. -انتي ناويها على اي يا سينام
ترد تنسيم بشر قائلة:. صدقني لو سمحت لي الفرصة هادمرهم كلهم زاي ما دمروني
وفجأة يأتي شاب وهو يقول.: مساء الخير مدام مرفت
❈-❈-❈
تنظر مرفت إلى مصدر الصوت بينما مزالت تحت تأثير الذهول وتشعر بالخوف مما تنوي تنسيم فعله وهي تقول بينما أغلقت عيناها من اجل ان تشعر بالهدواء وتقدر ترد على من يتحدث.: مساء النور مين حضرتك
يرد الشاب قائلاً. : انا حازم شريك في الشركة اللي كانت شركة حضرتك ها تتعامل معهم بس للأسف الشديد أن المستر يوسف فارق الحياة وانا بعتذر اوي على اللي حصل ده والبقاء الله واحد انا جيت مخصوص علشان اوصل حضرتك اي مكان تحبي تنزلي في بعد طبعآ ما نخلص مراسم الدفن بتاعت المستر يوسف الله يرحمه
ترد مرفت بحزن وهي ترتدي النظارة السوداء:. أول حاجه انا بشكر حضرتك اوي على قدومك وثاني حاجه شكر خاص لشركة حضرتك واتشرف اوي بتعامل مع شركة حضرتك بس من بعد اذنك ممكن توصلني لمقابر علشان ادفن عمي يوسف وبعدين ارجع بلادي وان شاء الله هانجاهز لاجتماع غير اللي اتلغي بأسرع وقت ممكن
برد حازم قائلاً:. واحنا في انتظار حضرتك بس حضرتك تحبي تروحي انهي مقبرة
ترد مرفت. بهدواء. مقبرة؟
حازم باحترام. : أمرك يافندم اتفضلي
مرفت : معليش ثواني بس هنادي على البنات
ثم تقول بصوت عالي وهي تنظر الى تنسيم التي تقف وهي تمسك زهرة التي مزالت تحت تأثير الصدمة:. سيناَم هاتي زهرة وتعالى للأستاذ هايوصلنا لحد المقابر.
ينظر حازم إلى ما تنظر إليه مرفت لا يجد فتاتين في منته الجمال لا يختلفون كثيرآ عن بعضهم لكن يلفت انتباهي هذة الفتاة التي تقف كما لو كانت في عالم آخر يردف قائلًا دون واعي.: هي الأنسة كويسة
تنظر مرفت إلى زهرة وهي تقول. : انا بجد خايفه عليها اوي من وقت ما سمعت خبر موت جدها وهي في الحالة دي لو سمحت لو تعرف دكتور نفسني كويس ياريت تتصل علي يجي يشوف زهرة
حازم باحترام قائلا : امرك يا فندم بس استاذن حضرتك خمس ثواني اعمل تليفون مهم
ترد ميرفت قائله وهي تنظر الى حازم: طبعا تفضل
حازم.: بعد اذن حضرتك
تبتسم مرفت بحزن دون أن تقول شيئا فقط تنظر إلى تنسيم كما لو كانت لاول مرة تراها بينما ذهب حازم واخرج الهاتف من جيد سرواله وطلب عده ارقام وبعد لحظات كان يجيب المتصل على الهاتف يردف حازم قائلا
-انت فين يا عم اسر الناس وصلوا من بدري وحضرتك مش موجود
في الجانب الآخر
يرد اسر بنعاس.: يانهار ابيض والله العظيم نسيت الموضوع ده يا خالص
يرد حازم بصوت عال بس مش كثير.: نعم يا فندم نسيت ازي وبعدين دي حاجه تتنسى وبعدين انت فين وبتعمل ايه
في الجانب الآخر
اسر:. انا في البيت ومش بعمل حاجه كنت نايم ولسه صاحي على صوت التلفون بس انت فين دلوقت وانا هاقوم اجهز على السريع واجي لك
يرد حازم قائلا بينما ينظر إلى زهرة بستمرار. -انا في المطار مع المدام والبناتها هنروح المقبره علشان ندفن الراجل وتعال انت علي هناك هاكون مستنيك مع المدام وبناتها علشان نشوف ايه اللي هيحصل هي عاوزه تدفن وترجع تاني وقالت هاتحاول تحداد اجتماع بدل الا اتلغي في اسرع وقت
في الجانب الآخر
اسر بشرود.: ماتفضل في مصر وتحضر الاجتماع وبعدين تروح زاي ما هي عاوزة
يرد حازم قائلا. : مش عارفه في اي مع الجماعة دول
في الجانب الآخر
اسر بتسأل:. ليه في اي
حازم:. مش عارف بس حاسس انهم خايفين من حاجه علشان كدا عاوزين يدفنوا ويرجعوا حتي قبل مايفضلوا كام يوم على لأقل يعني مش طبيعي أنهم يجوا من اخر الدنيا علشان يدفنوا ويرجعوا في نفس اليوم
في الجانب الآخر
اسر بشك:. فعلاً مش طبيعي طب خليك انت واني مسافة الطريق هاكون عندك
حازم: طيب يلا سلام عليكم علشان الناس مستنين
في الجانب الآخر
اسر وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
❈-❈-❈
يذهب حازم بتجاه مرفت وكلا من تنسيم وزهرة وهو يقول.: اتفضلي يا فندم العربية جاهز
تنظر مرفت الي تنسيم بينما قالت. : تعالي يلا يا زهرة ياحبيبتي
زهرة ببكاء.: هانروح عند جدو صح ياعمتوا
مرفت بحزن.: ايوا يا حبيبتي
ترد تنسيم قائلة.: لا يا زهرة مش ها نورح عند جدو جدو خلاص ماتت واللي بيموت ما فيش حد بيروح عندوا
زهرة. ببكاء.: انتي ليه بتقولي كده يا تنسيم
ترد تنسيم بتحذير وصوت عال: قولت لكي مئة مره اسمي سينام مش زفت تنسيم افاهمي بقا يا شيخه تعبتني
مرفت بضيق: انتي مالك بتكلمي مع زهرة ليه كدا ياسينام
تنظر تنسيم الي زهرة التي تبكي وترتجف من الخوف تغلق عيناها وهي تقول بينما وضعت يديها على جبينه. : انا اسفه يا زهرة ياحبيبتي مش اصدي اخوفك أو ازعلك والله
وتريد أن تقترب من زهرة لكن قبل أن تقترب منها تركض زهرة وتختبي في احضان حازم وهي تقول.: رجاء مش تخليها تضربني انا مش عملت لهم حاجه رجاء انقذني منهم ها موتوني
لكن كان حازم في حالة من الذهول ولا يعلم ماذا يفعل او ماذا يقول ولا يعلم إذا هذة الفتاة التي داخل أحضانه لأن في كامل حالته العقلية ام لاء لكن هاجم عليه شعور لأول مره يشعر بها يردف قائلًا دون أن يشعر مالذي يقولها بينما ينظر كلا من مرفت وتنسيم بدهشة إلى حازم. : ماتخفيش انا معاكي ومش هاسمح لا اي حد يعمل لكي حاجه او يلمس شعرها منك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني متملك قاسي)