رواية جميله ولكن عنيده الفصل الثاني 2 بقلم زهرة البستان
رواية جميله ولكن عنيده البارت الثاني
رواية جميله ولكن عنيده الجزء الثاني
رواية جميله ولكن عنيده الحلقة الثانية
اااه يحم”اره ما تيجي تكسريلي رجلي بالمره
سلمي ببرود:انت اللي نيتي يبابا خد وريني هتشيل دي ازاي
ليل بغرور حاول يشيلها وهي واقفه وراه رفعها بصعوبه ولكن مكنشي عارف ينزلها
ليل بوجع:ساعديني انزلها ايدي هتتكسر خلصي
سلمي بضحك:سلام يقطه نزلها بنفسك وااه متخافشي لو اتكسرت هدفعلك اشتراك السنه اللي عملته لما اروح اشوفلي حاجه اكلها هجبلك معايا ترم عضمك وسبته ومشيت
ليل يغضب:يبنت***والله ما هسيبك وكمل بزعيق:حد ييجي يشيل البتاع ده بسرعه
صاحب المكان خرج علي صوت ليل
جميل :فيه اي يا استاذ ليل امال فين سلمي
ليل لسه هيتكلم كانت سلمي داخله من برا ومثلت العياط ودخلت بدور المسكينه قدامهم
سلمي بدموع:شفت يا استاذ الكاءن اللي قدامك دا طردني وقلي انتي ملكيش غير انك تشتغلي خدامه في المكان ده وبعتني اروح اجبله اكل من برا والا يطردني عجبك يفندم اللي بيحصل ده
ليل وقف متنح من كلامها
جميل:بشك بس قرب منها وقلها بهمس:معلشي يسلمي يبنتي استحمليه هنعمل اي لو طردناه ممكن يقفلنا المكان ده خالص وانتي فاهمه وكدا
سلمي بابتسامه:ماشي يفندم علي عيني مرضاش اضرك برضو
جميل حط ايده علي ضهر سلمي وقعد يمشيها عليهاوقلها ابقي تعالي عايزك بعد لما تخلصي
سلمي بعدت عنه بقرف وهو مشي
ليل اضايق من اللي عمله وراح زق سلمي بغضب وخرج
سلمي بزعيق:انت متخ*لف ومبتفهمشي ومعندكشي ريحه الدم ونزلت فيه شتايم
ليل رجع تاني وقرب منها وقال بصوت مخيف:بت انتي عارفه لو ملمتيش نفسك هقسمك نصين هنا فاهمه وااه روحي لمديرك شوفي عايزك في ايه ما انتي وسخ*ه وانا مش عارف عاجبه اي فيكي دا الولاد شكلهم احسن منك يشيخه
سلمي بصتله بصدمه وقالت:انت شخصيه زب*اله وحق*ير ووس*خ كمان انت ازاي تفكر كدا انا مش هشتغل هنا لحظه لو فضلت انا اللي ادربك وسابت المكان ومشيت
_____
مي:فيه اي يبت مالك من ساعه ما جيتي وانتي بتعيطي حد زعلك
سلمي بعياط:مفيش يمي سبيني عايزه اقعد لوحدي
مي:قوليلي فيه اي بس يسلمي مالك
سلمي بضيق:حكتلها كل اللي حصل
مي:وانتي ده اللب مزعلك طيب ده واحده دماغه خرا تقومي انتي تزعلي كدا ويهمك كلامه في اي يسلمي وبعدين انتي حلوه والله بس انتي اللي مش مهتميه بنفسك بصي خدي الفستان ده وانا هحطلك مكياج وهنروح نسهر برا النهارده وياريت متعترضيش
سلمي:ماشي هاتي
_____
ليل بخنقه:مش هقدر اجي يزياد
زياد:عشان خاطري يا ليل ده عيد ميلاد صاحبتي وهي عازمه الشله كلها وانا عايزك تبقي معايا هنتبسط
ليل:ماشي يزياد هشوف واقلك بس موعدكشي اجي
،،:ليل باشا فيه حد عايزك تحت
ليل:مقلكشي مين
،،:لا يباشا دي واحده تحت وقالت عايزه تشوفك
ليل:ماشي جاي
____
لين بفرحه:ليل حبيبي عامل اي جيت النهارده وقلت اجيلك انت اول واحد
ليل بقرف:الحمد لله انتي اللي اخبارك اي
لين بزعل:فيه اي يا ليل انت مش فرحان اني جيت
ليل بتمثيل:لا فرحان بقلك زياد عزمنا علي عيد ميلاد صحبته هتيجي
لين:اه قلي انا هروح مع الشله انت هتيجي
ليل:اه هشوف كدا احتمال اجي يلا انا ورايا شغل هبقي اشوفك بالليل
____
بالليل كانت الحفله بدات والاغاني اشتغلت وفيه اللي كان بيرقص واللي بيشرب
سلمي كانت جهزت وراحت مع مي الحفله
سلمي بخنقه:انتي جيبانا هنا ليه
مي:دي حفله عيد ميلاد واحده صحبتي وقلت بلاش اروح لوحدي وتيجي معايا
سلمي:مي انا مبحبش الاماكن دي وانتي متجيش هنا تاني فاهمه شفتي الناس اللي فيها عامله ازاي
مي :خلاص يسلمي هنقعد شويه وبعدين نمشي
واحدبسكر قرب علي سلمي وقلها:ما تيجي ترقصي معايا يا قمر
سلمي ببرود:لا مش عايزه
،،:راح مسك اديها وبيحاول يشدها
سلمي بقرف:قلتلك مش عايزه ارقص انت مبتفهمشي
،، بخنقه:لا هتيجي يلا فيه اي دا انتي حتي يعني مزه وبصلها بصه مقززه
سلمي مستحملتشي كلامه وقامت ضربته في وشه
،،:انت غبيه انا هوريكي ازاي تعملي كدا
سلمي بزعيق:يلا يمي انا مش هقعد هنا تاني ولسه هتخرج لقت مجموعه شباب سكرانين محاوطاها
سلمي بضيق:استغفر الله قلت اعدي الليله علي خير بس شكلكو عايزين تتكسرو النهارده
البنات اللي كانت هناك كانو بيبصولها بقرف
لين بقرف:فسه اي يبت انتي انتي متكبره علينا ليه والله محدش طلب منك تيجي هنا
سلمي ببرود:والله لو اعرف اني هاجي المكان الزباله ده مكنتش هاجي
لين راحت وضربتها قلم ولسه سلمي هتروح تضربها مسكوها الشباب اللي هناك
دخل ليل وقتها ولقي الكل متجمع قرب يشوف فيه اي لقاها مكنشي مصدق ان هي باللبس اللي لبساه وشكلهااللي اتغير ١٨٠ درجة ده
ليل قرب وشدها منهم وقال بغضب:انتو بتعملو اي ازاي تمسكو بنت كدا
صحبه بصله ببرود:اسكت انت يا ليل انا عايزها
سلمي بزعيق:انت بتقول اي يحي*وان انت مكملتشي كلامها وليل قرب منه ونزل فيه ضرب ،،،،
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميله ولكن عنيده)