رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثامن عشر 18 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقت صقر الصعيد البارت الثامن عشر
رواية عشقت صقر الصعيد الجزء الثامن عشر
رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة الثامنة عشر
صقر ببرود… ممكن تطلعوا من اوضتي عشان تعبان وعايز ارتاح
رشا وزين بصي لبعض وطلعوا من غير ميتكلمه
رشا… زين هنعمل اي صقر رفض يساعدنا
زين… والله مش عارف هعمل اي بس من هنا ل بليل اكون عرفت اتصرف في حاجه
رشا… تمام
صقر قاعد ماسك راسها وبعصبيه… مستحيل اسيبك يارحيل يحصلك حاجه بس مستحيل تكوني معايا عشان مستحيل اعيش مع واحدها متهوره زيك
ـــــــــــــــــ عند سليم
سليم وصل البيت وداخل من الباب
_هههههههه حبيب ابوه بقا اللي نصرني
سليم… هههه امال هو ابنك قليل ولا اي اي رايك في اللي عملتوا فيهم كلهم
_لا جامد يلا زي ابوك بس قولي هي مفكره ان اللي عمل فيها كدا صقر كيف وكيف اصلا عرفت تقلد صوته
سليم بضحك… ههههه قولتلك قبل كدا ابنك مش قليل بس ياعم عملت اي
#فلاش_بااااااك
سليم… اي فين الشاب اللي قولتلك عليه
_اهو ياسليم باشااا
=سلام عليكم
سليم… وعليكم السلام هتعرف تقلد الصوت اللي هسمعهولك
_اه ياسليم باشااا
سليم… اشطااا تعال معايا عشان المهم لازم تخلص دلوقتي قبل محاجه تحصل
_ااشطااا يلا
#بااااك
سليم…. بس والولد ده جه وكان واقف معايا في نفس الاوضه وانا كنت لابس القناع طبعا بتاع صقر عشان اقدر اعمل اللي عملتوا
_لا جامد بس قولي صح انت فعلا اغت*صبتها ولا لا
سليم بمكر…. هههههه امال
_هههههههه كدا لعبت الانتقام من مكرم المنشاوي بدات
سليم… اكيد المهم دلوقتي عايز واحد يمثل انه ابوي وعايز ام عشان اروح اتقدم ليها النهارده عشان مينفعش تروح معايا والخطه تفشل
_هههههه حاضر بس صح انت ليه وافقت انك تتجوزها مكفايه لحد كدا سمعتهم اتوسخت
سليم بمكر… وافقت عشان اقدر اهدد اهلها بعد متجوزها بان لو معملوش اللي انا عايزه افضحهم وهي اهددها واعذب فيها بقا بنت ال… دي تفضل صقر الز**باله ده عليا وتحبه هو وانا لا
_فكره حلوه انا دلوقتي اتاكدت انك ابني وشبهي
سليم… هههه اشطااا يابااا اروح ارتاح شوي وانت بقا جهزلي الناس
_حاضر روح
ــــــــــــــــــــــ عند رحيل
مرمي علي السرير وعماله تعيط بنهيار
رشا دخلت عليها لقتها كدا قعدت جنبها تهديها
رشا… حبيبتي اهدي وبطلي عياط
رحيل بعياط… شوفتي صقر عمل اي فيا يارحيل وبعد ده كله اتخلي عني
رشا خادتها في حضنها… اهدي طيب وصقر مستحيل يعمل كدا فيكي انتي عارفه صقر بيخاف عليكي كيف
رحيل… انا بقيت مش عارفه حاجه غير انه اغت***صبني وبعدها سابني وانكر كدا
رشااا… انا متاكده انه مستحيل يعمل كدا وحتي لو عمل كدت صقر عمرو ميسيب حد محتاجه او يسيب حد بالطريقه دي
رحيل… ههه وهو سابني حسبي الله ونعم الوكيل فيه انا بقيت بكر**ها ومش طايقه اشوفه
رشا… ياحبيبتي متقوليش كدا
رحيل… لا انا بكر***هاااااااا
ـــــــــــــــــــــ بليل
رحيل لبست وجهزت نفسها والماذون جه وسليم هو واهله جي وصقر واقف والغضب ماليه
الماذون… بارك الله لكم وربارك عليكم امضوا هنا
رحيل… حاضر ومسكت تمضي
الماذون… امضي يابني
سليم… حاضر ولسه هيمسك القلم النور قطع
الجد… زين صقر شوفه النور قطع ليه
زين… حاضر ياجدي وراح يشغلوا هو ورشا
الجده… الحمدلله اهو جه
الماذون… يلا امضي يابني
سليم… حاضر ومسك القلم مضي
الماذون… يلا الف مبروك
_الله يبارك فيك
الماذون… سلام عليكم بقا
الجد… زين وصل الماذون
زين… حاضر
الجد… الف مبروك ياولاد كدا بعد بكرا هيكون الفرح ان شاءلله
سليم… الله يبارك فيك ياجدي ان شاءلله
رحيل قاعدها باصه ل صقر بصه كلها عتاب وحزن
سليم… رحيل
رحيل…..
سليم هزها من كتفها… رحيل
رحيل فاقت من سرحانها… ها
سليم… اي سرحانه فين الف مبروك ياعروستي
رحيل بحزن… الله يبارك فيك بعد اذنكم انا هطلع ارتاح عشان تعبانه
الجده… كيف ده يابنتي مينفعش النهارده كتب كتابك فقعدي شوي مع جوزك
رحيل… معلش مش قادرها وسابتهم وطلعت قبل ميتكلمه
مكرم… سوسن روحي ورها رحيل اتكلمي معاها
سليم…. لا عادي سيبها علي راحتها ياعمي وقدام الايام نبقا نتكلم مع بعض يلا بعد اذنكم انا بقا اروح
الجد… كيف ده لازم تقعد معانا شوي احنا طيب
سليم… معلش عندي شغل الصبح بدري وانت عارف الترتيبات بقا والايام جي وهنقعد كتير
الجد.. ماشي يابني علي راحتك
سليم… شكرا ياجدي بعد اذنكم وسلم عليهم ومشي
ـــــــــــــــ عند رحيل قاعدها علي السرير وعماله تعيط
رحيل بعياط…. خلاص بقيت لغيرك ياصقر كل ده بسببك انا عمري محبيت حد غيرك وعمري مهكر… ها حد غيرك وقعدت تعيط
ــــــــــــ عند صقر
زين…. قولي بقا اي غير رايك وخلااك اتجوزتها بعد مكنت رافض
صقر… مزاجي اتغير يلا اروح انام عشان عايز انام وارتاح
زين… عرفني طيب هتعمل اي تاني
صقر… بعدين تصبحوا علي خير
زين… استنا طيب
رشااا…. متتعبش نفسك صقر عمرو مبيقول لحد علي اللي هيعملوا واحنا خلينا بنتفرج وبنساعدو وبس
زين بتفكير… تمام هسكت عشان عارف صقر كويس يلا ننام تصبحي علي خير
رشااا…. وانت من اهل الخير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد )