روايات

رواية عالم تاني الفصل الخامس 5 بقلم آلاء

رواية عالم تاني الفصل الخامس 5 بقلم آلاء

رواية عالم تاني البارت الخامس

رواية عالم تاني الجزء الخامس

رواية عالم تاني
رواية عالم تاني

رواية عالم تاني الحلقة الخامسة

الاء عيونه دمعو وخافت … هما راحو فين وبعدها بصت علي باب القصر بتفكير انها تهرب ورايحه اتجاه الباب بس حاجه وقفتها ورجعت في كلامها ولسه هترجع لمحة شخص جريت علي جوه
احمد كان بصص عليهامن اوضه وكان بيبتسم بشر ان شكه طلع صح اول مالقها رجعت استغرب ونزل…
وفضلت تبص وراها لحد ما دخلت خبطت في حد
الاء بصريخ…لااااا لاااا
عز بستغراب…في ايه انا جيت ناحيتك
الاء بصت وراها…
عز بص علي بصتها علي باب القصر… في ايه
احمد كان نزل براحه
الاء بتبلع ريقه … شوفتها
عز لقه بتترعش واعصابه شبه سايبه…في ايه اعدي شوفتي مين

 

الاء… اللي كان مع مصطفي اللي بياخد اعضاء
عزبستغراب.. ايه لا اهدي كده وفاهميني في ايه تعالي نقاعد كده وفهميني
الاء بعياط…لا لا مش وقته خبيني بالله عليك لو لقوني هيموتوني
عز…محدش يقدر يدخل هنا مش سيبه هي واهدي وفهميني
احمد… في ايه
الاء استخبت منه في عز
عز بص لي احمد…مش عارف لقتها جايه تجري وبشكل دا
احمد بعصبيه…في ايه متنطقي
الاء كتمت عياطه في عز
عز بص لي احمد بمعنا مش كده …اهدي اقعدي هنا وفاهميني حصل ايه براحه متخافيش
الاء قاعدت وبتهته من كتر الرعب وتكلمت بعياط … مص مصطفي اللي كنت هت هتجوزه كان مع واحد شوفته برا
عز…برا فين
الاءبشهقه من العياط.. واقف مع ناس اللي لبسه اسود برا
عز… شافك
الاء…لا ا انا جريت علي جوه علطول بس وبلعت ريقه بس اكيد مادام جه هنا يبقا عرف اني هنا ما هما اكيد ب .بي بيدورو عليا صح
عز… محدش يعرف انك هنا غيرنا والحرس اللي برا استحاله يقوله

 

الاء …يبقا اكيد بيدورو عليا ونهارت في العياط
احمد… وانتي ايه اللي طلعك
الاء … مكنتش لقيه حد في القصر فكرتكم في جنينه يارتني ما طلعت
احمد… وهي الجنينه لي حد باب القصر
الاء بصتله ومنهاره من العياط … ما انا كنت ههرب عز واحمد استغربو من صراحتها
عز… ومهربتيش ليه
الاء… خالتي لو لقتني هتموتني من ضرب ومش بعيد تموتني فعلا ومحدش هيقدر يقف قصادهم اما هنا تيتا فاطمه بتحميني وغير كده معرفش حد غيركم وتيتا وعدتني برائتي تظهر هتحميني منهم وشورت علي احمد ومنه
احمد بصله بضيق.. هطلع اشوف من واقف برا وانت خليك معاها
عز …تمام
الا ء بعياط… هو هو ممكن تسلموني ليهم
عز…لا طبعا اهدي
الاء.. انا عارفه انك بتكرهني بس ابوس ايدك متخلهمش ياخدوني انا مش قدره استحمل ضربهم مش هقدر وااللهي ابوس ايدك وبتوطي تبوس ايدو بعد ايدو ومسك ايدها
عز طبطب علي ايديها وقرب منه… انتي اكلتي اكلي
الاء بصتله بستعراب…ايه
عز غمض عنيه وبيتكلم بجديه… اكلتي اكلي او عملتي اكل ومدتنيش
الاء … ابدا
عز عمز…خلاص انتي كده في الامان
الاء كشرت ومسحت دموعه… انت بتقول ايه
عز …اصل انا بعيد عنك يا اختش طفس واللي ياكل اكلي اضربه
الاء …

 

عز ضحك…لا كده ازعل انتي كده يا اما نكديه يا اما انا دمي تقيل فا اكيد انتي نكديه
الاء … انت بتهزر يعني
عز.ضحك…لا انتي في مياة المخلل اها بهزر اهدي محدش هيقدر ياخدك
الاء ابتسمت. شكلك طيب مش زي تاني الشرير
عز ضحك.. لو سمعك هينفخك انتي اكلتي
الاء …لا
عز… تيجي نعمل اكل انا جعان جدا
الاء… هي تيتا وعزة فين
عز… مش عارف لقهم دخلين كنتم فين
فاطمه… بنجيب طلبات صباح الخير يا لولو ايه دا انتي معيطه
عز.. وكنت ناوي تهرب الخلبوصه ومسك خدوده
عزه…ايه
عز…اها والله المهم انا جعان
فاطمه..اصبر انتي كنتي هتهربي بجد

 

الاء .. بس رجعت في كلامي
فاطمه…ليه
الاء حكتلها ورجعت تعيط…بس وانتي لسه عند وعدك صح
فاطمه ابتسمت…اكيد
عز كان بيسمعهم بملل وعزة بتعيط علي الرعب اللي الاء عايشه في
عز…انا جعان
فاطمه…يابني اصبر تعالي يا عزه نعمل اكل بدل ما هياكلنا واحنا واقفين كده
تيجي معانا ولا تقعدي و ياكلك
عز رقص حواجبه… جعان
الاء ضحكت ومسحت دموعه… اجي معاكم
فاطمه ضحكت…يلا
ودخلو يجهزو الاكل بعد نص ساعه عز دخل…ايه خلصتو
الاء بصتله…لا
عز…مش بتعملي معاهم ليه
عزة…البعيد اعما ايديها متجبس المفروض تعمل انت
عز قعد جم الاء وحط ايدو علي كتفه..انا راجل مينفعش
الاء بصتله ..كده عيب
عز ضحك… ياشيخه اتلهي دا انتي بشلفطه اللي في وشك شبه وحد صحبي
الاء …يعني انت اللي جميل
عزة وفاطمه ضحكو…
عزة..جدعه يابنت لوخطبتك سمعتك هتبهدلك
عز بعد عنها… ليه كده
الاء…ايه دا انت خاطب
عزه ضحكت… اها اخت احمد جميله
عز بصله وبصوت بناتي…اها ياختشي وموريني الويل مقولكيش شك شك شك اصل جمالي يعني مدوخ بناتش كتشير
الاء ضحكت…انت بتتكلم كده ليه
عز…مالي يا اوخشي مش عجبك
الاء ضحكت جامد..لا ابدا بس بضحك
عز ضحك… محسوبك ابو هشيما بضحك بس علي الحديده
عزة وفاطمه بيضحكو عليه والاء بضحك…مين ابو هشيما دا
عز…ايه دا انتي متعرفهوش

 

الاء…لا
عز …مسيرك تعرفي يا حببتشي لقه الفون بيرن بص
عز بطريقت بناتي… خطبتشي متقدرش تستغنا عني بتحبني موت .كل شويه ترن ترن لحد ما اوف هروح ارد ومشي
فاطمه بضحك…روح يا هبل معرفش ايه اللي مصبرها عليك
عز رجع…جمالي يا خببتشي هو انا اي اي . ومشي
الاء ضحكت…الله دا طلع جميل اووي
فاطمه ضحكت…بس قلبتو وحشه شايفه احمد بيبقا زايو
الاء بدهشه …بجد
عزة…اه والله الواحيد اللي فرفوش انس
انس دخل…صباح الخيرات جيبين في سرتي ليه
الاء بصتله…
فاطمه… عز كان بيهزر .فا مفكره كده دايما فقولنالها الحقيقي
انس ابتسم. ..اممم عامله ايه دلوقتي
الاء…الحمد الله اسفه امبارح زعقتلك غصب عني هو عصبني
انس… ولا يهمك مقدر اللي انتي في صحيح ليكي عندي اخبار جميله
الاء …ايه
انس…اللي مكسنهم امبارح اقالو ميعرفوكيش بس هما فعلا تبع اللي هرب وكنا شكين واللي ياكده انك نحس وضحك فكروكي اخت احمد فا كانه عايزين يخطفوكي
فاطمه بخضه…ايه
انس… ربنا ستر .وبص لي الاء وضحك يعني لو كنتي اتاخدي امبارح مننا كان زمانك منفوخ وضحك
الاء بخوف… صح شوفت واحد انهارده
انس بستغراب… ايه
الاء حكتله اللي حصل الصبح
انس… واحمد فين
الاء.. . مشوفتهوش من ساعتها ينهار ابيض يكونش خطفو
انس بصله بطرف عينه…وانتي هتزعلي عليه اووي يابت دا انتي تلاقيكي بتتمني كده
الاء.. هاا اها عشان تيتا بس

 

انس ضحك… يابت
عزة… يالهوي طيب كده ايه الاء كده في خطر
انس… كده الاخت دي لو طلعت بريئه برضو هتفضلي هنا لان لو طلعتي يا هترجعي لي اهلك يا ناس اللي عايزه تنتقم من احمد هياخدوكي حلك تفضلي في حميتنا لحد ما نمسكو
الاء … كملت
انس… انتي ليكي هل تانين
الاء بصتله بقرف…بلاش غباء بقا ما لولياكنت هفضل معاهم ليه او معاكم
انس بكف ايدو علي وشها…لسانك طول لسانك طول
فاطمه ضحكت… الحمد الله يعني كده الاء بريئه صح
الاء…لسه ما يتاكدو من كلامي يا تيتا واتنهدت بحزن وبصت في الارض
انس نزل لي مستوه طوله… بس كلامك طلع صح
الاء بصتله بفرحه …احلف يعني انتم خلاص صدقتوني
انس ابتسم..امم
فاطمه…دا غير ان اهلك عملو بلاغ عنك بس بختلاف انك من هربانه انك اتخطفتي
الاء بصدمه…بس انا فعلا هربت ما تخطفتش
انس … اساس للي اخد منهم البلاغ قال انهم بيعملو كده عشان شكين انهم سبب ف اختفاءك عشان ظهور واحد اسمه مصطفي دا واللي كان معا بس في حاجه ازاي جه هنا محدش يعرف انك هنا اساس
الاء.. انا شوفته والله
انس…لما يجي احمد هنفهم بس عموما كفايه حزن وعياط برائيتك بدات تظهر ينحس
الاء ابتسمت …شكرا
انس لعب في شعرها… العفو
فاطمه ابتسمت ليهم…
عزه…وربنا حسه البنت دي مني وعيطت

 

انس…عمتو وحيات امك انا مصدقت انها بطلت تعيط وبعدين ياستي اعتبريها مننا
الاء ضحكت…
عزة بعيط…لما تمشي هنعمل ايه
فاطمه …صح ناويه علي ايه يا الاء بعد كده
الاء بصتلهم وعيونها دمعو…مش عارفه
انس…الله يسامحك يا تيتا اهي هترجع تعيط يا ختي يحلها الف حلال وقتها وسعتها وعد هعيط جمبك
الاء ضحكت…
عز دخل… جعان
كلهم ضحكو
ــــــــــــــ
عده الوقت وكلهم كانه قاعدين بيتفرجو علي تليفزيون احمد دخل
احمد…السلام عليكم
كلهم ردو السلام
احمد بص لي الاء… انتي اللي شوفتي برا دا طلعهولي من صور دي ودها صور
فاطمه…في ايه
احمد… ثانيه يا تيتا
الاء مسكتهم وبصت فيهم طلعت صوره جوز خالته…دا دا جوز خالتي
احمد بص بستغراب…متاكده
الاء…اها واللهي و دا واسمو عوض
عز بص في صوره…دا اسمو شحته
انس قام وبص هو كمان وبعدها بص لي الاء…الاء انتي متاكده
الاء…اها واللهي
عز خبط علي جبهته…كملت
احمد …بقي صور بصي فيها
الاء بصت…اهو هو دا كمان دا اللي شوفته برا
عز…دا دكتور ابراهيم مالك بي
الاء… يبقا زي ما فاهمت هيبيعو اعضاءئي لان يومها كانه بيتكلمو علي فلوس ان الدكتور دا مدي فلوس لي مصطفي
عز…طيب شوفي في صور دي مصطفي
الاء بصت وبدور لقتها…اهي هو دا
احمد…بس دا مش اسمو مصطفي
الاء…ازاي
انس… انتي متاكده انهم اهلك يا الاء
الاء…ايوه في ايه انا مش فاهمه حاجه

 

عز… انتي عايشه مع تجار اعضاء بس ابراهيم مالو ب دا
احمد…مش محتاجه ابن الك*لب دا بيشتغل معاهم
الاء… يعني هو فعلا جه هنا عشان ياخدني
احمد… كان بيسالهم احنا جوه ولا لا ولما طلعت لي قل ان عايز مني خدمه اتاري بيعرف اخبارنا
انس…يبقا هو اللي بعت ورنا ناس وشك ان الاء اختك جميله
عزبغضب … وجه عشان يعرف حصلنا ايه ياولاد ال
الاء متنحه…انا مش فاهمه حاجه
فاطمه… انتي كنتي فعلا هيتاخد اعضاءك يا بنتي كويس انك هربتي
عزة بنفعال…لا لا لا الاء دي مش بنتهم
الاء بصتله.. نعم ازاي لا طبعا هي خالتي وبعدين اكيد خالتي متعرفش كده
فاطمه..مش قولتي ضربتك عشان توافقي
الاء… ايوه عشان اوفق بالجواز مش ياخدو اعضاءي ومسكت راسها طب طب ازاي انا هونت عليها
عزة راحت وطبطيت عليها… اهدي يا بنتي ما هي دايما كانت قاسيه عليكي
الاء…بس هما اهلي صح اصل مش بعد كل العذاب دا يطلعو مش اهلي
فاطمه راحت من ناحيه تاني… المفروض تفرحي انهم مش اهلك وبعدين لسه هنتاكد
انس…بتقولك عوض وهو اسمو شحته ومصطفي دا اسمو درهم واالله اعلم مديحه دي خالتك فعلا ولا لا واسمها فعلا كده ولا لا
الاء بصتله… لا انتم كدبين الناس كلها تعرفهم بالاسم دا
احمد… بت بلاش غباء ام فريده دي ليها قريب بنتها فين
الاء….لا هي مالهاش حد جوزه مات وكانت بنتها صغير وتوفت عشان كده صعبت عليها مكانش ليها حد اساس
انس… ما كلام علي شهود انهم شكين مش قريبتهم وهما عدم يخلوكي الاختلاط بحد يبقا مش اهلك فعلا
عز…ثانيه بص من تحقيق ان بيقول انهم جم الحاره بقالهم 20 سنه والاء عندها
انس…20سنه يبقا مش بنتهم فعلا
احمد… مش شرط بس كده في حاجه واحد بس هنقدر نتاكد من انها بنتهم ولا لا
الاء بصت ليهم… استحاله اساس لو مش بنتهم اساس هيربوني ليه

 

احمد…ودا اللي هموت واعرفو
انس…بس كده الاء فعلا في خطر
فاطمه …. الاء في حميتي مش هتطلع من هنا
الاء االصور وقت من ايدها ونهارت…ليه بس بيحصلي كده
عزة طبطبت عليها… معلش يابنتي
الاء بتعيط … انا ما اذتش حد وو ولمحت صوره في الارض… نزلت تجبها وفضلت بصلها وسكته
انس ..في ايه
الاء بصتلهم …الراجل دا شوفته وانا صغيره جه وتعارك معاهم جامد وجوز خالتي اخدو ونزل ويوميها رجع متبهدل وتقريبا مشوفتهش رجل دا تاني
احمد شدها وبص وانس وعز كانو بيبصه معاها التالته بصو لي بعض بصدمه
فاطمه بستغراب… في ايه
عز بصدمه …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم تاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى