روايات

رواية نيران عشقه الفصل الثاني 2 بقلم منة يوسف

رواية نيران عشقه الفصل الثاني 2 بقلم منة يوسف

رواية نيران عشقه البارت الثاني

رواية نيران عشقه الجزء الثاني

رواية القدر
رواية القدر

رواية نيران عشقه الحلقة الثانية

وقفنا المره اللي فات أن نورسين كانت عايزه تبعد عن حضن حسين هي لغايه دلوقتي مصدومه من الكلام بس قررت إنها تاخد حقها منه ومنها بس الأول هتشوف خطه تضمن بيها مستقبلها ومستقبل الطفل اللي جاي
نورسين كانت واقفه في المطبخ وهي بتقط*ع سطله ليها وكانت بتفكر_يا ترى يا نورسين هتعملي ايه وحياتك بعد كدا هتبقى وابنك ابنك اللي لسه مجاش الدنيا هيجي وامه وابوه بينهم مشاكل طيب وهيسامحها إنها متقبلتش الوضع وعاشت ما ياما ستات قبلت على نفسهم إنها تعيش مع راجل وضره وهي وبتكلم نفسها
حسين بتوتر..حببتي بقولك
نورسين_فيه ايه يا حسين
حسين _فيه شغل عندي برا مصر وهتأخر ممكن اسبوعين تلاته كدا
نورسين بحزن_طيب وأنا انا مليش حد هنا وممكن أول في أي وقت اولد
حسين_طيب دا شغل ولازم اروحه
نورسين بهدوء_طيب يا حبيبي احضرلك الشنطه ومسافر امتى

 

حسين_مسافر إنهارده على الساعه ١١ كدا
نورسين بسرعه_يالهوي يعني خلاص طيب احضرلك الشنطه
حسين بسرعه_لا لا انا محضرها متتعيبيش نفسك ارتاحي انتِ بس وباس راسها وقال_هروح اللبس الجزمه عشان لازم اروح دلوقتي بسرعه مع السلامه يا روحي
نورسين بقرف_مع السلامه يا قلبي
بعد فتره كان لبس جزمته وسابها ومشي بعد ما ودعها
نورسين بقر’ف_استغفر الله العظيم يا ترى رايح يقابلها ولا رايح الشغل صح وفكرت تاني بس أكيد شغل اصل شغلهم صعب وكل يوم سفر
نورسين حطت ايدها على بطنها وقالت بدموع_كان نفسي تيجي وتلاقيني انا وبابا سوا كان نفسي تيجي وتلاقي بابا بيحب ماما زي ما بتحبه بس بابا طلع مش بيحبها سامحني انا ممكن اتقبل اي حاجه الا الخيا’نه آسفه على اللي هعمله بس انا لازم اعمل كدا عشان اضمن حقي وحقك
تاني يوم كانت نورسين رايحه تشتري حاجات من السوبر ماركت وهي وخارجه شافت صدمة عمرها شافت جوزها ماسك ايد صحبتها وماشين وبيضحكوا وركبوا عربيته ومشيوا
نورسين بسرعه وقفت تاكسي_لو سمحت امشي ورا العربيه دي ضروري
نورسين وهي بتفكر_يا تري فريده هي اللي هزت دماغها وقالت بسرعه_لا لا مستحيل فريده تعمل كدا مستحيل دي صحبة عمري دي اللي طلعت بيها من الدنيا بس ايه اللي شوفته دا
وبعد فتره وقفوا عند عماره وهي كانت واقفه بعيد بعد ما ركبوا جريت على العماره وسألت البواب
نورسين بسرعه وحزن_لو سمحت متعرفش اسمهم ايه اللي ركبوا دول

 

البواب_حضرتك عايزه منهم ايه
نورسين بحزن حقيقي_البنت اللي ركب دي شبهه واحده صاحبتي وليا زمان مشوفتهاش عشان سافرت فكنت عايزه اعرف هما مين وكدا وبتمد ايدها في الشنطه وبتطلع فلوس …اتفضل دول عشانك
البواب بفرحه بالاموال..حضرتك دا استاذ حسين ودي مراته الاستاذه فريده ناس محترمين ملهمش اسبوعين متجوزين وجم جداد هنا
نورسين الكلام وقع عليها زي الاسهم وقفت بصدمه ايعقل ان جوزها حب حياتها يتجوز بسرعه دي وكمان صحبتها؟
نورسين بدموع_طيب حضرتك شكرا اوي ليك وسابته ومشيت جري
كانت ماشيه في الشارع وهي مش حاسه بنفسها حاسه إنها بتحلم هي اتصدمت واتجر’حت من جوزها لكن الصدمه الكبيره في صحبتها دي كانت اقرب حد ليها ليه ليه يعملوا كدا وفجأه وبدون مقدمات
كانت جايه عربيه سريعه وخبطتها
الناس كانوا ملمومين حوالينها وهي ساي’حه في دمها
واحد من الناس_اتصلوا بالإسعاف بسرعه دي شكلها هتمو’ت
_____الحمدلله

 

كانت قاعده في اوضتها وهي حزينه وبتبكي فجأه جاتلها مسدج على فونها مضمونها_عامله ايه يا روحي طبعا بعد ليلة امبارح وانا منمتش بصراحه اصلك كنت قمر خالص واه صح فيه شويه صور حلوين لينا هتتبعت لابنك عمك وجدك لو معملتيش اللي قولت عليه واتبعتوا الصور
برقت عينها ولطمت كانت بتشوف الصور وهي في صدمه كبيره دي صور ليها وهي في اوضاع مش كويسه
_إيه رأيك يا حببتي حلوين صح عموما مستنيكي انهارده في شقتي لو مجيتبش اعتبري انهم وصلوا لابن عمك وجدك مش بعيد لما يشوفوا الصور اجي احضر جنازتك
كانت بتقرأ وهي مصدومه من اللي بيحصل معاها وصدمة عمرها قي حبها الوحيده اللي طلع اقذ’ر ولا صحبتها اللي اتفقت معاها رجعت براسها لورا
فلاش باك
حور بتكبر_لا طبعا مستحيل آجي الحفله دي اروح انا الحتت دي انتِ مش عارفه انا بنت مين ولا ايه يا ايتن
ايتن بكرهه_لا يا حببتي بس عايزه اعرفك ان عمار جاي انهارده الحفله وبعدين ابن عمك قاعد هنا انتِ عايزه تقعدي معاه ولا ايه
حور بلهفه_عمار جاي بجد

 

ايتن بضحك_ايوه والله وبعدين هو سالم جاي كام اسبوع
حور_يا ستي متفكرنيش دا كله ما حد يلمسه يدخل يغسل ايده عموما اروح اللبس بقا عشان الحق تشاو يا حبيبي
ايتن بحب مزيف_باي يا حور اوعي تنسي تقولي لجدك انك بايته عندي ها
طبعا في الحفله كان الكل بيشرب وحتى حور شربت لغايه ما عمار سحبها من ايدها_تعالي معايا فوق
حور بسك’ر_ليه انا عايزه أروح
عمار بشر_هتروحي يا حببتي بس مش دلوقتي وشالها على كتفه وطلع بيها الاوضه
بعد ساعات كتيره فاقت حور وهي مصدعه بس كانت الصدمه أكبر من الصداع كانت نايمه من غير “”””””””””””هدوم بجانب ان عمار كان جمبها
حور بصريخ_يالهوووي
باك
حور وهي بتبكي_يا رتني ما روحت يارتني ما سمعت كلامها وفجأه باب الاوضه خبط
حور وهي بتسمح دموعها_اتفضل
جد حور بحب ليها_عامله ايه يا حببتي
حور بكذب_الحمدلله يا جدو

 

جدها بحب_طبعا انتِ مش عارفه جاي أكلمك في ايه بس عموما يا حوري انا جاي اقولك ان العمر بيجري بيا وبيكم وانا عايز افرح بيكم انتِ وابن عمك
حور بدموع _ربنا بخليك لينا يا جدو
جدها_وعشان كدا انا قررت ان جوازك انتِ وسالم الشهر اللي جاي
حور بصدمه_نعم …
يا تري حياة نورسين هتبقا ايه بعد كدا وايه اللي هيحصل معاها وهتكمل حياتها إزاي؟ وهتقابل بطلنا إزاي وامتى
حور هتعمل ايه في مشكلتها وهل هتقول لجدها ولا لا دا كله هنعرفه بعدين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نيران عشقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى