روايات

رواية جوزي ظابط الفصل السادس عشر 16 بقلم فتاه بالخمار تجملت

رواية جوزي ظابط الفصل السادس عشر 16 بقلم فتاه بالخمار تجملت

رواية جوزي ظابط الجزء السادس عشر

رواية جوزي ظابط البارت السادس عشر

رواية جوزي ظابط الحلقة السادسة عشر

= مالك ي ساااره انطقي
= يزن قاطع النفس ومش عاارفه اعمل اي وديته المستشفى وبقالهم ربع ساعه جوا ومش عارفه اعمل ي هناااء الحقيني ونبي انا لوحدي ابني بيضيييع منننني
= طب اهدي يساره ونبي طب هركب وهنيجيلك متقلقيش
وفورااا محمود راح حجز قطر سريع وف ساعتين كنا عندها احنا ال ٣
محمود= مدام ساره يزن ماله ممكن تهدي هيبقا كويس افتحوااااا باب الاوضه داااا( وقعد يرزع ع الباب وساره وقعت ع الارض وانا بهدي فيها)
انا= محمود اهدى هيخرجونا برا
خالد= ي ست هما مش معبرين ابونا لي في اي ف الواد جوا
محمود = انتوا يبشرررر انا دكتور زي زيكم واوديكم ف داااهيه افتحوا الباب دااااا
انا= ساااره ونبي فوقي ابنك هيكون بخير

 

 

وعشان افوقها فتحت شنطتي لقيت برفن رشتلها منه فاقت وبقت تصرخ ع خروج الدكتور وقالها
= للاسف الشديد ابن حضرتك جاله نزيف داخلي وحاولنا بكل الطرق ننقذه بس ربنا يعوض عليكي شد حيلك
خالد ومحمود قعدوا وانا بحلقت وانا مش عارفه الدموع بتنزل ازاي وساره ترج فيا وتقولي
= هناء انا ابني هيخرج صح هما بيهزروا عشان اخد بالي منه صح يا يزززززززززن رد علياااااا ( وفضلت ترزع ع الباب وانا مسكاها واقرا ف قران بصوت عالي واعيط )
ونزلنا انا ومحمود وانا بترعش وهو طبعا ساندني مكنتش قادره اقف وبنعيط بصراحه محدش يتوقع اللي حصل دا ابدااا وخلصنا تصاريح الدفن بس للاسف الليل ليل وعاوزين نروح بس ساره قاعده ف التلاجه معا ابنها ومحدش قادر يخرجها وللاسف محدش عرف يسيبها ف الحاله دي ونمنا ف الاستراحه وعلى الساعه ٧ الصبح وفضلنا ساعه ونتحرك قولتلها انا هروح اجيب لنا لبس غير دا عشان مينفعش نقضي اليوم بملون وطبعا روحت انا ومحمود وخالد سافر عشان جاتله قضيه مستعحله وعزاها وكله تمم دخلت باب العماره وظابط ورايا ولقيته بديلي ورقه بحضور جلسه بكرا الساعه ٩ ف محكمه الاسره ودخلت غيرت ومحمود رجعني المستشفى كان طلقيها جه وشادين قدام المستشفى طبعا قعدنا نهدي فيهم بس للاسف مفيش فايده موقف وحش ع الاتنين واحد مش عايش معا ابنه وفجاه يسمع خبر وفاته وواحده ملهاش ف الدنيا غير ابنها وراح منها غفله يارب م يكتبها على حد وعدا يوم متعب جدااا جداااا وبليل ساره ناااامت ودخلت اوضتي وفوني رن ومحمود بيتصل
نمتي يقمري
لا ي محمود لسا اهو داخله اوضتي بعد ما نيمت ساره

 

 

حالتها صعبه اوي متسبهاش يهناء
لا طبعا بتقول اي يبني دي اختي ربنا يصبرها يارب
يارب ي هناء
يارب
طب بقولك
اي
ممكن اعزمك ع الغدا بكرا
اشمعنا يعني؟؟
عادي حاسس ان هنسمع اخبار حلوه
بس انت عارف ظروف ساره وكدا
عارف بس ي هناء نفسي نتكلم شويه ع انفراد يعني في كلام كتير مش بعرف اعبرلك عنه في وجود طرف تالت
اي بس الكلام الكبير دا باذن الله يطلع النهار ويعدلها ربنا
ماشي يقمر تصبحي على خير
وانت من اهله باي
باي
وصحيت كانت ٨ ودخلت اعرف ساره اني نازله
ساره اخش
اه انا صاحيه خشي
اي يحبيبتي صباح الخير منمتيش ولا اي
انام اي نمت ساعتين وحلمت بيزن ي هناء ( وحضنتني وعيطت)
ي حبيبتي راح للاحسن مني ومنك ومن باباه ويا عالم ما افرضي كان جاله مرض وحش وفضل راقد مكنش هيبقا ف ايدك حاجه تعملهاله وهو بيتوجع
بس دا ابني ي هناء عارفه يعني اي

 

 

عارفه طبعا ادعيله وباذن الله ربنا يعوض عليكي
ياااارب انتي راحه فين
في جلسه الساعه ٩ ف محكمه الاسره ريحاها
لوحدك كدا
لا ما محمود هيوصلني
ماشي خدي بالك من نفسك
حاضر ونتي كمان ونا هخلص واججي جري عشان العزا والناس
لا لا انا نزلت استوري انا العزا ف الفون مش قادره اقابل اي حد هنااااام
ماشي ي حبيبتي باي
باي
ونزلت لقيت محمود ف العربيه
صباح الخير
كل دا داخله تصحي ساره
يووه طب قول صباح النووور دي مقابله اطلع
مش طالع اي دا كله
في اي يمحمود صاحي تقول ي شر اشتر الله انزل يعني
بس لو اعرف ان الاسود فيكي قمر كدا هموتلك كل يوم حد
احم اخلص
اخلص دي كلمه تتقال طيييب
وبصراحه كنت مبسوطه حسيت انه خايف كدا عليا وقلق وقطع حبل افكاري
انتي يبت
هاااا
عاوزه تاكلي اي

 

 

هو لسا خلصنا مشاورنا
منا بسالك يتشااااؤم عشان نحجز
لا نخلص بس مشاورنا
عشان نلحق العزا يبنتي
لا ساره قالت مش هتقعد ف عزا
اوبا يعني براحتنا
اخلص بقا مانت فايق كدا ع الصبح
ومفوقش لي يعني معااايا قمرااايه
وسكت ومعرفتش ارد عليه ووصلنا المحكمه وطلعنا ودخل حسام وف عينه غل وشر والقاضي قالي قولي والله العظيم هقول الحق قولتله والله العظيم هقول الحق قالي………….. وشويه اساله كتيييير وراح قال كنتي طالبه الطلاق والمحكمه ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوزي ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى