رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الجزء الرابع
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني البارت الرابع
رواية عالم الوحوش الجزء الثاني الحلقة الرابعة
امسك راين ليل بقوة وسحبها .. تعالي معايا
ليل وهي تسير خلف راين .. انا بعرف امشي علي فكرة ممكن تسبني وانا هاجي معاك .
تركها راين ثم تحول الي ذئب عملاق جدا وامسكها بأسنانه ثم القاها في الهواء . اغمضة ليل عينها بقوة لانها كانت تعتقد انه سوف يدعها تسقط ولكنه سقطت علي ظهره . حرك رأسه وهو ينظر لها ثم بدأ يجري . وكانه كان يخبرها ان تمسكه به جيدا .. كان يجري راين بسرعة كبيرة جدا
ليل بصوت عالي ..انت بتجري كده ليه . طب ممكن علي الاقل تقولي انت هتخدني علي فين
تجهلها راين وهذا قد زاد من خوف ليل اكثر .
توقف راين في غابة مظلمة ثم اوقع ليل من علي ظهرة وتحول مرة اخري
ليل وهي تحاول ادعاء القوة .. انت ليه وقعتني كده انا عملت حاجة وحشة ليك قبل كده
لم يرد عليها وظل ينظر الي امامه بدون فعل شيء لاحظت ذلك ليل ونظرت في الاتجاه الذي ينظر له راين الي ان ظهر شخص جعل ملامح ليل تتبدل تمام
الشخص .. انت عملة ايه يا بنتي
فتحت ليل عينها علي اخرها وهي تنظر له وكانت تشعر بالخوف الشديد وصرخت وهي تنظر لي راين .. راين احنا لازم نمشي بسرعة
كان راين يقف بدون فعل اي شيء . شعرت ليل بالعجز وهي لاتعرف ماذا تفعل .فقد عاد ازبار مرة اخري .
………….
ليث بغضب وهو يجز عل اسنانه .. هم ازاي اختفوا . في حاجة غلط
جاك .. اهدي علشان نعرف نفكر
ليث وهو يمسك جاك بقوة .. اخوك خد ليل واختلفوا وانت جاي تقولي اهدي
ليو .. انا شفتهم وهما داخلين غابة الارواح بس فجاء اختفوا مقدرتش اشف راين او ليل
ماكس في نفسه .. بس هو ايه اللي يخلي راين ياخد ليل لي الغابة دي .. تكلم معهم .. مش مهم دلوقتي المهم ان احنا نروح عند ليل بسرعة لاني حاسس ان في حاجة غلط
فتح ماكس بوابة ودخلوا البوابة وكانوا امام الغابة
ليث بغضب .. لازم نفترق علشان نعرف نغطي مساحة اكبر ونقليها بسرعة
افترق الجميع وذهب كل واحد منهم في اتجاه مختلف
……………
نظرت ليل علي الارض لتجد فرع شجرة ملقي علي الارض ف تمسك به وتشير به ناحيت ازبار .
ازبار وهو يضحك بس سخرية وينظر لها نظرة مرعبة .. انت عايزة تقت..لني بي ده ههه هههه
ليل وهي تنظر لي ازبار بغضب وتتجه ناحيته وكأنها تحاول ان تهجم عليه .. انت السبب في كل اللي حصل معيا ومع ماما ومع ليث انت ازتهم كله . انا عارف ان انا ممكن امو..ت .بس حتي لو همو..ت انا هخدك معايا
بدات ليل تهج..م علي ازبار كما كنت تتدرب مع ليث ولكن غضبها قد جعلها اسرع
ازبار وهو يتفادي ضربات ليل .. انت بقيتي احسن شوية بس مستحيل تقدري تتقت..ليني بالمستوى الضعيف ده . لو مكنش معاكي حد في كان زمانك مع مامتك من فترة طويل . اوعي تفتكري ان جر..ح بسيط زي الي انت عملتي ده ممكن يقت..لني . انت كنت فاكرة ان انا كده مو..ت هههههه
امسك ازبار العصا بيده وضرب ليل بيده الاخري بقوة لتسقط علي الارض ويجرح فمها
ازبار ببسمة مختلة .. انت والي معاكي كلكم مجرد حشرات بالنسبة ليا
جاء صوت من خلف ازبار
ريم بسعادة .. هي جات .. هي هنا
وجدت ريم ليل ملقي علي الارض وفمها مجرو..ح
ريم بغضب وهي تنظر لي ازبار .. احنا ماتفقناش انك تازيها .. ثم وجهت كلمها لي ليل .. انت شكلك حلو اوي . انت اسمك ليل مش كده
ليل وهي تنظر لها في حايرة لانها كانت شفافة .. هو انت شبح
ريم وهي تضحك .. انا روح مش شبح انا هي حبيبت راين .. نظرت لي راين .. مش كده يا حبيبي
هز راين راسه بالاجاب وتابعت ريم .. بس في مشكلة واحدة انا وراين مش هينفع نكون مع بعض لاني مجرد تجمع طاقة مش اكتر بمعني بسيط شبح زي ما قولتي علشان كده انا وراين مش هينفع نكون مع بعض لاني بختارق اي حاجة ومليش جسم محدد وكنت عيزاكي تسعادني علشان ابقي مع راين
ليل بعدم فهم .. بس انا اقدر اساعدكم ازاي
ريم ببسمة خبيثة وهي تحول نبرتها .. انا عايزة جسمك
قفزت ريم علي ليل لتدخل الي جسدها وتسيطر عليه وكان يحدث شيء غريب مع ليل وكانها تخرج من جسدها .كانت تنظر ليل لي جسدها الذي يتحرك وهي تراه ولا تفهم اي شيء
ريم وهي بجسد ليل وتبتسم بستفزاز .. شكرا جدا يا ليل علي ان انت خليتني ابقي مع راين .اه انا نسيت اقولك انا كنت موجودة لاني جسمي ما..ت ف تعلقت روحي هنا . بس انت جسمك عايش ولاكن روحك انت الي خرجت منه يعني انت مش قدامك غير شوية وقت قبل ما تختفي .
تابعت ريم بستفزاز اكبر .. انا مش عارفة اشكرك ازاي بس اوعدك ان انا هحافظ علي جسمك كويسة جدا علشانك بعد ما تختفي ده هبقي الذكري الوحيد منك لانك مش هتقبي موجودة اصلا ههههههه .
ازبار ببسمة .. الطفل العاق قريب .. انا عملتلك الي انت عايزة خليكي فاكرة الاتفاق بتاعنا
اختفي ازبار وبعد ذالك اتي ليث ليراي روح ليل التي كانت تجلس علي الارض وجسد ليل ولم يكن يفهم ما الذي يحدث .
ليث بعدم فهم .. ازاي في اتنين .
ريم وهي بجسد ليل وتدعي الخوف .. انا كنت مع راين ومرة وحدة ظهرت الروح دي و حولت تهجم علينا .
ليث وهو ينظر لي روح ليل بغضب وكانت ريم تبتسم بخبث لي ليل من خلف ليث الذي كان قد سحب سيفه بتجاه روح ليل
ليث بغضب .. انا مش هسمح لي اي حد يازي ليل ابد
ليل في نفسها واليأس قد مليء قلبها ..بسرعة خلص الموضوع بسرعة . انا مش هعمل اي حاجة .. مش هزعل منك يا ليث اصلا حتي لو انت مجتش جنبي انا كده كده هاختفي انا خلاص مش قادرة اكمل الحرب دي .. ازبار كان معه حق انا من غرهم كان زمني مي..ته مقدرش حتي انتقم من ازبار .. الحاجة الكويسة انا انا هروح لي ماما دلوقتي
استلمت ليل لي ليث دون ان تتحدث او انا تخبره الحقيقة فهي قد فقدت الرغبة في الحياة لانها لم تستطيع ان تنتقم من ازبار لما فعله مع ولدتها .
وهي في كل الحالات سوف تختفي لم يعد لديها شئ لتحارب من اجله بعد الان لم تتحرك ليل وكان ليث يهاجم عليها……
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عالم الوحوش الجزء الثاني)